Työkaveri ei koskaan lupaa mitään eikä myöskään ota vastuuta töistä.
Mistä johtuu, ettei lupaa ikinä mitään? Jos on puhe, että tällä viikolla pitää saada tämä ja tuo tehdyksi, niin kuuntelee hiljaa, ei lupaa tehdä osaansa, mutta ei kieltäydy tekemästäkään. Saattaa kuitenkin tehdä viikon aikana muuta eikä pidä huolta, että pakolliset työt tulevat tehdyksi. Väistää vastuun ja tuntuu ajattelevan, että joku muu hoitaa tai että ne vain hoituvat jotenkin.
Työt kyllä hoituvat vastuullisempien toimesta. Mutta mistä ihmeestä tuollainen malli tulee? Kun ei ole ikinä ollut vastaavaa ongelmaa, sillä normaalit ihmiset osaavat ottaa tuon verran vastuuta. Pistää silmään tämä erikoinen vastuuttomuus ja lupauksista viis veisaaminen.
Kommentit (34)
Onko sulla tapana esittää pomoa ja sanoa mitä tehdään? Tuo nimittäin kuulosti siltä.
Ap, jos hän ei lupaa mitään niin ei hän silloin lupauksista viis veisaakaan, koska hän ole luvannut mitään.
Olet kovin epäjohdonmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ei vaan ole minkäänlaista aloitekykyä.
Sillä ei todellakaan ole pientä pisaraakaan aloitekykyä. Liittyykö se tuohon vastuuttomuuteen ja lupaamattomuuteen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla tapana esittää pomoa ja sanoa mitä tehdään? Tuo nimittäin kuulosti siltä.
Jokaisella on hommissa omat osa-alueensa, jotka tulee hoitaa. Ihan sama, vaikka olisin Kiinan keisari. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos hän ei lupaa mitään niin ei hän silloin lupauksista viis veisaakaan, koska hän ole luvannut mitään.
Olet kovin epäjohdonmukainen.
Jokaisella kuitenkin on omat työtehtävänsä, jotka tulee hoitaa, vaikka niitä ei joka päivä erikseen lupaisikaan hoitaa. Olettamus on, että samalla työnjaolla jatketaan kuin eilenkin ja sata edellistä päivää, jos muusta ei ole ollut puhetta.
Olen muuten vain huomannut, että hän ei myöskään muulloin keskustellessa ikinä sitoudu mihinkään lupauksilla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakko, kun porukka ei vaan ymmärrä.
eri
Hänhän on vain rehellinen kun ei lupaa mitään.
Samoja laiskimuksia olen itsekin tarpeeksi katsellut. Niitä, jotka kaatavat työt muiden niskaan.
Jos sillä on kokemus tästä asiasta vaikkapa jossain muussa työpaikassa, että sellainen lupailu asioiden hoitamisesta on johtanut esimerkiksi siihen, että ihmiset ovat jatkossakin olettaneet hänen aina hoitavan hommat tai jotain muuta vastaavaa hyväksikäyttöä. Ja mitenkä sitten, jos porukkaa onkin jostain yllättävästä syystä pois töistä? Eikö se vaikuttaisi hänen työhönsä niin, että pakko jäädä tekemään pidempää päivää ja/tai viikonloppua, kun kerta tuli luvattua, vaikka kukaan varmuudella voi tietää mitä kaikkea viikko tuo tullessaan. Tai mitäpä, jos hänellä on selkeät toimintaohjeet työnantajaltansa mitä tehdä ja vain kohteliaasti kuuntelee puheitanne, mutta tekee niin kuin on työnantajansa kanssa sopinut.
No mikä tässä on nyt ap:n ongelma, tekee sen minkä ehtii ja muu on pomon ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on vain rehellinen kun ei lupaa mitään.
Niin juuri tuon taaksehan hän piiloutuu. Eikä sitten kanna mitään vastuuta siitä, että työpaikka on hänen temppujensa takia kriisissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Samoja laiskimuksia olen itsekin tarpeeksi katsellut. Niitä, jotka kaatavat työt muiden niskaan.
Hän ei itse asiassa ole laiska. Silloin kun tekee työnsä, on ahkera ja tunnollinen.
Mutta on myös ailahteleva ja arvaamaton. Ja sitten vain ilman ennakkovaroitusta jättääkin työnsä tekemättä. Ap
Haha, meillä isossa talossa tuollaiset siivotaan pois tuotannosta ylennyksillä toimistoon. Sitte ihmetellään kun ei oikein kulje.
Yllättävän monella ei ole työmoraalia, ei aloitekykyä, ei vastuuntuntoa. Ihmettelin joskus, miten sellaiset pärjäävät työelämässä ollenkaan, mutta nykyään ymmärrän että huono asenne on normaalia, kun taas sellainen minkä minä miellän normaaliksi on itse asiassa epänormaalia.
Minkälaisessa kasvuympäristössä tuollainen aloitekyvyttömyys ja vastuuttomuus syntyy? Ap
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monella ei ole työmoraalia, ei aloitekykyä, ei vastuuntuntoa. Ihmettelin joskus, miten sellaiset pärjäävät työelämässä ollenkaan, mutta nykyään ymmärrän että huono asenne on normaalia, kun taas sellainen minkä minä miellän normaaliksi on itse asiassa epänormaalia.
Valitettavasti tämä on tullut nopeasti huomattua itsekin
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa kasvuympäristössä tuollainen aloitekyvyttömyys ja vastuuttomuus syntyy? Ap
Sellaisessa, että vanhemmat tekevät ja ajattelevat lapsen puolesta kaiken. Ja aivan varmasti myös sellaisessa, missä vanhemmatkin ovat yhteiskunnan holhotteja ja opettavat asenteen, että mitään ei tarvitse tehdä, kyllä joku muu hoitaa.
Joo mä olen tuollainen. Ei ole kiinnostusta jäädä taloon pidemmäksi aikaa, joten miksi rehkisin. Ja tiedän että olen muita pätevämpi aika monessa asiassa ja jos se selviää heille, tietyt hommat nakitetaan mulle aina jatkossakin
Toisilla ei vaan ole minkäänlaista aloitekykyä.