Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä tarjoilijana, mutta en pärjää yhtään:( Kamalaa hommaa, mieluummin karenssia!

Vierailija
26.05.2018 |

Hirveä kiire koko ajan, jatkuvasti pitää juosta ja säntäillä ja joku käskee ja huutaa, keittiöstä tai salista. Pitäisi tehdä viittä asiaa samaan aikaan alimiehityksellä. Taukoja ei oikein ole, hyvä jos vessaan ehtii, ja nämä helteet vielä lisäävät tuskaa.

Vuoroja vaihdellaan miten sattuu ja joskus lepoajat jäävät todella lyhyiksi. Silti pitäisi jaksaa painaa sata lasissa ja aina tietysti joustaa työnantajan toiveiden mukaan. Tesiä rikotaan surutta.

Jotkut työkaverit ja esimiehet todella inhottavia muille, minut mukaanlukien. Asiat sanotaan tiuskimalla ja kettuilemalla, jos jonkin virheen teet. Ja niitähän sattuu kaikille. Johtuneeko stressistä.. Ja ne asiakkaat ovat sitten vielä oma lukunsa.

Olen nyt ollut kuukauden tässä työssä ja hyvin varma, että en pysty tätä jatkamaan. Olen suunnitellut että huomenna ilmoitan, etten tule enää maanantaina. Siinähän jäävät miettimään kesken kiiresesongin, mistä uusi nöyrä orja tilalle. En ymmärrä miten tätä ylipäänsä kukaan suostuu tekemään, olen mieluummin työtön. Uutta työtä hakuun.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein eräässä ruokaravintolassa töitä yliopisto-opiskelujen ajan, parina syksynä olin myös viikonloppuisin yökerhossa töissä ja parina vikana vuotena tein paljon messu- ja tapahtumakeikkoja.

Musta kivaa hommaa, voisin koska vaan mennä tekemään keikkaa jonnekin.

Viinonloppuhommat ja satunnaiset keikat nuorena opiskelijana opintojen ohessa ovat aivan eri asia kuin vuodesta toiseen ravintolatyö leipätyönä.

Mikäs siinä opintojen ohessa tienata vähän taskurahaa ja tehdä keikkaa. Eihän se varmaan vituta ja tunnu raskaalta, kun ei tarvitse tehdä yli 40h työviikkoa päivästä, illasta, yöstä ja vuodesta toiseen ravintolassa, palkan pysyessä silti aina taskurahan tasolla. Yritä siinä sitten rakentaa elämää ja ostaa vaikka asunto tai perustaa vaikka perhe. Ei tarvitse Sopeutua ja joustaa aina kaiken muun kustannuksella. Ei tarvitse ottaa vakituisen työntekijän vastuuta, voi vaan tulla ja hoitaa hommansa. Vakkarit venyy ja organisoi, jää hoitamaan hommat loppuun ylitöinä extrat pääsevät siinä mielessä paljon helpommalla.

Vierailija
42/42 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvin, miltä sinusta tuntuu. Itsekin opiskelijana tarvitsin lisää rahaa ja olin 2-3 päivää viikossa tarjoilijana. En ole koskaan tehnyt mitään niin rankkaa! Laihduin kuukaudessa 5 kiloa, vaikka en ollut edes joka päivä siellä. Olin lisäksi aluksi todella huono siinä, sillä ei ollut mitään kokemusta, ja pomo aiheutti kaikissa kauhua. Sitten minut siirrettiin saman omistajan pienempään raflaan, jossa pomo ei ollut ollenkaan paikalla. Vain minä ja yksi toinen mukava tarjoilija. Sitten alkoi sekin työ maistua, vaikka aivan yhtä kiire oli kuin aiemminkin. Rankkaa työtäkin jaksaa jos on mukavat kollegat. Sinulla on ollut sen suhteen huono tuuri.

Ehkä voisit kokeilla etsiä jonkun toisen ravintolan, jossa tarvitaan tarjoilijaa? Tarjoilijoista on aina pulaa. Ja nyt sinulla on jo alkukokemuskin. Näin välttyisit karenssilta, jos siirryt suoraan seuraavaan työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi