Miten masennuslääkkeet vaikuttavat käytännössä?
Miltä masennuslääkkeet tuntuvat tai miten ne käytännössä kohentavat mielialaa, kun eivät ne varmaankaan ajatuksia muuta? Miltä elämä tuntuu lääkkeiden kanssa? Miten ne muuttivat sinun tai läheisesi elämää?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan lääkkeestä ja ihmisestä. Masennuksen syitä, oireita ja vakavuusasteita on erilaisia.
Mulla on unipolar-masennus, eli sairaus lähtee ja toistuu aina uudestaan. Olen testannut useita masennuslääkkeitä, eikä mikään paranna minua. Vain sivuoireet tuntuvat ja haittaavat enemmän kuin lääkkeistä olisi hyötyä. Pahimmat oireet on mielialan vaikeat heittelyt, orgasmin loppuminen ja lihominen. Ei ole kiva olla läski raivopää frigidi ja lisäksi masentunut.
En usko, että masennusta oikeasti voi parantaa lääkkeillä. Se mikä ihmisessä paranee tapahtuisi muutenkin enemmin tai myöhemmin. Lääkkeet vain kroonistavat ja saavat taudin uusimaan, koska ne peittävät alleen ne syyt minkä vuoksi masennus ylipäänsä ihmiselle tulee. Eli jotain elämässä pitäisi tehdä toisin tai sitten vain surra surut kun niiden aika on.
Minä lihoin, muutuin tunteettomaksi ja aggressiiviseksi ja menetin seksuaaliset halut ihan tyystin. Mikään ei innostanut, ja oloni oli jatkuvasti ärtynyt ja hyvin ahdistunut. Mielialaani tällaiset myrkyt eivät parantaneet, päinvastoin. Olen useita eri lääkkeitä kokeillut, niistä ei ollut mitään muuta kuin haittaa. Lievään masennukseen ei nämä lääkkeet ole edes tarkoitettu asiantuntijoiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön essitalopraamia 15mg päivässä. Olen aloitekykyisempi, siivoan kotia, pakkomielteiset ajatukset eivät pyöri ihan koko aikaa päässä, en hermostu kuten ennen, kiinnostus seksiin mennyt.
Ai kauheaa :( Itselläni masennus pahenisi 100x jos menettäisin seksuaaliset halut.
Oman mielialan kanssa pitää elää 24/7. Kuinka kauan ajallisesti elät seksin tai seksuaalisten halujen kanssa per päivä?
Mielialaa nämä lääkkeet eivät tutkitustikaan hoida tehokkaasti, ja ne voivat viedä seksuaalisuuden jopa pysyvästi. Miten elät tuollaisen vaivan kanssa?
No halujen menetys haitannee ehkä.vain jos on parisuhteessa. Muutoin ei. Olen huomannut että ihmistä sitoo liiaksi seksuaalisuus. Aiheuttaa mustasukkaisuutta jne. Käytän masennuslääkkeitä ja oloni on hyvin seesteinen kun mitkään pakkomielteet eovät vaivaa. Enkä ole zombie.
Mistä tulee olettamus, että pitää olla parisuhteessa seksin ollakseen tärkeä osa ihmisen elämää? Miten sitä seksiä voi harrastaa, jos käyttää lääkkeitä ja lääkkeet vievät halut? Suhdehan siinä tuhoutuu. Entäs sinkut. Jos seksihalut menevät, niin miten onnistuu tulevaisuudessa parisuhteet? Ei niin mitenkään. Kumma miten joiltakin ihmisiltä puuttuu kyky ajatella asioita eteenpäin.
No halujen menetys haitannee ehkä.vain jos on parisuhteessa. Muutoin ei. Olen huomannut että ihmistä sitoo liiaksi seksuaalisuus. Aiheuttaa mustasukkaisuutta jne. Käytän masennuslääkkeitä ja oloni on hyvin seesteinen kun mitkään pakkomielteet eovät vaivaa. Enkä ole zombie.