Olen -82 ja toivonut lasta. Meghan on -81, lynkkaatteko hänetkin?
Minulle on täällä tullut lapsentekovinkkien sijasta haukkuja että parhaat päivät on mennyt yms ikävää neuvojen sijasta.
Nyt kuitenkin olette varmoja, että Meghan onnistuu raskautumaan heti?
Onkohan kuninkaallisilla erilaiset lääketieteelliset avut raskautumiseen kuin taviksella? Esim selvittävätkö ultralla ovulaation joka kierrossa, ja jos ei heti onnistu niin IVF?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Oon kanssa -82 ja mulla on munasarjat veks sairauden takia. En ole vela, mutta en o juuri koskaa harmitellut, etten voi saada lapsia. Ukkokin on ja nuorempi sellainen, eikä sekään halua lapsia. Emme mene ees naimisiin. kuka pakottaa kaikkia sikiämään, elämässä muutakin :)
Tsempit AP
outo kommentti ihmiselle, joka haluaa lapsia.
Oliko sinulle siis itsellesi uusi tieto, ettei lapsia ole pakko hankkia, vai mistä tämä tiedonjako-intosi?
No tottahan se on että kyllä se Meghan on melkoinen mummo verrattuna uuteen aviomieheensä. Mutta eiköhän asema velvoita heitä hankkimaan ainakin yhden lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Biologinen fatka ei ole mielipide kysymys.
Fatka ja mielipide kysymys 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kanssa -82 ja mulla on munasarjat veks sairauden takia. En ole vela, mutta en o juuri koskaa harmitellut, etten voi saada lapsia. Ukkokin on ja nuorempi sellainen, eikä sekään halua lapsia. Emme mene ees naimisiin. kuka pakottaa kaikkia sikiämään, elämässä muutakin :)
Tsempit AP
Oliko sinulle siis itsellesi uusi tieto, ettei lapsia ole pakko hankkia, vai mistä tämä tiedonjako-intosi?
Sitä, että hyvällä asennoitumisella voi päästä pitkälle. On lapsia tai ei. Muutenkin täysin terveelle -82 on aika riskisynnyttäjä ensisynnyttäjäksi. parhaat vuodet takanapäin ;)
Ei kai haluta moittia, mutta viimeistään lääkärissä saa yli 35-vuotias kuulla, että olisi pitänyt aloittaa vähän aikaisemmin. Kyse on siitä, että lapsentekoon saattaa tuhraantua vuosia ja tilanne pahenee vuosi vuodelta. Nimittäin jos ei tärppää nopeasti ja tarvitaan apukeinoja. Toki kuninkaallisilla on rahaa ja aikaa hoitaa näitä hommia, mutta työssäkäyvälle on täyttä työtä sovittaa työn kanssa yhteen tutkimukset ja hoidot. Lisäksi kunInkaallisten ei tarvii jonottaa hoitoja.
Kyllä Meghan on myös aika vanha aloittamaan, mutta voi silti onnistua raskautumaan nopeastikin. Toki vanhakin voi yrittää niin kauan kun hormoonit toimii.
Minä sain omat lapseni kun olin 41 ja 43. Heti kun halusin. 😊
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minusta taas tuntuu, että jos saat lapsen alle kolmikymppisenä, niin olet heti huono äiti.
Ainakin itse kun tulin raskaaksi 26 -vuotiaana, niin sai neuvolaa myöten olla todistelemassa kyvykkyyttään. Lapsen syntyessä olin ehtinyt täyttää 27, mutta niin vaan sain jatkuvasti kommenttia, että "olet hirveän nuori äiti".
Olin kyllä wtf, sillä luulisi 27-29 -olevan normaali ikä saada ensimmäinen, mutta näemmä elämme pakolla pidennetyn nuoruuden aikakautta. Ja syntyvyys senkun vähenee.
Minä sain 24- ja 26 -vuotiaana eikä kukaan sanonut mitään tuollaista minulle, vaikka asuin yliopistokaupungissa uraihmisten yhteisössä, jossa ihmiset hankkivat keskimäärin aika myöhään lapsensa. Eikä neuvolassakaan sanottu mitään tuollaista. Jännä kun jollekin sanotaan "koko ajan" jotain tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit AP
Sitä, että hyvällä asennoitumisella voi päästä pitkälle. On lapsia tai ei. Muutenkin täysin terveelle -82 on aika riskisynnyttäjä ensisynnyttäjäksi. parhaat vuodet takanapäin ;)
Niin lapsentekovuudet, mutta muuten ei ole 36-37 vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit AP
36 v on jo vanha. Melkein keski-ikäinen. Näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa jokunen vuosi sitten tehty tutkimus, jossa todettiin, että vähän päälle nelikymppisen naisen hedelmällisyys nousee hetkeksi ollen samalla tasolla kuin alle kolmekymppisellä. Luonto kun haluaa, että lisäännymme mahdollisimman runsaasti ja pitkään. En tiedä miksi tuo tutkimus on vaiettu sen jälkeen.
Mielenkiintoista. Itselläni alkoivat esivaihdevuosioireet noin 40-vuotiaana (kuukautiskierto lyheni, ja ajattelin että tämä nyt oli tässä) ja tulin heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen raskaaksi.
Voisiko olla, että kun keskenmenojen riski on kuitenkin kasvanut tuossa iässä, luonto kompensoi asiaa siten, että munasoluja irtoaa tiuhaan ja usein kaksikin kappaletta kerralla.
Joo, kaksosten todennäköisyyshän alkaa jossain vaiheessa lisääntyä naisen iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempit AP
36 v on jo vanha. Melkein keski-ikäinen. Näin se vain on.
No jos miettii ihmisen kokonaiselinikää niin 36-vuotias on noin puolessa välissä. Aika moni elää jopa 100-vuotiaaksi eli ei tämän ikäistä voi vielä vanhaksi sanoa. Ihmiset ovat yhä nuorekkaampian yhä vanhempina ja myös terveempiä. Ainoastaan hedelmällisyys alkaa tuossa iässä laskemaan rajusti.
Tsempit AP