Te miehet jotka valitatte että ette saa "hyvää" naista niin nyt tulkaapas tänne!
Tinderiin pohjautuvia kokemuksiani nyt tässä ns. ysin naisena teille. Teille, jotka valitatte ettei naisille kelpaa kuin se joku 1% miehistä.
Olen 24-vuotias nainen. Olen kaunis ja hoikka, siis ihan oikeasti hyvä kroppa muttei liian treenattu eli en ihan mistään fitness-harrastajasta mene kuitenkaan. No, summa summarum, olen kuitenkin niitä naisia, jotka mätchäävät myös noiden ns. 1% miesten kanssa. MUTTA -en kuitenkaan heitä "valitse", vaan haluan ihan tavallisen, nöyrän ja kivan/kiltin miehen. Ne 1% ovat hyvin usein ylimielisiä, kun tiedostavat itsekin olevansa komeita ja käytöstavat on usein vähän hakusessa, joten ei kiitos. Se 1% ei edes ulkoisesti viehätä minua, sillä en kestä sellaista jare&villegallemaisuutta, leuhkuutta ja ylimielisyyttä, sellaista ns. saapastelua. Mutta silti jatkuvasti saa lukea täältä miten ne kauniit naiset haluavat vain noita. Asia EI kuitenkaan ole niin. Sen sijaan ne kiltit ja ujomman oloiset miehet sulattavat sydämeni.
No mutta. Ei oltaisi tässä jos asia olisi niin helppo. Kokemukseni perustuvat parin vuoden ajalle (minkä aikana minulla oli myös yksi pidempi suhde, ei tosin tinderissä tapaamaani mieheen, joka kariutui muista syistä.)
Saan matcheja ja ihan kivan usein ne ujommankin oloiset miehet laittavat viestiä, se on aina kivaa, jos mies laittaa viestiä. Joskus laitan itsekin ensin viestin, jos tyyppi vaikuttaa mukavalta ja ei ole itse ensin laittanut viestiä. Usein vaihdetaan numeroita jo ihan whatsappailuun asti mutta sitten. BOOM- keskustelu tyssää ihan seinään. Itse kyselen kysymyksiä ja vastaukset ovat luokkaa ihan tasantarkka vastaus vain siihen kysymykseen eikä mitään muuta, ei myöskään samaa kysymystä minulle. Öö okei. Ensin myös valitetaan etteivät naiset ole aloitteellisia, ja sitten kun ovat, niin sekään ei kelpaa. Kyllästyn siihen tenttausmeininkiin, jos toinen vain vastailee parin sanan lauseita. Eipä niistä sitten seuraa mitään kummempaa, vaikka itse tinderin puolella mies olisi itse ehdottanut tapaamisia tms. mutta sitten whatsappiin siirryttäessä ei enää uskalla/haluakaan jutella mitään. Outoa.
Ensiksi ollaan kehuttu ja haluttu niin tavata, mutta sitten kun itse olen tehnyt kaiken miehen puolesta suunnilleen valmiiksi ja hänen tarvitsisi suunnilleen vain sanoa kyllä, niin meneekin pupu pöksyyn. Tilanne on siis aina se, että mies on itse ensiksi tinderin puolella nostanut tapaamisen esiin, ehdottanut whatsappin puolelle siirtymistä ja sitten se loppuu kuin seinään. Eikä sitä tapaamista tietysti koskaan tulekaan.
Onko tähän syynä
a) mies onkin varattu (no, edes minulla ei voi olla niin huono tuuri, että näin kävisi ihan joka kerta!)
b) mies on niin ujo (jaksoin uskoa tähän pari kertaa mutta ei kukaan jaksa ehdotella loputtomiin jos toinen ei edes uskalla sitten sanoa että okei, sopii)
c) mies onkin kiinnostuneempi jostain toisesta naisesta tms.
Ärsyttää ihan oikeasti, kun olen itse ollut kiinnostunut näistä tyypeistä ja ilmeisesti hekin ainakin aluksi minusta. Mutta sitten kun ehdottaa jotain, niin kadotaan kuin se kuuluisa pieru saharaan tai ulisemaan av:lle ettei ne "korkean tason naiset" huoli ketään. (Korkea taso on minulle: olen kaunis sekä kasvoista että vartalosta, hoikka, ei ylipainoa, sopivasti harrastuksia ja omia juttuja mutta myös kotona oleminen jees, amk-tutkinto (vaikka jollekin se ei ole korkeakoulututkinto, mutta anyway itseäni ei haittaa jos miehellä ei ole korkeakoulututkintoa) ja ihan peruskohteliaat hyvät käytöstavat. Ja vaikka tänne kirjoitankin aika kärkkäästi, en kirjoita näin voimakkaasti miehille tai ole livenä sellainen. Olen livenä rauhallinen, ystävällinen, kohtelias,toki huumorintajuinenkin mutta se riippuu niin tyypistä mikä nappaa kenellekin.Puhun välillä paljon mutta osaan myös olla hiljaa ja/tai antaa tilaa toiselle. En ole näin kärkäs oikeassa elämässä.)
....jatkuu
Kommentit (96)
Mä tapailin vähän aikaa yhtä sellaista aika ujoa miestä. Hän sanoi ettei aluksi ajatellut mun olevan oikeasti kiinnostunut hänestä kun mä olin hänestä liian kaunis hänelle. Meistä olisi voinut tulla pari mutta silloiset elämäntilanteet eri kaupungeissa vähän karautti homman.
Jep. Ja sitten nuo miehet valittavat etteivät naiset lähesty heitä. Jos joku kaunis nainen lähestyy niin luullaan ettei hän ole tosissaan tai haluaa kuitenkin jonkun "paremman." Entä jos itse haluaa vain sellaisen herttaisen kiltin miehen?
Pakko sanoa ap:lle, että oman ulkonäön arvioiminen kauniiksi on aika subjektiivinen tapa määritellä oma taso.
Ihmettelen myös mihin tarvitset tinderiä jos olet valioyksilö?
Ap: hiukset, hampaat, hygienia, tyylitaju, ulosanti, toisen kuunteleminen... moni luulee olevansa tasokkaampi kuin on. Esim. Pitkä ja hoikka ei aina ole hyvännäköinen vaikka asianomainen itse niin luulee.
Ap, nöyrä haussa? Vaikutat aika dominantilta tekstisikin perusteella. Not for me.
Ap luulee selvästi itsestään ihan liikoja. Pirttihirmu 😅
Sinulle sopiikin hyvin se nöyrä mies, koska olet ulkonäkökeskeinen narsisti.
En ole ap mutta jos tietää olevansa kaunis niin tekeekö se sinusta pirttihirmun? Taas tätä miesten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa ap:lle, että oman ulkonäön arvioiminen kauniiksi on aika subjektiivinen tapa määritellä oma taso.
Ihmettelen myös mihin tarvitset tinderiä jos olet valioyksilö?
En ole tinderissä, enkä tule olemaan, vaikka AP kuinka yrittää sitä minulle markkinoida.
En ole kyllä etsimällä etsinyt suhdettakaan useampaan vuoteen, enkä tule etsimäänkään.
mikä tarkalleen on korkean tason nainen?
t. mies
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta jos tietää olevansa kaunis niin tekeekö se sinusta pirttihirmun? Taas tätä miesten logiikkaa.
Mielestäni ei-niin-kauniiden naisten logiikkaa enemmänkin :)
Ap, en tykkää, että aina yleistetään, sinäkin teet sitä, vaikka armoa annatkin kilteille ja hiljaisille.
Osa voi olla varattuja, osa kokee, että olet liian tasokas heille, eivät halua pettyä sen vuoksi. Osa nähtyään totee, ettet ulkoisesta viehättyvyydestäsi huolimatta ole mielenkiintoinen, mukava tms. Syitä on varmasti lähes yhtä monta kuin mitä olet miehiä tavannut ja oakkeja saanut.
Jatka tinderöintiä, kyllä se joskus kohdalle natsaa. Ja muista, että ikäsi puolesta taidat kuitenkin olla vähän naivi, vaikka monista asioista kypsästi ehkä ajatteletkin. Hyväksy itsesi, hyväksy treffisuralaisesi.
Et puhunut meikkaamisesta mitään (sori, jos missasin en jaksa lueka kahdesti)?
Onkohan sun olemus yhtä sen kanssa, mitä olet hakemassa? Kukaan ei kiellä, etteikö saisi olla kaunis, mutta jos ulkomuoto on viimeisen päälle viilattu, niin itse vähemmän ulkonäkökeskeinen mies ei välttämättä katso sitä hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauneus vaan Ap:n asenne 😳
Mä en suostu enää tapailemaan tasoani huonompia miehiä. Ovat yleensä todella pinnallisia, keskittyvät esim. ihan liikaa naisen ulkonäköön ja sen tärkeyteen. Ovat yleensä myös tylsiä, jotenkin mielikuvitukseltaan köyhiä. Plus eivät sitten kuitenkaan vaikuta siltä, että olisivat tyytyväisiä kun ovat napanneet tasoansa paremman naisen. Tyytymättömiä tapauksia!
Kyllä minä ainakin Ihmettelisin ja epäilisin jos joku oikein kaunis nainen olisi kiinnostunut. Miettisin kyllä heti, että miksi? Saisi kuitenkin jonkun paremmankin.
M35
95% Suomen miespopulaatiosta on sitä surullisenkuuluisaa beeta-luokkaa (johtuneeko tasa-arvon pitkästä historiasta Suomessa? Jo kivikautinen Suomi oli matriarkaalinen) ja niiden itsetunto ei kestä oma-aloitteista naista. Fakta. Onneksi niissä lopuissa 5% on oikeasti mielenkiintoisia miehiä, vaikka ei-persoonallisuushäiriöistä alfasinkkua saakin kiven alta kaivaa. Älä luovuta, äläkä koskaan kutista itseäsi pienen miehen kokoiseksi. Ns. ison animuksen, ison maskuliinisen draivin omaava nainen tarvitsee vähintään yhtä ison energian omaavan miehen. Viittaamaani Jungin animus/anima-teoriaan kannattaa tutustua, tosin Jungin kirjoittamana se on melko sovinistista tavaraa, Jungin seuraajat käsittelevät sitä fiksummin :)
t. N24
Vierailija kirjoitti:
95% Suomen miespopulaatiosta on sitä surullisenkuuluisaa beeta-luokkaa (johtuneeko tasa-arvon pitkästä historiasta Suomessa? Jo kivikautinen Suomi oli matriarkaalinen) ja niiden itsetunto ei kestä oma-aloitteista naista. Fakta. Onneksi niissä lopuissa 5% on oikeasti mielenkiintoisia miehiä, vaikka ei-persoonallisuushäiriöistä alfasinkkua saakin kiven alta kaivaa. Älä luovuta, äläkä koskaan kutista itseäsi pienen miehen kokoiseksi. Ns. ison animuksen, ison maskuliinisen draivin omaava nainen tarvitsee vähintään yhtä ison energian omaavan miehen. Viittaamaani Jungin animus/anima-teoriaan kannattaa tutustua, tosin Jungin kirjoittamana se on melko sovinistista tavaraa, Jungin seuraajat käsittelevät sitä fiksummin :)
t. N24
Ulkomailta saattais löytyä itsevarmuuden omaavia miehiä. Oon tosi pahoillani kun sanon tämän aivan suoraan, mutta suomalaiset miehet vaikuttavat jotenkin täysin toivottomilta tapauksilta.
Ohis
Jos olet kiertänyt puolikylää niin en minä sinua enää ottaisi. Korkeintaan käyttäisin hyväkseni, jos olisin hyväksikäyttäjä. En vaan osaisi arvostaa sinua.
jatkuu...
Usein myös sitten jotkut näistä ovat antaneet minulle pakit tapaamisten jälkeen, kun olen mielestänsä antanut heille sellaisen kuvan, etteivät he riitä minulle. Esim.yksi sanoi että kun hän on käynyt vain lukion niin ei usko olevansa sitä mitä minä etsin (en koskaan kommentoinut hänelle mitenkään sitä, kun omakin tutkintoni oli silloin kesken. Oli siis enemmän pään sisällä oleva ongelma kuin minun sanomisiani.) Ja näin on käynyt pari kertaa, että miehet itse olettavat minun haluavan niitä 1% lentäjäpalomieslääkäreitä, vaikka en ole niin koskaan heidän antanut ymmärtää, minkä jälkeen he menevät jotenkin itseensä ja sulkeutuvat, kun ajattelevat että eivät _omasta mielestään_ riitä kuitenkaan. Ja se on oikeasti harmi, sillä on itse aina ollut kiinnostunut aidosti. Jos ei ole kiinnostusta, niin omalta puoleltani se juttu ei koskaan edes etenisi jos en muka "kelpuuttaisi"jotain jonkun syyn perusteella, mitä miehet sitten luulevat. Harmittaa. Niin monta hyvää tyyppiä on antanut pakit vain siksi että itse jotenkin kuvittelevat olevansa liian huonoja. Niin, se hemmetin tasoteoria, mihin näköjään kaikki miehet uskovat. Uskokaa tai älkää, niin joskus se super kaunis "9 nainenkin" voi ihan oikeasti olla kiinnostunut, jos annatte vain hänelle tilaisuuden tutustua teihin ennen kuin tuomitsette hänen juoksevan vain niiden lääkärien perässä. :(
N24, kokemuksia sekä pk-seudulta että Itä-Suomesta.
Oli pakko avautua.