Mies: tarjoatko treffeillä vain jos treffikumppani on tarpeeksi kiinnostava?
- Tai vastaavasti jätätkö tarjoamatta (esim. ruoan/juoman) mikäli treffikumppani ei kiinnosta riittävästi?
- Ja jos tarjoat, johtuuko se siitä että haluat antaa hyvän vaikututelman itsestäsi (eli ns. hurmata), vai siitä koska tunnet painostusta, että miehen "kuuluu" tehdä niin?
- Muita ajatuksia treffikulttuurista? Toivoisitko enemmän esim. tasa-arvoa: ravintolalaskut puolitettaisiin, nainen maksaisi joka toinen kerta deitit jne?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syöttäisin ja juottaisin jotain loista. Omat rahat.
Et sinä vaimoa tulla tyylillä saa. Ei ole sinusta perheen pääksi.
Tavoittelemisen arvoista saada ruokittava loinen kotiin?
Tuleville vaimoille tärkeintä on miten paljon ja helposti saa maksatettua ruokiaan miehellä? Ja tästä kaikesta olette ylpeitä?
Lapsia sinun ei ainakaan kannata hankkia. Lapsissa on valtavan iso työ, rahaa menee paljon eikä lapset tuota mitään. Sinulle on turha edes selittää, mitä lapsissa on positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen päinvastoin. Tarjoan jos olen jo päättänyt, ettemme näe uudestaan. Lievittää vähän omantunnontuskiani.
Jos nainen on kiinnostava, en tarjoa, vaan tarkkailen miten hän reagoi. En pidä ihmisistä, joiden mielestä minun kuuluisi maksaa heidän seurastaan, vaikka tähtäimessä on suhde.
En tosin usko että kovin moni mies tekee näin.
Aviomies kutsui minut ekoille treffeille syömään lounasta eikä tarjonnut. Ihmettelin, mutten tehnyt numeroa. Ei nimittäin oltu etukäteen sovittu sitä, että toinen maksaisi, joten oli ihan ok, että kulut jaettiin.
Silloin uutta tapaamista ei olisi tullut, jos minut olisi kutsuttu lounaalle ja sitten vaadittu, että minä tarjoan molemmille. Lähtökohtaisesti mielestäni kuitenkin tapailuvaiheessa molemmat hoitavat omat kulunsa. Tarjoaminen on kiva ele, mutta en itse ole odottanut sitä keneltäkään. Yleensä silloinkin olen yleensä sanonut, että voin itse maksaa omat kuluni ellei toinen ole kovasti alkanut väittää vastaan. Joskus on tehty niin, että toinen on tarjonnut jotakin ja minä jotakin. Ihan tyhjätaskuna en viitsisi edes treffeille lähteä.
Kyllä minä aina nyt kahvit jne tarjoan. Ravintolaan tai elokuviin en nyt mieluusti lähde deittivaiheessa, ympäristö on mielestäni väärä.
Tarjosin kyllä huonoimmalle deitillekin ne kahvit. Tämä deitti kyseli pelkästään statuksesta jne. Vihelsin pelin poikki viidessä minuutissa, vaikka teki mieli alkaa kyselemään vastakysymyksiä tyyliin "osaatko laittaa ruokaa?", "kuinka leveä lantio sinulla on?", "osaatko puhdistaa viinitahran matosta" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleville vaimoille tärkeintä on miten paljon ja helposti saa maksatettua ruokiaan miehellä? Ja tästä kaikesta olette ylpeitä?Olisiko nyt kuitenkin kysy siitä että sellaisen kanssa joka kitsastelee kaikesta ei kannata lapsia tehdä. Ne tarvitsee ruokaa.
Eikö samalla logiikalla miehen kannata tehdä lapsia vain sellaisen naisen kanssa joka tarjoaa miehelle ensitreffeillä?
Eikö?
Ei tässä ole kyse tarjoamisesta vaan siitä että tekee siitä Asian ja pitää muita loisina jos käyttää muutaman euron heihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen ikäinen nainen, että minulle on aina mies tarjonnut. Nyt yhdestä jo melkein 20 vuotta, ja meillä on joka viikko Date Night jolloin menemme ulos syömään, elokuviin tai teatteriin. Mies maksaa edelleen, vaikka minullakin on varaa.
Huvinsa kullakin, outo mies sinulla. Tuhlaa rahansa naisen seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen päinvastoin. Tarjoan jos olen jo päättänyt, ettemme näe uudestaan. Lievittää vähän omantunnontuskiani.
