Te miehet jotka valitatte että ette saa "hyvää" naista niin nyt tulkaapas tänne!
Tinderiin pohjautuvia kokemuksiani nyt tässä ns. ysin naisena teille. Teille, jotka valitatte ettei naisille kelpaa kuin se joku 1% miehistä.
Olen 24-vuotias nainen. Olen kaunis ja hoikka, siis ihan oikeasti hyvä kroppa muttei liian treenattu eli en ihan mistään fitness-harrastajasta mene kuitenkaan. No, summa summarum, olen kuitenkin niitä naisia, jotka mätchäävät myös noiden ns. 1% miesten kanssa. MUTTA -en kuitenkaan heitä "valitse", vaan haluan ihan tavallisen, nöyrän ja kivan/kiltin miehen. Ne 1% ovat hyvin usein ylimielisiä, kun tiedostavat itsekin olevansa komeita ja käytöstavat on usein vähän hakusessa, joten ei kiitos. Se 1% ei edes ulkoisesti viehätä minua, sillä en kestä sellaista jare&villegallemaisuutta, leuhkuutta ja ylimielisyyttä, sellaista ns. saapastelua. Mutta silti jatkuvasti saa lukea täältä miten ne kauniit naiset haluavat vain noita. Asia EI kuitenkaan ole niin. Sen sijaan ne kiltit ja ujomman oloiset miehet sulattavat sydämeni.
No mutta. Ei oltaisi tässä jos asia olisi niin helppo. Kokemukseni perustuvat parin vuoden ajalle (minkä aikana minulla oli myös yksi pidempi suhde, ei tosin tinderissä tapaamaani mieheen, joka kariutui muista syistä.)
Saan matcheja ja ihan kivan usein ne ujommankin oloiset miehet laittavat viestiä, se on aina kivaa, jos mies laittaa viestiä. Joskus laitan itsekin ensin viestin, jos tyyppi vaikuttaa mukavalta ja ei ole itse ensin laittanut viestiä. Usein vaihdetaan numeroita jo ihan whatsappailuun asti mutta sitten. BOOM- keskustelu tyssää ihan seinään. Itse kyselen kysymyksiä ja vastaukset ovat luokkaa ihan tasantarkka vastaus vain siihen kysymykseen eikä mitään muuta, ei myöskään samaa kysymystä minulle. Öö okei. Ensin myös valitetaan etteivät naiset ole aloitteellisia, ja sitten kun ovat, niin sekään ei kelpaa. Kyllästyn siihen tenttausmeininkiin, jos toinen vain vastailee parin sanan lauseita. Eipä niistä sitten seuraa mitään kummempaa, vaikka itse tinderin puolella mies olisi itse ehdottanut tapaamisia tms. mutta sitten whatsappiin siirryttäessä ei enää uskalla/haluakaan jutella mitään. Outoa.
Ensiksi ollaan kehuttu ja haluttu niin tavata, mutta sitten kun itse olen tehnyt kaiken miehen puolesta suunnilleen valmiiksi ja hänen tarvitsisi suunnilleen vain sanoa kyllä, niin meneekin pupu pöksyyn. Tilanne on siis aina se, että mies on itse ensiksi tinderin puolella nostanut tapaamisen esiin, ehdottanut whatsappin puolelle siirtymistä ja sitten se loppuu kuin seinään. Eikä sitä tapaamista tietysti koskaan tulekaan.
Onko tähän syynä
a) mies onkin varattu (no, edes minulla ei voi olla niin huono tuuri, että näin kävisi ihan joka kerta!)
b) mies on niin ujo (jaksoin uskoa tähän pari kertaa mutta ei kukaan jaksa ehdotella loputtomiin jos toinen ei edes uskalla sitten sanoa että okei, sopii)
c) mies onkin kiinnostuneempi jostain toisesta naisesta tms.
Ärsyttää ihan oikeasti, kun olen itse ollut kiinnostunut näistä tyypeistä ja ilmeisesti hekin ainakin aluksi minusta. Mutta sitten kun ehdottaa jotain, niin kadotaan kuin se kuuluisa pieru saharaan tai ulisemaan av:lle ettei ne "korkean tason naiset" huoli ketään. (Korkea taso on minulle: olen kaunis sekä kasvoista että vartalosta, hoikka, ei ylipainoa, sopivasti harrastuksia ja omia juttuja mutta myös kotona oleminen jees, amk-tutkinto (vaikka jollekin se ei ole korkeakoulututkinto, mutta anyway itseäni ei haittaa jos miehellä ei ole korkeakoulututkintoa) ja ihan peruskohteliaat hyvät käytöstavat. Ja vaikka tänne kirjoitankin aika kärkkäästi, en kirjoita näin voimakkaasti miehille tai ole livenä sellainen. Olen livenä rauhallinen, ystävällinen, kohtelias,toki huumorintajuinenkin mutta se riippuu niin tyypistä mikä nappaa kenellekin.Puhun välillä paljon mutta osaan myös olla hiljaa ja/tai antaa tilaa toiselle. En ole näin kärkäs oikeassa elämässä.)
