Te miehet jotka valitatte että ette saa "hyvää" naista niin nyt tulkaapas tänne!
Tinderiin pohjautuvia kokemuksiani nyt tässä ns. ysin naisena teille. Teille, jotka valitatte ettei naisille kelpaa kuin se joku 1% miehistä.
Olen 24-vuotias nainen. Olen kaunis ja hoikka, siis ihan oikeasti hyvä kroppa muttei liian treenattu eli en ihan mistään fitness-harrastajasta mene kuitenkaan. No, summa summarum, olen kuitenkin niitä naisia, jotka mätchäävät myös noiden ns. 1% miesten kanssa. MUTTA -en kuitenkaan heitä "valitse", vaan haluan ihan tavallisen, nöyrän ja kivan/kiltin miehen. Ne 1% ovat hyvin usein ylimielisiä, kun tiedostavat itsekin olevansa komeita ja käytöstavat on usein vähän hakusessa, joten ei kiitos. Se 1% ei edes ulkoisesti viehätä minua, sillä en kestä sellaista jare&villegallemaisuutta, leuhkuutta ja ylimielisyyttä, sellaista ns. saapastelua. Mutta silti jatkuvasti saa lukea täältä miten ne kauniit naiset haluavat vain noita. Asia EI kuitenkaan ole niin. Sen sijaan ne kiltit ja ujomman oloiset miehet sulattavat sydämeni.
No mutta. Ei oltaisi tässä jos asia olisi niin helppo. Kokemukseni perustuvat parin vuoden ajalle (minkä aikana minulla oli myös yksi pidempi suhde, ei tosin tinderissä tapaamaani mieheen, joka kariutui muista syistä.)
Saan matcheja ja ihan kivan usein ne ujommankin oloiset miehet laittavat viestiä, se on aina kivaa, jos mies laittaa viestiä. Joskus laitan itsekin ensin viestin, jos tyyppi vaikuttaa mukavalta ja ei ole itse ensin laittanut viestiä. Usein vaihdetaan numeroita jo ihan whatsappailuun asti mutta sitten. BOOM- keskustelu tyssää ihan seinään. Itse kyselen kysymyksiä ja vastaukset ovat luokkaa ihan tasantarkka vastaus vain siihen kysymykseen eikä mitään muuta, ei myöskään samaa kysymystä minulle. Öö okei. Ensin myös valitetaan etteivät naiset ole aloitteellisia, ja sitten kun ovat, niin sekään ei kelpaa. Kyllästyn siihen tenttausmeininkiin, jos toinen vain vastailee parin sanan lauseita. Eipä niistä sitten seuraa mitään kummempaa, vaikka itse tinderin puolella mies olisi itse ehdottanut tapaamisia tms. mutta sitten whatsappiin siirryttäessä ei enää uskalla/haluakaan jutella mitään. Outoa.
Ensiksi ollaan kehuttu ja haluttu niin tavata, mutta sitten kun itse olen tehnyt kaiken miehen puolesta suunnilleen valmiiksi ja hänen tarvitsisi suunnilleen vain sanoa kyllä, niin meneekin pupu pöksyyn. Tilanne on siis aina se, että mies on itse ensiksi tinderin puolella nostanut tapaamisen esiin, ehdottanut whatsappin puolelle siirtymistä ja sitten se loppuu kuin seinään. Eikä sitä tapaamista tietysti koskaan tulekaan.
Onko tähän syynä
a) mies onkin varattu (no, edes minulla ei voi olla niin huono tuuri, että näin kävisi ihan joka kerta!)
b) mies on niin ujo (jaksoin uskoa tähän pari kertaa mutta ei kukaan jaksa ehdotella loputtomiin jos toinen ei edes uskalla sitten sanoa että okei, sopii)
c) mies onkin kiinnostuneempi jostain toisesta naisesta tms.
