Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
121/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka kaupan oven ulkopuolella on postilaatikko, en ole postivirkailija, enkä tiedä, kuka postilaatikon tyhjentää enkä tiedä, minne posti siitä menee, eivätkä he postikonttorissa tunne minua, joten minuun on turha viitata yhteyshenkilönä postin kanssa asioidessa. 

Olen töissä myös asiamiespostissa, mutta kaikissa asiamiesposteissa (kauppa), jossa olen ollut töissä, on ollut tiedossa, että kaupan ulkopuolisen laatikon tyhjentää posti ja jos siihen liittyy jotain, pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun. On itseasiassa omituista, jos tätä asiaa ei ole sinulle kerrottu.

No nimenomaan sanoinkin asiakkaalle, että on yhteydessä sinne asiakaspalveluun, mutta tivasi minulta tietoja, kuka sen tyhjää. Tottakai minä tiedän, että joku postin henkilökunnasta sen tyhjää, mutta asiakas halusi tietää nimen ja suoran puhelinnumeron tälle tyhjääjälle. Ja kun näitä en pystynyt antamaan vaan käskin soittaa siihen asiakaspalveluun, hän otti nimeni ylös ja pyysi minua raportoimaan asiakkaan asiasta eteenpäin. Ja kysyi sitäkin, kuka siinä numerossa vastaa ja kerronko minä siis tämän asian tälle vastaajalle. 

Ja siis emme ole mikään asiamiesposti, vaan se laatikko nyt sattui olemaan sen kaupan pihassa. Emme ole sen kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
122/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka kaupan oven ulkopuolella on postilaatikko, en ole postivirkailija, enkä tiedä, kuka postilaatikon tyhjentää enkä tiedä, minne posti siitä menee, eivätkä he postikonttorissa tunne minua, joten minuun on turha viitata yhteyshenkilönä postin kanssa asioidessa. 

Olen töissä myös asiamiespostissa, mutta kaikissa asiamiesposteissa (kauppa), jossa olen ollut töissä, on ollut tiedossa, että kaupan ulkopuolisen laatikon tyhjentää posti ja jos siihen liittyy jotain, pitää olla yhteydessä postin asiakaspalveluun. On itseasiassa omituista, jos tätä asiaa ei ole sinulle kerrottu.

No nimenomaan sanoinkin asiakkaalle, että on yhteydessä sinne asiakaspalveluun, mutta tivasi minulta tietoja, kuka sen tyhjää. Tottakai minä tiedän, että joku postin henkilökunnasta sen tyhjää, mutta asiakas halusi tietää nimen ja suoran puhelinnumeron tälle tyhjääjälle. Ja kun näitä en pystynyt antamaan vaan käskin soittaa siihen asiakaspalveluun, hän otti nimeni ylös ja pyysi minua raportoimaan asiakkaan asiasta eteenpäin. Ja kysyi sitäkin, kuka siinä numerossa vastaa ja kerronko minä siis tämän asian tälle vastaajalle. 

Ok. Tuo ei käynyt tuosta kommentistasi ilmi (huomaat varmaan, kun itse luet sen uudelleen).

Olen itse huomannut, että asiakkaan on mahdotonta tietää, mitä asioita emme voi hänelle ratkaista tai kommentoida ollenkaan. Ja että se on rasittavaa molemmin puolin, kun asiakas kokee, että häntä pomputellaan, kun ohjataan ottamaan posti asiakaspalveluun yhteyttä. Eli joo, tiedän tunteen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tuo ei käynyt tuosta kommentistasi ilmi (huomaat varmaan, kun itse luet sen uudelleen).

Olen itse huomannut, että asiakkaan on mahdotonta tietää, mitä asioita emme voi hänelle ratkaista tai kommentoida ollenkaan. Ja että se on rasittavaa molemmin puolin, kun asiakas kokee, että häntä pomputellaan, kun ohjataan ottamaan posti asiakaspalveluun yhteyttä. Eli joo, tiedän tunteen:)

Siis mikä ei käynyt ilmi aiemmasta viestistäni. Luettelin siinä asiat, joita asiakkaalle kerroin ja joita hän ei ymmärtänyt, esim se, että en tiedä kuka se tyhjääjä on. Miten kukaan voi käsittää tuon niin, etten tiedä, että tyhjääjä on joku postin työntekijä? 

Vierailija
124/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut.

No se on tosiaan naurettavaa käytöstä kaupalta että jos asiakkaan ostokset maksavat 250 euroa niin ei voida antaa yhtä lähes ilmaista muovipussia kaupan päälle vaan siitä on pakko veloittaa 20 senttiä. Ei voi sanoa muuta kun että ahne esimies.

no käytännössähän noi pussit on kaupalle ilmaisia, maksaa varmaan alle sentin kappale mutta maksullisissa pusseissahan onkin ideana ympäristöystävällisyys eikä rahastus! Ruokakaupoissahan pusseista on maksettu varmaan aina eikä se ole ollut koskaan ongelma. Selkeästi 20 senttiä on oikein sopiva hinta, ei varmasti kaada kenenkään taloutta mutta jos sen takia jätät pussin ottamatta, niin tuo uusi asetus toimii juuri niinkuin oli tarkoitus!

Vierailija
125/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynää pitää painaa siitä toisesta päästä ennen kuin se toimii

Kummasta päästä.....

Vierailija
126/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä siinä vaiheessa kun joutuu sadatta kertaa selittämään kiukuttelevalle mieslapselle että kyllä, muovipussi on nykyään maksullinen, alkaa jo mielessä käymään että kai tässä ollaan jossain piilokamerassa 😅 Jankataan vain että miksi ei saa ilmaiseksi, millä hän nyt ostoksensa kantaa (niidenkin yhteissumma lähenteli 250 euroa, ei luulisi yhden 20 senttisen vievän konkurssiin...) ja että aikoo ilmoittaa esimiehelleni tästä hirveästä vääryydestä. Kumma kyllä en ole vielä nuhteita saanut.

No se on tosiaan naurettavaa käytöstä kaupalta että jos asiakkaan ostokset maksavat 250 euroa niin ei voida antaa yhtä lähes ilmaista muovipussia kaupan päälle vaan siitä on pakko veloittaa 20 senttiä. Ei voi sanoa muuta kun että ahne esimies.

no käytännössähän noi pussit on kaupalle ilmaisia, maksaa varmaan alle sentin kappale mutta maksullisissa pusseissahan onkin ideana ympäristöystävällisyys eikä rahastus! Ruokakaupoissahan pusseista on maksettu varmaan aina eikä se ole ollut koskaan ongelma. Selkeästi 20 senttiä on oikein sopiva hinta, ei varmasti kaada kenenkään taloutta mutta jos sen takia jätät pussin ottamatta, niin tuo uusi asetus toimii juuri niinkuin oli tarkoitus!

Ahaa, eli on olemassa joku yritys, joka painaa Prismalle ilmaiseksi 1 000 000 ostoskassia vuodessa. Tämä on hyvä tietää, jos perustan joskus ruokakaupan.

Vierailija
127/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, etten voi hyväksyä asiakkaalta 500e seteliä maksuksi 5e ostoksista, koska kassassa ei yksinkertaisesti ole antaa vaihtorahaa. Hän tuli paikalle heti aamusta, jolloin kassassa oli käteistä vain muutaman kympin pohjakassan verran. Sain aika kauan jankata ennen kuin meni perille että ei, en epäile pankista nostetun setelin aitoutta (meillä tunnistimet) ja ei, en pelkää ryöstöä (meillä aikaviiveboksit ja vartija). Lopulta ymmärsi kun sanoin, että saa toki maksaa 5e ostoksista 450e jos välttämättä haluaa :D Kassalla oli myös selkeästi ilmoitettu asiakkaille, ettemme ota vastaan yli 200e seteleitä juurikin vaihtokassan pienuudesta johtuen. Oli kyllä kumma tyyppi.

Vierailija
128/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olin Rautatieasemalla sijaitsevassa pikkuliikkeessä töissä, en kykene hallitsemaan junien aikatauluja tai asiakaspalvelupisteen aukioloaikoja. "Miten toi K-juna voi taas prkl stna vttu olla myöhässä??" No siksi kuule, kun tässä työntekoni lomassa käyn henkilökohtaisesti pistämässä kalustoa pskaksi.

Vierailija
129/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kauppakeskuksessa vaatemyyjänä ja kyseisen liikkeen vieressä on yleiset wc-tilat. Välillä asiakkaat tulee sanomaan sotkuisesta ja tukossa olevista vessoista mikä on tosi hyvä juttu. Kerran jouduin kuitenkin inttämään asiakkaan kanssa siitä, että ei ole mun velvollisuus tulla sinne putsaamaan vessaa. Sitä varten kauppakeskuksessa on siivoojat.

Vierailija
130/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli on olemassa joku yritys, joka painaa Prismalle ilmaiseksi 1 000 000 ostoskassia vuodessa. Tämä on hyvä tietää, jos perustan joskus ruokakaupan.

Nämä miljoona muovipussia maksavat kaupalle 10 000 euroa vuodessa. Asiakkaat maksavat niistä 200 000 euroa. Eihän siinä jääkään kuin 190 000 euroa väliin.

Vierailija
131/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä kauppiaalla tulisi olla sen verran pelisilmää että ohjeesta taisi myyjiä antamaan pussin kaupan päälle jos asiakas on

ostamassa isolla rahalla.

Vierailija
132/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Vierailija
133/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä kauppiaalla tulisi olla sen verran pelisilmää että ohjeesta taisi myyjiä antamaan pussin kaupan päälle jos asiakas on

ostamassa isolla rahalla.

Tai sitten asiakkaalla sen verran pelisilmää, että ottaa sen kestokassin mukaan myös silloinkin kun on ostamassa isolla rahalla, jos talous ja asiakastyytyväisyys kaatuu siihen 20 senttiin. Kyllä se muovipussi saastuttaa ihan yhtä paljon ostosten loppusummasta riippumatta.

Vierailija
134/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa  X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista. 

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

Vierailija
135/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaupassa joku eläkeläismies luuli ilmeisesti että kassakone = tietokone ja aloitti kovaäänisen siunailun kun uusi kassa sanoi että joutuu pyytämään kollegan apuun kun oli jotain epäselvää sen kassakoneen kanssa. ”Teille vuosia tuota koulussa opetetaan ja vieläkin sä tarvit apua tuon käytössä?!?” Ei tuntunut uskovan kun kassahenkilö sanoi että ei ole enemmin käyttänyt ja siksi ei vielä osaa.

Mä en tajua miksi eläkeläisillä on välillä vähän eksoottiset kuvitelmat mitä siellä koulussa nykyään opetetaan..?

Semmoinen ot että nykyaikainen kassakone nimenomaan on tietokone. 

Vierailija
136/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

Vierailija
137/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörällä paketti kerrallaan. Juurikin tällaisia saa selittää idiooteille, jotka eivät ymmärrä luettua tekstiä. 5 päivää tarkoittaa 5 päivää, mikä on epäselvää?

Vierailija
138/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisena löytöeläinkodissa. Kerran sinne tuli nainen, joka olisi halunnut kissanpennun, joka jäisi kissanpennun kokoiseksi. Kun selitin, ettei sellaisia ole, niin hän kysyi, että voisinko tilata... Joo, en voinut.

Herranen aika :(

Vierailija
139/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle

toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms. 

kolmas päivä: paketit kuskataan postiin

kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut. 

Tätä prosessia voisi nopeuttaa ainakin sillä tavalla että paketit toimitettaisiin postiin välittömästi keräämiseen jälkeen eikä vasta seuraavana päivänä.

Vierailija
140/4751 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...

Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan