Onko Helena mielestänne tätimäinen nimi vauvalle?
Ajattelin isoäidin mukaan nimeksi Helena, mutta tuleeko siitä mieleen ainoastaan keski-ikäinen täti?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Helen olis kivempi?
Helsingin energia on nykyään Helen.
Suomalainen, mutta kansainvälinen Helena on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Helena... niin 1900 lukua.
Eipä vaan paljon kauempaa, jo ennen Troijan Helenaakin oli Helenoja.
Mun tyttöjen toiset nimet on Helena ja Maria. Ajattomia ja kauniita yleismaailmallisia nimiä. Meillä kulkeneet suvussa jo vaikka kuinka kauan.
Verrattuna jokin aika sitten palstalla keskustelunaiheena olleeseen toiseen kreikkalaisesta mytologiasta ponnistavaan nimeen Adonis, onhan tuo Helena nyt sata keraa luonnollisemman kuuloinen nimi suomalaiselle henkilölle :D
Minusta erittäin kaunis nimi! Mikä on tätimäistä ja mikä ei on kyllä tasan kunkin omien korvien välissä.
Tunnen kaksi Helenaa, toinen 56v ja toinen 61v. Molemmat erittäin ylipainoisia diabeetikkoja. Siksi en antaisi tuota nimeä ainakaan omalle tyttärelle kun mielikuva on mikä on.
Kaverin mummo on Hellen.
Ihan suomalainen on, todella herttainen täti :) <3
Tahtoisin nähdä Helena-vauvan. Jotenkin todella hellyttävä nimi pienelle vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Helena on hyvä, mutta esim. Tuula tai Ritva olisi nykypäivänä vähän outoja nimiä vauvoille.
Vanhin tuntemani Helena on yli 90v ja nuorin yli 60v. Tuntemani Tuulat ja Ritvat ovat luokkaa 50-60v, mutta jalostunevat nekin vuosien myötä.
Mä en tunne edes keski-ikäisiä Helenoita (taipuuko noin...) Kaikki tuntemani ovat yli 80-vuotiaita.
Mutta kaunis nimi kuitenkin, en näe miksei voisi antaa.
Vasa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helena on hyvä, mutta esim. Tuula tai Ritva olisi nykypäivänä vähän outoja nimiä vauvoille.
Vanhin tuntemani Helena on yli 90v ja nuorin yli 60v. Tuntemani Tuulat ja Ritvat ovat luokkaa 50-60v, mutta jalostunevat nekin vuosien myötä.
Kaikki on suhteellista,sananmukaisesti ja nimenomaankin, minulle esim. Tuula Irmeli tuo mieleen erään jo edesmenneen rakastettuni...
En tykkää. Eli mun mielestä on täti-nimi. Lempinimi Hellu taas tuo mieleen lehmän.
Vierailija kirjoitti:
Helena ei enää ole tätinimi, vapautui siitä ikeestä juuri. Samalla tavalla kuin nykyisin Kerttu, Kirsti ja Sirkku tuntuvat ajankohtaisilta, reippailta ja raikkailta.
Naapurissa on koirat nimeltä Kerttu ja Kirsti, mutta Sirkku tuntuu hyvin ajattomalta.
Minulle Helenasta tulee mieleen Helena Kara. Kaunein suomalainen filmitähti koskaan. Ja sen jälkeen Kreikka. Raikas ja tyylikäs nimi.
ruma nimi, ei sovi vauvalle. oisko Arja-vauva parempi?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin isoäidin mukaan nimeksi Helena, mutta tuleeko siitä mieleen ainoastaan keski-ikäinen täti?
Helena (variantit Elina, Heli, Ellen, Leena ym.) on mielettömän kaunis nimi, näitä länsimaisen kulttuurin perusnimiä joiden toivoisi pysyvän nimistössä jatkossakin.
On tavallinen myös toisena nimenä.
Vierailija kirjoitti:
ruma nimi, ei sovi vauvalle. oisko Arja-vauva parempi?
Arja kuulostaa ajattoman epämuodikkaalta. Sorry Arjat.
Tunnen yhden Helenan, joka on tätimäisin täti jota tässä tätiversumissa on koskaan nähty.
Helena... niin 1900 lukua.