Onko Helena mielestänne tätimäinen nimi vauvalle?
Ajattelin isoäidin mukaan nimeksi Helena, mutta tuleeko siitä mieleen ainoastaan keski-ikäinen täti?
Kommentit (187)
Siis haloo! Helena on kaunis nimi! Keski-ikäinen täti - OMG! Toi nimispekulointi on tosi typerää etenkin "Helenan" kohdalla. Onhan niitä Ainoja ja muita vastaavia jotka on ollu käytössä vuosituhannen alussa ja edelleen toimii! Nimi tulee Kreikasta "kaunis Helena" ja olen todella ylpeä siitä! T. Helena
PS. Ei nimi naista pahenna!
HelenaK kirjoitti:
Siis haloo! Helena on kaunis nimi! Keski-ikäinen täti - OMG! Toi nimispekulointi on tosi typerää etenkin "Helenan" kohdalla. Onhan niitä Ainoja ja muita vastaavia jotka on ollu käytössä vuosituhannen alussa ja edelleen toimii! Nimi tulee Kreikasta "kaunis Helena" ja olen todella ylpeä siitä! T. Helena
PS. Ei nimi naista pahenna!
Korjaus: mm. Aino ollut jo 1800- luvulla tai ties mistä asti 😂
Tulee mielikuva hyväsydämisestä ja elämänviisaasta 50-60-vuotiaasta sillan alla asuvasta puliakasta. Sopiihan tuo toki myös lapselle tai minkä ikäiselle vaan. Hyvä nimi.
Helena on todella kaunis, klassinen nimi. Olisin halunnut antaa omalle, nyt 2kk tyttärelleni nimeksi Helena tai Elena, mutta mies ei suostunut. Ehdottomasti kauneimpia nimiä, mitä on!
Kaunis nimi se on. Itselläni on ekaluokkalainen Helena joka nimetty isomummonsa mukaan.
Kaunis klassinen eurooppalainen nimi.
Troijan Helena ja Shakespearen Kesäyön unelma.
Harkitsin vauvalleni, mutta poika tuli.
Mun tyttäreni on Helene, iältään kuusi vuotta. Ollaan oltu kyllä tosi tyytyväisiä nimeen, ei ole minusta tätimäinen vaan oikein herttainen ja raikas. Ei ole kaimoja tullut vastaan muistaakseni yhtäkään.
Mulla oli isotäti Helene ja haluaisin sen omalle tytölle nimeksi.
Ainot ja Emmat ovat niin tusinanimiä Helenan rinnalla vaikka kaikki vanhoja ovatkin...
Helena-nimisen vauvan vanhemmat eivät voi olla tyhmiä. Hyvä nimi!
Tyttärelle olisimme antaneet nimeksi Helena isoisoäidin mukaan, mutta poika tuli :-) Helena on erittäin kaunis nimi.
Helena on kaunis ja tyttömäinen nimi. Ritva, Sylvi, Kaija, Seija ja Tuula ovat omasta mielestäni niitä supertätimäisiä etunimiä, joita en pienelle lapselle antaisi. Siitäkin huolimatta, että lapsi kasvaa ja käy läpi eri ikävaiheet ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin isoäidin mukaan nimeksi Helena, mutta tuleeko siitä mieleen ainoastaan keski-ikäinen täti?
Hei Saara...
Ei ollenkaan. Helena on kaunis, naisellinen nimi.
Ei tätimäinen, vaan suorastaan mummomainen. Mutta toisaalta väliäkö tuolla, ruma nimi se on kuitenkin, on aina ollut.
Oisko Heluna parempi vaihtoehto, vähän erilaisempi? :)
Vierailija kirjoitti:
Helena... niin 1900 lukua.
Helena... niin antiikista ja troijalaista.
Todellakin on tätinimi. Ei minusta erityisen kauniskaan suomalaisista nimistä.