Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupunki tarjosi meille rivaria, mutta mies haluaa kykkimään kerrostaloon koska PARVEKE ON AURINGOSSA. Ei ole jumalauta todellista.

Vierailija
26.05.2018 |

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuokrallakin asuvista yleensä maksetaan ihan omasta pussista vai luuletko että kaikki vuokralla asuvat ovat työttömiä? missähän olette itseänne sivistäneet? :D on kyllä joillain oudot käsitykset :D

Sossupummit asuu vuokralla. Köyhät.

Kollega asuu vuokralla vaimonsa ja lapsensa kanssa. Vaikka kuinka mietin, niin en nyt millään saa väännettyä n. 10 000 euron kuukausittaisilla bruttotuloilla elävästä pariskunnasta sossupummeja ja/tai köyhiä.

Vierailija
122/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vuokrallakin asuvista yleensä maksetaan ihan omasta pussista vai luuletko että kaikki vuokralla asuvat ovat työttömiä? missähän olette itseänne sivistäneet? :D on kyllä joillain oudot käsitykset :D

Kollega asuu vuokralla vaimonsa ja lapsensa kanssa. Vaikka kuinka mietin, niin en nyt millään saa väännettyä n. 10 000 euron kuukausittaisilla bruttotuloilla elävästä pariskunnasta sossupummeja ja/tai köyhiä.

No pummeja ovat kuitenkin. Riistoporvareita. Se on sama asia. Ihme kollegoja sinullakin. Mene hoitoon, kun täällä provoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei sossupummeja, mutta luusereita kuitenkin.

Vierailija
124/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupunki tietysti maksaa kokonaisuudessaan tuon asumisenne, saunomisenne yms? Aika tökeröä. Saisitte tyytyä edes saunattomaan kämppään, kun ette kerran itse maksa koko lystistä mitään. Ihme loiselukoita.

Kaupungin vuokratalosta iltaa. Luonnollisestikaan en tunne kaikkia talon asukkaita, mutta tuntemistani asukkaista löytyy mm.opettaja, kaupankassoja useampi ja sosiaalityöntekijä. Ihan itse palkallaan maksavat vuokraa. Parhaassakin tapauksessa esim.työttömät,opiskelijat,osa-aikatyöntekijät,pienipalkkaiset ym.saavat asumistukea joka on osa vuokrasta. Kellekään ei makseta koko vuokraa.

Luonnollisestikin myös rakennusvaiheessa on saatu yhtiölle yhteiskunnan tukea. Eikä peritä markkinaehtoista vuokraa.

Niin, mikä on markkinahintainen vuokra siellä, missä yhteiskunta myös kaavoituksella tuottaa niukkuutta asuntorakentamiseen ja asuminen jossain on kuitenkin ihmisille välttämättömyys?

Kaupungin kaikkien ihmisten hyvinvoinnille on tärkeää, että myös matalapalkkaisissa ammateissa työskentelevät ihmiset voivat asua kohtuullisen matkan päässä työpaikastaan, jotta näille työpaikoille löytyisi ottajia? Sitä varten kaupungin kannattaa työnantajanakin jo huolehtia sopuhintaisesta asunnontuotannosta.

Vierailija
125/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti voivat olla köyhiä. Eivät ainakaan ole järkeviä ja taloudellisia.

Vierailija
126/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaupunki tietysti maksaa kokonaisuudessaan tuon asumisenne, saunomisenne yms? Aika tökeröä. Saisitte tyytyä edes saunattomaan kämppään, kun ette kerran itse maksa koko lystistä mitään. Ihme loiselukoita.

Kaupungin vuokratalosta iltaa. Luonnollisestikaan en tunne kaikkia talon asukkaita, mutta tuntemistani asukkaista löytyy mm.opettaja, kaupankassoja useampi ja sosiaalityöntekijä. Ihan itse palkallaan maksavat vuokraa. Parhaassakin tapauksessa esim.työttömät,opiskelijat,osa-aikatyöntekijät,pienipalkkaiset ym.saavat asumistukea joka on osa vuokrasta. Kellekään ei makseta koko vuokraa.

Luonnollisestikin myös rakennusvaiheessa on saatu yhtiölle yhteiskunnan tukea. Eikä peritä markkinaehtoista vuokraa.

Niin, mikä on markkinahintainen vuokra siellä, missä yhteiskunta myös kaavoituksella tuottaa niukkuutta asuntorakentamiseen ja asuminen jossain on kuitenkin ihmisille välttämättömyys?

Kaupungin kaikkien ihmisten hyvinvoinnille on tärkeää, että myös matalapalkkaisissa ammateissa työskentelevät ihmiset voivat asua kohtuullisen matkan päässä työpaikastaan, jotta näille työpaikoille löytyisi ottajia? Sitä varten kaupungin kannattaa työnantajanakin jo huolehtia sopuhintaisesta asunnontuotannosta.

Pienipalkkaiset piiat ja siivoojat voivat asua piian huoneissa työpaikoillaan. Olisivat lähellä niitten työpaikkaa ja aina saavutettavissa.

Vierailija
127/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko todella valitsemassa asuntoa pihan/parvekkeen perusteella, vaikka asuntojen koossakin on isot erot?

No, pihalle mahtuu isompikin teltta sitten, kun joudutte luovuttamaan yhdelle lapsista makuuhuoneenne...

Vierailija
128/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, herranen aika miestäsi, ap.

Kai hän voi istua auringossa (ihosyöpäytymissä) jossain muuallakin, kun siitä paikasta niin kovasti pistää???

Tuollainen tarjoushan on aivan mieletön; minäkin muutaisin mieluusti sellaiseen kaupungiasuntoon, jossa on oma piha, varjoisakin.

----

Kommentit vuokralla asuvista luusereista ohitan nauraen vahingoniloisesti.

Siinäpähän kituutatte ja maksatte omaanne korvia myöten veloissa, ettekä saa esim. uutta jääkaappia ihan ilmaiseksi rikkoutuneen tilalle, ette lattiaremonttia, ette mitään maksamatta joka senttiä ihan itse.

Kaupunginasunnoissa elävät "luuserit" voivat vaikka matkustella ympäri maailmaa, kun säästävät kaikenmaailman jäte- ja vesimaksujen, lämmityskulujen ym. omakotitalo- tai osakeomistusriesojen puuttuessa huomattavat summat vuosittain.

Tunnen monia hyväpalkkaisia omistusasujia, joiden rahat eivät tunnu riittävän mihinkään: eivät voi tehdä esim. kolme- tai nelihenkisenä perheenä ulkomaanmatkoja kuin kerran kolmessa vuodessa ja senkin ehkä Tallinnaan tai Tukholmaan.

Ja kuinka ollakaan tukia saamaton yksinhuoltajaluuseri on matkustanut yhden lapsensa kanssa ympäri maailmaa viimeiset kymmenen vuotta.

Valintoja, valintoja... Joopajoo.

Vierailija
129/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, herranen aika miestäsi, ap.

Kai hän voi istua auringossa (ihosyöpäytymissä) jossain muuallakin, kun siitä paikasta niin kovasti pistää???

Tuollainen tarjoushan on aivan mieletön; minäkin muutaisin mieluusti sellaiseen kaupungiasuntoon, jossa on oma piha, varjoisakin.

----

Kommentit vuokralla asuvista luusereista ohitan nauraen vahingoniloisesti.

Siinäpähän kituutatte ja maksatte omaanne korvia myöten veloissa, ettekä saa esim. uutta jääkaappia ihan ilmaiseksi rikkoutuneen tilalle, ette lattiaremonttia, ette mitään maksamatta joka senttiä ihan itse.

Kaupunginasunnoissa elävät "luuserit" voivat vaikka matkustella ympäri maailmaa, kun säästävät kaikenmaailman jäte- ja vesimaksujen, lämmityskulujen ym. omakotitalo- tai osakeomistusriesojen puuttuessa huomattavat summat vuosittain.

Tunnen monia hyväpalkkaisia omistusasujia, joiden rahat eivät tunnu riittävän mihinkään: eivät voi tehdä esim. kolme- tai nelihenkisenä perheenä ulkomaanmatkoja kuin kerran kolmessa vuodessa ja senkin ehkä Tallinnaan tai Tukholmaan.

Ja kuinka ollakaan tukia saamaton yksinhuoltajaluuseri on matkustanut yhden lapsensa kanssa ympäri maailmaa viimeiset kymmenen vuotta.

Valintoja, valintoja... Joopajoo.

Ihmiset eivät ymmärrä ettei käärinliinoissa ole taskuja.

Vierailija
130/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla aika monia, joilla ei ole mitään käsitystä parvekelasien käytöstä tai parvekkeen sisustamisesta muutenkaan.

Lasitettu eteläparveke antaa mahdollisuuden käyttää tilaa jo hyvin varhain keväällä ja todella pitkälle syksyyn asti. Kun aurinko paistaa kuumasti, normaalit parvekelasit voi avata raolleen tai kokonaan taittaa sivuun. Parvekkeelle voi myös laittaa kaihtimet tai verhot jos haluaa.

Meillä on aurinkoinen eteläparveke, ja se on ihan ehdoton kriteeri asunnollemme jatkossakin. Ikinä en vaihtaisi varjoiseen rivaripihaan. Itseasiassa rivariin muuttaisin vain, jos siinä olisi lasitettu terassi tai parveke etelän suuntaan. 

Toki ymmärrän ettei kaikki ajattele samoin ja toisilla arvostukset menee toisin päin kuin minulla - mutta aika tollo saa olla jos ei tajua, että osalle se eteläparveke voi olla juuri se mieluisa juttu, kun sitä vain osaa käyttää ja sisustaa :)

Vierailija
131/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki siis tarjosi meille 4h+keittiö + sauna rivaria, joita usein ei vapaudu mutta mies tahtoo toiseen tarjottuun asuntoon, saunattomaan kolmioon kerostalossa koska sen rivarin takapiha on varjossa ! Mies ilmoitti, että haluaa istua auringossa ja minä taas ilmoitin, että haluan oman saunan ja kaikille lapsille omat huoneet ( Tai siis pienellä ikäerolla olevat pojat omaan huoneeseen ja isosiskolle oma ). Joten nyt meillä on pattitilanne ja mykkäkoulu päällä :/

Menkää töihin, niin ei tarvitse tyytyä siihen mitä kaupunki "tarjoaa"

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Olen eri vastaaja. Köyhyys periytyy ja toisinpäin: varakkaista vanhemmista on se apu, että meidän perhe asuu jo velattomasti ja ikää on rapiat 40v. Vastikkeeseen menee rahaa, mutta siinä se. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Meni kyllä ohi aiheen, sori.

Jokainen alapeukuttaja vaihtaisi paikkaa kanssani (puhun taloudellisesti tilanteesta). Kateus on suomalaisilla veressä.

Aloittajalle sanoisin, että päättäkää jonkun muun asian perusteella. Lasten koulut, liikenneyhteydet, naapurusto tms. Ja se rivarin pihanhoito; joutuisit ehkä yksin vastaamaan siitä jos miehesi ei sinne edes halua. Voi olla tympeää.

Mä alapeukutin, ja mulla on oma, velaton asunto pääkaupunkiseudulla (kiitos sen, että olen ainoa lapsi ja perin uuden asuntoni isältäni - perintöverotkin sai suhteellisen nopeasti maksettua). Eli maksan pelkkää vastiketta siinä, missä sinäkin, eli en vaihtaisi paikkaa kanssasi.

Tästäkin huolimatta tiedän, että omaisuutta voi kerätä muutenkin kuin ostamalla oman asunnon, vaikka se Suomessa onkin yleisin tapa sitoa rahaa kiinni (muualla Euroopassa meidän tapamme on erittäin harvinainen - olemme anomalia). Tiedän vuokralla asuvia ihmisiä, jopa Helsingin Pörssissä työskenteleviä, joita ei kiinnosta oman asunnon ostaminen vaan esim. sijoitustoiminta koska silloin ei ole hankalasti sidottu kämppäänsä ja yhteen kaupunkiin tai yhteen maahan. Yhdellä näin toimivalla kaverilla (jolla on varmaan kymmenkertainen palkka mun liksaan verrattuna) on suunnitelmissa muuttaa eläkepäiviksi jonnekin Aasiaan - ei tarvitse muuta kuin irtisanoa asunto, pakata matkalaukku ja lähteä. Tuotoilla ja säästöillä elää mukavasti muutaman vuosikymmenen ajan.