Ärsyttää ihan oikeasti, kun olen itse ollut kiinnostunut näistä tyypeistä ja ilmeisesti hekin ainakin aluksi minusta. Mutta sitten kun ehdottaa jotain, niin kadotaan kuin se kuuluisa pieru saharaan tai ulisemaan av:lle ettei ne "korkean tason naiset" huoli ketään. (Korkea taso on minulle: olen kaunis sekä kasvoista että vartalosta, hoikka, ei ylipainoa, sopivasti harrastuksia ja omia juttuja mutta myös kotona oleminen jees, amk-tutkinto (vaikka jollekin se ei ole korkeakoulututkinto, mutta anyway itseäni ei haittaa jos miehellä ei ole korkeakoulututkintoa) ja ihan peruskohteliaat hyvät käytöstavat. Ja vaikka tänne kirjoitankin aika kärkkäästi, en kirjoita näin voimakkaasti miehille tai ole livenä sellainen. Olen livenä rauhallinen, ystävällinen, kohtelias,toki huumorintajuinenkin mutta se riippuu niin tyypistä mikä nappaa kenellekin.Puhun välillä paljon mutta osaan myös olla hiljaa ja/tai antaa tilaa toiselle. En ole näin kärkäs oikeassa elämässä.)
....jatkuu
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää saalistaa. Älä tee aloitteita, anna miehen johdattaa keskustelua ja ehdottaa tapaamisia.
Suomalaiset miehet eivät tee aloitteita. Onko vika sitten minussa? Olen 29v. normaalipainoinen ok:n näköinen keskivertonainen mukavalla luonteella varustettuna.
Etkö ole kuullut metoosta. Ei kukaan mies viitsi enää tehdä alotteita metoon pelossa. Sinussa ei ole vikaa. Tee itse alotteita suomessa tai hae mies ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta jos tietää olevansa kaunis niin tekeekö se sinusta pirttihirmun? Taas tätä miesten logiikkaa.
Miesten logiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää saalistaa. Älä tee aloitteita, anna miehen johdattaa keskustelua ja ehdottaa tapaamisia.
Näillä keinoin löytää just niitä pelimiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuhan uistelu on paljon mielekkäämpää tekemistä kuin ho#ro#jen perässä "juokseminen"
Oho. Tästähän on syntynyt keskustelua. Tässä siis ap.
Pahoittelen yleistystä viestissäni. Tuli taas yksi niitä "kun musta tuntuu että sä etsit jotain parempaa" miehiä vastaan ja nyt haluaisin selittää miksi tämä häiritsee niin paljon.
Keskustelupalst-minäni ei välttämättä vastaa oikean elämän minääni. Kuten sanoin, en puhu näin kärjistetysti tai tökerösti oikeassa elämässä. Olen mielestäni hyvä kuuntelija, mutta en toki ihan hiljaa. Vähän riippuu myös seuralaisesta, että tarvitseeko olla kuunteleva vai aktiivisemmin jutteleva osapuoli. Ihanne tietysti olisi jotain niiden väliltä.
Minusta ei ole mitään väärää sanoa olevansa kaunis. En toki sano tätä kellekään livenä, vaan tiedostan sen vain ihan omassa päässäni. Toki olen myös kuullut kehuja kauniista kasvoista, hiuksista ja vartalosta miesten sanomina, joten siksi osaan sanoa millaista kommenttia olen yleensä saanut. Kyllähän nyt ihminen yleensäkin osaa sanoa onko kaunis, ruma tai jotai siltä väliltä. Se ei nyt ollut se pointti, vaan se että nämä miehet ovat nimeomaan minulle itselleni todenneet etteivät usko että he "ei niinä 1%:n miehinä" riittävänsä minulle. En siis koe olevani mikään Beyoncen kaltainen jumalatar mutta ihan miellyttävän näköinen yleisesti, eipä kukaan rumaksikaan ole haukkunut.
