Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kolmikymppinen mies, joka ei halua lapsia. Kysy syntyvyysongelman aiheuttajalta!

Vierailija
19.05.2018 |

Jos kiinnostaa vapaaehtoisesti lapsettoman miehen näkökulma, nyt on mahdollista kysyä aiheesta.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 30-vuotias velamies, joka vauvapalstailee? Eikö itseäsi yhtään ihmetytä 😂

Vierailija
42/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minulle, miksi kukaan nainen haaskaisi sinuun aikaa enemmän kuin hetkellisen huvin verran? Sinähän napsit vain rusinat pullasta, käy naisen luona vain pedissä ja syömässä, mutta et ole valmis tulemaan arkeen ja elämään mukaan. Vuosien kuluttua et kelpaa edes sinne petiin ja syömään. 

Moni nainen etsii ensisijassa rakastajaa ja kumppania elämästä nauttimiseen, ei arjen jakajaa, kämppistä tai rahoittajaa omalle lisääntymisprojektilleen. Kyllä sinäkin voit valita rusinat pullasta -suhteen, jos löydät toisen, joka haluaa samaa. AP

Nuo elämän nautintojen kumppania etsivät naiset ovat yleensä n. 40 -50 -vuotiaita ja huonosta suhteesta eronneita yksinhuoltajia. Samat naiset käyvät myös Gambiassa, että tasosi on sama kuin sikäläisten miesten. 

Onko sinut kenties huijattu isäksi, vai mistä moinen katkeruus? Miksi ärsyynnyt siitä, että muilla on hauskoja ja antoisia parisuhteita, joissa ei riidellä lasten kasvatuksesta tai vaippojen kalleudesta? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miten paljon lasten kanssa tekemisissä noin ylipäätään

En käytännössä lainkaan. Lähipiiriin on valikoitunut aika pitkälti lapsetonta porukkaa, ja lapsia hankkineita kavereitakin tapaan melkein aina ilman lapsia. En ole kenenkään kummi, enkä sellaistahan tehtävää itselleni haluaisikaan. AP

Vierailija
44/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa minulle, miksi kukaan nainen haaskaisi sinuun aikaa enemmän kuin hetkellisen huvin verran? Sinähän napsit vain rusinat pullasta, käy naisen luona vain pedissä ja syömässä, mutta et ole valmis tulemaan arkeen ja elämään mukaan. Vuosien kuluttua et kelpaa edes sinne petiin ja syömään. 

Tiesitkö, että on olemassa myös paljon naisia, jotka eivät halua lapsia – ei nyt eikä koskaan? "Arkea" ja "elämää" on parisuhteessa ilman lapsiakin.

Vierailija
45/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eläkekortti on muuten mun mielestä erikoinen asia. Nykyisenkaltaista eläkejärjestelmää ei varmasti ole tulevaisuudessa. Yhteiskunta tarjoaa max jonkun minimitoimeentulon tai sitten eutanasiaruiskeen, jos ei ole varaa muutoin itseään elättää.

Lapseton hyvätuloinen sinkku on tässä yhteiskunnassa maksajapuolella, toisin kuin hyvin harvoin vastaavassa sosioekonomisessa asemassa olevat vanhemmat.

Lapsettomuus on yleistyvä trendi, yhä harvempi haluaa lapsia. Hieman yli viidenneksen parikymppisistä ihanne on nolla lasta.

Itse ajattelen, että lapset ovat kivoja. En itse kuitenkaan jaksaisi käyttää aikaani niiden hoitamiseen, koska viihdyn paljon omissa oloissani. En usko myöskään, että pystyisin tarjoamaan lapselle mitään superspesiaaleja olosuhteita. Jos katsotte, kuinka iso osa ihmisistä nykyään kärsii mt-ongelmista, niin kärjistäenhän niissä on taustalla vanhempien ja perheiden omat ongelmat. Itsekkyyttä on myös perheissä: eroja, kriisejä ym. Lapsi ei kestä nykyajan vanhempien itsekkäitä ratkaisuja, vaikka ne kuinka olisivat vanhempien näkökulmasta kaikkien parhaaksi.

Vierailija
46/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokenut miehenä ympäristön paineita hankkia lapsia?

Miksi luulet että vapaaehtoinen lapsettomuus vieläkin provosoi ihmisiä vuonna 2018?

Vierailija
47/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että on olemassa myös paljon naisia, jotka eivät halua lapsia – ei nyt eikä koskaan? "Arkea" ja "elämää" on parisuhteessa ilman lapsiakin.

