Millainen ihminen sisustaa kotinsa niillä kauheilla mietelauseilla?
Tarkoitan näitä:
Live love laugh
Home sweet home
No place like home
Ynnä muut latteudet.
Jos täällä on joku, joka on kotiinsa noita hirvityksiä tavalla tai toisella laittanut, niin saanko tietää miksi? Minusta nuo ovat hirveän noloja ja antavat halvan vaikutelman. Iho nousee kanalihalle, kun ajattelen jotain sairaalanvalkoisilla seinillä varustettua espoolaisrivaria, jossa on noita mietelauseita seinillä ja tauluissa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Mä en löytäny kaupasta puhuttelevaa mietelause-koristusta, joten tein itse.
Eteises peilin yläpuolella lukee: "This is your life and it's ending one minute at a time."Olen siis epävarma ja realistinen sisustusfriikki ja varmastikkin terapian tarpees. Mut ketä kiinnostaa? Kukin kodistaan kodin tekee. :)
Miksi englnniksi, miksei suomi kelpaa? Se on musta tossa kaikkein nolointa, että englanniksi kaikki on muka niin hienoa.
Samaa mieltä. Tekstit pois sisustuksesta, paidoista ja tatuoinneista.
Vierailija kirjoitti:
Kun muutin nykyiseen asuntooni, niin täällä oli noita mietelauseita tarroina kaappien ja huoneiden ovissa. Edelliset asukkaat olivat kolmihenkinen romaniperhe. He asuivat täällä vielä kun kävin katsomassa kämppää (eivät olleet silloin paikalla). Outoa oli mielestäni, että yksi makuuhuone oli käytännössä romuvarastona, kun taas keittiö oli siistein, jonka olen ikinä nähnyt asutussa kodissa.
Ehkä koko kämppä oli ollut kaaoksessa, mutta siivosivat näyttöä varten ja se yksi huone joutui romuvarastoksi.
Mun seinällä lukee: "warning, children left unattended will be sold to the circus."
Ja tarkoitan sillä, että vahtikaa nyt kakaroitanne, ettei mun keräilyesineet rikkoudu. ( kuten on aiemmin käynyt)
Mulla oli Marie Curien lainaus lukioaikana seinällä. 'One never notices what has been done, one can only see what remains to be done.' Ruutupaperille sotkuisella mustekynällä kirjoitettu, teipillä kiinnitettynä, ehkä 3 x 10 cm kokoisena työpöydän vierellä seinällä.
Koeviikolla auttoi useasti, kun teki mieli hyperventiloida kun oli taas jättänyt viimetinkaan opiskelun. Edelleen sitä tekstiä koetan muistella aina kun jokin tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä. Kovasti on jo töitä tehty, enää voi yrittää vain parhaansa. Ehkäpä mun kaltaiset ahdistukseen taipuvaiset tarvitsee jonkun muistutuksen, joka palauttaa elämän realiteetteihin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli Marie Curien lainaus lukioaikana seinällä. 'One never notices what has been done, one can only see what remains to be done.' Ruutupaperille sotkuisella mustekynällä kirjoitettu, teipillä kiinnitettynä, ehkä 3 x 10 cm kokoisena työpöydän vierellä seinällä.
Koeviikolla auttoi useasti, kun teki mieli hyperventiloida kun oli taas jättänyt viimetinkaan opiskelun. Edelleen sitä tekstiä koetan muistella aina kun jokin tuntuu aivan ylitsepääsemättömältä. Kovasti on jo töitä tehty, enää voi yrittää vain parhaansa. Ehkäpä mun kaltaiset ahdistukseen taipuvaiset tarvitsee jonkun muistutuksen, joka palauttaa elämän realiteetteihin?
Ja englanniksi se oli siksi, koska törmäsin tuohon lauseeseen englanniksi lukiessani. En edes yrittänyt itse riimitellä sitä suomeksi.
Ehkä erona noihin sisustustauluihin on se, että tuo teksti oli mua varten eikä vierailijoita varten.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaikkapa leipälaatikoissa on aina teksti bread eikä leipä? Eikö näitä tehdä suomeksi? Vai olisiko Leipä jotenkin itsestäänselvyys?
Mulla oli leipälaatikko 'Talon leipä', mutta möin pois, kun sekin teksti ärsytti.
Ystävällä on kotona mietelauseita. Hän on sosiaalialalla, empaattinen ja tunneälykäs. Sisustusmaku on kodikas, mutta ei tyylikäs tai trenditietoinen. Kaikki on vähän sinne päin väreiltään ja yhteensopivuudeltaan, mutta kuitenkin perusviihtyisää. Hänen kotinsa siis heijastelee enemmän sisintään kuin tiettyä tyyliä, ja uskon että mietelauseilla on sama funktio. Ne nyt sattuvat puhuttelemaan häntä sanomaltaan, ja niiden tyylikkyys tai visuaalisuus on toissijaista.
Ihmiset nyt vaan ostaa sitä mitä kauppa myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paula Koivuniemen motto Nybergissä oli Live, Love, Laugh
Se on ihan sama mikä sen vanhan harpun motto on.
Sinustakin tulee joku joskus vanhana joku soitin. Luuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eteises peilin yläpuolella lukee: "This is your life and it's ending one minute at a time."Olen siis epävarma ja realistinen sisustusfriikki ja varmastikkin terapian tarpees. Mut ketä kiinnostaa? Kukin kodistaan kodin tekee. :)
Miksi englnniksi, miksei suomi kelpaa? Se on musta tossa kaikkein nolointa, että englanniksi kaikki on muka niin hienoa.
Osa noistahan on suoria lainauksia jostain englanninkielisestä (kirja, elokuva, ihminen, laulu...), eikä välttämättä ole edes saatavilla suomeksi. Itse en suoraan sanottuna viitsisi ruveta kääntämään mitään lainausta suomeksi, vaan laittaisin vaan englanniksi jos tekisin itse jonkun tekstitaulun tjsp. Kyse ei ole siitä että kokisin suomen jotenkin nolona ja englannin hienompana, vaan ainoastaan siitä etten koe kääntämistä millään tasolla tarpeellisena. Itse kirjoittelen noita joskus bullet journaliin (voi ei, nyt tuli käytettyä englantia :/ ), jos on esim. pätkä suomalaista runoa niin sitten tietysti suomeksi.
Vaikka sanotte, että ovat menneen talven lumia, niin katselkaapa huviksenne myytävien asuntojen kuvia, niin sieltähän noita sisustustarroja löytyy, niin lauseina kuin höyhenkuvioina sun muina. Yleensä niissä asunnoissa on muutakin trendihöttöä, valoketjut läpi vuoden (muka tunnelmavaloina!), tähtikuvioisia tyynyjä ja mattoja sekä säilytyslaatikoita, joiden päässä lukee isoin kirjaimin, mitä ne sisältävät, englanniksi tietenkin. Asukkaat kuvittelevat olevansa trendikkäitä, muodikkaita ja aikaansa seuraavia, mutta paljastavat, ettei heidän makunsa ole kummoinenkaan.
Sama, joka ostaa Ikean huonekalut ja muuta roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanotte, että ovat menneen talven lumia, niin katselkaapa huviksenne myytävien asuntojen kuvia, niin sieltähän noita sisustustarroja löytyy, niin lauseina kuin höyhenkuvioina sun muina. Yleensä niissä asunnoissa on muutakin trendihöttöä, valoketjut läpi vuoden (muka tunnelmavaloina!), tähtikuvioisia tyynyjä ja mattoja sekä säilytyslaatikoita, joiden päässä lukee isoin kirjaimin, mitä ne sisältävät, englanniksi tietenkin. Asukkaat kuvittelevat olevansa trendikkäitä, muodikkaita ja aikaansa seuraavia, mutta paljastavat, ettei heidän makunsa ole kummoinenkaan.
Mulla on ollut ledvaloketjuja niin kauan kun niitä on ollut halvalla saatavilla. En kyllä ole ajatellut olevani trendikäs (ennemminkin tosi uncool :D ), olen vaan ostanut kun tykkään niistä.
Minä olen niin uniikki, upea lumihiutale, että en todellakaan omista mietelausetauluja. Olen niin syvällinen ja sisäinen maailmani on niin rikas, että en moisia kaipaa. Ainoastaan tyhmät juopponistit sisustavat kyseisillä tauluilla. Olen heitä parempi ihminen, sen todistaa mietelauseiden puuttuminen.
Laura huhtasaarella oli näitä, ainakin se live love laugh. Buhahaa.
Vierailija kirjoitti:
Äsken juuri silmäilin myytävää taloa jossa oli joka huoneessa näitä lauseita tarroina, tauluina ym. ihan joka paikassa. Ja suurin osa tosi korneja tekstejä. Niistä ainakin tuli sellainen mielikuva että asukas haluaa näyttää olevansa kovin syvällinen.
Tietysti sellainen jonka mielestä ne eivät ole kauheita vaan kivoja! Eiköhän jokainen sisusta kotinsa ihan oman maun ja rahapussin mukaan. Ei makuasioissa ole mitään absoluuttista totuutta.
Eteises peilin yläpuolella lukee: "This is your life and it's ending one minute at a time."
Olen siis epävarma ja realistinen sisustusfriikki ja varmastikkin terapian tarpees. Mut ketä kiinnostaa? Kukin kodistaan kodin tekee. :)