Mies: tarjoatko treffeillä vain jos treffikumppani on tarpeeksi kiinnostava?
- Tai vastaavasti jätätkö tarjoamatta (esim. ruoan/juoman) mikäli treffikumppani ei kiinnosta riittävästi?
- Ja jos tarjoat, johtuuko se siitä että haluat antaa hyvän vaikututelman itsestäsi (eli ns. hurmata), vai siitä koska tunnet painostusta, että miehen "kuuluu" tehdä niin?
- Muita ajatuksia treffikulttuurista? Toivoisitko enemmän esim. tasa-arvoa: ravintolalaskut puolitettaisiin, nainen maksaisi joka toinen kerta deitit jne?
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaverit maksaa omat ostoksensa, naimisissa olevat maksaa kuinka kulloinkin koska rahat on yhteisestä taloudesta pois jokatapauksessa eikä olla enää hurmaamassa ketään."
Öööö, jos minä menen joskus naimisiin niin pidän kyllä ihan vain omat rahani itselläni. Ja mikä tuo naimisiinmenojuttu on?? Aivan kuin pitäisi mennä naimisiin jossain vaiheessa elämää -.-
Suurin osa ihmisistä menee naimisiin tai vähintäänkin avoliittoon eli yhteiseen talouteen parisuhteessa ollessaan.
Yhteisessä taloudessa on käytännössä aina yhteiset rahat jo ihan juridisestikin, vaikka molemmilla on omat tilit. Yhteinen talous tarkoittaa juuri sitä.
Kerrotko vielä mikä laki määrää rahat olemaan yhteisiä? Siis rahaT.
https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenoikeudetj….
Tuossa ei missään sanota, että rahaT ovat yhteisiä.
Tarkalleen ottaen siinä jopa sanottiin, että omaisuus (mihin rahatkin kuuluvat) on avioliitossakin sen omaisuutta, jonka se on ollut ennen avioliittoa tai joka on sen saanut perinöksi tai lahjaksi tai hankkinut avioliiton aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluun kuulla lisää miesten mielipiteitä! Jätetäänkö epäkiinnostaville naisille tarjoamatta?
Tottakai.
Vai annatko sinä pillua epäkiinnostavalle miehelle?No tämä. Ihmetyttää edelleen miksi naiset kokevat olevansa jotenkin tarjoamisen arvoisia, lähtökohtaisesti?
Ei oleteta lähtökohtaisesti. Siksipä aina mietinkin, että en taida olla tarjoamisen arvoinen mikäli sellaista elettä ei ala mieheltä kuulumaan. En tuhlaa aikaani sellaiseen mieheen. Todennäköisesti hän yrittäisi vain tappaa aikaa kanssani samalla kun odottelee jotain parempaa kohdalleen, sitä tarjoamisen arvoista naista.
Oletko miehen kanssa vain rahan takia?
Itse ainakin testaan naista että kelpaako seurani ilman rahan mukana oloa. Et olisi läpäissyt testiä.
Mies haluaa hurmata ja osoittaa olevansa aidosti kiinnostunut naisesta -> tarjoaa vaikkapa juoman -> nainen ilahtuu = nainen haluaa olla miehen kanssa vain rahasta?
Ehkäpä nyt kuitenkin on kysymys lähinnä vain hurmaamisesta kuin rahasta. Kuinka paljon nainen muka hyötyy esim. tarjotusta kupillisesta kahvia tai drinkistä? Toki hurmata voi monilla muillakin pienillä eleillä, ilmaisillakin (esim. poimii kukan tien vierestä ja antaa sen naiselle). Ihan samalla tavalla se tarjoaminenkin on vain pieni ele, kiinnostuksen ilmaisemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että mies joka tosissaan haluaa ja yrittää tehdä vaikutuksen, tarjoaa. Eivät halua ottaa mitään riskiä ettei nainen kiinnostuisi.
Kyllä se on niin että mies ei tarjoa koska ei halua riskeerata että nainen kiinnostuisi vain miehen rahoista.
Annan miehen maksaa itselleni kahden euron kahvikupillisen = kiinnostun hänen rahoistaan. Vttu sinä olet lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että mies joka tosissaan haluaa ja yrittää tehdä vaikutuksen, tarjoaa. Eivät halua ottaa mitään riskiä ettei nainen kiinnostuisi.
Kyllä se on niin että mies ei tarjoa koska ei halua riskeerata että nainen kiinnostuisi vain miehen rahoista.
Annan miehen maksaa itselleni kahden euron kahvikupillisen = kiinnostun hänen rahoistaan. Vttu sinä olet lapsellinen.
Kyllä se kertoo sinun luonteestasi paljon ja tämä sinun viestisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla nainen ei ollenkaan laittaudu treffeille kiinnostavan miehen kanssa jotta tämä näkisi hänen sisäisen kauneutensa eikä ihastuisi kuoreen.
Tämä on jopa ihan hyvä idea, tykkään luonnollisesta kauneudesta, liika laittautuminen on turnoff.
En kertakaikkiaan pysty ymmärtämään miksi naiset tekee niin ison asian tarjoamisesta.
Molemmat maksaa oman osuutensa, piste.
Tarjoan vain jos tiedän saavani.
Ja nykyaikana sekin on syytä sopia vieläpä kirjallisesti, ettei tule (raiskais) jälkisyyttelyä, -kun ei tarrjoilut ollu riittäviä tai mikä sitten onkin keksitty syyksi.
Minulle on aina tarjottu, ja kaksi kertaa tarjosin itse kun itse pyysinkin kahville.
Tapasin aviomieheni vuonna 2008, ja hän tarjosi ekoilla treffeillä. Kaksi kuukautta myöhemmin hän maksoi minut viikon matkalle Kroatiaan. Tämä nyt ei vaikuttanut enää mihinkään, kun olin häneen ihastunut ensi silmäyksellä tietämättä hänestä juuri mitään. Mutta jonkun mielestä tuo reissu oli ihan varmasti väärin tehty :D
Vierailija kirjoitti:
Hyvät "treffit" ( = käyn sellaisen ihmisen kanssa ulkona syömässä, kahvilla tai leffassa tms. jonka kanssa haluan näin tehdä) on sellaiset missä ei tarvitse käyttää paukkuja sukupuoliroolinsa esittämiseen tai edes tasa-arvosta taisteluun.
Riippuu siis vähän miten tuntuu sopivalta. Jos kinuan kanssani ravintolaan jonka olen valinnut, niin tarjoudun maksaamaan. Jos taas jotenkin yhdessä tähän päädytään niin sitten laitamme laskun tasan. Vastaavasti annan myös naisen tarjota jos haluaa minut kutsua jonnekin. Jos kyse on jostain euron parin kahvista, niin se tarjoutuu maksamaan joka sattuu olemaan luontevasti kassan liepeillä.
Fiksuin komentti tähän mennessä.
Mies28 kirjoitti:
Kirjoitin jo aikaisemmin että mieluusti miehenä sen kahvikupin tarjoan naiselle. Tasa-arvon vääntäminen näin suureksi asiaksi on mielestäni jo vähän katkeraa.
Loppupeleissä tämä liittyy ihan arvoihin. Ihan sama ovatko sukupuoli rajat kadonneet. Puhutaan parin euron kahvikupista, eikä mistään omistusasunnosta.
Ps. Olen opiskelija eli en ole varakas millään mittarilla, mutta ei jostain muutamasta eurosta talouteni kaadu. Suoraan sanottuna tunnen itseni vähän enemmän mieheksi kun saan tarjota, vaikka en siitä mieltäni pahoita jos joku nainen ihan välttämättä haluaa maksaa itse.
Olet ihana!
Samalla logiikalla nainen ei ollenkaan laittaudu treffeille kiinnostavan miehen kanssa jotta tämä näkisi hänen sisäisen kauneutensa eikä ihastuisi kuoreen.