Jos nainen on kiinnostava, en tarjoa, vaan tarkkailen miten hän reagoi. En pidä ihmisistä, joiden mielestä minun kuuluisi maksaa heidän seurastaan, vaikka tähtäimessä on suhde.
En tosin usko että kovin moni mies tekee näin.
Aviomies kutsui minut ekoille treffeille syömään lounasta eikä tarjonnut. Ihmettelin, mutten tehnyt numeroa. Ei nimittäin oltu etukäteen sovittu sitä, että toinen maksaisi, joten oli ihan ok, että kulut jaettiin.
Silloin uutta tapaamista ei olisi tullut, jos minut olisi kutsuttu lounaalle ja sitten vaadittu, että minä tarjoan molemmille. Lähtökohtaisesti mielestäni kuitenkin tapailuvaiheessa molemmat hoitavat omat kulunsa. Tarjoaminen on kiva ele, mutta en itse ole odottanut sitä keneltäkään. Yleensä silloinkin olen yleensä sanonut, että voin itse maksaa omat kuluni ellei toinen ole kovasti alkanut väittää vastaan. Joskus on tehty niin, että toinen on tarjonnut jotakin ja minä jotakin. Ihan tyhjätaskuna en viitsisi edes treffeille lähteä.
Sehän se tökeröä onkin vaatia ensimmäisillä treffeillä toiselta yhtään mitään. Ihan sama, mistä on kyse, mutta vaatiminen paljastaa, että kyseessä on hankala ihminen, josta kannattaa pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleville vaimoille tärkeintä on miten paljon ja helposti saa maksatettua ruokiaan miehellä? Ja tästä kaikesta olette ylpeitä?Olisiko nyt kuitenkin kysy siitä että sellaisen kanssa joka kitsastelee kaikesta ei kannata lapsia tehdä. Ne tarvitsee ruokaa.
Eikö samalla logiikalla miehen kannata tehdä lapsia vain sellaisen naisen kanssa joka tarjoaa miehelle ensitreffeillä?
Eikö?
Ei tässä ole kyse tarjoamisesta vaan siitä että tekee siitä Asian ja pitää muita loisina jos käyttää muutaman euron heihin.
Mies ei ole silloin vaatimassa mitään jos mennään kahville samalla tavalla kuin kavereiden kesken ja molemmat maksaa itse oman kahvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sen ikäinen nainen, että minulle on aina mies tarjonnut. Nyt yhdestä jo melkein 20 vuotta, ja meillä on joka viikko Date Night jolloin menemme ulos syömään, elokuviin tai teatteriin. Mies maksaa edelleen, vaikka minullakin on varaa.
Huvinsa kullakin, outo mies sinulla. Tuhlaa rahansa naisen seuraan.
Sama nainenhan on jo seurana kotona ihan ilmaiseksi. Ilmeisesti miehestä deitit oman puolison kanssa on muutenkin mukava tapa viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksieni mukaan tarjoamishalukkuus korreloi kiinnostustason kanssa aivan selkeästi.
Tarjoamisen saamisen vaatimus korreloi naisen puolelta vahvasti siihen, että nainen ei halua aitoa tasa-arvoa vaan noukkia sieltä itselleen parhaiten sopivat _edut_.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Mies ei ole silloin vaatimassa mitään jos mennään kahville samalla tavalla kuin kavereiden kesken ja molemmat maksaa itse oman kahvinsa.
Minä pystyn kyllä tarjoamaan kaverillekin kahvit, ruuat tai leffalipun enkä koe kaveriani maksulliseksi. Välillä kaveri tarjoaa minullakin, mutta en ole pitänyt noista kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Minä pystyn kyllä tarjoamaan kaverillekin kahvit, ruuat tai leffalipun enkä koe kaveriani maksulliseksi. Välillä kaveri tarjoaa minullakin, mutta en ole pitänyt noista kirjaa.
Se on miesten ja naisten ero. Miehet ajattelevat, että pitkässä juoksussa kaikki menevät aika tasan kun taas naiset yleensä laskevat puhelimen laskimella sentin tarkasti kaiken tasan.
Näinhän se juuri menee. Vähemmän kiinnostavalle naiselle tarjotaan myös heikommassa paikassa - pahimmillaan ehdotellaan huoltoasemaa. Nainen: jos ei ole kallis ravintola tai kahivila niin älä lähde! Sinua ei arvosteta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Se on miesten ja naisten ero. Miehet ajattelevat, että pitkässä juoksussa kaikki menevät aika tasan kun taas naiset yleensä laskevat puhelimen laskimella sentin tarkasti kaiken tasan.
Pikaisen tarkistuksen perusteella olen edelleen nainen ja kaverinikin ovat naisia. Sitä paitsi en tarvitse laskinta noin helppoihin laskutoimituksiin vaan lasken päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
En ole huomannut tuollaista ero paitsi näissä keskusteluissa joissa aina on muutama mies hyvin fanaattisen aatteellisia siitä etteivät tarjoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
U-u-utelias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset edelleenkin kuvittelevat vuonna 2018 , että miehen kuuluu tarjota treffeillä?
Implikoi vain sitä että olette loisia.
Tässä aloituksessa ei ole kyse siitä, että naiset odottaisivat miesten tarjoavan. Lähinnä minua, ap:ta, kiinnostaa voisiko miesten tarjoamishalukkuudesta tehdä jonkinlaisia johtopäätöksiä siitä kuinka kiinnostavana he treffikumppaninsa kokevat.
Noin paskavammaisia johtopäätöksiä voi tehdä vain ja ainoastaan nainen.
Toki seurasta maksamisellekin on omat kuvionsa, niitä ei kutsuta tosin treffeiksi.
Palaa asiaan sen jälkeen kun olet käynyt ekoilla oikeilla treffeilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
U-u-utelias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset edelleenkin kuvittelevat vuonna 2018 , että miehen kuuluu tarjota treffeillä?
Implikoi vain sitä että olette loisia.
Tässä aloituksessa ei ole kyse siitä, että naiset odottaisivat miesten tarjoavan. Lähinnä minua, ap:ta, kiinnostaa voisiko miesten tarjoamishalukkuudesta tehdä jonkinlaisia johtopäätöksiä siitä kuinka kiinnostavana he treffikumppaninsa kokevat.
Noin paskavammaisia johtopäätöksiä voi tehdä vain ja ainoastaan nainen.
Toki seurasta maksamisellekin on omat kuvionsa, niitä ei kutsuta tosin treffeiksi.
Palaa asiaan sen jälkeen kun olet käynyt ekoilla oikeilla treffeilläsi.
Minä lisään vielä sen, että treffaa vain sellaisia naisia, jotka tunnet jo entuudestaan.
Ensimmäisillä treffeillä en ikinä tarjoa, ellei nyt satu treffikumppani olemaan varautumaton. En aio asettaa toista suuriin ongelmiin kuitenkaan. En tarjoa ensimmäisillä siksi, että se ensimmäinen kerta on tutustumiseen ja parisuhde on kahden kauppa. Sillä katson myös, miten treffikumppani suhtautuisi yhteisiin asioihin, omavastuuseen ja onko hän vastuullinen nuori aikuinen. Se on myös usein sellainen, että sen avulla pystyy näkemään kuka ihan tosissaan haluaa tapailla kanssasi jos seuraavalle treffeille suostuu.
Myöhemmillä treffeillä voinkin tarjota, on kiva nähdä miten ihminen suhtautuu hemmotteluun ja muuttuuko hänen käytöksessään muuta vai pysyykö hän rehellisen aitona (useimmat pysyy). Se auttaa havannoimaan lisää treffikumppanin persoonallisuuspiirteistä, ja auttaa kartoittamaan jos arvomaailma on samansuuntainen tai ainakin toinen olisi avoinmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Aika ikävä olisi jatkuvasti olla tarjoamassa sellaiselle kaverille joka ei ikinä vastapalveluksena tarjoudu välillä itse tarjoamaan takaisin. Ei tarvitse kummoista kirjanpitoa huomata olevana aina se osapuoli joka hoitaa maksun.
Kaverisuhteissa homma perustuu vastavuoroisuuteen. Jokainen hoitaa vuorollaan ja pitkässä juoksussa kaikki osallistuu yhtä paljon. Ei pääse muodostumaan samanlaista vääristynyttä tilannetta kuin treffeillä jolla oletetaan miehen aina olevan se joka maksaa. Silloin nainen asettaa itsensä jalustalle ja kokee miehen olevan jollain tavalla velkaa saadessaan olla naisen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö?
Totta, mutta tarjoamisen ehdottaminen on silti sellainen kiva tapa, jota moni nainen arvostaa (otti tarjouksen vastaan tai ei).
Eikö?