Muunsukupuolinen Jonna, 17, jännitti vanhemmilleen kertomista ettei ollutkaan tyttö – eikä poika
Onkohan tämä taas niitä nykyajan juttuja ja parin vuoden päästä ollaankin toisessa ääripäässä ??
Joensuulainen Jonna Penttinen, 17, vietti jännitystä kipristellen erään sunnuntain ja maanantain välisen yön. Jo sunnuntai-iltana hän oli päättänyt tulla kaapista ulos ja kertoa vanhemmilleen, ettei ollutkaan tyttö – eikä poika. Hänelle oli selvinnyt, ettei kumpikaan näistä sukupuolista tuntunut omalta. Hän koki olevansa muunsukupuolinen.
https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/182204-muu…
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Voinko olla nainen ja mies yhtä aikaa?
Eli tuo kuuluisa kysymys: 'Ollako vai eikö olla ?'
( ...toivottavasti ihmiseltä ei kuitenkaan elämä ei kulje aivan ohi tuota kysymystä pohtiessa)
Eikö nyt suuri osa ihmisistä halua olla jotakin muuta kuin mitä ovat, ja saattavat jopa vahvasti tuntea olevansa jotakin muuta, mutta eivät fyysisten ominaisuuksien takia kuitenkaan ole sitä. Joku saattaa esimeriksi haluta olla länsimaalainen, vaikka on aasialainen. Miksei hän voi sitä olla? Miksi sukupuoli on joku erityinen tässä asiassa. Eikö ole ihan ok olla vaikka nainen (jos biologisesti on), joka ei halua olla nainen. Sille nyt ei vaan mitään voi että on naiseksi syntynyt.
Miksei ihminen voi sitten päättää itse vaika ikäänsäkin? Minä ainakin tunnen itseni nuoremmaksi kuin olen ja viihdyn paremmin nuorempien seurassa. Voisikohan henkilötunnukseeni vaihtaa syntymävuoden joksikin muuksi, jos tekisin vaikka testejä että mikä on henkinen ikä...En nimittäin millään ole tehnyt ja tuntenut niitä asioita, joita valtaosa ikäisistäni on. Kohdallani aika taitaa tuntua menevän eri tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihminen voi sitten päättää itse vaika ikäänsäkin? Minä ainakin tunnen itseni nuoremmaksi kuin olen ja viihdyn paremmin nuorempien seurassa. Voisikohan henkilötunnukseeni vaihtaa syntymävuoden joksikin muuksi, jos tekisin vaikka testejä että mikä on henkinen ikä...En nimittäin millään ole tehnyt ja tuntenut niitä asioita, joita valtaosa ikäisistäni on. Kohdallani aika taitaa tuntua menevän eri tahtiin.
Saisivat ainakin työnantajat helpommin niitä 25-vuotiaita 30 vuoden työkokemuksella!
Mun päähän ei vaan mahdu tää asia. Miks pitää luokitella itsensä muunsukupuoliseksi, miten se muuttaa elämää? Mitä asioita voi tehdä muunsukupuolisena mutta ei naisena? Miksei naisena muka voi käyttäytyä ja näyttää ihan just siltä miltä halua?
Mulle ihan sama jos joku haluaa luokitella itsensä muunsukupuoliseksi mutta kannattaisin ennemmin koko sukupuolikäsityksen lakkautusta (pl. terveydenhuolto) kun että aletaan lokeroimaan ihmisiä kahta kauheammin.
Tuon ikäinen ehtii vielä vaihtaa sukupuolisuuttaan monet kerrat ennenkuin aikuistuu.
Voi hieman hävettää vanhempana nuo teini-hormooni-huuru sekoilut.
Vierailija kirjoitti:
No maailmansivu on ollut näitä tyttöjä jotka ei tykkää meikeistä, naisellisista kampauksista, mekoista jne. Minkä hitsin vuoksi niiden pitää olla nykyisin jotain muunsukupuolisia?
Juuri näin.
Ikävämpi ilmiö on, että tätä muusukupuolihöpinää yritetään jo normalisoida mediassa. Annetaan oikein median tuki tälle hölynpölylle.
Jos nykyään sanoo, että sukupuolia on kaksi (mitä niitä on ja tulee aina olemaan), saatetaan jo leimata ties miksi natsiksi, vaikka sanoo vain biologisen faktan.
Olisikohan aika jo myöntää tosiasiat ja lopettaa näiden höpöjuttujen suoltaminen mediasta.
Vierailija kirjoitti:
Setan puheenjohtajaksi puolitoista vuotta sitten valittu Viima Lampinen, 35, on tehtävässään ensimmäinen, joka määrittelee itsensä sukupuolettomaksi. Hän ei koe itseään mieheksi eikä naiseksi.
Mutta sitä Viima ei hyväksy, että virallisissa dokumenteissa hänen sukupuolekseen merkitään nainen. Hänestä se ei ole ollut koskaan totta. Hänen mielestään jokaisen olisi saatava itse määritellä oma sukupuolensa
– Sukupuolesta keskustellaan usein niin kuin se olisi jana, jonka toisessa päässä on nainen, toisessa mies. Minusta sukupuoli on ennemmin kuin avaruus, jossa ei ole ääripäitä. Jokaisella on sukupuoliavaruudessa oma paikkansa, ja sen paikan tunnistaa parhaiten itse.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/julkkikset/sukupuoleton-viima-lampin…
Nää ihmiset on kuin jotain lahkolaisia omine mantroineen ja uskoineen.
Vierailija kirjoitti:
Oho, en olisi uskonut että 99% suomalaisista on näin ahdasmielisiä. Tai sitten tänne on eksyneet vain kaikkein junteimmat.
Helpottavaa, että järkeä käyttäviä on enemmän kuin puppuun uskovia huomionhakijoita.
Voinko olla nainen ja mies yhtä aikaa?