Mutta pointtini alunperin oli siis se, miten ärsyttävää on, kun joku muu tekee tuon päätelmän puolestasi. Se, ettei joku muka olisi riittävän hyvä sinulle. Varsinkin kun et itse ole siitä samaa mieltä vaan pidit tyyppiä mukavana ETKÄ koskaan ajatellut ettei hän olisi riittävä sinulle. SE oli siis se asia, mikä vaivaa ja vaivasi eniten. Miksi on tehty moinen päätelmä ilman että olen mielestäni antanut syytä siihen? Kerron aina etten etsi mitään juuri tietyn tyyppisiä miehiä vaan enemmän sellaista kokonaisuutta mikä kolahtaisi. Koulutuksella ei ole minulle mitään väliä, jos kaikki kemiat muuten kohtaavat. Minusta olisi kummallista lopettaa hyvän tyypin tapailu vain koska hän ei ole käynyt yliopistoa tms. Toki sellaisia ihmisiä on, joille se on tärkeää ja heillä on tietysti oikeus etsiä mitä haluavat. Minä en kuitenkaan ole sellainen. Siksi tuntuu inhottavalta, että itse miestä ilmeisesti häiritsi se asia niin paljon, eikä siitä voinut sanoa suoraan ja olisin mielelläni selittänyt asian. Eli se on päätetty puolestasi; "minä en kelpaa naiselle x, sillä hän on joku esim amk restonomi (niin kuin se muka edes olisi joku tosi wow suoritus!?) ja minä vain amiksesta." Se minua vielä ihmetyttää ja harmistuttaakin kun en nimenomaan jatkuvasti ole kertomassa tutkinnostani tai kysymässä muilta siitä. Harmittaa, että joku mies, josta itse pidin paljon, ei halua tapailla, sillä hän saa tuon tunteen ettei riitä minulle. Mutta kyse on tasan siitä ettei hän riitä omasta mielestään minulle, mutta _minun_ mielestäni hän olisi kyllä ollut todella potentiaalinen tyyppi.
Enkä tiedä mitä voisin tehdä toisin koska mielestäni itse annan merkkejä vahvasta kiinnostuksesta yms. Jospa tämä avaisi vähän lisää mitä tarkoitin. Erityisesti ihmetyttää, jos itse avaan keskustelun tai haluan jatkaa tapailua, niin eikö se ole jo merkki siitä että olen kiinnostunut enkä pidä häntä muka liian huonona jotenkin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen yleistystä viestissäni. Tuli taas yksi niitä "kun musta tuntuu että sä etsit jotain parempaa" miehiä vastaan ja nyt haluaisin selittää miksi tämä häiritsee niin paljon.
Keskustelupalst-minäni ei välttämättä vastaa oikean elämän minääni. Kuten sanoin, en puhu näin kärjistetysti tai tökerösti oikeassa elämässä. Olen mielestäni hyvä kuuntelija, mutta en toki ihan hiljaa. Vähän riippuu myös seuralaisesta, että tarvitseeko olla kuunteleva vai aktiivisemmin jutteleva osapuoli. Ihanne tietysti olisi jotain niiden väliltä.
Minusta ei ole mitään väärää sanoa olevansa kaunis. En toki sano tätä kellekään livenä, vaan tiedostan sen vain ihan omassa päässäni. Toki olen myös kuullut kehuja kauniista kasvoista, hiuksista ja vartalosta miesten sanomina, joten siksi osaan sanoa millaista kommenttia olen yleensä saanut. Kyllähän nyt ihminen yleensäkin osaa sanoa onko kaunis, ruma tai jotai siltä väliltä. Se ei nyt ollut se pointti, vaan se että nämä miehet ovat nimeomaan minulle itselleni todenneet etteivät usko että he "ei niinä 1%:n miehinä" riittävänsä minulle. En siis koe olevani mikään Beyoncen kaltainen jumalatar mutta ihan miellyttävän näköinen yleisesti, eipä kukaan rumaksikaan ole haukkunut.
Mutta pointtini alunperin oli siis se, miten ärsyttävää on, kun joku muu tekee tuon päätelmän puolestasi. Se, ettei joku muka olisi riittävän hyvä sinulle. Varsinkin kun et itse ole siitä samaa mieltä vaan pidit tyyppiä mukavana ETKÄ koskaan ajatellut ettei hän olisi riittävä sinulle. SE oli siis se asia, mikä vaivaa ja vaivasi eniten. Miksi on tehty moinen päätelmä ilman että olen mielestäni antanut syytä siihen? Kerron aina etten etsi mitään juuri tietyn tyyppisiä miehiä vaan enemmän sellaista kokonaisuutta mikä kolahtaisi. Koulutuksella ei ole minulle mitään väliä, jos kaikki kemiat muuten kohtaavat. Minusta olisi kummallista lopettaa hyvän tyypin tapailu vain koska hän ei ole käynyt yliopistoa tms. Toki sellaisia ihmisiä on, joille se on tärkeää ja heillä on tietysti oikeus etsiä mitä haluavat. Minä en kuitenkaan ole sellainen. Siksi tuntuu inhottavalta, että itse miestä ilmeisesti häiritsi se asia niin paljon, eikä siitä voinut sanoa suoraan ja olisin mielelläni selittänyt asian. Eli se on päätetty puolestasi; "minä en kelpaa naiselle x, sillä hän on joku esim amk restonomi (niin kuin se muka edes olisi joku tosi wow suoritus!?) ja minä vain amiksesta." Se minua vielä ihmetyttää ja harmistuttaakin kun en nimenomaan jatkuvasti ole kertomassa tutkinnostani tai kysymässä muilta siitä. Harmittaa, että joku mies, josta itse pidin paljon, ei halua tapailla, sillä hän saa tuon tunteen ettei riitä minulle. Mutta kyse on tasan siitä ettei hän riitä omasta mielestään minulle, mutta _minun_ mielestäni hän olisi kyllä ollut todella potentiaalinen tyyppi.
Enkä tiedä mitä voisin tehdä toisin koska mielestäni itse annan merkkejä vahvasta kiinnostuksesta yms. Jospa tämä avaisi vähän lisää mitä tarkoitin. Erityisesti ihmetyttää, jos itse avaan keskustelun tai haluan jatkaa tapailua, niin eikö se ole jo merkki siitä että olen kiinnostunut enkä pidä häntä muka liian huonona jotenkin?
Ap
En oikein käsitä ongelmaasi.
Oletko mielestäsi niin kaunis ettei "tavismiesten" itsetunto kestä tapailua kanssasi? Olisiko syytä nyt palata maan pinnalle?
No miehet eivät ylipäätään osaa kommunikoida, jos heille laittaa tekstarin ilman kysymystä niin he eivät välttis laita mitään takaisin. Miehet ovat hirveän perässävedettäviä vätyksiä, suomalaiset.
Anteeksi yleistys mutta voisitte vähän petrata ja keskustella.
Tai sitten on niitä maanikoita jotka laittavat sata viestiä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap: sinua lainaten minuakin ärsyttää kun joku toinen tekee tuon päätelmän puolestani.
Sanoit: Ne 1% ovat hyvin usein ylimielisiä, kun tiedostavat itsekin olevansa komeita ja käytöstavat on usein vähän hakusessa, joten ei kiitos. Se 1% ei edes ulkoisesti viehätä minua, sillä en kestä sellaista jare&villegallemaisuutta, leuhkuutta ja ylimielisyyttä, sellaista ns. saapastelua.
En väitä, että kuuluisin tähän 1%, mutta koska olen komea niin tiedät yllämainitun minusta?!
Miten voit tietää kohtaavatko sinun ja komean miehen kemiat? Ei kaikki komeat ole idiootteja sikoja.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta jos tietää olevansa kaunis niin tekeekö se sinusta pirttihirmun? Taas tätä miesten logiikkaa.
Hyvä itsetunto naisella pelottaa huono itsetuntoisia miehiä. Jo aloituksessa kävi ilmi, että miehillä joita ap tapasi oli huono itsetunto.
Eka sivu täynnä mussutusta kun joku kehtaa sanoa itseään kauniiksi. Taattua av -tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun on paljon tavallisen näköisiä pienillä tisseillä varustetuja naisia, jotka ei saa mitään viisarin värähdystä aikaan, mutta luulevat olevansa huippumalleja.
Sinkkumies
ei huippumalleilla ole isoja rintoja
Hyvä avautuminen. Mutta on päivänselvää tekstisi perusteella, ettet ole lähelläkään ysiä. Hyvällä tsägällä 8, paljon todennäköisemmin 7 tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun on paljon tavallisen näköisiä pienillä tisseillä varustetuja naisia, jotka ei saa mitään viisarin värähdystä aikaan, mutta luulevat olevansa huippumalleja.
Sinkkumies
Huippumallit onkin NAISTEN mieleen, niillä myydään vaatteita naisille, ja homot ovat valinneet heidät. Fitness misut on miesten mieleen.
