Mistä facebook-ryhmästä olet poistunut ja miksi?
Kommentit (153)
Yhdessä facebook-ryhmässä ylläpitäjä moitti ryhmäläisiä liian vähäisestä osallistumisesta. Lähdin pois, koska en jaksa Facebookissa keskustella toisten mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmasta wish/aliexpress-ryhmästä. Melkoista hysteriaa halvan krääsän ympärillä. Alkoi ällöttää se tilaus- ja rahamäärillä rehentely. Ryhmä on myös täynnä miehiä, jotka jokaiseen naisen laittamaan vaatekuvaan, jossa näkyy hitunenkaan paljasta rintavakoa tai reittiä, käyvät laittamassa pano- ja kuolauskommentin.
Mä kanssa lähdin sieltä, kun en kestänyt sitä halvan muovikrääsän palvontaa. Ne kuolauskommentitkin olivat ällöttäviä, mutta kyllä on aika kyseenalaista naisiltakin esitellä seksihepeneitä ja anustappeja noin julkisesti. Mitä kuuluu kommentoida, kun joku on verkkobody päällään ”tässä tää nyt on
Ei ole miesten kansoittamissa ryhmissä sen laadukkaampaa. Aikuslasten tappelua loputtomasti ja äidinkielen numero on luultavasti ollut 5- tai 4.
Tee se itse sähkötyöt ryhmästä. Luulin saavani siellä hyviä vinkkejä ja ideoita pieneen rakenteluun lain sallimissa rajoissa eli osaan jotain ja olen jotain tehnytkin. Sinne kun menin, niin olin ensimmäiset viikot huuli pyöreänä - ihan täyttä roskaa. Jos joku ihan tosissaan kysyy neuvoa asiaan, jota ei itse täysin ymmärrä niin vastaukset ovat vaan pelkkää vittuilua, osa neuvoo ihan tahallaan väärin ja sitten osa neuvoo vaikka ei edes ymmärrä asiasta mitään. Seassa on niitä kunnollisiakin vastauksia, mutta vasta-alkajalle on lähes mahdoton tunnistaa mikä on oikea. Paikoin vinkit olivat jopa vaarallisia. Lähdin hiljaisesti pois koska totesin, että tutkin asiat mielummin itse ja soitan sitten sähköalan ammattilaiselle jos tulee vaikea juttu ja maksan hieman neuvoista tai työstä.
En edes jaksa mainita muita ryhmiä, mutta tyypillisesti ovat miesten kansoittamia. Jos menee ryhmään, jonka aihepiirin oikeasti tuntee hyvin, niin järkyttyy niistä aivan karmeista vinkeistä ja kommenteista joissa tietämättömiä ohjataan aivan väärään suuntaan. Besserwisser-asenne on meissä useimmissa miehissä vaan jotain aivan käsittämätöntä, pitää päteä eikä ymmärrä olevansa kädetön idiootti.
Olen jäänyt vain niihin ryhmiin, jossa porukka vastaa asiallisesti ja tietysti yritän itsekin samaa.
Kuka vähäjärkinen nostaa näitä vanhoja keskusteluja? Tämäkin on 6 vuotta vanha.
Turku eilen ja tänään - tai joku tuon niminen.
Siksi erosin, kun joku tuli päälle kuin höyryjuna tai persiiseen ammuttu karhu kun jotakin ihan rauhallisesti kommentoin. "KUKA KEHTAA VÄITTÄÄ NOIN!"
Ja toinen oli jokin luontokuvaryhmä, jossa rupesi ärsyttämään toistuvat ja toistuvat ja toistuvat kuva-aiheet ja kommentit.
Karnivore-ryhmästä lähdin, koska ylläpito alkoi rajaamaan keskusteluaiheita suorastaan nipomaisen tiukasti.
Jos mediassa oli juttua kasvissyönnistä ja siitä haluttiin keskustella + vertailla, poistoon meni. Kun "ei liity".
Lopulta ainoat "liittyvät" asiat olivat eri lihojen vitamiinipitoisuudet ym. autistinen fakta. Keskustele siinä nyt sitten.
Useammasta vertaistukiryhmästä.