....jatkuu
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, mistä av-palstan keskustelu alkaa, kun lopputulos on kuitenkin aina sama: Spekuloidaan sitä, miten naiset tuntuu haluavan vain jykeväleukaisia aivokirurgeja ja asianajajia, ja miehet 20-vuotiaita blondeja alusvaatemalleja. Sitten valitetaan siitä, miksi kumpikin sukupuoli haluaa sitä, mitä haluaa. Hohhoijaa.
Oon pyörinyt täällä vasta pari päivää, mut tällanen kuva mullekin on syntynyt. :D Tällä meiningillä ei Suomessa lisäänny enää kukaan, kun kaikki vaan istuu koneiden ääressä mussuttamassa vastakkaisen sukupuolen järjettömistä vaatimuksista.
yhdessä 30v kirjoitti:
Ise valitsin mieheni musamaun mukaan.
Suosittelen ap:lle lämpimästi Tuskaa, Stellfestiä ym.
Sitäpaitsi älykkäätkin tykkää metallimusasta.Ville galle..yöksistä yöks
Onko lähdettä tuolle älykkäät tykkää metallimusiikista? Kyse on kuitenkin alhaisen ja negatiivisen energian musiikista. Tämän vastakohta on klassisen ja instrumentaalinen musiikki joka on korkea energeettistä musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
yhdessä 30v kirjoitti:
Onko lähdettä tuolle älykkäät tykkää metallimusiikista? Kyse on kuitenkin alhaisen ja negatiivisen energian musiikista. Tämän vastakohta on klassisen ja instrumentaalinen musiikki joka on korkea energeettistä musiikkia.
energeettinen?
Älykkäät siis kuuntelee klassista ja harrastaa shakkia ym ym????
Hyvän näköiset näyttää villegallelta?
Vierailija kirjoitti:
yhdessä 30v kirjoitti:
Onko lähdettä tuolle älykkäät tykkää metallimusiikista? Kyse on kuitenkin alhaisen ja negatiivisen energian musiikista. Tämän vastakohta on klassisen ja instrumentaalinen musiikki joka on korkea energeettistä musiikkia.[/qu
Suuri osa metallista kylläkin pohjautuu klassiseen musiikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän näköiset näyttää villegallelta?
Aåp tässä kyllä näyttää...aina p..llu kostuu kun kuulenkin ...ehkä ne tavis miehet pelästyi tätä
Vierailija kirjoitti:
yhdessä 30v kirjoitti:
osaatko suomea:Älykkäätkin=ei tarkoita KAIKKIA älykkäitä
mitä tarkoittaa energeettinen?häh
Miten muka ihminen voi määritellä itsensä kauniiksi/komeaksi jos ei ole päästänsä vialla oleva narsisti? Makuja on yhtä paljon kuin ihmisiä.
Ei voi muuta sanoa, kun että kyllä se synkkaa jos oikeasti synkkaa. Ei se parin muodostuminen ole niin vaikeaa ja aika heikosti se kumppani "löytyy" jos oikein hakemalla lähtee hakemaan.
Niinkun joku sanoikin edellä, että jos oikeasti on todella kiinnostunut jostain tyypistä ja tietää, että toinen on myös itsestä, niin ei siinä vaiheessa tule mieleen antaa pakit ja selitellä, että "oot liian hyvä mulle".
Ja eikö näitten tyyppien kanssa vois keskustella tästä väärinkäsityksestä, että on harhaa kuvitella, että kauniille naisille kelpaa vaan joku machogigolo lentäjälääkäri?
Minulla oli nuoruudessani vähän samanlainen kokemus kuin ap:llä. Olin kiinnostunut mukavasta herrasta, joka oli humoristinen ja herrasmiesmäinen, mutta ah, niin hirveän huonolla itsetunnolla varustettu! Kerroin hänelle kerran nauttivani hänen seurastaan ja että hän on minun mielestäni myös komea. Vastaus; "Joo, yhtä komee kuin kasa ruttosia apinoita...."
En koskaan päässyt tuon miehen itsensä kehittämän suojamuurin yli, koska kaikki kehut ja kiinnostus käännettiin aina päälaelleen, koska minähän pakostakin valehtelin. Huono itsetunto oli kovempi kuin se totuus, ettei hänessä ollut minun silmissäni ja kokemuksessani yhtään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuoruudessani vähän samanlainen kokemus kuin ap:llä. Olin kiinnostunut mukavasta herrasta, joka oli humoristinen ja herrasmiesmäinen, mutta ah, niin hirveän huonolla itsetunnolla varustettu! Kerroin hänelle kerran nauttivani hänen seurastaan ja että hän on minun mielestäni myös komea. Vastaus; "Joo, yhtä komee kuin kasa ruttosia apinoita...."