Mulle taas sopii se, että omaisuus on asunnossa kiinni, koska en ole muuttamassa Suomesta pois (ellei jotain maailmanpoliittisesti katastrofaalista tapahdu). Taloyhtiö on 2000-luvun puolelta, joten ihan heti ei ole esim. putkiremontteja tulossa (sitten kun niiden aika alkaa 20-30 vuoden kuluttua lähestyä, voin vaikka myydä kämppäni ja muuttaa uudempaan johonkin kehyskuntaan - pääkaupunkiseudulle on muuttamassa vuoteen 2030 mennessä 250 000 ihmistä muualta Suomesta, joten asunnoille on menekkiä).

Mutta kaikki eivät siis pidä asuntoa tai taloa sijoituskohteena, johon kannattaisi satsata koko omaisuus.

Kuten sanoin; olen eri vastaaja. Vastasin kysymykseen asumiskuluista. Kysymyksen esittäjä antoi ymmärtää, että vuokra on verrattavissa omistusasumisen kuluihin ja että ns. keskiluokkakin asuu vuokralla.

Asumisesta siis vain puhuin. Sijoittamisesta en ole kiinnostunut. Omistusasuminen merkkaa minulle sitä, että voin paremmin valita asuinpaikkani ja päättää asumiseeni liittyvistä asioista. Vaikkapa siitä haluanko aurinkoa vai varjoa.

Juuri näin. Ja sen sijainnin lisäksi valita ihan tietyn asunnon ja sinne just sellaisen keittiön ja kylppärin, mistä itse pitää ja pihan tai parvekkeen ja ilmansuunnan myös.

Vierailija
132/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tuossa kommentoitiikiin niitä loisia, jotka valtaavat tuetut asunnot tarvitsevilta, vaikka itsellä olisi varaa asua toisin.

Vierailija
133/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivareissa ei ole mitään omaa rauhaa. Oikein kolhooseja.

Vierailija
134/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa vielä vähemmän.

Vierailija
135/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin, niin ei tarvitse tyytyä siihen mitä kaupunki "tarjoaa"

Olen helsinkiläinen sairaanhoitaja ja asun stadin asunnoilla eli kaupungin asunnossa. Naapurissa mm tilintarkastaja ja lastentarhanopettaja, alakerrassa terveydenhoitaja.

Mielestäni kaikki käymme töissä. Kolmion vuokra 900 e kk lähiössä. Itse maksan, en ymmärrä mitä tarkoitat? Paljonko omistusasjat maksavat vastiketta ja lainaa yhteensä?

Olen eri vastaaja. Köyhyys periytyy ja toisinpäin: varakkaista vanhemmista on se apu, että meidän perhe asuu jo velattomasti ja ikää on rapiat 40v. Vastikkeeseen menee rahaa, mutta siinä se. Ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Meni kyllä ohi aiheen, sori.

Jokainen alapeukuttaja vaihtaisi paikkaa kanssani (puhun taloudellisesti tilanteesta). Kateus on suomalaisilla veressä.

Aloittajalle sanoisin, että päättäkää jonkun muun asian perusteella. Lasten koulut, liikenneyhteydet, naapurusto tms. Ja se rivarin pihanhoito; joutuisit ehkä yksin vastaamaan siitä jos miehesi ei sinne edes halua. Voi olla tympeää.

Mä alapeukutin, ja mulla on oma, velaton asunto pääkaupunkiseudulla (kiitos sen, että olen ainoa lapsi ja perin uuden asuntoni isältäni - perintöverotkin sai suhteellisen nopeasti maksettua). Eli maksan pelkkää vastiketta siinä, missä sinäkin, eli en vaihtaisi paikkaa kanssasi.

Tästäkin huolimatta tiedän, että omaisuutta voi kerätä muutenkin kuin ostamalla oman asunnon, vaikka se Suomessa onkin yleisin tapa sitoa rahaa kiinni (muualla Euroopassa meidän tapamme on erittäin harvinainen - olemme anomalia). Tiedän vuokralla asuvia ihmisiä, jopa Helsingin Pörssissä työskenteleviä, joita ei kiinnosta oman asunnon ostaminen vaan esim. sijoitustoiminta koska silloin ei ole hankalasti sidottu kämppäänsä ja yhteen kaupunkiin tai yhteen maahan. Yhdellä näin toimivalla kaverilla (jolla on varmaan kymmenkertainen palkka mun liksaan verrattuna) on suunnitelmissa muuttaa eläkepäiviksi jonnekin Aasiaan - ei tarvitse muuta kuin irtisanoa asunto, pakata matkalaukku ja lähteä. Tuotoilla ja säästöillä elää mukavasti muutaman vuosikymmenen ajan.

Mulle taas sopii se, että omaisuus on asunnossa kiinni, koska en ole muuttamassa Suomesta pois (ellei jotain maailmanpoliittisesti katastrofaalista tapahdu). Taloyhtiö on 2000-luvun puolelta, joten ihan heti ei ole esim. putkiremontteja tulossa (sitten kun niiden aika alkaa 20-30 vuoden kuluttua lähestyä, voin vaikka myydä kämppäni ja muuttaa uudempaan johonkin kehyskuntaan - pääkaupunkiseudulle on muuttamassa vuoteen 2030 mennessä 250 000 ihmistä muualta Suomesta, joten asunnoille on menekkiä).

Mutta kaikki eivät siis pidä asuntoa tai taloa sijoituskohteena, johon kannattaisi satsata koko omaisuus.

Kuten sanoin; olen eri vastaaja. Vastasin kysymykseen asumiskuluista. Kysymyksen esittäjä antoi ymmärtää, että vuokra on verrattavissa omistusasumisen kuluihin ja että ns. keskiluokkakin asuu vuokralla.

Asumisesta siis vain puhuin. Sijoittamisesta en ole kiinnostunut. Omistusasuminen merkkaa minulle sitä, että voin paremmin valita asuinpaikkani ja päättää asumiseeni liittyvistä asioista. Vaikkapa siitä haluanko aurinkoa vai varjoa.

Vuokra saattaa olla vastiketta halvempi, etenkin jos sähkö ja/tai vesi kuuluu vuokraan - kaupungin ja kunnan asunnoissahan monesti ainakin toinen kuuluu. Vuokra- ja omistusasuntojen hintaan vaikuttaa eniten se sijainti, sijainti ja sijainti. Pääkaupunkiseudulla oli aikoinaan halvempaa ostaa oma kämppä kuin vuokrata, mutta nyt hinnat ovat aika pilvissä (niin kyllä ilmeisesti vuokratkin alkavat olla). Sitten taas jossain Kainuun syrjäkylillä asunnot ovat tosi halpoja, mutta sähkö superkallista, eikä asunnosta pääsekään ehkä eroon, eli takkiin tulee siinäkin mielessä jos ei edes ostohintaa saa takaisin.

Vuokralla asuessa tosin maksaa toiselle, mutta syrjäkylillä ja pikkukaupungeissa se on ehkä taloudellisesti kannattavampaa, etenkin jos jossain vaiheessa muuttaa toiselle puolelle Suomea. Omistusasunto saattaa jäädä pyörimään käsiin, ja vastiketta joutuu maksamaan koko ajan kuitenkin.

Vierailija
136/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa vielä vähemmän.

Riippuu tosi paljon taloyhtiöstä ja asukkaista. Mun kämppäni on taloyhtiössä/rapussa, jossa asuu pääosin omakotitaloistaan luopuneita eläkeläisiä. Hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.

Vierailija
137/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolunnut omakotitalon, rivarin ja nyt kerrostalossa.

Täytyy sanoa että nyt olen tyytyväisin!

Vierailija
138/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oudointa tässä on se, että mies asettaa oman auringossa oleilun tärkeämmäksi kuin lasten omat huoneet. Kolme lasta samassa huoneessa!

Vierailija
139/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa jossa asun, suosituimpia ovat ne asunnot joiden parvekkeet ovat metsään päin ! Kaupungin vuokratalo ja yleensä pitää ottaa se mitä tarjotaan jos tahtoo asuntojonosta pois, minä olin onnekas kun sain metsäisellä parvekkeella olevan.

Pihaan päin oleviin parvekkeisiin kun paistaa aamusta asti kirkas aurinko, valkoinen maali oikein häikäisee ja ainoa joka nauttii on eräs öljytty bikinimummo joka lähes asuu parvekkeellaan ja huutaa kaikille että kyllä on upea ilma :D

Vierailija
140/174 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se miehesi istua auringossa etupihan puolella? On aika yleistä että etupihan puolelle tehdään terassi/patio, jos aurinko paistaa etupihan puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi