Olen kolmikymppinen mies, joka ei halua lapsia. Kysy syntyvyysongelman aiheuttajalta!
Jos kiinnostaa vapaaehtoisesti lapsettoman miehen näkökulma, nyt on mahdollista kysyä aiheesta.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ajattelit eläkkeesi kustannettavan?
Ei aavistustakaan. Eläkeikään on aikaa kymmeniä vuosia, ja systeemit ehtivät siihen mennessä muuttua moneen kertaan. AP
Et siis tajua, mikä voima päätökselläsi on? Kaltaisiasi kun riittää.
Mussolinin Italiassa nämä. AP
Olet kolmikymppinen mies, jolla joku kypsymätön tyttö pedissä. Onnea vaan, kymmenen vuoden päästä olet isä viimeistään tai se sänky pysyy hyvin hiljaisena.
Vierailija kirjoitti:
Olet kolmikymppinen mies, jolla joku kypsymätön tyttö pedissä. Onnea vaan, kymmenen vuoden päästä olet isä viimeistään tai se sänky pysyy hyvin hiljaisena.
En ole jokin vässykkä, joka taipuu tällaisissa asioissa jonkun toisen tahtoon. Olen jo yhden pitkän suhteen joutunut lopettamaan siksi, että toinen alkoi haluta lapsia. Jos sellaista tässä suhteessa ilmenee, sitten kiitän vain kokemuksista ja toivotan hyvää jatkoa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole jokin vässykkä, joka taipuu tällaisissa asioissa jonkun toisen tahtoon. Olen jo yhden pitkän suhteen joutunut lopettamaan siksi, että toinen alkoi haluta lapsia. Jos sellaista tässä suhteessa ilmenee, sitten kiitän vain kokemuksista ja toivotan hyvää jatkoa. AP
Niin, naisethan nämä lapsiasiat päättävät. Useimmat periaatteen vuoksi lapsettomat miehet ovat siten myös naisettomia.
Mikä on mielestäsi paras puoli lapsettomuudessa?
Väestön lisääntymisongelma ei yhtä miestä kaipaa. Naiset ovat se ratkaiseva kohta.
Yksi mies pystyy siittämään sadoittain lapsia sadoille naisille mutta yksi nainen pystyy parhaimmillaakin olevan vain max 20 lapsen äiti - ja silloinkin terveytensä menettämisen uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naisethan nämä lapsiasiat päättävät. Useimmat periaatteen vuoksi lapsettomat miehet ovat siten myös naisettomia.
Melkein joka kolmas sinkku on sellainen, joka ei halua lapsia. Ei minulla ole ainakaan ollut suurempia vaikeuksia löytää seuraa. Tai ainakaan en olisi pärjännyt deittailussa yhtään sen paremmin, vaikka haluaisinkin lapsia. (Ehkä jopa päinvastoin, sillä naismakuni suosii itsenäisiä ja vähän boheemeja naisia, jotka eivät lapsia juuri halua.) AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko parisuhteessa? Mikä on puolisosi kanta lapsiin?
Olen tapailusuhteessa huomattavasti nuorempaan naiseen. Hän ei halua myöskään lapsia ainakaan vielä vuosikausiin. AP
"ainakaan vuosikausiin"
Jaiks.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielestäsi paras puoli lapsettomuudessa?
Ei tarvitse käyttää tuhansia euroja ja lukemattomia tunteja stressaavaan ja tylsään puuhaan, joka ei yhtään kiinnosta. Lapsettomuutta voisi verrata siihen, että välttää monen vuoden pakkotyörangaistuksen.
Se, ettei tarvitse asua kenenkään kanssa, on myös iso bonus. AP
Eikö sinua ahdista ajatus siitä että naisystäväsi voi alkaa haluta lapsia myöhemmin?
Kukin tekee miten parhaaksi näkee. Ei kai tosiaan lapsettomaksi jääminen ole nykyään mikään niin ihmeellinen asia. Mun kysymykset on:
Miksi kenenkään täytyisi kiinnostua tästä asiasta?
Eihän tämän(kin) tarkoitus ole lietsoa jotain vastakkainasettelua taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein joka kolmas sinkku on sellainen, joka ei halua lapsia. Ei minulla ole ainakaan ollut suurempia vaikeuksia löytää seuraa. Tai ainakaan en olisi pärjännyt deittailussa yhtään sen paremmin, vaikka haluaisinkin lapsia. (Ehkä jopa päinvastoin, sillä naismakuni suosii itsenäisiä ja vähän boheemeja naisia, jotka eivät lapsia juuri halua.) AP
Missä dataa tuolle, et melkein joka kolmas sinkku ei halua lapsia? Vai tuliko hatusta?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua ahdista ajatus siitä että naisystäväsi voi alkaa haluta lapsia myöhemmin?
Ei ahdista. Keskityn mieluummin nauttimaan siitä, mitä minulla on tässä ja nyt. Tulevaisuudesta ei kukaan tiedä, ja kaikki suhteet päättyvät joskus. AP
Toivottavasti kerrot seurustelukumppaneillesi heti alusta pitäen, ettet halua lapsia. Olen kolmekymppinen nainen ja aika nopeasti ottaisin asian esille, koska aikaa ei ole loputtomiin. Vaikka tyttöystäväsi on vielä nuori, kannattaa kertoa hänelle, koska eronne jälkeem hänellä saattaa kestää löytää sopiva mies, joka haluaa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa minulle, miksi kukaan nainen haaskaisi sinuun aikaa enemmän kuin hetkellisen huvin verran? Sinähän napsit vain rusinat pullasta, käy naisen luona vain pedissä ja syömässä, mutta et ole valmis tulemaan arkeen ja elämään mukaan. Vuosien kuluttua et kelpaa edes sinne petiin ja syömään.
Moni nainen etsii ensisijassa rakastajaa ja kumppania elämästä nauttimiseen, ei arjen jakajaa, kämppistä tai rahoittajaa omalle lisääntymisprojektilleen. Kyllä sinäkin voit valita rusinat pullasta -suhteen, jos löydät toisen, joka haluaa samaa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä dataa tuolle, et melkein joka kolmas sinkku ei halua lapsia? Vai tuliko hatusta?
Väestöliiton perhebarometrissa 2015. AP
- on omituista, että yhteiskunta eläkejärjestelmineen perustuu alati kasvavaan väestöön
- on omituista, että väestömäärä paikataan ulkomailta. He kun työllistyisivät vain suorittavan puolen töihin, johon on nyt jo liikaakin sieltä tulleita tarjolla. Kohta heitä on enemmän kuin alkuperäisiä, kun tätä korjaamista on pakko jatkaa, jos väestönkasvu on päämäärä
- en itsekään tykännyt lapsista ennen kuin omani sain. Olisin tehnyt enemmänkin, jos olisin pystynyt.
- ei kukaan tee lapsia yhteiskunnan takia. Kaikki tekevät ne itsekkäistä syistä tietenkin. Ei kukaan oikeasti edes oleta
- miksei väestön anneta laskea. Niin tekee Japani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa minulle, miksi kukaan nainen haaskaisi sinuun aikaa enemmän kuin hetkellisen huvin verran? Sinähän napsit vain rusinat pullasta, käy naisen luona vain pedissä ja syömässä, mutta et ole valmis tulemaan arkeen ja elämään mukaan. Vuosien kuluttua et kelpaa edes sinne petiin ja syömään.
Moni nainen etsii ensisijassa rakastajaa ja kumppania elämästä nauttimiseen, ei arjen jakajaa, kämppistä tai rahoittajaa omalle lisääntymisprojektilleen. Kyllä sinäkin voit valita rusinat pullasta -suhteen, jos löydät toisen, joka haluaa samaa. AP
Nuo elämän nautintojen kumppania etsivät naiset ovat yleensä n. 40 -50 -vuotiaita ja huonosta suhteesta eronneita yksinhuoltajia. Samat naiset käyvät myös Gambiassa, että tasosi on sama kuin sikäläisten miesten.
Oletko miten paljon lasten kanssa tekemisissä noin ylipäätään
Pitäisi siis tehdä lapsia eläkkeenmaksajiksi? En viitsi ihan niin itsekkäistä syistä lisääntyä.