Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies: tarjoatko treffeillä vain jos treffikumppani on tarpeeksi kiinnostava?

U-u-utelias
24.05.2018 |

- Tai vastaavasti jätätkö tarjoamatta (esim. ruoan/juoman) mikäli treffikumppani ei kiinnosta riittävästi?
- Ja jos tarjoat, johtuuko se siitä että haluat antaa hyvän vaikututelman itsestäsi (eli ns. hurmata), vai siitä koska tunnet painostusta, että miehen "kuuluu" tehdä niin?
- Muita ajatuksia treffikulttuurista? Toivoisitko enemmän esim. tasa-arvoa: ravintolalaskut puolitettaisiin, nainen maksaisi joka toinen kerta deitit jne?

Mies: tarjoatko treffeillä vain jos treffikumppani on tarpeeksi kiinnostava?

Vaihtoehdot

Kommentit (231)

Vierailija
21/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset edelleenkin kuvittelevat vuonna 2018 , että miehen kuuluu tarjota treffeillä?

Implikoi vain sitä että olette loisia.

miksi joku mies vielä vuonna 2018 kuvittelee, että jos hän tarjoaa itse pyytämilleen treffeillä naiselle esim kahvikupillisen, on nainen sitten loinen?  mikä tekee miehestä näin juntin? Ja jos ei ole vara mitään tarjota, on aina hyvä vaihtoehto viedä treffikumppani vaikka kävelylle.  Ei maksa mitään. Todella tyhmä täytyy ihmisen olla, jos pyytää toisen ulos kahville ja sitten kuitenkin pitää tätä toista loisena jos joutuu sen kupillisen kustantamaan. Voihan asian ajatella niinkin päin, että tämä pyydetty uhraa oman aikansa tämän pyytäjän mieliksi, vaikka muuten ei olisi halunnut sinne kahville mennä. Tämä pyytäjä voi olla kiitollinen siitä, että toinen edes vaivautuu tulemaan. Ja jos pyytäjän mielestä toinen kerran on loinen, miksi mies on niis saamarin typerä pässi, että silti on pakko niitä naisia(hänelle loisia) pyydellä mihinkään.  mene vaan yksin ja juo kahvikupillinen ihan itse, omassa hyvässä seurassasi. Mitä siihen muita vinkumaan. niillä voi olla parempaakin tekemistä +parempaakin seuraa, kuin loiseksi haukkuva äijä.

Vierailija
22/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen pyytänyt treffeille, niin maksan. T: Old School.

Näin se kuuluu olla. Herrasmies on aina herrasmies.

Toki jos jostain syystä nainen kutsuu miehen treffeille voi nainen tarjota. Minä olen sitä ikäluokkaa joka olettaa miehen tekevän aloitteen ja "hurmaavan" naisen jonka haluaa. Kaverit maksaa omat ostoksensa, naimisissa olevat maksaa kuinka kulloinkin koska rahat on yhteisestä taloudesta pois jokatapauksessa eikä olla enää hurmaamassa ketään.

Meillä usein mies maksaa tai antaa oman korttinsa että minä maksan sillä kun ollaan perheen kanssa tai kahdestaan syömässä, mies haluaa tehdä niin osoituksena siitä että haluaa hemmotella minua/perhettä ja minä tykkään siitä koska se lämmittää mieltäni että mieheni osoittaa näin välittävänsä.

Miehen kuuluu johtaa, suojella ja pitää huolta perheestään, jos mies ei edes kutsuessaan naisen treffeille pysty sitä kustantamaan, niin eipä hänestä perheen pääksi ole.

N43

Sellaista naisspleinausta.

Kukaan ei perusta perhettä, mene naimisiin , sovi yhteisestä taloudesta tai saa lapsia ensimmäisillä treffeillä.

Vai kuinka monen miehen kanssa olet näin ensitreffeillä tehnyt?

Huvittavaa, että olen saman ikäinen mies, ja ajatusmaailmasi on minulle täysin vieras ja tunkkainen, 50-luvun kotirouvan unelman mieleen tuova homeinen muinaistuulahdus.

Vaadit kuitenkin varmaan kovaan ääneen tasa-arvoa kaikessa mistä sinä itse hyödyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mulle on tarjottu ihan aina. Oon ihmetellytkin, kun kaverit on kertoneet usein maksaneensa laskun puoliksi. Itsekin olen sitä usein ehdottanut, mutta miehet ovat aina halunneet välttämättä maksaa. Olen ajatellut aina, että olen tavannut todellisia herrasmiehiä, mutta onkohan sittenkin kyse siitä, että he ovat vain laskelmoineet minun olevan riittävän puoleensavetävä nainen ja toivoneet pääsevänsä ehkä pöksyihinkin. Hmm. Nojaa, minun kannaltani tietysti kiva juttu, mutta nyt kyllä vähän heräsi epäilys siitä, olisivatko kaikki tapailemani miehet yhtä kohteliaita jonkun vähemmän viehättäväksi arvioimansa naisen kanssa treffeillä ollessaan.

Vierailija
24/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mulle on tarjottu ihan aina. Oon ihmetellytkin, kun kaverit on kertoneet usein maksaneensa laskun puoliksi. Itsekin olen sitä usein ehdottanut, mutta miehet ovat aina halunneet välttämättä maksaa. Olen ajatellut aina, että olen tavannut todellisia herrasmiehiä, mutta onkohan sittenkin kyse siitä, että he ovat vain laskelmoineet minun olevan riittävän puoleensavetävä nainen ja toivoneet pääsevänsä ehkä pöksyihinkin. Hmm. Nojaa, minun kannaltani tietysti kiva juttu, mutta nyt kyllä vähän heräsi epäilys siitä, olisivatko kaikki tapailemani miehet yhtä kohteliaita jonkun vähemmän viehättäväksi arvioimansa naisen kanssa treffeillä ollessaan.

Kyllä suurinosa varmasti tarjoaa ihan periaatteesta, ainakin uskon miehenä näin. Itse ainakin.

M35

Vierailija
25/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

U-u-utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U-u-utelias kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset edelleenkin kuvittelevat vuonna 2018 , että miehen kuuluu tarjota treffeillä?

Implikoi vain sitä että olette loisia.

Tässä aloituksessa ei ole kyse siitä, että naiset odottaisivat miesten tarjoavan. Lähinnä minua, ap:ta, kiinnostaa voisiko miesten tarjoamishalukkuudesta tehdä jonkinlaisia johtopäätöksiä siitä kuinka kiinnostavana he treffikumppaninsa kokevat. 

Noin paskavammaisia johtopäätöksiä voi tehdä vain ja ainoastaan nainen.

Toki seurasta maksamisellekin on omat kuvionsa, niitä ei kutsuta tosin treffeiksi.

Deittailtiin kerran tuttuni kanssa samaa miestä (siis ei samaan aikaan, mutta tapahtumat sijoittuvat samoihin aikoihin). Tutulleni mies oli tarjonnut treffeillään vaikka mitä, mutta minulle ei koskaan mitään. Tuttuni on nätti, hoikka ja tyttömäinen ja minä... noh, en niin nätti. Väistämättä tuli sellainen mielikuva, että mies aivan selkeästi panosti enemmän tuttuni hurmaamiseen, vaikka toki olihan meilläkin ihan hauskaa.

Tuosta kokemuksesta tämän aloituksen idea oikeastaan syntyi. Tuli vain mieleen, että mahtoikohan mies pitää minua jotenkin helpompana tai huonompana,

Tietenkin! Sanokaa mitä sanotte, mutta tarpeeksi kiinnostunut/ ihastunut mies tarjoaa varsinkin ekoilla treffeillä oli kuinka köyhä tahansa.

Vierailija
26/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarjoanko riippuu omasta rahatilanteesta ja ravintolan hintatasosta. Opiskelijan oudjetilla ei kovin kalliissi ravintolassa pysty tarjoamaan. Tarjoan mieluummin kahvilassa. Kahvilat ovat rennompia ja mukavia paikkoja, toisin kuin ravintolat.

Vierailija
27/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi old school . haluan selityksiä . miten köyhä mies voi treffailla jos  kutsuja aina maksaa??  eli kutsun istumaan nurmikolle juttelemaan tai kotiini juomaan vettä?

No kuule, ei sen köyhänkään miehen tarvitse treffailla ollenkaan ja silti se voi löytää vaimon/tyttöystävän. Eihän niitä treffejä oikeassa elämässä varmasti monikaan harrasta. En ole koskaan käynyt mieheni kanssa treffeillä ja naimisiin asti on päästy. Mies ei ikinä ole tarjonnut minulle yhtään mitään. Jos joskus jossain reissussa kahvit juodaan /syödään maksaja olen aina minä. Elämän voi elää vallan mainiosti ilman ensimmäisiäkään treffejä. Ja treffeilläkään ei aina tarvitse olla syömässä ja juomassa. Ilmaista tekemistä on paljon. Mene vaikka kirjastoon lukemaan rakkausrunoja. Ei maksa mitään.

Vierailija
28/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen päinvastoin. Tarjoan jos olen jo päättänyt, ettemme näe uudestaan. Lievittää vähän omantunnontuskiani.

Jos nainen on kiinnostava, en tarjoa, vaan tarkkailen miten hän reagoi. En pidä ihmisistä, joiden mielestä minun kuuluisi maksaa heidän seurastaan, vaikka tähtäimessä on suhde.

En tosin usko että kovin moni mies tekee näin.

Vierailija
29/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen päinvastoin. Tarjoan jos olen jo päättänyt, ettemme näe uudestaan. Lievittää vähän omantunnontuskiani.

Jos nainen on kiinnostava, en tarjoa, vaan tarkkailen miten hän reagoi. En pidä ihmisistä, joiden mielestä minun kuuluisi maksaa heidän seurastaan, vaikka tähtäimessä on suhde.

Miten sitten toimit kun nainen kutsuu sinut luokseen syömään? Maksat puolet? Sanot etukäteen, että sinä tuot sitten esim juomat ja jälkiruuan? Miten estät sen, ettei nainen joudu maksamaan seurastasi?

Vierailija
30/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi old school . haluan selityksiä . miten köyhä mies voi treffailla jos  kutsuja aina maksaa??  eli kutsun istumaan nurmikolle juttelemaan tai kotiini juomaan vettä?

Nurmikolla juttelu tai mieluummin vielä kävelylenkki kauniissa maisemassa on erinomainen vaihtoehto. Paljon parempi kuin syöminen.

Ja treffeillä kannattaa käydä vain kun on oikeasti rakastunut. Siihen on köyhemmälläkin varaa.

Tämä on hyvä neuvo. Nykyisen miesystävän kanssa tutustuttiin ja ihastuttiin töissä. Sitten kun alettiin nähdä vapaa-ajalla, treffailtiin kotona.

Nuorena kun tuli enemmän käytyä sokkotreffeillä, parhaiten on jäänyt mieleen jokirannassa kävely. Ei treffit välttämättä tule kalliiksi.

Vierailija
31/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on täysin fine, että mies ei tarjoa. Voin maksaa oman osuuteni tai olla itse tarjoaja. Mutta täytyy myöntää, että se kyllä hieman salaa loukkasi, että toiselle naiselle deittini oli tarjoillu vaikka mitä ja muutenkin panostanut hurmaamiseen. Koin olevani vähemmän arvokas. Siksi mietin, että pitäisikö tuo ottaa jonkinlaisena enteenä jos mies ei ole halukas maksamaan...

Vierailija
32/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten toimit kun nainen kutsuu sinut luokseen syömään? Maksat puolet? Sanot etukäteen, että sinä tuot sitten esim juomat ja jälkiruuan? Miten estät sen, ettei nainen joudu maksamaan seurastasi?

Tuon juoman, joskus kukkiakin, riippuu naisesta, ja nyt kun mietin niin myös vuodenajasta. Mutta tuota ei ole tapahtunut aikoihin. Minä yleensä kutsun luokseni syömään.

Vierailija
33/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran tarjonnut miehille ja se on selkeästi yllättänyt miehet hyvin positiivisesti. Jos tarjoan, niin mies on tehnyt jo alun alkaen hyvän vaikutuksen ja maksan mielelläni siitä ilosta. En siis tarjoa ulkonäön mukaan, vaan mielenkiinnosta.

Vierailija
34/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sinkku aika kauan tästä eteenpäinkin.

Vierailija
35/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nurmikolla juttelu tai mieluummin vielä kävelylenkki kauniissa maisemassa on erinomainen vaihtoehto. Paljon parempi kuin syöminen.

Ja treffeillä kannattaa käydä vain kun on oikeasti rakastunut. Siihen on köyhemmälläkin varaa.

Tämä on hyvä neuvo. Nykyisen miesystävän kanssa tutustuttiin ja ihastuttiin töissä. Sitten kun alettiin nähdä vapaa-ajalla, treffailtiin kotona.

Nuorena kun tuli enemmän käytyä sokkotreffeillä, parhaiten on jäänyt mieleen jokirannassa kävely. Ei treffit välttämättä tule kalliiksi.

Saanko kysyä minkä alan töitä teette? Itse työskentelen IT -alalla ja naiset joihin törmään työn puitteissa ovat nyrpeitä ja viestittävät sanattomasti suoralta kädeltä ettei kiinnosta. Ihastu siinä sitten toisen kanssa.

Vierailija
36/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sinkku aika kauan tästä eteenpäinkin.

Sitä ne tiukat kriteerit aiheuttaa.

Vierailija
37/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina ekalla treffillä, riippumatta siitä kumpi on treffejä esittänyt. En pyydä - enkä suostu treffeille epäkiinnostavan naisen kanssa. Kuka lähtee treffeille jo valmiiksi ulosliputetun kanssa? Ja tottakai yritän päästä pöksyihin mutta ei ruoan tai kahvin tarjoaminen ole etumaksu panemisesta.

Vierailija
38/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ensimmäisellä tapaamiskerralla kahvila/ravintolatreffit jo aikoja sitten, sillä ne ovat mielestäni vaikeita tutustumispaikkoja. Vaikeita ja hyvin teennäisiä. Olen ehdottanut miehille mielummin kävelyä, hiihtoa, kirjastoa tai vaikka ihan vain kaunista aika rauhallista istumapaikkaa jossakin minulle tutussa sopivassa paikassa. Treffeihin ei välttämättä tule yhtään mitään raha-asioita mukaan ja se saa miehenkin hieman pois tavallisista ympyröistään ja ehkä outoon paikkaan, joten näen nopeasti mikä hän on miehiään. Haluan myös nähdä heti onko mies sohvaperuna vai kelpo tyyppi.

Vierailija
39/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen ikäinen nainen, että minulle on aina mies tarjonnut. Nyt yhdestä jo melkein 20 vuotta, ja meillä on joka viikko Date Night jolloin menemme ulos syömään, elokuviin tai teatteriin. Mies maksaa edelleen, vaikka minullakin on varaa.

Vierailija
40/231 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

U-u-utelias kirjoitti:

Minulle on täysin fine, että mies ei tarjoa. Voin maksaa oman osuuteni tai olla itse tarjoaja. Mutta täytyy myöntää, että se kyllä hieman salaa loukkasi, että toiselle naiselle deittini oli tarjoillu vaikka mitä ja muutenkin panostanut hurmaamiseen. Koin olevani vähemmän arvokas. Siksi mietin, että pitäisikö tuo ottaa jonkinlaisena enteenä jos mies ei ole halukas maksamaan...

Yleistyksiä ei kauheesti kannata tehdä ja tässä sun tapauksessa se on tarpeetontakin. Jos tapailemasi mies on toisen naisen eteen nähnyt noin paljon enemmän vaivaa kuin sinun eteesi, niin kyllä se siitä kertoo, ettei hän pidä sinua yhtä kiinnostavana kuin tuota toista naista piti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän