Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä lista turhakkeista, ei kai sinulta löydy mitään näistä?

Vierailija
23.05.2018 |

2017 Fleece -kangas
2016 Muovipussi
2015 Muovinen munakenno
2014 Hyönteisansa
2013 Hajustettu roskapussi
2012 Saippua-automaatti
2011 Flush&Go -vessapaperihylsy
2010 Turkis
2009 Ilotulite
2008 Pantiton pullo
2007 Mönkijä
2006 Tuplapuhelinluettelot
2005 Kaupunkimaasturi
2004 Juotava jugurtti -minipakkaukset
2003 Hampurilaisaterian kylkiäiset
2002 Pullovesi
2001 Vaipankätkijä
2000 Lehtipuhallin

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtipuhallin ilmoittautuu.Yksi parhaista härpäkkeistä jos normi kodinkoneita ja autoa ei oteta mukaan.

En perustele,haravahipit eivät kuitenkaan ymmärtäisi.

Jos tykkää pölystä ja melusta, mutta naapurit ei välttämättä arvosta.

Kuulosuojaimet,3000m2 lehtipuuvaltainen ,ei nurmikko tontti .Naapurit harvoin paikalla lokakuussa.Ei lehtipuhallinkaan haravoinnista ja pois kärräyksestä vapauta.

Moottorisahan db lukemat lienevät samaa luokkaa.

Vierailija
162/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä tuollaisen vaipankätkijän, ei sillä että haluaisin ostaa, en vain hahmota mikä se on. Vaipparoskiksen tiedän kyllä... Kätkijä on ilmeisesti eri asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin hautausmaalla töissä ja voin sanoa, että lehtipuhallin ei ole turhake... Syksyllä toista kuukautta sai puhaltaa käytännössä joka päivä.

Vierailija
164/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki listan tuotteet ovat hyvin hyödyllisiä, tietyissä tilanteissa. Turha lista, kertakaikkiaan.

Vierailija
165/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipusseja, pieniä juotavia jukurtteja ja fleecejä tukee käytettyä niiden lämpimyyden takia. Onhan sitä muutakin roinaa kertynyt.

Vierailija
166/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fleece-kangas (lämmin, kuivuu nopeasti) ja lehtipuhallin (kätevä isolla pihalla) eivät kyllä ole turhakeita.

Fleece-vaatteet ovat todellakin mukavia ja käytännöllisiä, eivätkä sen puolesta millään tapaa turhakkeita. Niiden raaka-aineena on käytetyt vesipullot, mikä jo itsessään on hyvä juttu. Mutta fleece-materiaali on yksi pahimmista mikromuovin lähteistä kotona. Aina, kun peset fleece-materiaalia, tolkuton määrä mikromuovia uiskentelee vesitöihin - jopa puhdistamoiden prosessien läpi.

Milloinkohan Suomessa saataisiin kauppoihin pesukoneen poistoletkuun asennettavia filttereitä. Niitä on ollut jo jonkin aikaa (muutamia vuosia) ympäristötietoisilla mm. Pohjois-Amerikassa.

plasticpollutioncoalition.org sivulla on muutamia linkkejä myös niihin ja muitakin vinkkejä muovijäämien poistamiseen. 

Minulla on vain yksi hyvin harvoin käytetty fleece-pusakka jonka sain lahjaksi muutama vuosi sitten. En ole pessyt sitä vielä kertaakaan, toisaalta koska se ei ole vielä likainen mutta myös koska kuulin fleecen aiheuttamasta mikromuoviongelmasta hieman sen jälkeen kun olin pusakan saanut.

Tässä jonkinmoinen mikromuovin suodattaja https://www.partioaitta.fi/shop/guppyfriend-washing-bag-2037854/

Toimivuudesta en tiedä, mutta kiinnostava.

Vierailija
167/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bingo

Vierailija
168/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullovesi maailmanlaajuinen turhake? Onnea vaan Afrikassa ja Aasiassa matkaaavat, jotka järvi- tai vesijohtovettä juotte

Se pullovesi on hanasta. Mitä tahansa vettä voi juoda kunhan se on keitetty.

Vierailija
169/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovinen munakenno, turhake? Haen munat tilalta, aina siihen samaan muoviseen kennoon minkä olen sieltä saanut.

Mikset käytä pahvista?

Sinkkumies

Koska monilla tiloilla ei nykyään käytetä pahvisia. Muoviset voidaan käyttää aina uudestaan ja uudestaan. Pahvisia pitää toimittaa koko ajan tiloille lisää ja se roskan määrä pakkaamoissa on älytön.

Kyllä mä olen käyttänyt samaa pahvista joskus jääkaapissa vuodenkin. Miksi sinä et siis pystyisi?

Miksi sinne pitäisi pahvisia toimittaa, jos sinä menisit oman tyhjän pahvisesi kanssa hakemaan sieltä lisää munia?

