Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies sanoo kalpeaksi ja kommentoi ulkonäköä

Upset
09.01.2023 |

Hei! Nyt neuvoja mitä tehdä kun oon ollut nyt kolme viikkoa uudessa työpaikassa ja esimies on osoittautunut hyvin tilanne tajuttomaksi. Hän on siis noin viisikymppinen nainen joka kommentoi jatkuvasti ulkonäköä ja eleitäni. Tänäänkin kun menin kysymään voisinko huomenna olla pitempää töissä alkoi sanomaan että "juu tuskin jaksat tänään olla kun oot noin kalpeen näköinenkin"? Sanonut tätä monesti ja tyttöttelee myös vaikka olen 24-vuotias. Kommentoi myös heikoksi tietyissä tilanteissa. Töissä muuten on tosi kivaa mutta rasittaa kun kokoajan heittää tommosia ihme kommentteja. Haluaisin puhua hänelle asiasta mutta miten?!?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että puhumalla asiasta saat mitään hyvää aikaan. Parempi vaan antaa mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuollaisia jotkut vanhemmat työntekijät on nuorempien kanssa, ja näitä tällaisia on aina ollut. Itseäni esim. miesvaltaisella alalla tytöteltiin jonnekin 35-vuotiaaksi asti. Jos meni ottamaan puheeksi, että se on minusta loukkaavaa tms, oma maine siitä vaan huononi. Tosikko, hapannaama.

Vierailija
2/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ottaa esimiestyön tosissaan. Työhyvinvointi on hänen vastuullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota käsivarresta kii, katso syvälle silmiin ja sano "ai kalpea, olenkin vampyyri". No ei sentään.

Vierailija
4/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pomoltasi asiatonta käytöstä. Mä sanoisin suoraan tälle pomolle että alaisten ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle. Sulla on oikeus turvalliseen työpaikkaan, jossa sulle ei puhuta asiattomia. Kai toi voidaan jo katsoa joksikin häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Kuulutko liittoon? Sinne voi ottaa yhteyttä. Voit myös kertoa pomosi pomolle.

Vierailija
5/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on herännyt sinua kohtaa äidilliset tunteet. Koeta vähän reipastua ettet vaikuta reppanalta. 

Vierailija
6/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä viikkorahaa kun seuraavan kerran tytöttelee. 

Vierailija
7/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pomoltasi asiatonta käytöstä. Mä sanoisin suoraan tälle pomolle että alaisten ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle. Sulla on oikeus turvalliseen työpaikkaan, jossa sulle ei puhuta asiattomia. Kai toi voidaan jo katsoa joksikin häirinnäksi tai kiusaamiseksi. Kuulutko liittoon? Sinne voi ottaa yhteyttä. Voit myös kertoa pomosi pomolle.

Tässä on nyt tarina esitettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna. 

Vierailija
8/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muka ollut duunissa ja aikaa jo tänne kirjoitaa? Katso aika jolloin lähetiti kesityn juttusi! Vai onko sinulla joku suoja-työpaikka 3h?

Vierailija
9/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu vähän yli parikymppisenä töissä. Esimiehestä näytin aina kalpealta ja sairaalta vaikka en ollut. Aina kun näki voivotteli, että olenko sairas... Ja esimies lähempänä 60v. nainen.

Vierailija
10/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä viikkorahaa kun seuraavan kerran tytöttelee. 

Tämä. Valitse sotasi. Kiusatut on yleensä liian tosikoita eivätkä osaa ottaa asioita huumorilla ja vastata huumorilla. Ihan kaikesta ei kannat hikeä ottaa. 

Vierailija
11/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi tosta kommentoinnista kellot. Ei muutu ainakaan paremmaksi. Yrittää saada sut irtisanoutumaan. Varo.

Vierailija
12/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet muka ollut duunissa ja aikaa jo tänne kirjoitaa? Katso aika jolloin lähetiti kesityn juttusi! Vai onko sinulla joku suoja-työpaikka 3h?

Hmmm nuori nainen vanhemman naisen uhrina. 

Vierailija
13/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kerrat kun joku on minua sanonut kalpeaksi, olen katsonut peiliin ja joko todennut että

A. Niinpä olenkin, toivottavasti en tule kipeäksi, pitää lähteä ajoissa töistä. Tai

B. En ole kalpeampi kuin normaalisti, mulla on tuon värinen iho.

Eipä ole tullut ongelmaksi.

Tytöttelyyn olen miesten kanssa alkanut pojitella (tehoaa hyvin, useimmat naurahtavat, mutta varsinkin se joidenkin ärsytyksen näkyminen naamasta on hauskaa). Naispuoliset eivät ole koskaan tytötelleey töissä. Kysyisin varmaan että onko häntä tytötelty nuorempana ja eikö se ärsyttänyt.

Vierailija
14/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työkaveri, 60+, sanoi plikaksi, vaikka olen 46-vuotias. Toinen mies, vielä vanhempi, sanoi blondiksi. Kyllä pahoitin mieleni.

Vierailija
15/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei sitten tajua eri työaikoja tai kahvitaukoja... Ei taida olla itse ollut koskaan töissä.

Vierailija
16/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut tuollainen pomo. Myöskin keski-ikäinen nainen. Kommentoi muun muassa:

- Näytät laiskalta

- Näytät väsyneeltä

- Sinulla on huono ryhti

- Sinulla on huonot vaatteet

- Ihoa ei saa näkyä töissä

- Hame pitää olla nilkkoihin asti.

Ja vaikka mitä. Otin loparit.

Vierailija
17/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minuakin pomo sanonut joskus zombien näköiseksi ja tottahan se oli, ei mennyt kovin hyvin. Tytöksi sanominen vanhempien ihmisten taholta ihan perus, en tajua mitä loukkaavaa siinä nyt olisi? Ei mielestäni mitään. Ihan mielelläni olen tyttö.

Vierailija
18/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, olipas taas kivoja kommentteja! Joo tosiaan ongelma ei ole pelkästään mulla vaan kommentoi melkein jokaisella asiattomia. Ja ei minulla ei mene huonosti mulla ei vaan oo meikkiä naamassa niin voin näyttää kalpealta. Teen kahden ihmisen työt ja en tiedä olettaako sitten että en jaksa vai mikä homma. Tää on mun ainoo esimies. Kommentoi kyllä joskus että työt hoidan hyvin ja opin nopeasti. Mutta rasittaa kun toisella hetkellä taas sanotaan noita ihme juttuja. En olettaisi ton ikäseltä ihmiseltä tommosta käyttäytymistä.

Vierailija
19/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan, et jopas oli taas ihme kommentti! Tuskin enää sen jälkeen haluaa turhaan kommentoida.

Vierailija
20/31 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan katsoa itse peiliinkin, minua ei kiinnosta sinun kanssasi.