Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä tarjoilijana, mutta en pärjää yhtään:( Kamalaa hommaa, mieluummin karenssia!

Vierailija
26.05.2018 |

Hirveä kiire koko ajan, jatkuvasti pitää juosta ja säntäillä ja joku käskee ja huutaa, keittiöstä tai salista. Pitäisi tehdä viittä asiaa samaan aikaan alimiehityksellä. Taukoja ei oikein ole, hyvä jos vessaan ehtii, ja nämä helteet vielä lisäävät tuskaa.

Vuoroja vaihdellaan miten sattuu ja joskus lepoajat jäävät todella lyhyiksi. Silti pitäisi jaksaa painaa sata lasissa ja aina tietysti joustaa työnantajan toiveiden mukaan. Tesiä rikotaan surutta.

Jotkut työkaverit ja esimiehet todella inhottavia muille, minut mukaanlukien. Asiat sanotaan tiuskimalla ja kettuilemalla, jos jonkin virheen teet. Ja niitähän sattuu kaikille. Johtuneeko stressistä.. Ja ne asiakkaat ovat sitten vielä oma lukunsa.

Olen nyt ollut kuukauden tässä työssä ja hyvin varma, että en pysty tätä jatkamaan. Olen suunnitellut että huomenna ilmoitan, etten tule enää maanantaina. Siinähän jäävät miettimään kesken kiiresesongin, mistä uusi nöyrä orja tilalle. En ymmärrä miten tätä ylipäänsä kukaan suostuu tekemään, olen mieluummin työtön. Uutta työtä hakuun.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kans ihan fail tarjoilijana. Ei enää ikinä.

Vierailija
2/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään tiedetään, siinö on todella paljon kiireitä, mutta tosi hyvin rahaa saa ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Elämässä joutuu joskus tekemään asioita, mitä ei halua.

Vierailija
4/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä koulutuksella pääsit hommiin? Olut vai ruokaravintola?

Vierailija
5/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päädyit tarjoilijaksi? Menikö taas yhden naisen vuosikausien ikiopiskelu veronmaksajien rahoilla hukkaan?

Kuvittelit että työ on Vanderpump Rulesin tarjoilijoiden elämää auringossa?

Vierailija
6/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ap. Mut ei jääny mtn hampaankoloon, ravintola-ala on tommosta. Niin joutuu, olin vaan niin fail, et ei enää ikinä.

Vierailija
7/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin aikaa voi työtä kestää, mutta työuupumus voi iskeä, kun yrittää liian kauan.

Vierailija
8/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ala käydä katsomassa vaikka opintojen ohella, mitä jotkut joutuvat työkseen tekemään ja hankkia järkevämpi työ itse.

Vierailija
9/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos saat potkut, tuleeko silloin karenssia? Teet sen mitä pystyt, pidä sinulle kuuluvat tauot, älä ala sylkykupiksi. Katso, mitä tapahtuu.

Vierailija
10/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kans ihan fail tarjoilijana. Ei enää ikinä.

Pakko jos et saa miita töitä. Ei saa kieltäytyä jos tarjotaan ja sun on haettava tarjoilijanpaikkaa koska olet jo ollut kerran tarjoilijana.

Vierailija
11/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on add ja en ikinä pärjäisi niin "sekavassa" työssä. Respektit oikeesti hyville tarjoilijoille.

Vierailija
12/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko räkälässä?

Mä olin opiskelijana ruokarafloissa ja yksityistilaisuuksissa extraajana. Hyvin tienasi, mutta välillä kyllä sai juosta. Tärkeintä oli aina palvella hyvin. Kielitaidolla ja luotettavan maineella sai hyviä paikkoja.

Vieläkö jossain on vatitarjoilua?

Joo, ja ihmiset on nykyään niin kuspäitä moukkia että varmaan on ilo mennyt tostakin hommasta.

Tuleeko edes tippiä?

Vierailija
13/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät mielestäni vain kuulu ravintoalalle(kaan).

Kaikki huippukokeista parhaisiin tarjoilijoihin on aina miehiä.

Mikä se taas sielä piipittää. Mies isolla M:llä?

Vierailija
14/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun kannattais sanoa pomolle, että et pärjää ja toivoisit irtisanomista? Vai kokeilla jos se jotenki alkais sujua ja katsella samalla uutta duunia?

Toivottavasti löydät ratkaisun, varmasti inhottavaa.

Vierailija
15/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa oli jaottelu.

Vierailija
16/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikea työsuhde kyseessä? Ei mikään palkaton orjuutus? Siinä tapauksessa jos et ole koeajalla, niin et voi irtisanoutua saman tien. Sinun pitää noudattaa normaalia irtisanomisaikaa, joka on tuossa tapauksessa 14 päivää. Irtisanomisaikana työskentelyvelvoite on voimassa normaalisti, ellei toisin sovita. Sen noudattamatta jättämisestä voi joutua korvauksiin tai summa voidaan pidättää palkasta tai lopputilistä.

Jos kyseessä taas on koeaika, tai palkaton orjuutus (=ei virallinen työsuhde), niin silloin voit varmaan lopettaa saman tien. Tosin karenssi on tiedossa joka tapauksessa, ellei uutta työpaikkaa ole tiedossa.

Vierailija
17/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitasoinen ruokaravintola, toki myös juomaa saa.

Olen tradenomi koulutukseltani ja vuosi sitten loppui 7 vuoden uraputki, kun firma, johon työllistyin, meni nurin. Sen jälkeen on ollut haastavaa löytää tältä paikkakunnalta töitä ja muualle en voi juuri nyt lähteä.

Ajattelin, että vuoden työttömyyden jälkeen olisi kiva tehdä jotain. Pula ravintolatyöntekijöistä kova, joten sain paikan miltei pystymetsäläisenä. Aluksi olin tiskissä, mutta aika pian pääsin tekemään muutakin. Opiskeluaikoina tein kahvilassa töitä, että sen verran kokemusta.

Nyt kyllä olen mieluummin vaikka työttömänä kuin teen tuota työtä, ei ollut mun juttu yhtään. Hyi yäk mitä orjuutusta.

Ap

Vierailija
18/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikea työsuhde kyseessä? Ei mikään palkaton orjuutus? Siinä tapauksessa jos et ole koeajalla, niin et voi irtisanoutua saman tien. Sinun pitää noudattaa normaalia irtisanomisaikaa, joka on tuossa tapauksessa 14 päivää. Irtisanomisaikana työskentelyvelvoite on voimassa normaalisti, ellei toisin sovita. Sen noudattamatta jättämisestä voi joutua korvauksiin tai summa voidaan pidättää palkasta tai lopputilistä.

Jos kyseessä taas on koeaika, tai palkaton orjuutus (=ei virallinen työsuhde), niin silloin voit varmaan lopettaa saman tien. Tosin karenssi on tiedossa joka tapauksessa, ellei uutta työpaikkaa ole tiedossa.

Kyllä voin, tarvittaessa työhönkutsuttavan sopimus.

Ao

Vierailija
19/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sopparissa ole koeaika 4kk. Ei taida kukaan palkata kesätyöläisiä ilman koeaikaa. 

Vierailija
20/42 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakottaa säntäilemään ympäriinsä. Älä säntäile. Ja pidä taukosi. Jos joku kyselee, niin sanot, että teet parhaasi.

Mutta jos haluat venyä enemmän kuin mitä tes vaatii, niin älä valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä