Liikkeet eivät ymmärrä, että jos ihmisellä on vessapassi hänet täytyy laskea vessaan !!
Turhautunut olo . Vessapassin idea kun on, että sen omistavan henkilön voi laskea henkilökunnan vessaan mutta tätähän eivät myyjät ymmärrä, vaikka paskat housussa oleva asiakas miten koettaa vääntää ratakiskosta.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka takaa että vessapassilainen ei käännä henkilökunnan kännyjä ja lompakoita?
Ei kukaan, mutta kuinka todennäköistä se olisi?
Jos joku suolistosairas todella olisi niin tampio, että kääntäisi henkilökunnan omaisuutta, niin ainakaan ei olisi vaikea syyllistä etsiä, koska kyseinen suolistosairas olisi välittömästi pääepäilty.
Nyt puhuttiin vessapassilaisista eikä suolistosairaista. Vessapassin saa kuka tahansa, joka maksaa niitä jäsenilleen tarjoavan yhdistyksen jäsenmaksun. Eikä suolistosairaatkaan mitään pyhimyksiä ole, vaan ne on ihmisiä siinä missä muutkin, kaikkine puutteineen ja vikoineen.
Tästä syystä pitäisi vessapassi saada vai diagnoosia vastaan jostain viralliselta taholta ja sen passin lisäksi kun näyttää henkkareita pääsisi sitten vessaan. Toki silloin itse työntekijä saattaisi varastaa jotain tai väitää että häneltä on varastettu ja syyttää vessapassilaista
Vessapassi vie selvästi turmion tielle, se avaa kaikenlaisia mahdollisuuksia rikollisiin toimiin. Ilmankos ap:kään ei koskaan kyllästy tähän aiheeseen. Porttiteorian mukaan suolistosairaat ja sellaisia teeskentelevät (pääseekö enää matalaotsaisemmaksi) ovat matkalla katuojaan, mutta sielläpä on sitten helppo ripuloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka takaa että vessapassilainen ei käännä henkilökunnan kännyjä ja lompakoita?
Jos joku suolistosairas todella olisi niin tampio, että kääntäisi henkilökunnan omaisuutta, niin ainakaan ei olisi vaikea syyllistä etsiä, koska kyseinen suolistosairas olisi välittömästi pääepäilty.
Nyt puhuttiin vessapassilaisista eikä suolistosairaista. Vessapassin saa kuka tahansa, joka maksaa niitä jäsenilleen tarjoavan yhdistyksen jäsenmaksun. Eikä suolistosairaatkaan mitään pyhimyksiä ole, vaan ne on ihmisiä siinä missä muutkin, kaikkine puutteineen ja vikoineen.
Tästä syystä pitäisi vessapassi saada vai diagnoosia vastaan jostain viralliselta taholta ja sen passin lisäksi kun näyttää henkkareita pääsisi sitten vessaan. Toki silloin itse työntekijä saattaisi varastaa jotain tai väitää että häneltä on varastettu ja syyttää vessapassilaista
Vessapassi vie selvästi turmion tielle, se avaa kaikenlaisia mahdollisuuksia rikollisiin toimiin. Ilmankos ap:kään ei koskaan kyllästy tähän aiheeseen. Porttiteorian mukaan suolistosairaat ja sellaisia teeskentelevät (pääseekö enää matalaotsaisemmaksi) ovat matkalla katuojaan, mutta sielläpä on sitten helppo ripuloida.
Paras ratkaisu olisi että julkisia vessoja olisi tarpeeksi. Asun oulussa ja täällä on käytettävissä julkisia vessoja vain valkeassa ja kirjastolla nykyisin. Virastot toki päiväsaikaan ja jos olet valmis ostamaan jotain niin sitten kahvilat ja pikaruokapaikat. Mutta tosi huonosti on nykyisin. Suolistosairaalle hankala kaupunki.
Minä olen suolistosairas, 23 vuotias sairaanhoitaja.. minua ärsyttää suunnattomasti nämä kommentit vaipoista ja siitä että ei tarvitsisi kulkea julkisilla paikoilla. Siksikö pitäisi lopettaa eläminen, koska sairastaa jotain autoimmuunisairautta? Minulla ei ole vessapassia enkä ole koskaan arvinnutkaan, mutta ymmärrän sen hyvän tarkoituksen. Tietenkin olisi hyvä että yleisövessoja olisi enemmän, jotta mitään vessapasseja ei edes tarvitsisi.
Suolistosairaus ei muuten tarkoita aina vain sitä että ripuloi housuun 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä vessapassin antajalla joku vakuutus joka korvaa, jos joku varastaa tai tekee jotain vahinkoa henk. Kunnan tiloissa? Lisäksi siellä voi olla esim. Henkilötietoja sisältävää materiaalia tai muuta, jota muut eivät saa nähdä. Ihan perus kaupoissakin.
Aika paskasti hoidettu tietosuojasta huolehtiminen, jos vessassa on löydettävissä tietoa, mitä muut eivät saa nähdä.
Käytännössä tässä keskustelussa on esitetty muutamia vaihtoehtoja
1. Kaikki kaupat pakotettaisiin tarjoamaan asiakasvessat. Tämä tarkoittaisi monien liikeiden loppumista ja paljon työttömyyttä ja tyhjiä liiketiloja. Koska vessan rakentaminen on välillä mahdotonta ja ainakin todella kallista. Lisäksi sen ylläpito on sekin työlästä. Eiköhän meistä jokainen ole törmännyt siivottomiin yleisövessoihin useammin kuin siisteihin. Ja sitten nämä tahallaan tai vahingossa sotkijatkin vielä. Eli tuskin se suolistisairaskaan ilahtuisi vessasta jossa on edellispäivän kakkataiden pöntön reunoilla ja seinässä.
2. Tulisi virallinen vessapassi ja sen näyttämällä pitäisi päästä aina lähimpään vessaan. Kait tämä koskisi myös meitä tavallisia ihmisiä eli jos ovella kolkuttelisi joku täysin vieras ihminen heilutellen vessapassia niin ei kun päästämään vieras vessaan (vaikka kakka valuisi lajåhkeesta matkalla). Entä sitten pikkuliikkeissä jossa vain yksi myyjä ja henkilökunnan vessa kaukana. No muut asiakkaat ulos, ovet lukkoon ja sitten myyjän kanssa vessaan. Sitten myyjä tarvittaessa päivystäisi vessan ovella ja saattelisi sitten asiakkaan pois kun tämä valmis, ja sitten taas avaamaan kauppa uudelleen.
Jos jonkinlaisella vessapassilla pitäisi päästä henkilökunnalleen tiloihin niin olen varma että kohta varkaat väärentäisivät niitä ja ei kun katsomaan missä kassakaapit ym on liikkeissä. Ja sitten joku toveri muutaman päivän päästä käy hoitamassa keikan. Eli ei se vaan toimi että vessapassilla pitäisi päästä jokapaikkaan.
Minua ärsyttää vessapassin puolustajien naiivius ja uhriutuminen siinä että he väittävät että suolistosairaita pidetään rikollisina jos ei olla valmiita päästämään henkilökunnan tiloihin. Ei vaan rikolliset hyödyntäisivät tuollaisen etuoikeuden jos sellainen vessapassilaisille myönnettäisiin.
Paras ratkaisu olisi lisää yleisiä vessoja ja pitkällä tähtäimellä rahaa suolistosairauksien ehkäisyyn ja hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi olemassaoloni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miksi yleisiä vessoja on tosi vähän tai jotenkin hankalassa paikassa. Saisi olla enemmän. Henkilökunnan vessaan ei kyllä tarvitse päästää ulkopuolisia.
Varmaan kun ei ole tarpeeksi siivoojia niitä siivoamassa.
Eräässä työpaikassani oli asiakas-wc, jossa joku idiootti oli päättänyt alkaa taiteelliseksi ja maalannut paskalla seinään.
Tästä asiakkaat tulivat minulle huutamaan, minä siis todella kiireisellä asiakaspisteellä.
Tuumasin vain, että pitänee poistaa koko asiakas-wc käytöstä, kun kerran ei osata käyttäytyä. En todellakaan mennyt jynssäänämään jonkun shaisseja irti sieltä, kun en siivoja ole, enkä olisi saanut mitään eritelisiä tms. noista bileistä.
Oi anteeksi että sinun todella kiireinen asiakaspalvelupisteesi rasittui sillä että joku tuli ilmoittamaan tuubasta seinällä. Pitäisihän asiakkaiden tietää, että sinun asiakaspisteesi ei ole asiakkaita varten, eikä häiritsemään saa tulla koska sinä olet todella, todella kiireinen.
Kai tiesit, että asiat voi ilmoittaa muullakin tavalla kuin huutamalla ja raivoamalla?
Urpo.
Tervehdys, Urpo.
Valitettavasti toisinaan ääntä on korotettava, erityisesti silloin jos asiakaspisteen työntekijä kokee olevansa niin tärkeä, ettei toteuta hänelle tarkoitettua tehtäväänsä.
Turpo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miksi yleisiä vessoja on tosi vähän tai jotenkin hankalassa paikassa. Saisi olla enemmän. Henkilökunnan vessaan ei kyllä tarvitse päästää ulkopuolisia.
Eräässä työpaikassani oli asiakas-wc, jossa joku idiootti oli päättänyt alkaa taiteelliseksi ja maalannut paskalla seinään.
Tästä asiakkaat tulivat minulle huutamaan, minä siis todella kiireisellä asiakaspisteellä.
Tuumasin vain, että pitänee poistaa koko asiakas-wc käytöstä, kun kerran ei osata käyttäytyä. En todellakaan mennyt jynssäänämään jonkun shaisseja irti sieltä, kun en siivoja ole, enkä olisi saanut mitään eritelisiä tms. noista bileistä.
Oi anteeksi että sinun todella kiireinen asiakaspalvelupisteesi rasittui sillä että joku tuli ilmoittamaan tuubasta seinällä. Pitäisihän asiakkaiden tietää, että sinun asiakaspisteesi ei ole asiakkaita varten, eikä häiritsemään saa tulla koska sinä olet todella, todella kiireinen.
Kai tiesit, että asiat voi ilmoittaa muullakin tavalla kuin huutamalla ja raivoamalla?
Urpo.
Tervehdys, Urpo.
Valitettavasti toisinaan ääntä on korotettava, erityisesti silloin jos asiakaspisteen työntekijä kokee olevansa niin tärkeä, ettei toteuta hänelle tarkoitettua tehtäväänsä.
Ei ole myyjän/aspan tehtävä siivota toisten p*skaa. Huutaminen siis turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan sen verran että kyllä liittymislomakkeeseen pitää dg.t ym.laittaa mutta typerää ettei vaadita lääkärintodistusta/kopiota dg.sta.
Jos joku on valmis varastamaan, tuskin sairaudesta valehteleminen jäseneksi liittyessä on sille ylivoimaisen vaikeaa. Eli kyllä vessapassin saa ilman sairautta tai tarvetta.
Turpo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo.
Tervehdys, Urpo.
Munkin aiemmalla työpaikalla kävi joskus tuollaisia mylviviä asiakkaita. Ylilääkärin ohjeen mukaan asiattomasti käyttäytyvien mukaan palvelu keskeytettiin, ja tarvittaessa vartija saatteli heidät ulos. Tulivat sitten paremmalla ajalla rauhoituttuaan.
