Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teillä vähän huono olo päikkäreitten jälkeen?

Vierailija
12.06.2024 |

Tekisi mieli ottaa 15 min päikkärit, mutta sitten herättyä on aina pitkään vähän huono olo. Mistähän se johtuu? Onko muilla koskaan? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli myös aina huono olo silloin kun nukuin vielä päikkäreitä. Jotenkin sellainen ahdistava olo. En enää nuku päikkäreitä.

Vierailija
2/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee usein etova olo ja jää väsynyt ja ärtynyt olo pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee usein etova olo ja jää väsynyt ja ärtynyt olo pitkäksi aikaa.

Ihan sama täällä. 

Vierailija
4/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Todella ahdistunut, sekava, tokkurainen ja ärtynyt. Ja se kestää 3-4 tuntia. Sen takia en voi nukkua päikkäreitä ollenkaan vaikka olisin miten väsynyt.

Vierailija
5/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt juuri tätä: mikä vaikuttaa päikkäreissä? Usein masentunutkin olo, vaikka iloisena nukahtanut.Kertokaa kokemuksianne.

Vierailija
6/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvannutkaan, että tämä on näin yleistä ja normaalia. Mun päikkärit on kans ihan minimissä tämän takia.

ap. 

Vierailija
7/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. unikrapula.

Vierailija
8/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle tule huono olo.

Vierailija
9/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä päikkäreitä muuten nukutte? 

Vierailija
10/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Totta on.

Nukun kuin sika. 

Aina tulee epätodellinen ahdistunut pökiö olo, kun herää.

Ei hyvä.

En suosittele.

Oikeastaan oli tervettä tietää, etten ole ainoa.

Vierailija
11/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun tätä päikkäripöhnäksi. On sellainen heikko ja vähän tutiseva olo. Ihan kuin olisi puoliksi vielä unessa ja mitään ei saa aikaiseksi. Ainoa keino päästä tästä eroon on yleensä ulkoilu. Miksihän yöunien jälkeen ei ole tällaista oloa ellei ole nukkunut todella huonosti? Eikä silloinkaan näin pahana. 

Vierailija
12/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökkyrä olo tulee päikkäreistä.

Vaan otappa senmoset vartin nokkaunet, awot että on pirtsakka olo sen jälkeen.

Vierailija
13/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunti menee elpyessä.

Vierailija
14/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lyhyistä tulee. Mun täytyy nukkua kokonainen unisykli (90 min), niin sitten on hyvä olo päikkärien jälkeen. Jos unisykli jää kesken, ja herään jostain ouodosta unen vaiheesta, on ihan pöllähtänyt olo pitkään.

Vierailija
15/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei tule. Mutta joskus, useinkin tulee tosi huono olo. Sydän lyö kovaa, huimaa, paha olo, tämä voi kestää yli tunnin. 

Vierailija
16/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 min - 3 tuntia.

Vierailija
17/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, päikkärit eivät sovi lainkaan minulle. Ihan sama nukahdanko vartiksi vai tunniksi, niin olo on etova, tokkurainen, eikä päivä enää käynnisty. Pahimmillaan illalla on aivan rättiväsynyt, mutta ei saa nukuttua.

Vierailija
18/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee, huono ja tokkurainen olo, melkein krapulainen - koko loppupäivä pilalla. Eipä tule vapaaehtoisesti harrastettua tuollasta, vahinkoja on joskus käynyt. Ihmiset on erilaisia: tunnen henkilön, joka nukkuu töistä tultuaan aina päiväunet ja on niiden jälkeen virkeä koko illan. 

Vierailija
19/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on univaikeuksia öisin. Joiden seurauksena vähintään koko aamupäivä saattaa mennä masentuneena ja huonovointisena. Jos näitä öitä tulee monta peräkkäin, se on hirveä olotila koko päivän. Välillä saan nukuttua päiväunet ja se korjaa tilannetta huomattavasti. Joskus päikkäreiden jälkeen on tokkurainen olo jonkin aikaa, mutta se voittaa 100-0 sen, etten saisi nukuttua edes niitä.

Vierailija
20/26 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin lyhyistä tulee. Mun täytyy nukkua kokonainen unisykli (90 min), niin sitten on hyvä olo päikkärien jälkeen. Jos unisykli jää kesken, ja herään jostain ouodosta unen vaiheesta, on ihan pöllähtänyt olo pitkään.

Voi olla tuo unisykli se avainsana. Itse en vain pysty nukkumaan niin pitkään, kun vaikuttaa sitten yöuniin.