En koskaan päässyt tuon miehen itsensä kehittämän suojamuurin yli, koska kaikki kehut ja kiinnostus käännettiin aina päälaelleen, koska minähän pakostakin valehtelin. Huono itsetunto oli kovempi kuin se totuus, ettei hänessä ollut minun silmissäni ja kokemuksessani yhtään mitään vikaa.
Tuo "kasa ruttosia apinoita" oli aika hyvä :D Jos olisit ymmärtänyt tuon olevan kyynistä huumoria, olisitte päässeet pitkälle.
Niin miehet, kuinka vaikeaa on omata hyvät käytöstavat.
Olkaa niinkuin minä ja avatkaa ovia naisille, tervehtikää, kyselkää kiinnostuneena kuulumisia ja ylipäätänsä, huomioikaa häntä ihmisenä. Jos ette osaa, harjoitelkaa. Se on sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tarina, mutta samalla niin tutun kuuloinen. Nämä itsetunto- ja minäkuvaongelmat eivät muodostu tyhjiössä vaan ovat lähes aina seurausta elämänkokemuksista ja iskuista päin kasvoja. Jossain vaiheessa sitä lakkaa päänsä hakkaamisen seinään ja siirtyy sinne missä se ei ole niin yleistä. Sinä voit olla se yksi tuhannesta ihmisestä, jolle hänen ulkonäkönsä ja luonteensa ovat ihanteelliset, mutta kun ne muut 999 sanovat muuta niin ymmärrettävästi sitä yhtä positiivista sanomaa on hankala uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% Suomen miespopulaatiosta on sitä surullisenkuuluisaa beeta-luokkaa (johtuneeko tasa-arvon pitkästä historiasta Suomessa? Jo kivikautinen Suomi oli matriarkaalinen) ja niiden itsetunto ei kestä oma-aloitteista naista. Fakta. Onneksi niissä lopuissa 5% on oikeasti mielenkiintoisia miehiä, vaikka ei-persoonallisuushäiriöistä alfasinkkua saakin kiven alta kaivaa. Älä luovuta, äläkä koskaan kutista itseäsi pienen miehen kokoiseksi. Ns. ison animuksen, ison maskuliinisen draivin omaava nainen tarvitsee vähintään yhtä ison energian omaavan miehen. Viittaamaani Jungin animus/anima-teoriaan kannattaa tutustua, tosin Jungin kirjoittamana se on melko sovinistista tavaraa, Jungin seuraajat käsittelevät sitä fiksummin :)
t. N24
Ulkomailta saattais löytyä itsevarmuuden omaavia miehiä. Oon tosi pahoillani kun sanon tämän aivan suoraan, mutta suomalaiset miehet vaikuttavat jotenkin täysin toivottomilta tapauksilta.
Ohis
Oletko sitä tasoa että pitää ulkomailta hakea mies jolle kelpaisit?
Olet ymmärtänyt väärin. Suomalaiset miehet keskimäärin hakevat ulkomailta puolison, joka on köyhästä maasta ja taloudellisesti miehestä riippuvainen. Suomalaisen naisen ulkomaalainen puoliso taas keskimäärin on rikkaan maan korkeasti koulutettu ylemmän sosiaaliluokan edustaja.
Ihmetteleekö joku miksi tasoteoriaan uskotaan? Ei pitäisi ihmetellä kun naiset jopa korostavat sitä.
Miehen ja naisen ero on todellakin se, että mies ei hae naisesta statusta. Olen ollut töissä ulkomailla seurustelevana, ja vaikka silloinen tyttöystäväni oli pelkkä luokanopettaja, minä jätin käyttämättä mahdollisuudet vaihtaa hänet koulutetumpaan eurooppalaiseen sisareensa.
Suhteemme kesti ulkomailla työskentelyni ja palasin parin vuoden työrupeaman päätteeksi Suomeen ja perustimme perheen. Kaikki ei lopulta mennyt kuin Strömssöössä, mutta ei minun päätäni sotkeneet "tasokkaammat" ulkomaalaiset naiset.
"Miehen ja naisen ero on todellakin se, että mies ei hae naisesta statusta" Hakeepas. Naisen tulisi olla mieluiten nuori ja kaunis. Se on ylpeilyn aihe miespiireissä.
Kyllä, nuori ja hemaiseva nainen on miehelle statussymboli siinä missä uudenkarhea auto.
Joo ja puhetyyli! Ja no se pukeutuminen oikeastaan kanssa. Tai siis tälläisiä ovat lähinnä jotkut +-25v miehet, harvoin yli kolmekymppisillä on sellainen jvg "habitus."