Julkisella ;)
Minä olen päästänyt pyydettäessä ohitseni hätäisen oloisia ihmisiä vessaan. Ilman mitään passia.
Täällä yksi suolistosairas jota kanssa ärsyttää vessojen puute tai jos vessat ovat maksullisia ja kolikoita ei löydy lompakosta. Mutta ymmärrän miksi kaikkiin vessoihin ei voi päästä. Työskentelin nuorena kahvilassa, jossa pohjakassaa ja tilitettäviä rahoja säilytettiin vessassa. Se oli ainoa vaihtoehto, kun ei niitä keittiössäkään haluttu säilyttää. Mitään "toimistohuonetta" ei ollut. Jos tuonne vessaan päästäisi asiakkaan pitäisi ensin ottaa sieltä keittiön puolelle rahapussit ja vaihtokassa, jolloin kaikki rahat olisi näkösällä (kahvilasta näki lasin läpi keittiöön) tai sitten asiakkaan tultua vessasta tarkistaa hänen kaikki taskut ja laukut yms. Arki-iltoina kahvilassa oli vain yksi työntekijä niin tämä olisi ollut mahdotonta. Onneksi kahvilan lähellä oli yleinen wc, mihin ohjata.
Itse olen alkanut välttelemään esim kauppoja joissa ei yleistä vessaa ole ja yleiset vessat on kaukana. Ei se kivaa ole, mutta näin on tehtävä kun haluaa pelata varman päälle.
Onko tää todella näin monelle ihan arkipäivää, että jatkuvasti on ripulit housuissa? Kun kerran on ihan perusjuttu, että housunlahkeesta valahtaa ripulit lattialle? En ole koskaan nähnyt. Asun kaupungissa ja asioin kauppakeskuksissa sun muissa säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko vessapassi itsetehty vai jostain viralliselta taholta saatu todistus? Kenen vessaan sillä pääsee?
Oletko se sama tallukkajuntti, joka miehität invavessan, vaikka se on tarkoitettu esim. vessapassin omaaville.
Sivistä itseäsi: https://crohnjacolitis.fi/vaikuttaminen/vessapassi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vessapassi itsetehty vai jostain viralliselta taholta saatu todistus? Kenen vessaan sillä pääsee?
Oletko se sama tallukkajuntti, joka miehität invavessan, vaikka se on tarkoitettu esim. vessapassin omaaville.
Mä kyllä tiedän mikä vessapassi on. Mutta mainittakoon, että mä käyn invavessassa, jos normaalivessat varattuna. Miksi jonottaa, kun ratkaisu on vieressä vapaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Invavessaa saavat kyllä käyttää ihan kaikki ja välillä on pakkokin, jos tavallisen vessan on joku ripuliperse varannut kolmeksi tunniksi.
Täytyy kyllä sanoa, etten olisi ärräntätivuosinani (opiskeluaika) uskaltanut päästää yhtään ketään "asiatonta" kioskin takahuoneeseen, passilla tai ilman. En ollut edes kuullut moisesta passista, mutta ko. kioskeihin tehdyistä pistokokeista kyllä.
Kai siinä aika moni myyjä ja työntekijä miettii, onko tuntemattoman henkilön päästäminen takahuoneeseen mahdollisen selkkauksen ja työpaikan menettämisen arvoista.
Jögi Kalliosta kirjoitti:
Minä ainakin väännän paskat housuun, jos siltä tuntuu ja monesti on tuntunut. Se kiva jonku nuoren nirppanokka myyjän edessä laskee kunnon savet, parasta on jos tavara vuotaa lahkeesta, nii siinä saa myyjä vähän näytettä laadusta ja voi miettiä sitä vessanoven aukasua!
Niin olikos sulla jossain muuallakin kuin päässä jotain vikaa?
Yhteiskunta ei voi toimia pienen vähemmistön ehdoilla eikä jokainen pienyrittäjä voi järjestää ripuloiville omaa vessaa.