Mistä facebook-ryhmästä olet poistunut ja miksi?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Joku puutarharyhmä. Siellä lähinnä kinasteltiin siitä saako kotiloita myrkyttää ja rikkakasveja kitkeä. Odotin saavani inspiraatiota pihasuunnitteluun.
Mä olin yhdessä pienessä puutarharyhmässä, jossa yksi aktiivi sekaantui joka keskusteluun markkinoimaan omia palveluitaan ja vihreitä periaatteitaan. Just tota, että kun on kyllästynyt siihen että kirsikat menee kirvoille ja päättää myrkyttää, saa kuulla hurskaita luentoja Biologisesta torjunnasta ja Luonnon Tasapainon Rakentamisesta omalle pihalle.
Onnistuu tosi hyvin jollain pikku kaupunkipihalla.
Erehdyin ottamaan Roundupin puheeksi, koska joku lähistöllä käyyttää sitä ja liitin julkaisuuni kuvan kasvivaurioista. Sain otsaani leiman,että tuhoan maapallon, vaikka kuinka tolkutin, että en MÄ käytä Roundupia!
Mullan ostaminen ja merkkisuositusten kysely johtaa aina kehotukseen kompostoida. Maalaisille ei mene kaaliin, että kaupunkipihoissa ei ole tilaa kompostitouhuille. "Kyllä komposti mahtuu".
Viimeinen pisara on urpot, jotka väittävät kiven kovaan, että kerrostaloasuntooni kuuluva oma, aidattu pihani on taloyhtiön yhteistä aluetta. Vaikea uskoa, tällaistakin joutuu fb.puutarharyhmässä todistelemaan.
Siellä on aina joku asiastaan varma tolvana.
Kalevala koru -kirppikseltä. Kyllästyin lukemaan vinkkejä siitä, kuinka nuudeleita ja vihreitä linssejä syömällä saa säästettyä hyvin rahaa korukokoelman kerryttämistä varten.
Jostain sinkkuryhmästä häivyin, alkoi tympimään se sisäänpäin lämmennyt meininki. Siellä oli kaikenlaisia "näytä peba/tissi/haba"-ketjuja missä ne samat vakkarihottikset paistatteli suosioissaan ja peukuttelivat toisiaan, tuskin oli edes tarkoitus ketään löytää kunhan vaan omat egopuutostilat sai tyydytettyä.
Kiinakrääsä -ryhmistä. Ihme menoa. Ihmiset tilasivat rekkalastettain tavaraa pelkästään sen takia, että ne olivat halpoja. Vähät väliä sillä, oliko kyseisille tavaroille tarvetta vai ei.
Teidän ryhmissä sentään on keskustelua! Mulla meni hermo Ei mennyt niinkuin Strömsössä -ryhmään ja oikeammin kommentointiin kun kaikki kommentit olivat jotain hullunhauskoja gif-animaatioita eikä esim. vertaiskokemuksia. Niinpä erosin siitä ja liityin vastaavaan erimaalaiseen, jossa ihmiset sentään osaavat keskustella.
Liityin useampi vuosi sitten Rasmukseen kun kaveri kutsui. Ajattelin, että ihan hyvä aihe ja vähän niinkuin kannatuksen vuoksi. Sitten rupesin kerran lukemaan niitä juttuja ja järkytyin kyllä totaalisesti - eikä se ollut läheskään niin pipipäistä kuin nykyään, silti ihan karmeita juttuja ja fanaattisuutta ja muiden pilkkaamista. Erosin saman tien. Nykyisin käyn joskus kattomassa niitä juttuja ihan huvikseni, jos haluan pöyristyä.
Monesta koiraryhmästä olen lähtenyt kun on niin aggressiivista porukkaa.
