Miksi paheksut sukupuolineutraalia kasvatusta?
Mitä väärää näet siinä? Miksi lasta ei voi nimetä Oljeksi?
Kommentit (38)
Koska se ei ole sukupuolineutraalia, kun poika puetaan pinkkiin ja pakotetaan leikkimään barbeilla tai tyttö puetaan siniseen ja pakotetaan leikkimään Nerfeillä.
Lapset varttuu luonnollisesti tytöiksi ja pojiksi, naisiksi ja miehiksi.
Ei tuossa sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Mutta pinkki väri silti varattu tytöille? se on väääärin
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät vartu ehjiksi ihmisiksi jos heitä aivopestään genderikakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta pinkki väri silti varattu tytöille? se on väääärin
Kulkeeko musliminaiset pinkissä kaavussa?
Ei, kyllä mustia tai sinisiä on ne kaavut.
Pinkki on jonkin sortin seksuaalinen väri joka ei kuuluisi kellekään mutta jostain syystä tytöt tykkää.
Kuten että pojatkin voivat synnyttää ja tytöillä voi olla pippeli? Tai että sukupuolia ei ole tai että niitä on kymmeniä/satoja/tuhansia/miljoonia??
Mies = 1, nainen = 0, ihan binääristä. Ei ole mitään 0,5 olemassakaan.
Koska se ei ole mitenkään suotavaa. Sukupuolisensitiivinen kasvatus on taas hyvä juttu ja se mitä myös suositellaan.
"Koska se ei ole sukupuolineutraalia, kun poika puetaan pinkkiin ja pakotetaan leikkimään barbeilla tai tyttö puetaan siniseen ja pakotetaan leikkimään Nerfeillä."
Ei olekaan. Sinä olet ihan itse keksinyt että sukupuolineutraali kasvatus olisi tuota.
"Koska se ei ole mitenkään suotavaa. Sukupuolisensitiivinen kasvatus on taas hyvä juttu ja se mitä myös suositellaan."
Mitä se käytännössä tarkoittaa?
Ihan tavallinen suvaitsevainen ja rakastava kasvatus riittänee. Lisäksi sellainen näkemys elämästä, joka ei liiaksi poikkea havaintomaailmasta helpottaa lapsen elämää varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole sukupuolineutraalia, kun poika puetaan pinkkiin ja pakotetaan leikkimään barbeilla tai tyttö puetaan siniseen ja pakotetaan leikkimään Nerfeillä.
Niin, tämä ei ole sukupuolineutraalia kasvatusta. Tällä perusteella ei kannata paheksua sukupuolineutraalia kasvatusta, koska oikeasti paheksuu jotain ihan muuta.
Sukupuolineutraalius tarkoittaa sitä, että lapsi saa valita itseään miellyttävät vaatteiden värit sekä sen, leikkiikö Barbeilla vai autoilla, tarjolla on muutakin kuin sukupuolistereotypian mukaista tavaraa. Lisäksi mä lisäisin sen, että lapsi saa olla tyttö tai se saa olla poika, mutta sitä ei koko ajan hoeta lapselle (on ihmisiä, aikuisia, lapsia, kavereita jne. eikä vain miehiä, naisia, setiä, tätejä, tyttöjä ja poikia jne.). Siinä on sukupuolineutraalius jo aika pitkällä.
Nämä "ei kerrota sukulaisille, kumpaa sukupuolta lapsi on" on sitten vähän pitkälle vietyjä toimenpiteitä, kun ihmiset ympärillä haluavat välttämättä, että tytöt saa olla tyttöjä eli pukeutua pinkkiin ja leikkiä nukeilla ja huolehtia pojista ja pojat saa olla poikia eli pukeutua siniseen ja leikkiä autoilla ja olla rämpäisiä.
Koska en ymmärrä mitä pahaa siinä on jos tyttö on tyttömäinen tai poika poikamainen. En ymmärrä miksi pitää väkisin antaa jotain sukupuolineutraaleja nimiä eikä perinteiset suomalaiset nimet kelpaa. En ymmärrä miksi poikaa ei saa sanoa pojaksi jos hänellä itsellään ei ole mitään sitä vastaan. Sen sijaan että väkisin kasvattaa kaikki lapset sukupuolineutraalisti pitäisi ennemminkin kannustaa lasta olemaan se mikä hän on. Jos hän poikana haluaa tehdä tyttömäisiä juttuja niin hyvä, mutta ei kaikkien tarvitse automaationa olettaa niin. Jos poika on poikamainen niin tädin pitää saada ostaa hänelle lahjaksi myös se auto.
Vierailija kirjoitti:
Ei pakoteta vaan annetaan mahdollisuus leikkiä sillä, millä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä ei ole sukupuolineutraalia kasvatusta. Tällä perusteella ei kannata paheksua sukupuolineutraalia kasvatusta, koska oikeasti paheksuu jotain ihan muuta.
Sukupuolineutraalius tarkoittaa sitä, että lapsi saa valita itseään miellyttävät vaatteiden värit sekä sen, leikkiikö Barbeilla vai autoilla, tarjolla on muutakin kuin sukupuolistereotypian mukaista tavaraa. Lisäksi mä lisäisin sen, että lapsi saa olla tyttö tai se saa olla poika, mutta sitä ei koko ajan hoeta lapselle (on ihmisiä, aikuisia, lapsia, kavereita jne. eikä vain miehiä, naisia, setiä, tätejä, tyttöjä ja poikia jne.). Siinä on sukupuolineutraalius jo aika pitkällä.
Nämä "ei kerrota sukulaisille, kumpaa sukupuolta lapsi on" on sitten vähän pitkälle vietyjä toimenpiteitä, kun ihmiset ympärillä haluavat välttämättä, että tytöt saa olla tyttöjä eli pukeutua pinkkiin ja leikkiä nukeilla ja huolehtia pojista ja pojat saa olla poikia eli pukeutua siniseen ja leikkiä autoilla ja olla rämpäisiä.
Suurin osa lapsista tiedätkö istuu niihin sukupuolistereotypioihin suorastaan pelottavan hyvin. Ei niitä kukaan niihin pakota.
Enkä minä ainakaan halua olla vieraille lapsille ihminen tai aikuinen. Mieluiten olen rouva, tätikin käy hätätilassa.
Ai että oli ihanaa kun jouduin puhumaan pitkälle ja komealle poliisimiehelle yhtenä päivänä ja se rouvitteli minua.
Minä en hyväksy sukupuolineutraalia kasvatusta senkään takia, että pidän perinteisistä käytöstavoista ja silloin todellakin rouva on rouva ja herra herra. Haluaisin teitittelynkin takaisin. Nykyajan tuttavallisuus on vastenmielistä.
Ja ei, en ole satavuotias. Vähän alle 50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraalius on valhe, se on sukupuoliviha, sukupuolikielteisyys.
Sukupuolet kieltävä kasvatus.
"En ymmärrä miksi pitää väkisin antaa jotain sukupuolineutraaleja nimiä eikä perinteiset suomalaiset nimet kelpaa."
Olisiko vaikka koska kukaan ei vielä nimeä antaessaan tiedä että onko se oma lapsi miten "perinteinen"?
Vierailija kirjoitti:
"Koska se ei ole sukupuolineutraalia, kun poika puetaan pinkkiin ja pakotetaan leikkimään barbeilla tai tyttö puetaan siniseen ja pakotetaan leikkimään Nerfeillä."
Ei olekaan. Sinä olet ihan itse keksinyt että sukupuolineutraali kasvatus olisi tuota.
En ole. Tuollaisia mammoja on kerhot täynnä. Myös päiväkodissa oli pakko leikkiä barbeilla, kun sai ne arvonnassa. Ei mitään järkeä.
Olen kahden pojan äiti. Kasvatimme lapsemme tasa-arvoisiksi. Heidänkin laosensa on kasvatettu tasa-arvoisiksi. Kaikki tietävät oman sukupuolensa.