Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...
Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎Mä muistan myös tän ajan "näätsä paljon siellä on?" Juuen:)
Ai miten niin muistat ajan? Minulle kävi noin viimeksi viime viikolla. :D Johtunee ehkä siitä, että jotkut ihmiset eivät vieläkään ymmärrä, että S-pankin kortit ovat ihan normaaleja pankkikortteja, eivätkä mitään asiakastilikortteja.
Jos kyseessä on s-pankin kortti ja esimerkiksi Prisman kassa niin silloin kyllä saldo näkyy sillä s-pankin tilille voi myös tallettaa kaikissa s-ryhmän toimipaikoissa.
Ehkä minun perehdytyksessäni on ollut jotain vikaa, kun 10 vuotta olen s-marketin kassalla ollut, mutta en ole yhdenkään asiakkaan tilitietoja nähnyt. Nosto ja pano kyllä onnistuu, mutta en minä mitään saldoja siitä saa näkyviin.
Itsekin olen kerran kysynyt tätä kassalta... juuri tuo, että voi tehdä nostoja, sai toivomaan, että ehkä kassa voisi tehdä tarkistuksen saldostakin.
Kerran aikaisemmin oli käynyt niinkin, että tililtä oli päässyt raha loppumaan, eikä maksaminen onnistunut, ja silloin syytä kysyessäni kassa kuiskasi, että tilillä ei ole varoja tms :)
Siihen kassan näytölle tulee teksti "ei katetta/varoja" mutta tarkkaa saldoa kassahlö ei näe.
t: Olin joskus työelämässä
Vierailija kirjoitti:
Otin tilausta vastaan lääkärismieheltä, halusi ostaa jotain pientä suolaista ja makeaa tilaisuuteen. Halusi kahta suolaista ja yhden makean tuotteen ja kyseli jokaisen kohdalla paljonko hän tilaa niitä. Siiiiiis ihan niin monta kuin haluaa, ainakin 1 kpl per naama voisi olla kiva kaikkien osallistujien kannalta 😁 Ja sitten siinä vaiheessa kun olisin ottanut yhteystiedot ylös ja tilauksen ajankohtaa koskevat tiedot, olikin miehellä kiire ja otti puhelinnumeron mukaansa johon ottaa yhteyttä. Onneksi en kovin usein joudu tilauksia ottamaan vastaan, aina yhtä hämmentäviä tapauksia :D
Tämä kirjoitus oli hämmentävä tapaus. En nyt ymmärtänyt ollenkaan.
Tähän törmännyt useamman sataa kertaa, että kun asiakas itse soittaa meille niin ei siltikään uskalla antaa mitään tietoja jolla voisi löytää hänen asiakkuutensa. Korkeintaan nimen, mutta ei osoitetta.
"ei sitä ikinä tiedä kenen käsiin ne tiedot joutuvat"
"voinko olla varma että tämä on juuri se yritys X? mistä tiedän ettei siellä toisessa päässä ole joku huijari?"
No ensinnäkin jos asiakas itse soittaa yrityksen viralliseen numeroon, niin voi olla varma ettei kyseessä ole mikään tietojen kalastelu :D eri asia jos joku soittaa sinulle ja sanoo olevansa jostakin yrityksestä. Ja toiseksi asiakkuutta on vaikea löytää pelkällä nimellä jos on monta saman nimen omaavaa.
Joka perkeleen viikonloppu saa vääntää humalaisille idiooteille rautalangasta, miksi heidän täytyy poistua baarista klo 04:00. No siksi, että baari menee kiinni klo 04:00. Erään kerran kun kerroin tuohtuneelle asiakkaalle, että ”kyllä meidänkin pitää päästä joskus kotiin”, sain takaisin niinkin nasevan vastauksen kuin ”haista vittu”. Sitten marssitaan suuresti loukkaantuneena ulos. Uskomatonta, miten tyhmiä ja itsekkäitä joistakin ihmisistä tulee kun ovat vähänkin saaneet ilolientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa työskennellessäni eräs nuori nainen maksoi Visa electronilla aikana, jolloin se oli vasta ilmestynyt eikä myöskään ollut vielä nykyaikaisia korttikoneita johon näpytellään pin-koodi, vaan allekirjoituksella mentiin. No, neito kysyi minulta saako hän vielä samana iltana muutaman juoman. Olin hieman hämmentynyt, koska neiti ei ollut edes humalassa. Sanoin toki, tulet vaan tilaamaan. Ei, vaan kyseinen asiakas halusi tietää paljonko hänen tililleen jäi katetta...
Eikä millään meinannut mennä jakeluun, etten todellakaan näe mistään kortilla maksavien asiakkaiden tilin saldoa. Muualla kuulemma onnistui. Tottakai juu 😎Mä muistan myös tän ajan "näätsä paljon siellä on?" Juuen:)
Ai miten niin muistat ajan? Minulle kävi noin viimeksi viime viikolla. :D Johtunee ehkä siitä, että jotkut ihmiset eivät vieläkään ymmärrä, että S-pankin kortit ovat ihan normaaleja pankkikortteja, eivätkä mitään asiakastilikortteja.
Jos kyseessä on s-pankin kortti ja esimerkiksi Prisman kassa niin silloin kyllä saldo näkyy sillä s-pankin tilille voi myös tallettaa kaikissa s-ryhmän toimipaikoissa.
Ehkä minun perehdytyksessäni on ollut jotain vikaa, kun 10 vuotta olen s-marketin kassalla ollut, mutta en ole yhdenkään asiakkaan tilitietoja nähnyt. Nosto ja pano kyllä onnistuu, mutta en minä mitään saldoja siitä saa näkyviin.
Itsekin olen kerran kysynyt tätä kassalta... juuri tuo, että voi tehdä nostoja, sai toivomaan, että ehkä kassa voisi tehdä tarkistuksen saldostakin.
Kerran aikaisemmin oli käynyt niinkin, että tililtä oli päässyt raha loppumaan, eikä maksaminen onnistunut, ja silloin syytä kysyessäni kassa kuiskasi, että tilillä ei ole varoja tms :)
Siihen kassan näytölle tulee teksti "ei katetta/varoja" mutta tarkkaa saldoa kassahlö ei näe.
t: Olin joskus työelämässä
Itse olen viimeksi ollut kassatyössä 1990-luvulla, joten en kysymättä tiennyt, miten asia on.
Vierailija kirjoitti:
Useampi kukkamyyjä täällä vissiin... Harvoin mitään erikoisempaa, mutta joskus olen ihmetellyt tarkkoja vaatimuksia,että kasvin pitäisi pysyä samankokoisena ja näköisenä aina. Että se kasvin elossaolo ja kasvaminen tulee yllätyksenä jotenkin. Joskus esim yrittäjät haluaisivat kasvin vain rekvisiitaksi, ei kasvamaan ja kukkia varistamaan. Tekokukka olisi helpompi silloin.
Pitäisihän sun ammattilaisena tietää, että jotkut kasvavat vuosiakin hitaasti, sitten voi sanoa, että joka vuosi kun napsaiset vain 10 senttiä latvasta, niin se on siinä.
Sinkkumies
UuhhKakaka kirjoitti:
Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa
No olit sä aika tietämätön kassatyöntekijä ainakin, koska kaikkialla on sääntönä et oman vanhemman seurassa saa pelata.
Mölli kirjoitti:
Olin itse linja-autossa matkustajana, en siis töissä, mutta tapahtuma oli sen verta järkky, että päätin kirjoittaa. Olimme siis matkustamassa Lapissa ja linja-auto meni mm. lentokentälle. Matkan varrella oli tapahtunut onnettomuus, jossa kaksi ihmistä oli kuollut. Tie oli suljettu ja linja-auto joutui menemään eri reittiä ja oli hieman myöhässä. Eräs keski-ikäinen matkustaja alkoi tästä asiasta riehumaan kuljettajalle. Aivan kuin tiensulkeminen ja ihmisten kuolema olisi hänen vikansa. KOKO MATKAN nainen kyseli, tivasi ja valitti kuskille. (Työrauha?) Lopulta nainen pääsi lentokentälle eikä lennolle ollut vielä edes kiire. Nainen oli kuitenkin tuohtunut kun ei ollut tuntia ennen kentällä. (Rovaniemellä riittää puoli tuntia) Hän vaati kuskia tulemaan ja selvittämään tämä lähtöselvitykseen. Kuski vastasi kylmän rauhallisesti että hänellä on asiakkaita joiden pitää ehtiä junaan. Hän nosti rouvan matkatavarat ulos ja lähti.
"Helvetin helsinkiläiset" tuhisi vieressäni ollut matkustaja :D
Ja tietenkään kukaan teistä matkustajista ei ystävällisesti pyytänyt rouvaa sulkemaan turpaansa? Mikä helvetti siinä on, että katsotaan vierestä kun työntekijää kohdellaan huonosti ilman syytä ja sitten päivitellään netissä tätä tapahtumaa? Olisi siitä kuskista varmaan ollut kiva jos olisitte "tasavertaisina asiakkaina" kertonut rouvalle, että kuskille on turha valittaa. Mutta kun ei voi puhua ääneen.
Vierailija kirjoitti:
UuhhKakaka kirjoitti:
Että ray:n pelikoneet on k-18 ja alaikäisillä ei ole oikeutta pelata vaikka kuinka vanhmpi olisi vieressä. Ja tämän vuoksi tottakai olin paska kassa
No olit sä aika tietämätön kassatyöntekijä ainakin, koska kaikkialla on sääntönä et oman vanhemman seurassa saa pelata.
Laki oli tällä tavalla 31.5.2011 saakka, sen jälkeen kaikki pelaaminen alaikäisiltä on kielletty. Mielestäni tuossa sännössä ei ole mitään järkeä mutta niin se vain menee
Ruotsinlaivan alacarte-aamiaisella asiakas tuohtuu todella kovasti, kun aamiaisella ei ole tuoretta aamun lehteä!?