Yhtä vaivasi parin aktiivin julkaisut, eli aina samat naamat kyselemässä suht samaa ja jankkaamassa että pitääkö olla huolissaan. V***U MENE LÄÄKÄRIIN! Toisessa taas ei ymmärretty vertaistuen ideaa, vaan kun julkaisin jotain voivotellen miten kanssaihmiset altistavat joskus tajuamattaan asialle x (liittyen sairauteen), niin kommenttikenttään tuli useampi jotka kokivat minun kiusaavan niitä kanssaihmisiä?? Että onpas ikävästi sanottu täysin tuntemattomia ihmisiä kohtaan jne. Joo, kiitos ja hei.
Parista kissaryhmästä olen luopunut, koska joillakin jäsenillä on siellä tiukat mielipiteet kissan hoidosta, ruokinnasta jne. ja kovin päällekäyvä tapa esittää nämä ainoat oikeat mielipiteensä. Huonekasviryhmästä lähdin, kun se meni jossain vaiheessa melkein pelkäksi pistokkaiden myymiseksi ja siitä riitelemiseksi.
Kansallispuistot tutuksi-ryhmästä erosin jo monta vuotta sitten kun alkoi tulla enemmän kuvia muualta kuin kansallispuistoista. Joku laittoi kuvan parvekkeeltaan, näkymä kaupunkiin. Näitä jotkut kyseenalaisti ettei oikein kuulu aiheeseen, mutta muistaakseni ylläpito totesi että kyllä siellä saa olla kuvia muualtakin kuin kansallispuistoista. No ne oli kuitenkin itselleni syy miksi liityin koko ryhmään niin erosin sitten. Kaiken maailman random-kuvia näki jo paikallisessa puskaradiossa ihan riittävästi. Nykyään en kuulu kuin pariin harrasteryhmään ja odotan että niidenkin viestitys siirtyisi jonnekin muualle.
Rennot sinkut +35 on sellainen sinkkuihmisten kaatopaikka että huh...
Aiemmin siellä ainakin oli tissitiistai ja perseperjantai, siellä sitten paljasteltiin itseään tuhansille ihmisille. Mainostivat jotkut siellä kuulumistaan xu:nkin XD
Vierailija kirjoitti:
Ei ole miesten kansoittamissa ryhmissä sen laadukkaampaa. Aikuslasten tappelua loputtomasti ja äidinkielen numero on luultavasti ollut 5- tai 4.
Tee se itse sähkötyöt ryhmästä. Luulin saavani siellä hyviä vinkkejä ja ideoita pieneen rakenteluun lain sallimissa rajoissa eli osaan jotain ja olen jotain tehnytkin. Sinne kun menin, niin olin ensimmäiset viikot huuli pyöreänä - ihan täyttä roskaa. Jos joku ihan tosissaan kysyy neuvoa asiaan, jota ei itse täysin ymmärrä niin vastaukset ovat vaan pelkkää vittuilua, osa neuvoo ihan tahallaan väärin ja sitten osa neuvoo vaikka ei edes ymmärrä asiasta mitään. Seassa on niitä kunnollisiakin vastauksia, mutta vasta-alkajalle on lähes mahdoton tunnistaa mikä on oikea. Paikoin vinkit olivat jopa vaarallisia. Lähdin hiljaisesti pois koska totesin, että tutkin asiat mielummin itse ja soitan sitten sähköalan ammattilaiselle jos tulee vaikea juttu ja maksan hieman neuvoista tai työstä.
Miehen suurin tarve on pätemisen tarve.
Olen ollut erittäin monessa ryhmässä ja nyt huomasin, että erittäin monta ryhmää oli muutettu yhtäkkiä julkisesta yksityiseksi ja kaikissa näissä on kauhean paljon jäseniä ja sama ylläpitäjämies. Ihmettelen mikä siinä on ideana, että joku on erittäin monen suuren ryhmän ylläpitäjä. Onko siitä kenties hyötyä ko. henkilölle jotenkin, kun jäseniä on yhdessä ryhmässä esim 30000. Ihmetyttää kummastuttaaolisi hyvä saada selitys. On hyvinvointiryhmiä, sisustusryhmiä, vähähiilihydr.ryhmää ym.
Mä lähdin sieltä, koska osa porukkaa suhtautui erittäin aggressiivisesti siihen että käytin t3 monoterapiaa. En mitenkään tyrkyttänyt sitä muille, mutta näköjään ei olisi saanut kertoa omasta hoidostaan.