Hurja laskelma: lapsesta voi tehdä miljonäärin sijoittamalla lapsilisät – ”Vaurastuminen mahdollista aivan kaikille”
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä säästökohde: sijoittajavanhemmat. Eivät selvästikään tarvitse sosiaalitukea.
Lapsilisä ei ole sosiaalituki.
Vierailija kirjoitti:
Niin esimerkissä ei ole inflaatiota siitä syystä että korkoa korolle koko maailmaan painetulle rahamäärälle ei voi toteutua ilman suurta inflaatiota, joka syö tuoton nollaan tai negatiiviseksi. Mitään ei voi saada ilmaiseksi vaikka pankin edustaja niin väittää.
Ilmaiseksi ei saakaan, mutta luopumalla jostain (esim. niistä lapsilisistä) kyllä.
Näytä minulle yli 30 vuoden ajanjakso, jolloin reaalituotto olisi ollut negatiivinen, siten että säästät ensin 17 vuotta ja sitten odotat 13 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin esimerkissä ei ole inflaatiota siitä syystä että korkoa korolle koko maailmaan painetulle rahamäärälle ei voi toteutua ilman suurta inflaatiota, joka syö tuoton nollaan tai negatiiviseksi. Mitään ei voi saada ilmaiseksi vaikka pankin edustaja niin väittää.
Ilmaiseksi ei saakaan, mutta luopumalla jostain (esim. niistä lapsilisistä) kyllä.
Näytä minulle yli 30 vuoden ajanjakso, jolloin reaalituotto olisi ollut negatiivinen, siten että säästät ensin 17 vuotta ja sitten odotat 13 vuotta.
2018-2100
Siitä yksinkertaisesta syystä että maailman keskuspankit ovat painaneet rahaa niin paljon että korkoa korolle ilman inflaatiota, rahaa on sadan vuoden kuluttua enemmän kuin maapallo kestää luhistumatta kasaan.
Ei ole ilmaista rahaa. Maksaja on se tyhmä joka näitä höpötyksiä uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tehkö lapsia niin ei ole rahahuolikaan. Niin yksinkertaista se on.
Kaikkein köyhimmät ihmiset tässä maassa on yksin eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Lähes kuka tahansa saa arkikulutuksesta nipistettyä helposti esimerkiksi sata euroa kuussa, talousasiantuntija sanoo. Se onnistuu esimerkiksi neuvottelemalla asuntolainan ehdot uusiksi, luopumalla tupakanpoltosta tai jättämällä päivittäinen kioskilta tai kahvilasta haettu noutokahvi väliin.”
- Ei ole asuntolainaa, koska ei ole varaa.
- Tupakoinnin lopetin jo raskauden alussa
- En osta kioskilta tai kahvilasta kahvia, etenkään päivittäin!Aina joku ääliö tarttuu lillukanvarsiin. "Mutta kun minä en juo kahvia, minä juon teetä!!" no sehän on eriasia!! Teestä ei voi nipistää! Unohda kaikki vinkit!!
No en juo teetäkään. Enkä limsaa. En myöskään kaakaota. Juon vettä. Säästänkö siitä?
Etkä varmasti syökkään ikinä mitään tai ainakin kaiken kaivat roskista ilmaiseksi, kyllä se on niin että sinä et voi säästää pennin pyörylää mistään, se on ihan faktaksi kyllä nyt todistettu!!!
Voitta maalata kauhukuvianne pörssiromahduksista ihan niin paljon kuin haluatte. Helsingin pörssissä ei taida löytyä 10 vuoden tarkastelujaksoa, jossa indeksi ei olisi noussut. Toki jos lyö all-in huipulla, voi hetken joutua odottelemaan arvon palautumista. Ja yksittäinen yhtiö nyt voi käyttäytyä miten vaan - siksi hajautus, niin ajallisesti, maantieteellisesti kuin eri toimialoille on riskittömintä.
Ainoa todellinen riski pitkäjänteiselle sijoittamiselle on koko talousjärjestelmän romahtaminen nykymuodossaan. Mutta silloin meillä on aika paljon isompia murheita, kuin yksi pörssiheilunta. Ei niitä rahojaan saa silloin ulos pankkitileiltäkään, joten sikäli ihan se-ja-sama.
Lapsilisä ei ole sosiaaliavustus. Miksi varakkaamman lapsi ei olisi valtiolle yhtä arvokas kuin köyhän lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan, mut jos lapsilisät on pakko käyttää elämiseen, niin eipä jää sijoitettavaa..
Elämä on yäynnä valintoja. Sinä voit vaikka käyttää lapsilisän sijoittamiseen ja elää muutoin niekemmin. Kyseessä on kuitenkin satsaus lasten tulevaisuuteen. Ellet sitten halua tosissasi että omista lapsistasi jää köyhiä ja työttömiä kun muiden lapset vaurastuu ja kasvaa miljonääreiksi?
Niin, joillakin on kuitenkin muitakin arvoja elämässä kuin varallisuus, raha. Itse haluaisin että lapsistani kasvaa terveitä, tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä. Mutta kukin tyylillään tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2018-2100
Siitä yksinkertaisesta syystä että maailman keskuspankit ovat painaneet rahaa niin paljon että korkoa korolle ilman inflaatiota, rahaa on sadan vuoden kuluttua enemmän kuin maapallo kestää luhistumatta kasaan.
Ei ole ilmaista rahaa. Maksaja on se tyhmä joka näitä höpötyksiä uskoo.
En sanonutkaan, että olisi ilmaista rahaa.
Rahaa on pumpattu markkinoille ja inflaatio on pysynyt lähes nollassa. Näkeehän sen jokainen, että kuplan pitää puhjeta joskus. Kysymys on posahtaako se vai pihiseekö. Joka tapauksessa se tulee tapahtumaan melko pian (10-20 vuoden sisällä tai aikaisemmin)
Ja sitä paitsi, jos kauhuskenaariosi euroalueen hyperinflaatiosta toteutuu, onko silloin parempi olla euroja sängyn alla vai amerikkalaisia, japanilaisia, kiinalaisia ja australialaisia osakkeita?
Miten maapallo rahan määrästä kasaan luhistuisi? Kulutus on, jota tämä pallo ei kestä.
Ihanaa asua maassa, jossa ei kytätä toisten tekemisiä tyyliin ”jos ei mulla ole varaa, ei pitäisi ola sullakaan”!
Me saamme antaa kaikille kolmelle lapsellemme lähes 7000€ per vuosi. Lisäksi ostimme hyvään aikaan kaikille asunnot, jotka sittemmin myimme heille kiinteistön arviohinnan (joka tunnetusti on matala) mukaan -15%. Nyttemmin he saavat asuinnoistaan tuplahinnan.
Olemme siis auttaneet heidät hyvään alkuun!
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä ei ole sosiaaliavustus. Miksi varakkaamman lapsi ei olisi valtiolle yhtä arvokas kuin köyhän lapsi?
Tämä. Miksi erityisesti kannustettaisiin juuri köyhiä lisääntymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Lähes kuka tahansa saa arkikulutuksesta nipistettyä helposti esimerkiksi sata euroa kuussa, talousasiantuntija sanoo. Se onnistuu esimerkiksi neuvottelemalla asuntolainan ehdot uusiksi, luopumalla tupakanpoltosta tai jättämällä päivittäinen kioskilta tai kahvilasta haettu noutokahvi väliin.”
- En osta kioskilta tai kahvilasta kahvia, etenkään päivittäin!Aina joku ääliö tarttuu lillukanvarsiin. "Mutta kun minä en juo kahvia, minä juon teetä!!" no sehän on eriasia!! Teestä ei voi nipistää! Unohda kaikki vinkit!!
No en juo teetäkään. Enkä limsaa. En myöskään kaakaota. Juon vettä. Säästänkö siitä?
Etkä varmasti syökkään ikinä mitään tai ainakin kaiken kaivat roskista ilmaiseksi, kyllä se on niin että sinä et voi säästää pennin pyörylää mistään, se on ihan faktaksi kyllä nyt todistettu!!!
Mikä sinua vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisestäkö nyt pitää tinkiä? Syöminen ei käsittääkseni ole ylimääräinen hyödyke, vaan välttämätöntä hengissä säilymiseksi. Mutta voi toki, näin anoreetikkona, lopettaa syömisenkin. Lapseni ruokkimisesta en tingi!
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohon sijoitettiin kaikki lapsilisät eikä mitään sen jälkeen? Ja sitten sinnitellään itse elossa yli satavuotiaiksi, että ehtii lahjoittaa säästöt lapselle hyvissä ajoin ennen kuolemaa, ettei tuo mene perinnöksi? Ja siinä sivussa on katsottu, miten lapsi kamppaili työuransa pätkätöissä ja asunnonhankinnassa?
Tämä! Itsekin ihmettelintuota lukiessa, että on se "lapsi " varmasti onnellinen kolmekymppisenä tietäessään, että 37 vuoden kuluttua on tiedossa rahaa.
Samalla makselee opintolainoja, asuntolainoja ja ostelee omille lapsille pakollisia tarvikkeita ja kärvistelee pätkätöissä /työttömänä.
Vähän vois oikeasti miettiä, mitä lehteen kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa asua maassa, jossa ei kytätä toisten tekemisiä tyyliin ”jos ei mulla ole varaa, ei pitäisi ola sullakaan”!
Me saamme antaa kaikille kolmelle lapsellemme lähes 7000€ per vuosi. Lisäksi ostimme hyvään aikaan kaikille asunnot, jotka sittemmin myimme heille kiinteistön arviohinnan (joka tunnetusti on matala) mukaan -15%. Nyttemmin he saavat asuinnoistaan tuplahinnan.
Olemme siis auttaneet heidät hyvään alkuun!
Täällähän nimenomaan kytätään! Tälläkin palstalla joka päivä haukutaan työttömiä ja köyhiä kun uskaltaa haaveilla vaikka kampaajalla käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömisestäkö nyt pitää tinkiä? Syöminen ei käsittääkseni ole ylimääräinen hyödyke, vaan välttämätöntä hengissä säilymiseksi. Mutta voi toki, näin anoreetikkona, lopettaa syömisenkin. Lapseni ruokkimisesta en tingi!
Useimmat voivat syödä halvemmalla ja kuitenkin ihan terveellisesti. Itse saisin ruokalaskusta helposti tingittyä ainakin sen 100e/kk, luultavasti enemmänkin, vaikka nyt jo melko hintatietoisesti ostan.
Olennaista tässä on se, että jos haluaa tinkiä, useimmat pystyvät. Ei kaikilla ole tietenkään noutokahveja ja tupakkaa taloutta rasittamassa, mutta melko varmasti on joitain juttuja, jotka voisi hoitaa halutessaan halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat voivat syödä halvemmalla ja kuitenkin ihan terveellisesti. Itse saisin ruokalaskusta helposti tingittyä ainakin sen 100e/kk, luultavasti enemmänkin, vaikka nyt jo melko hintatietoisesti ostan.
Olennaista tässä on se, että jos haluaa tinkiä, useimmat pystyvät. Ei kaikilla ole tietenkään noutokahveja ja tupakkaa taloutta rasittamassa, mutta melko varmasti on joitain juttuja, jotka voisi hoitaa halutessaan halvemmalla.
Ajattelin sulkea netti- ja kännykkäliittymät, että säästän sen satasen kuussa.
Oikeasti! Meillä ei ole edes autoa, eikä lemmikkejä! Ei MITÄÄN ylimääräistä! Liittymät on ainoat, mistä voidaan tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo varmaan, mut jos lapsilisät on pakko käyttää elämiseen, niin eipä jää sijoitettavaa..
Elämä on yäynnä valintoja. Sinä voit vaikka käyttää lapsilisän sijoittamiseen ja elää muutoin niekemmin. Kyseessä on kuitenkin satsaus lasten tulevaisuuteen. Ellet sitten halua tosissasi että omista lapsistasi jää köyhiä ja työttömiä kun muiden lapset vaurastuu ja kasvaa miljonääreiksi?
Niin, joillakin on kuitenkin muitakin arvoja elämässä kuin varallisuus, raha. Itse haluaisin että lapsistani kasvaa terveitä, tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä. Mutta kukin tyylillään tietenkin.
Itse haluan mielelläni, että lapseni ovat terveitä, tasapainoisia ja onnellisia - ja tulevat hyvin toimeen rahallisesti. Eivät nuo sulje toisiaan pois mitenkään. Päinvastoin, rahalla voi panostaa terveellisyyteen ja onnellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä väliä kuoleeko äiti nälkään! Pääasia että lapsesta tulee miljonääri! 🤑
Lapsilisä on hyvä ja tärkeä asia monelle perheelle, kukin käyttäköön sen miten parhaaksi näkee. Jos sijoitat tai ostat sillä makaronia ihan sama, mutta tämä jatkuva lisistä vouhkaaminen tulee kyllä johtamaan ennen pitkää siihen että tämä tuki viedään kun se aiheuttaa joillekin niin paljon pahaa mieltä. Katsotaan sitten oivana säästökohteena ja taas leikataan niiltä keneltä ei pitäisi.