Ja ollaan vielä olevinaan alacarte j tämä on vähän tyyriimpi aamiainen, eikä lehteä missään??!
Ei meinannut mennä millään jakeluun , että laiva eli myös ravintola on merellä ja aika kaukana lähimmästä laiturista taikka mantereesta tähän aikaan aamusta. Kuten oltiin myös viime yönä ja eilen illalla kun liikkeelle lähdettiin satamasta, niin se lehti ei ollut vielä ilmestynytkään.
En tiedä, miten asia olisi pitänyt asiakkaan mielestä ratkaista, mutta jotenkn kyllä. Sillä tämähän oli aivan törkeetä.
Olen asiantuntijana eräässä firmassa, ja puhelinnumeroni löytyy firman sivuilta. Toimialamme on hyvin, hyvin kaukana tietokoneista.
Kerran minulle soitti sitten joku nainen (joka ei ollut asiakkaamme) ja oli aivan hädissään, ja halusi tietää, miksi hänen tietokoneensa on yhtäkkiä alkanut kirjoittamaan joka paikkaan pelkkää z-kirjainta. Wordiin, nettiin, jne. Että onkohan hänen koneensa kaapattu? Katsoin näppistäni, ja päättelykykyni ansiosta kysyin, onko hänellä kenties näppäimistönsä päällä jotain, vihko tai joku, joka painaa siihen z-kirjaimeen. Niinhän se olikin! Sain suuret kiitokset ja hän olisi lähettänyt oikein kukkiakin, kun pelastin hänen elämänsä.
Olisi voinut luulla, että kyseessä oli jokin pila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UuhhKakaka kirjoitti:
Laki oli tällä tavalla 31.5.2011 saakka, sen jälkeen kaikki pelaaminen alaikäisiltä on kielletty. Mielestäni tuossa sännössä ei ole mitään järkeä mutta niin se vain menee
Plus että nykyisin ei saa pelata, jos alaikäinen on vieressä.
Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.
Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.
Olen joutunut neuvomaan asiakkaalle miten valaisin irrotetaan katosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.
Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.
Eikös niissä töissä missä tunnit täytyy kellottaa niin ole käytössä jonkinsorttinen kellokorttijärjestelmä joka automaattisesti merkitsee tunnit ylös? Missä enään tarvitsee käsin laittaa työtunteja ylös?
Nää on ihania ! Kaikkein hulluimpia ovat yksityiseen terveystalon röntgeniin kesken hiljaisen heinäkuun ilmestyvät rahattomat ulkomaalaiset miehet. Kerran oli joku egyptiläisen näköinen, joka uhkaili kaikin tavoin ja vaati rtg-kuvaa päästään , siellä on kuulema mato ja nyt hän tarvitsee siitä kuvan. Aikani tapeltuani arabiaksi puhuvan körilään kanssa luovutin ( ei ollut paikalla muita )ja yhden kuvan tästä riehuvasta miehestä. Vuolaasti kiitellen minua ja Allahia hän syleili kuvaa ja minä toivotin paranemisia: Intsh allah!. Tämä oli joskus 1973. Nykyään ei onnistu. Kaikkea muutakin on ollut, enkä onneksi pelkää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Otin tilausta vastaan lääkärismieheltä, halusi ostaa jotain pientä suolaista ja makeaa tilaisuuteen. Halusi kahta suolaista ja yhden makean tuotteen ja kyseli jokaisen kohdalla paljonko hän tilaa niitä. Siiiiiis ihan niin monta kuin haluaa, ainakin 1 kpl per naama voisi olla kiva kaikkien osallistujien kannalta 😁 Ja sitten siinä vaiheessa kun olisin ottanut yhteystiedot ylös ja tilauksen ajankohtaa koskevat tiedot, olikin miehellä kiire ja otti puhelinnumeron mukaansa johon ottaa yhteyttä. Onneksi en kovin usein joudu tilauksia ottamaan vastaan, aina yhtä hämmentäviä tapauksia :D
Ammattimaisen konditoriatyöntekijän kyllä pitäisi osata neuvoa asiaksta siinä, kuinka monta kakkua tms. on hyvä tilata x määrää vieraita varten. Nyt kannattaisi sinunkin pyytää joltakulta apua tähän, jos et vielä yksin osaa arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut neuvomaan asiakkaalle miten valaisin irrotetaan katosta.
No tämä ei loppujenlopuksi ole tyhmä kysymys jos puhutaan koko valaisimesta, eikä pelkästään polttimosta jonka irroittaminen on helppoa. Itse asiassa jos ei ole sähkömies niin ei virallisesti edes saisi irroittaa lamppua tai kiinnittää sitä.
Ei meillä ainakaan ole kellokortteja. Sitten jos tulee kellokortit vaihdan paikkaa. Se röntgenhoitaja.
Yhteen taksin henkilöautoon mahtuu 4-6 matkustajaa kuskin lisäksi joten miksei?