Sinkkumies

Pitäisikö minun nyt lähteä ostamaan kaupasta munia jotta saisin sen pahvisen kennon? Sitten kun on syönyt tilalta ostettuja munia, ei kaupan (jo monta viikkoa vanhoja) enää syö.

Vierailija
170/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullovesi maailmanlaajuinen turhake? Onnea vaan Afrikassa ja Aasiassa matkaaavat, jotka järvi- tai vesijohtovettä juotte

Kuka puhui maailmanlaajuisuudesta? Suomessa pullovesi on turhaa ja Suomessahan nuo "vuoden turhakkeet" on valittu. Idiootti.

Vierailija
171/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippua-automaattien pitäisi olla sairaaloissa ja julkisissa vessoissa pakollisia, kotitalouksissa turhia. Mönkijän listaamista turhakkeeksi en ymmärrä, sitähän tarvitaan metsätöissä ja jopa pelastustehtävissä.

Pantittomat pullot pitäisi kieltää, samaten ne suihkussa iholle laitettavat voiteet mitkä sitten huuhdellaan. Turhakkeiden listalle voisi lisätä myös moottoriurheilun. 

Vierailija
172/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha fleese-viltti löytyy. Muovipussejakin jokunen, vaikka yritän vältellä. Pantittomia pulloja saattaa joskus tulla, mutta harvemmin, kun Lidlin pulloistakin nykuää saa pantin.

Vierailija
173/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippua-automaattien pitäisi olla sairaaloissa ja julkisissa vessoissa pakollisia, kotitalouksissa turhia. Mönkijän listaamista turhakkeeksi en ymmärrä, sitähän tarvitaan metsätöissä ja jopa pelastustehtävissä.

Pantittomat pullot pitäisi kieltää, samaten ne suihkussa iholle laitettavat voiteet mitkä sitten huuhdellaan. Turhakkeiden listalle voisi lisätä myös moottoriurheilun. 

vttu te ootte kyllä vajukkeja. Pantittomia pulloja on varmaan muoviroskasta 0,001 prosenttia, mutta kun apina on kuullut pantittoma pullo pantittoma pullo, niin mitään muuta sen päähän ei mahdu.

99,9% muovista on kaikkea muuta roskaa. Pahvit. Olen älykkäämpi kuin te, kännissäkin.

Sinkkumies

Vierailija
174/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muovi tulisi kerätä pois tai sitten tämä itku tulee lopettaa. Poltettavaksihan se menee nytkin, luultavasti jatkossakin. On turha itkeä mistään pullosta, kun se ei ideaalisena arvona ole yhtään sen "arvokkaampi" kuin mikään muukaan muoviroska.

Te keskustelette lillukan varsista.

Sinkkumies

Vierailija
175/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran eräretkellä pantittomasta pullosta itselleni "kuksan". Kun pitkien sattumuksien takia meillä ei ollut mukeja mukana.

Lemony Sninkkumies

Kiitos pantittomat pullot, oi kiitos. Pelastit retkeni, sain kahvini, munia hain tilalta, ol mukana pahvini. Miksi siihenkin pitäisi saada lisää muoviroskaa?

Vierailija
176/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovinen munakenno, turhake? Haen munat tilalta, aina siihen samaan muoviseen kennoon minkä olen sieltä saanut.

Mikset käytä pahvista?

Sinkkumies

Koska monilla tiloilla ei nykyään käytetä pahvisia. Muoviset voidaan käyttää aina uudestaan ja uudestaan. Pahvisia pitää toimittaa koko ajan tiloille lisää ja se roskan määrä pakkaamoissa on älytön.

Kyllä mä olen käyttänyt samaa pahvista joskus jääkaapissa vuodenkin. Miksi sinä et siis pystyisi?

Miksi sinne pitäisi pahvisia toimittaa, jos sinä menisit oman tyhjän pahvisesi kanssa hakemaan sieltä lisää munia?

Sinkkumies

Pitäisikö minun nyt lähteä ostamaan kaupasta munia jotta saisin sen pahvisen kennon? Sitten kun on syönyt tilalta ostettuja munia, ei kaupan (jo monta viikkoa vanhoja) enää syö.

Vai niin. Oletko tarkistanut, ettei kennoissasi ole vain hiekkaa?

Sinkkumies

Vierailija
177/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni pelikaani turpiiniin!

Sinkkumies

Vierailija
178/240 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään kaikki!!! KAIKKI! Ja sitten huomataan, että oho.. ei maailma pelastunutkaan näin.

Sinkkumies

Tietenkin kun kusee housuihin, niin hetkeksi tulee lämmintä.

Vierailija
179/240 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pullovesi on hanasta. Mitä tahansa vettä voi juoda kunhan se on keitetty.

Minkälainen turisti viikon matkallaan keittää, jäähdyttää ja pullottaa kaikki juomavetensä?

Vierailija
180/240 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotaviin pikku jogurtteihin syyllinen välillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan