Onko Helena mielestänne tätimäinen nimi vauvalle?
Ajattelin isoäidin mukaan nimeksi Helena, mutta tuleeko siitä mieleen ainoastaan keski-ikäinen täti?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi, jonka kaikki osaa kirjoittaa ja lausua. Ihan ulkomaillakin.
Paitsi että monessa maassa lausuvat ”Heleina”.
Kaunis nimi on. Etelä-Euroopassa on suosittu nimi nykyäänkin pikkulapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nimi, jonka kaikki osaa kirjoittaa ja lausua. Ihan ulkomaillakin.
Paitsi että monessa maassa lausuvat ”Heleina”.
Espanjankielisissä maissa "elena".
Kaunis nimi ja aina tyylikäs valinta. Lapsi on vauva niin lyhyen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen keski-ikäinen täti.
Älä jaksa. Jos ei Helena-nimeä nykyään ole paljon näkynyt, ei se mikään tanttanimi silti ole. Ja vauva-aika on n. vuosi, mutta jo pieni, vuoden vanha Helena-tyttönen kuulostaa ihanalta. Minusta myös suloinen vauva sopii Helenaksi. Käy nimi teinillekin, sekä aikuiselle naiselle, ja vielä iäkkäämmillekin. Hyvin kaunis nimi.
Naurettavia ovat nuo väkisin väkerretyt "Odat", "Noomit" ja muut "muumit", suorastaan avaruusolentojen nimet. Eivät sovi kenellekään. Käyttäkää sitä järkeänne.
Helena on kauneimpia nimiä joita tiedän.
Aivan ehdottomasti.👍
Aivan ihana numi. Kaunis, kansainvälinen mutta samalla niin suomalainen. Jos puhutaan wt:n vastakohdista niin tässä todella kaunis nimi. Ihan jotain muuta kuin neat, meat, adonicat ja jessicat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Antaisin ennemmin Lenan.
Lena-.niminen joki on Siperiassa.
Sofia- niminen kaupunki on Bulgariassa.
Kaarina-niminen kaupunki Suomessa
Ihana nimi pienelle tytölle ja aivan taatusti parempi kuin mielikuvituksettomat top10 suosikkinimet. Nämä on niitä, joiden antamista lapselle itse ymmärrän kaikkein vähiten.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään alle 65 vuotiasta Helenaa.
Heistäkin väännetty aina väkisin nimi Helunaksi (lehmänimi).
No sulla on vaan sitten todella pienet piirit.
Helekatin ovat hölmöjä
Tai muiden ohjeistajia joilla oma lehmä ojassa
Vierailija kirjoitti:
Helenan huippuvuodet sijoittuivat 1940-50 -luvuille, eli niistä on juuri sopivasti aikaa jo. Veikkaan, että Helena on tulossa uudelleen muotiin, kuten kaikki muutkin vanhat nimet ajallaan tulevat. Jos nyt annat lapselle nimeksi Helena, ehdit ennen kuin buumi alkaa.
Juurikin näin, lisäksi suosioon nousevat nykyään helpommin nimet, joissa ei ole ärrää ja jotka taipuvat kansainväliseen suuhun. Luulen, että 10-20 vuoden kuluessa Helena on suosikki (vrt. esim. Emilia). Mä luulen, että muita suosikkeja voisi olla esim. Eila, Elvi, Anneli, Anja, Ulla, Paula, Hilkka ja Tuula..
Tulee mieleen SMG:n Helena -kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Antaisin ennemmin Lenan.
Lena-.niminen joki on Siperiassa.
Sofia- niminen kaupunki on Bulgariassa.
Kaarina-niminen kaupunki Suomessa
St. Helena - niminen saari Afrikan rannikolla. Afrikan tähdessä siellä menettää rahansa ja jää jumiin lopuksi peliä.
Sama, mutta uusi sukupolvi on eri asia. Nimi sinänsä hyvä.