Pakko todeta näin miehenä, että mikäli nainen ei halua lapsia ovat he muutenkin outoja / mielisairaita. Ainakin näin oli n. 4-vuotta sitten kun etsin kumppania. En olisi halunnut lapsia, mutta oli pakko tehdä kompromissi ja naida nainen, joka haluaa lapsia sillä kaikki naiset, jotka eivät lapsia halunneet olivat erittäin outoja. 

Vierailija
48/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliiton tutkimuksen mukaan velat ovat lähinnä huono-osaisia, työttömiä ja kouluttamattomia. Akateemisilla miehillä lapsettomuus on olematonta. Mutta ehkä tykkäät huono-osaisista naisista sitten. 

Ei pidä paikkaansa. Erot sosiaalisten ryhmien välillä ovat pieniä, parin prosenttiyksikön luokkaa. Ilman toisen asteen koulutusta olevat haluavat lapsia jonkin verran muita vähemmän, mutta muuten on hyvin tasaista. Tuo ryhmä on myös hyvin pieni. Tämä kertoo siitä, että haluttomuus hankkia lapsia on sisäsyntyistä.

Vierailija
49/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi syyttää miehiä syntyvyysongelman aiheuttamisesta, kun yksi mies voi saada elämänsä aikana tuhansia lapsia ja nainen ääritapauksissakin vain 20? Miehistä 95 % pitäisi olla haluttomia tekemään lapsia, jotta miehillä olisi mitään merkitystä tässä asiassa. Nyky-yhteyskunta mahdollistaa itsenäisen äitiyden niin, että talousasioillakaan ei ole merkitystä.

Joo, kolmekymppinen mies joka ei halua lapsia ei kyllä ole mikään syntyvyysongelman aiheuttaja. Hän voi muuttaa mielensä vaikka 20 vuoden päästä. En sano että muuttaa, mutta kun maailma ei toimi sillä tavalla useimpien kohdalla että nuorena päätetään jotain ja pysytään siinä. Muutenhan vihreilläkin olisi Suomessa paljon enemmän äänestäjiä.

Vierailija
50/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo eläkekortti on muuten mun mielestä erikoinen asia. Nykyisenkaltaista eläkejärjestelmää ei varmasti ole tulevaisuudessa. Yhteiskunta tarjoaa max jonkun minimitoimeentulon tai sitten eutanasiaruiskeen, jos ei ole varaa muutoin itseään elättää.

Lapseton hyvätuloinen sinkku on tässä yhteiskunnassa maksajapuolella, toisin kuin hyvin harvoin vastaavassa sosioekonomisessa asemassa olevat vanhemmat.

Lapsettomuus on yleistyvä trendi, yhä harvempi haluaa lapsia. Hieman yli viidenneksen parikymppisistä ihanne on nolla lasta.

Itse ajattelen, että lapset ovat kivoja. En itse kuitenkaan jaksaisi käyttää aikaani niiden hoitamiseen, koska viihdyn paljon omissa oloissani. En usko myöskään, että pystyisin tarjoamaan lapselle mitään superspesiaaleja olosuhteita. Jos katsotte, kuinka iso osa ihmisistä nykyään kärsii mt-ongelmista, niin kärjistäenhän niissä on taustalla vanhempien ja perheiden omat ongelmat. Itsekkyyttä on myös perheissä: eroja, kriisejä ym. Lapsi ei kestä nykyajan vanhempien itsekkäitä ratkaisuja, vaikka ne kuinka olisivat vanhempien näkökulmasta kaikkien parhaaksi.

Aika erikoista että aina kun puhutaan nettomaksajista, jostain syystä sekä omat lapsuuden kulut että omien lapsien kulut menee vanhemman piikkiin. Eikö ne lapsen kulut ole sen lapsen?

Vierailija
51/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? Mikä on puolisosi kanta lapsiin?

Olen tapailusuhteessa huomattavasti nuorempaan naiseen. Hän ei halua myöskään lapsia ainakaan vielä vuosikausiin. AP

Ehkä syy hänen lapsettomuuspäätökseensä tällä hetkellä olet sinä?

Vierailija
52/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lapsettomia tunnette? Jos ajatellaan vähintään 40 -vuotiaita, joilla suurimmalla osalla lisääntyminen on tehty jo, jos on tullakseen. Tuntemistani lapsettomista naisista jokunen on vastentahtoisesti lapseton. Omaa valintaa lapsettomina oloon on muutamalla. Pari on niin järjettömän lihavia, että raskaus ei ehkä onnistuisi siitäkään syystä. Yhdellä on mielenterveysongelmat aika jyrkät, osalla on päihdeongelmaa. Jollain on nuo kaikki kuvatut. Joku on sellainen alistunut, joka on suostunut miehen tahtoon. 

Vierailija
53/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti fiksu mies, kun olet ajatellut tuon loppuun saakka. Toisaalta mieshän voi vielä vaihtaa mielipidettään vaikka olisi 70v.

Sellaiset miehet ovat pahempia, jotka tahtovat ja ehdottelevat kovasti lasta, mutta jo tilanne nykyisellään ilman lapsia näyttää siltä että koko työkuorma on naisen niskoilla ja menojalka vipattaa sekä kalja maistuu ennemmin kuin kotityöt/kotona olo. Älkää naiset luulko että se arvojärjestys siitä mihinkään muuttuu. Se tulee olemaan tekosyy nähdä kavereita ja olla poissa kotoa kun oikea syy on se ettei ole kypsä ottamaan vastuuta ja mielellää sysää kaiken työn naiselle vastaisudessakin (kasvanut työkuorma lapsen saamisen jälkeen).

Vierailija
54/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokenut miehenä ympäristön paineita hankkia lapsia?

Miksi luulet että vapaaehtoinen lapsettomuus vieläkin provosoi ihmisiä vuonna 2018?

En ole koskaan kokenut mitään paineita, tai sitten en ole huomannut niitä. Naisilla on varmasti tässä asiassa pahemmin.

Provosoitumisen syynä on perisuomalainen kateus. Jotkut eivät siedä, että toiset pääsevät elämässä helpommalla kuin he. Lisäksi viime vuosina on pinnalle noussut näitä valkoisen rodun vaalijoita, joiden mielestä naisten tehtävä on olla synnytyskoneita. AP

Vierailija
55/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että sitä yhteistä arkea ja elämää ei sitten ole ilman lapsia? Vapaaehtoinen lapsettomuus ei ole ainoastaan irtosuhteiden harrastajille. Kyllä minä naisena uskon että miehissä on muutakin tavoittelemisen arvoista kuin seksi ja isä lapsilleni. Näen toiset ihmiset ensisijaisesti ihmisinä enkä potentiaalisina siittäjinä. Aliarvioit samassa viestissä sekä naisia että miehiä, meitä vapaaehtoisesti lapsettomia on kummassakin sukupuolessa eikä lisääntyminen ole mikään velvollisuus jos sitä ei elämältään halua.

Vierailija
56/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliiton tutkimuksen mukaan velat ovat lähinnä huono-osaisia, työttömiä ja kouluttamattomia. Akateemisilla miehillä lapsettomuus on olematonta. Mutta ehkä tykkäät huono-osaisista naisista sitten. 

En ole AP, vaan lapseton sinkkunainen.

Enkä kyllä näe mitään syytä sille, miksei voisi elää ihan yhtä onnellista ja tasapainoista elämää lapsettomanakin. Kehtaisinpa jopa väittää, että myös työtön ja kouluttamaton voi olla elämässään onnellinen... ;)

Vierailija
57/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? Mikä on puolisosi kanta lapsiin?

Olen tapailusuhteessa huomattavasti nuorempaan naiseen. Hän ei halua myöskään lapsia ainakaan vielä vuosikausiin. AP

Ehkä syy hänen lapsettomuuspäätökseensä tällä hetkellä olet sinä?

Hänen kantansa lapsiin oli kielteinen jo ennen kuin aloimme seurustella. AP

Vierailija
58/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia herättää se, ettei sukusi jatku enää?

Vierailija
59/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko todeta näin miehenä, että mikäli nainen ei halua lapsia ovat he muutenkin outoja / mielisairaita. Ainakin näin oli n. 4-vuotta sitten kun etsin kumppania. En olisi halunnut lapsia, mutta oli pakko tehdä kompromissi ja naida nainen, joka haluaa lapsia sillä kaikki naiset, jotka eivät lapsia halunneet olivat erittäin outoja. 

Niin? Miksi velan tai ylipäätään kenenkään pitäisi uhrata ajatustakaan sille, että on jonkun kadunmiehen mielestä "outo"? Jokaisen "kummajaisen" tarvitsee vain löytää se oma vastinparinsa ja "ongelma" on ratkaistu. 😊 Olethan sinäkin kirjoituksinesi minun silmiini aika erikoinen. Hyvää kesää kuitenkin!

Vierailija
60/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajatuksia herättää se, ettei sukusi jatku enää?

Ei kyllä herätä oikein minkäänlaisia ajatuksia. Suku ei ole minulle ollenkaan merkityksellinen asia. Ja minulla on kyllä useampi serkku, joiden kautta suku kyllä varmaan jatkuu, jos he kokevat jatkamisen tarpeelliseksi. AP