Itse en välitä rinnoista, vaan muista muodoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Huippumallit onkin NAISTEN mieleen, niillä myydään vaatteita naisille, ja homot ovat valinneet heidät. Fitness misut on miesten mieleen.
Itse en välitä rinnoista, vaan muista muodoista.
Pystyyn kuivunut rinnaton "fitnes"muija leveillä hartioilla ja pikkupojan perseellä.
Oletko homo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% Suomen miespopulaatiosta on sitä surullisenkuuluisaa beeta-luokkaa (johtuneeko tasa-arvon pitkästä historiasta Suomessa? Jo kivikautinen Suomi oli matriarkaalinen) ja niiden itsetunto ei kestä oma-aloitteista naista. Fakta. Onneksi niissä lopuissa 5% on oikeasti mielenkiintoisia miehiä, vaikka ei-persoonallisuushäiriöistä alfasinkkua saakin kiven alta kaivaa. Älä luovuta, äläkä koskaan kutista itseäsi pienen miehen kokoiseksi. Ns. ison animuksen, ison maskuliinisen draivin omaava nainen tarvitsee vähintään yhtä ison energian omaavan miehen. Viittaamaani Jungin animus/anima-teoriaan kannattaa tutustua, tosin Jungin kirjoittamana se on melko sovinistista tavaraa, Jungin seuraajat käsittelevät sitä fiksummin :)
t. N24
Ulkomailta saattais löytyä itsevarmuuden omaavia miehiä. Oon tosi pahoillani kun sanon tämän aivan suoraan, mutta suomalaiset miehet vaikuttavat jotenkin täysin toivottomilta tapauksilta.
Ohis
Oletko sitä tasoa että pitää ulkomailta hakea mies jolle kelpaisit?
Olet ymmärtänyt väärin. Suomalaiset miehet keskimäärin hakevat ulkomailta puolison, joka on köyhästä maasta ja taloudellisesti miehestä riippuvainen. Suomalaisen naisen ulkomaalainen puoliso taas keskimäärin on rikkaan maan korkeasti koulutettu ylemmän sosiaaliluokan edustaja.
Auts! Tämä niin totta. Ja yleensä tällainen suominainen on itsekin koulutettu ja omillaan pärjäävä. Ei suomimies pystyisi samaan. Joku epätoivoinen köyhyysloukusta menolippua odottava nainen tulee heti paluulennolla suomimiehen mukana (jos mies vaan kaiken kustantaa).
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yksi ytN jos suo suosiotaan sille ei parhaimpaan 1% kuuluville ei kyllä isossa kuvassa auta. Liian epätodennäköistä.
Ap:n avautuminen oli hyvä, kiva lukea kun joku kertoo suoraan miksi on pettynyt kumppanin hakuun, mitä hakee ja millainen itse on. Jatka samaan malliin ap, älä laimenna mitä sanot sen vuoksi, että joku mussuttaa ettei kannata ylpistellä. Se katajainen kansa..
Kun selkeästi artikuloit niin jossain kohtaa löydät sen tyypin, joka pärjää kanssasi verbaalisesti ja miellyttää fyysisesti, ja mikä tärkeintä - ajatusmaailmanne kohtaavat.
Kun löysin oman mieheni harrastuskeskustelusta niin olin hölmistynyt että miten voi olla olemassa toinen niin samanlainen. Kaikessa. Olin aikaisemmin voinut löytää saman aallonpituuden vain sisarukseni kanssa, en edes kenenkään kaverini kanssa. Sitten löysin mieheni. Vähän kuin joku tajuaisi vilkaistuaan appelsiiniin miten siitä tehdään irtohampaat ollakseen Vaarallinen Viidakon Eläin - ja sitten rauhallisesti tekisi sen, aamiaispöydässä, samalla kun lukee lehteä. Hirveä irvistys, vain näyttääkseen, että lukee ajatukseni, meillä on sama kieli ja mieli, vain huvittaakseen minua ja itseään. Eihän tällaista tietenkään tapahdu ;)
Apua miten hyvä itsensä esittelylaini, jos ikinä teen profiilin nettin!!! Kiiitos! 😍
Varmaan sieltä Tinderistä :)
M35