Liikkeet eivät ymmärrä, että jos ihmisellä on vessapassi hänet täytyy laskea vessaan !!
Turhautunut olo . Vessapassin idea kun on, että sen omistavan henkilön voi laskea henkilökunnan vessaan mutta tätähän eivät myyjät ymmärrä, vaikka paskat housussa oleva asiakas miten koettaa vääntää ratakiskosta.
Kommentit (359)
Kaupassa, jossa työskentelin ei ollut varsinaista asiakas-wc:tä, mutta asiakkaat päästettiin pyynnöstä käymään ns. "lastausalueen" vessassa. Tämä loppui siihen, kun eräs asiakas jäi kiinni, kun yritti pölliä siivousaineita ja vessapapereita siivouskopista.
Kaikenlaista kommentaattoria taas löytyy. Millä lailla se on joltain terveeltä pois, jos suolistosairas pääsee vessaan? Eiköhän se ole meidän kaikkien etu, että julkisella paikalla ei kenelläkään tule housuun. Kerrankin olin ravintolassa syömässä, kun viereisellä leikkipaikalla touhusi 5-vuotias poika jööti housussa. Siinä hajussa sitten koitettiin ruokailla, kunnes oli pakko vihjata josko tarjoilija voisi etsiä lapsen vanhemmat ja kertoa heille tilanteesta. Kuvitelkaapas mikä haju olisi aikuisten ripulipaskalla. Ja äkillinen tarvehan voi iskeä myös meille perusterveille, jos iskee ruokamyrkytys tai raju vatsapöpö muualla kuin kotona. Siinä tilanteessa arvostaisi mahdollisuutta päästä vessaan, oli passia tai ei.
Aika kylmää meininkiä tässä ketjussa kommentoineilta yrittäjiltä. Asiakaspalvelu ja inhimillisyys hukassa. Tulee mieleen eräs muukin henkilö, joka viime aikoina totesi samaan tyyliin että ”meillä kaikillahan on rajoitteita”. Niin on, toisilla pidätyskyvyssä ja toisilla empatiataidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tästä asiasta on ollut ennenkin aloituksia, muistan hyvin. Vastaan tähän ketjuun saman kuin edelliseenkin: meillä kävi työpaikan vessassa eräs vessapassilainen. Hän jätti vessan kauheaan kuntoon käyntinsä jälkeen, eli niitä P:n roiskeita piti jynssätä oikein ajatuksen kera. Joten eipä enää päästetä ketään ulkopuolista sinne vessaan.
Tuli itselläkin mieleen heti tuo, että eipä tekisi hirveästi mieli päästää ketään sinne kun saisi varmaan vaan siivota sitten sotkuja sieltä :( Esim. joskus joku oli citymarketin vessassa jättänyt kakkaläjän pöntön viereen, vissiin tullut vähän kiire ja mennyt ohi... mutta voisi kyllä siivota jälkensä.
Ei kai tuollaiselle sairaudelle mitään voi. Mutta miksi ette käytä vaippoja, jos on pakko julkisilla paikoilla liikkua (siis niitä samanlaisia mitä käytetään vanhainkodeissa ym).
Nuo vaipat ja avanteet on jo selitetty monta kertaa. Mikä ihme siinä on hankalaa lukea koko ketju ja sisältää lukemansa. Joka sivulla niitä vaippoja tuputetaan vaikka selitetty miksi ne ei sovi.
No jos se vaippojen käyttäminen on jotenkin nöyryyttävää, niin luulisi että vielä nöyryyttävämpää on että kakat valuvat lahkeesta. Ei kai kukaan tarkoittanut että niihin vaippoihin pitäisi kakkia vessan sijasta, vaan että ne ovat siinä jos vahinko tulee eikä kerkeä vessaan.
Itse varmaan käyttäisin vaikka niitä jos olisi pakko liikkua ihmisten ilmoilla... (tosin varmaan välttäisin muutenkin syömistä, ja julkisilla paikoilla liikkumista jos olisi tuollainen sairaus)
Ei ole kyse nöyryyttävyydestä, vaan siitä että niitä vaippoja ei ole suunniteltu niin "räjähtävään ja vetelään" toimintaan. Ne ei toimi.
Sitten vaan suunnittelemaan räjähtävän ja vetelän toiminnan vaippoja, markkinoita selvästi on.
Tämä. Miksi nämä suolistosairaat eivät sitten ole keksineet itselleen toimivaa vaippaa vaan lähtevät siitä oletuksesta, että minun ongelmani on kaikkien muidenkin ongelma? Kuitenkin vuosikymenniä ollut nuo sairaudet olemassa ja epäilemättä on ihan vuoteeseen sidottuja vanhuksiakin joilla on suolistosairaus.
Varsin epäilen että toimivia vaippoja kyllä on mutta niitä ei haluta käyttää.
Jokainen, jolla on joskus ollut norovirus, tietää kyllä millaista on kun paskaa tulee kerralla vähintään litra eikä ole mitään keinoa pidätellä. Joten kyllä me ymmärrämme millaista se sairaus on. Me vaan emme ymmärrä, miksi yhden ihmisen sairaus olisi kaikkien muiden ongelma?
Sairaudet rajoittaa elämää ja niiden kanssa on vaan elettävä. Sen sairaan, ei koko muun yhteiskunnan. Itselläni on paha migreeni, mikä tekee sen joudun välttelemään tiettyjä paikkoja liian kiiltävien lattioiden tai kirkkaiden valojen takia (esim. kaikkia ostoskeskuksia tai isoja marketteja, paikkoja joissa haisee liuotin tai kala jne). En kuitenkaan vaadi että ne himmentäisivät valojaan minun takiani, vaikka migeenikohtaus voi iskeä yhtäkkiä ja tehdä minusta kolmeksi päiväksi työkyvyttömän. Minä joko en mene paikkoihin joissa kohtaus voisi iskeä tai jos on pakko, minulla on aurinkolasit ja lippis. Toki kohtaus voi silti joskus tulla mutta se on minun ongelmani, ei kaupan.
Jos suolistosairaiden pitäisi keksiä toimiva vaippa, mikset ole itse keksinyt toimivaa lääkettä ja poistanut migreeniä maailmasta?
Eihän se ole yhteiskunnan ongelma, vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Aika kylmää meininkiä tässä ketjussa kommentoineilta yrittäjiltä. Asiakaspalvelu ja inhimillisyys hukassa. Tulee mieleen eräs muukin henkilö, joka viime aikoina totesi samaan tyyliin että ”meillä kaikillahan on rajoitteita”. Niin on, toisilla pidätyskyvyssä ja toisilla empatiataidoissa.
Millaisesta ratakiskosta se pitää vääntää, että monissa paikoissa henkilökunnan vessaan EI SAA PÄÄSTÄÄ ulkopuolisia? Se voi olla sekä turvallisuusriski että elintarvikehygienian vastaista ja johtaa jopa irtisanomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa, jossa työskentelin ei ollut varsinaista asiakas-wc:tä, mutta asiakkaat päästettiin pyynnöstä käymään ns. "lastausalueen" vessassa. Tämä loppui siihen, kun eräs asiakas jäi kiinni, kun yritti pölliä siivousaineita ja vessapapereita siivouskopista.
Tässä on siis sama logiikka kuin romaneihin suhtautumisessa. Jos yksi varastaa, kaikkia epäillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta ratakiskosta se pitää vääntää, että monissa paikoissa henkilökunnan vessaan EI SAA PÄÄSTÄÄ ulkopuolisia? Se voi olla sekä turvallisuusriski että elintarvikehygienian vastaista ja johtaa jopa irtisanomiseen.
Täällä siis joku yrittäjä aiemmin kommentoi että hyi, itse en ainakaan päästäisi ketään vessaan ripuloimaan. Perusteena oli vain tämä ällöttävyys, ei mikään mainitsemistasi asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on siis sama logiikka kuin romaneihin suhtautumisessa. Jos yksi varastaa, kaikkia epäillään.
Miksi ei? Ihmisen ulkonäkö ja olemus ei kerro mitään siitä, millainen hän todellisuudessa on.
Sitähän sanotaan, että yhteiskunnan hyvyyden näkyy siitä, miten se suhtautuu heikkoihin. Tämä keskustelu tiivistääkin kaiken nykyisestä arvomaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Taidetaan lukea eri keskusteluja, minä kun olen lukenut monta sivua perusteluja siitä,ettei turvallisuusasioiden takia voi päästää vessaan.
Miksei suolistosairas itse valitse kauppoja sen mukaan, missä on asiakasvessoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Ihmisen ulkonäkö ja olemus ei kerro mitään siitä, millainen hän todellisuudessa on.
Miksi sitten kaikkia romaneja epäillään, jos ei juuri tunnistettavan vaatetuksen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä siis joku yrittäjä aiemmin kommentoi että hyi, itse en ainakaan päästäisi ketään vessaan ripuloimaan. Perusteena oli vain tämä ällöttävyys, ei mikään mainitsemistasi asioista.
Joku yrittäjä =/= kaikki yrittäjät
En ymmärrä, miksi isossa kauppakeskuksessa on tyyliin 1 vessa jossain pohjakerroksessa, eihän sinne ehdi juosta pissahätäisen lapsen tai oman ripulin kanssa! Opasteetkin ovat usein epäselviä.
Olimme keväällä Jyväskylässä käymässä, poikkesimme Prismassa ja piti vaihtaa side, vessat olivat hiton parkkihallissa monen mutkan takana ja kyllä oli tuskanhiki otsalla kun sieltä jätti -Prismasta etsi ensin tien ulos ja sitten vessaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidetaan lukea eri keskusteluja, minä kun olen lukenut monta sivua perusteluja siitä,ettei turvallisuusasioiden takia voi päästää vessaan.
Miksei suolistosairas itse valitse kauppoja sen mukaan, missä on asiakasvessoja?
Jos ihmisen pitää mennä postiin hakemaan paketti, hän ei varmaan mene kirjastoon sitä tekemään. Vaikka siellä olisi vessa. Joskus on vain pakko asioida paikoissa joissa ei vessaa ole.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi isossa kauppakeskuksessa on tyyliin 1 vessa jossain pohjakerroksessa, eihän sinne ehdi juosta pissahätäisen lapsen tai oman ripulin kanssa! Opasteetkin ovat usein epäselviä.
Olimme keväällä Jyväskylässä käymässä, poikkesimme Prismassa ja piti vaihtaa side, vessat olivat hiton parkkihallissa monen mutkan takana ja kyllä oli tuskanhiki otsalla kun sieltä jätti -Prismasta etsi ensin tien ulos ja sitten vessaa...
Just tämä! Vessojen määrä on usein alimitoitettu ja niihin saattaa olla pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kaikkia romaneja epäillään, jos ei juuri tunnistettavan vaatetuksen perusteella?
Oletko koskaan ollut heidän kanssaan tekemisissä työn puolesta? Kaikkia, siis muitakin kuin romaneja, voi pitää potentiaalisina varkaina ja sotkijoina. Esim. Stokkalla asioiva minkkiturkkirouva voi olla kleptomaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisen pitää mennä postiin hakemaan paketti, hän ei varmaan mene kirjastoon sitä tekemään. Vaikka siellä olisi vessa. Joskus on vain pakko asioida paikoissa joissa ei vessaa ole.
Sitten asioi kun muutakaan ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku yrittäjä =/= kaikki yrittäjät
Ei tietenkään kaikki. Mutta ihmettelen ihmisten intoa tehdä tästä kauhea ongelma ja perustella sivukaupalla miksi ei käy. Toki on varmasti liikkeitä joissa ei vessaa ole tai sitä ei voi käyttää, mutta miksi pitää keskittyä siihen?
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärretä, etten pysty pidättelemään tätä kuin normaalia kakkahätää enkä kierrellä etsimässä lähintä julkista vessaa ! Ja sitten katsotaan kuin saastaa , kun en voi enää pidätellä ja kuravellit tulee housuun tai mekkokautena jaloille ja lattialle.
Kuvittelin, että vessapassin turvin liikkumiseni kaupungilla helpottuu mutta olin näköjään naivi ;(
MInulla on siis haavainen paksusuolentulehdus ja ripuli arkipäivää mutta ikävä kyllå en voi eristäytyä neljän seinän sisään, vaan asioita on hoidettavana. Vaikka kurat kintuilla.
Ap
Onko vaippojen käyttö mitenkään mahdoton ajatus?
Miksi et ole keksinyt toimivaa hoitoa vaivaasi?