Moderni ja skandinaavinen sisustus. Loppuviikosta tuli niitä toinen toistaan samanlaisia kuvia, joissa toivotettiin ihanaa viikonloppua. Taka-ajatuksena näissä kuvissa oli kerätä tykkäyksiä ja ihastelua. Samat stringit, matot, vaaleat sisustukset joka kämpässä, ei oikein mitään omaa ideaa missään. Kauniita, mutta perhanan tylsiä koteja. Ja sitten joku kyseli, missä säilytätte hammasharjaanne? :D
Naistenhuone alkaa kyllä olla omaa luokkaansa. Yp:t on todella päsmäröivää ja virkaintoista porukkaa, joilla on muutama tunnollinen "kätyrinsä", jotka aina yhdenkään poikkipuolisen kommentin nähdessään lisäävät "tägään yp:n jo valmiiks!". Joskus ei tarvitse edes tapahtua mitään, vaan riittää, että aloitus on mahdollisesti mielipiteitä herättävä, niin jo ensimmäisten kommenttien joukossa on tämä yp-tägääjä :-D Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Moderni ja skandinaavinen sisustus. Loppuviikosta tuli niitä toinen toistaan samanlaisia kuvia, joissa toivotettiin ihanaa viikonloppua. Taka-ajatuksena näissä kuvissa oli kerätä tykkäyksiä ja ihastelua. Samat stringit, matot, vaaleat sisustukset joka kämpässä, ei oikein mitään omaa ideaa missään. Kauniita, mutta perhanan tylsiä koteja. Ja sitten joku kyseli, missä säilytätte hammasharjaanne? :D
Oliko hyvännäköisiä stringpeppuja? Voisi nostattaa siellä tunnelmaani viikonloppua varten.
Koirat. Ei pää kestänyt sitä kauheaa negatiivisuutta :D Huomasin, että aloin itsekkin olla negatiivinen. Lisäksi meinasin jo alkaa itsekkin kommentoida sinne, joten poistuin ennen kuin olisin yksi niistä vänkääjistä.
Yhdestä tiettyyn koirarotuun keskittyvästä ryhmästä lähdin aika pian, kun huomasin sen negatiivisen meiningin. Jonkun laittaessa kuvan omasta lemmikistään saattoi alkaa joukkotylytys siitä, kuinka sesse on liian tai liian vähän sitä, tätä tai tuota. Useimmiten syytettiin ylipainosta tai alipainosta. Ja kaikki nämä köllykät näyttivät minusta suht normaaleilta. Olisin halunnut saada lisätietoa rotuun liittyvistä seikoista, lukea mukavia juttuja ja nähdä kuvia toisten rakkaista lemmikeistä. Ei ollut se homma kyllä yhtään mitä odotin.
Kaikki sellaiset ryhmät, missä jaetaan ja voivotellaan uutisille jossain päin maailmaa tapahtuvasta eläinrääkkäyksestä. Mieli on päiväkausia ahdistunut tällaisten uutisten ja videoiden jälkeen. Se ei hyödytä minua eikä rääkättyä koiraa Yhdysvalloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi lukioaikainen kaveri, joka liitti mut kyselemättä Facebookissa entisen lukioluokamme ryhmään. Erosin heti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kuuluu 35 vuotta sitten viimeksi tavatuille tyypeille. Jonkin ajan kuluttua poistin kavereista myös tämän lukiokaverini.
Noihin ryhmiin liitetään lähinnä kohteliaisuudesta, ettei jollekulle tule tunnetta, ettei jätetä ulkopuolelle. Eihän niitä juttuja olisi pakko lukea, jos ei kiinnosta.
Ihmisiä fb-ryhmiin edes asiasta ilmoittamatta liittävät ihmiset ovat tosi ärsyttäviä! :(
Niin ovat. Itse olen poistanut tällaiset ihmiset tuttavapiiristäni sekä FB-kavereistani. Liityn itse sellaisiin ryhmiin, jotka minua kiinnostavat. On oikeasti törkeää lisätä omin luvin toisia johonkin Eroon ylimääräisistä läskeistä -ryhmiin. Kiitos ihan helvetisti tästä vinkistä laihduttaa, "kaveri"!
Olen samaa mieltä.
Tosin kun liityin fb.hen, luulin että kulttuuriin kuuluu mahdollisuus liittää ystävä ryhmään, jonka arvelee kiinnostavan. Toi läskihomma on mustakin kettuilua, ei, vaan tarkoitan oikeasti kivoja ryhmiä. Pääseehän niistä eroamaan heti.Mutta yksi tuttu veti pultit, joten mietin tarkemmin, enää en liitä ketään mihinkään, enkä halua että mua liitetään.
Minusta on ollut tosi kiusallista erota tällaisista ryhmistä, johon minut on liitetty ilman ennakkovaroitusta. Olen pelännyt kaverin loukkaantuvan siitä, jos eroamalla ryhmästä osoitan sen, ettei kaverin toiminta miellytä. Aikani pohdittuani asiaa päätin sitten erota sekä typeristä ryhmistä että typerästä kaverista. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi toisten miellyttämiseen.
En ole vielä eronnut mutta harkintalistalla on FHMF eli Finnish Heavy Metal Fans. Eri genret tuntuvat olevan siellä eri arvoisia, tiettyjä bändejä ei saa arvostella, sana pas.ka on erottamisen uhalla kiell.etty jne. Yksi viime aikojen juttu oli kun ylläpitäjäteki postauksen "Muistutamme meemien olevan kiell.ettyjä", joku kommentoi "Miksi?" niin vastaus oli että "siksi" :D En ole vielä kuitenkaan jaksanut erota niin kuin en pahemmin jaksa siivota fb-kaverilistaakaan, pikemminkin olisi kiva saada lähtöpassit jostain naurettavasta syystä niin kuin monille kavereille on käynyt. Äärimetallin ystäville suosittelenkin ennemin Infernal Finland-ryhmää, siellä saa olla mitä mieltä huvittaa.
Lähes kaikista kirppisryhmistä olen lähtenyt. Säännöt raivostuttaa ja kauppojen tekeminen kirppisryhmien kautta on ihan mahdotonta.
Raskaus/vauva/äitiryhmät. Pelkkää pahaa mieltä, muiden arvostelua ja helposti selvitettävissä olevien asioiden jahkailua mututuntumalla.
Joku Häät20XX-ryhmä, jossa sama ongelma kuin vauvaryhmissä. Kauheeta vääntöä, muutama hyvin ongelmainen ihminen vie kaiken huomion. Vertaistuesta ei puhettakaan.
Muutamat huumoriryhmät, jotka eivät ole hauskoja/nimensä mukaisia, vaan keski-ikäisten keskustelupalstoja.
Inhimilliset kissanomistajat -ryhmästä. Kaikkea muuta kuin inhimillistä kun etsitään kiimassa olevalle naaraalle "helpotusta", annetaan kissan juosta vapaana ulkona ja sitten ulistaan kun jää auton alle. Ja tietysti joukkolynkataan autoa ajanut ihminen, omistajahan se kissastaan on vastuussa kun ulos päästänyt. Ja ihme meininki ylläpidossa, säännöissä mm. ei saa näkyä alkoholituotteita (edes tyhjiä koristeviinipulloja!) kuvan taustalla. Täällä jo mainittu Kissanomistajat taas on mun mielestä hyvä ja informatiivinen kissaryhmä, ne höttöryhmät on sitten asia erikseen.
103 jatkaa, sen ryhmän nimi olikin inhimilliset kissaihmiset :D
Uskontojen uhrien tuki ry. Ryhmässä on tarkoitus tarjota vertaistukea, mutta keskustelu on enemmän entisten tuttujen kuulumisista juoruamista ja uskovaisten haukkumista. Se ei mielestäni ohjaa positiiviseen, minkä ajattelisin olla tällaisen yhdistyksen tehtävä.
Tämä on aivan omaa luokkaansa! Uskomattoman tympeä tunnelma ryhmässä.