Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä facebook-ryhmästä olet poistunut ja miksi?

Vierailija
17.05.2018 |

Kerrohan.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisherkkien ryhmästä, syystä että koko homma alkoi olla sellaista "uniikki lumihiutale ja olen niin herkkäh" hapatusta. Toki tunnustan olevani edelleen mm. aistiherkkä ja helposti sosiaalisista tilanteista uupuva ihminen, mutta en tarvitse ryhmää sitä varten ehkä sittenkään. En osaa selittää tarkemmin.

Joo mä lähdin sieltä myös. Niihin ryhmäläisiin verrattuna taidan olla aika tavis, vaikka olen kyllä helposti kuormittuva ja aistiherkkä. Mutta siellä ryhmässä oli ehkä liikaa mielenterveysongelmaisia, joihin en aivan voinut samaistua. (Siis toki mt-ongelmissa ei ole mitään vikaa, mutta ryhmässä keskustelua käytiin mielestäni liikaa heidän ehdoillaan ja mielestäni he olisivat tarvinneet ryhmän sijaan jotain oikeaa hoitoa.)

Vierailija
42/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta ryhmästä olen poistunut. Aika aikaansa kutakin. Nykyään en hirveästi Facebookia edes käytä, kun se on täyttynyt mainoksista ja tuttavien postaukset hukkuvat niiden joukkoon. Vauvaryhmissä on niin ihmeellistä menoa, että niistä olen mielenterveyteni takia poistunut. En jaksa lukea moralisointeja siitä, miten joku on pahoittanut mielensä siitä, että tuttavaperheessä molemmat vanhemmat ovat sanojensa mukaan hellepäivän puistopiknikillä kehdanneet juoda yhdet oluet vaikka seurassa on lapsia (ihan oikea kirjoitus oli). Siitä sitten revitään porukalla hirveä raivo päälle miten lasten oikein käy, jos kumpikaan vanhemmista ei anna raittiin aikuisen mallia (yksi olut hellepäivänä tekee ihmisestä joidenkin silmissä näköjään lähes rappioalkoholistin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministiryhmästä ja Rennosta feministiryhmästä, sillä ne olivat aivan järkyttäviä mielenterveysongelmaisten runkkurinkejä joissa ressukat kiusaavat ja lynkkaavat jokaista vähänkin eri tavalla ajattelevaa... Kyllä elämä parani kun ei tarvinnut katsella sitä kiusaamisskeidaa omassa feedissä, suosittelen!!! 

En ole ollut jäsenenä kummassakaan näistä ryhmistä (koska en ole fb:ssa muutenkaan) mutta olen huomannut, että erilaiset feministiyhteisöt varsinkin netissä keräävät täysin kipeää porukkaa. Vainoharhaisia, aggressiivisia ja juuri sellaisia perinteisiä kiusaajatyyppejä. Omatkaan eivät lynkkaukselta säästy, jos ovat "väärällä" tavalla feministejä. Määrittelen edelleen itseni feministiksi mutta en enää aio liittyä mihinkään feministifoorumille enkä myöskään lähteä muuhun sen saran porukkatoimintaan mukaan.

Vierailija
44/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta ryhmästä olen poistunut. Aika aikaansa kutakin. Nykyään en hirveästi Facebookia edes käytä, kun se on täyttynyt mainoksista ja tuttavien postaukset hukkuvat niiden joukkoon. Vauvaryhmissä on niin ihmeellistä menoa, että niistä olen mielenterveyteni takia poistunut. En jaksa lukea moralisointeja siitä, miten joku on pahoittanut mielensä siitä, että tuttavaperheessä molemmat vanhemmat ovat sanojensa mukaan hellepäivän puistopiknikillä kehdanneet juoda yhdet oluet vaikka seurassa on lapsia (ihan oikea kirjoitus oli). Siitä sitten revitään porukalla hirveä raivo päälle miten lasten oikein käy, jos kumpikaan vanhemmista ei anna raittiin aikuisen mallia (yksi olut hellepäivänä tekee ihmisestä joidenkin silmissä näköjään lähes rappioalkoholistin).

Äitiys kyllä turmelee toisten aivot. Vauva/lapsiryhmät on pahimpia. Uusavuttomat kokoontuu ja moralisoi. Lapset määrää vanhempiaan eikä toisinpäin..

Vierailija
45/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityleistä 😀

Tosin tää av on kyllä sama asia mutta nimettömänä..

Siä äityleissä ne samat naamat tappeli keskenään. Joku Doris jonka sukunimi tai muu vastaava muuttui koko ajan, eräs Ete**niemi joka poistui ja liittyi ja riiteli vuoron perää, mikähän se ykskin oli, kolmen lapsen muka fiksu äiti joka asui omakotitalossa ja oli kiva auto ja muuta, siä vit**ili muille minkä kerkes ja nosti itteensä jalustalle!

Vuosia sitten jo erosin ryhmästä.

Vierailija
46/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaryhmästä, tarvinneeko tätä nyt sen enempään edes avata... Sekopäät lynkkaamassa toisiaan kun itse olisin vaan halunnut katsoa söpöjen kissojen kuvia ja jakaa vinkkejä.

Turun roskalavaryhmästä, josta on tullut joku keski-ikäisten hiekkalaatikko jossa riidellään, draamaillaan ja häpäistään toisia. Lisäksi huonoja kokemuksia tavaran pois antamisesta (vaaditaan tuomaan ilmaisia kalusteita vaikka ilmoituksessa lukee että vain nouto, ei kiitetä ja kaiken päälle ruvetaan vielä vonkaamaan). 

Hätäkaljaryhmästä, ei siellä ollut sellaista seuraa jonka kanssa olisi halunnut mennä kaljalle.

Parista ryhmästä taas sen takia, että lopetettuani masennuslääkkeet seinään kävin vauhkoamassa niissä jotain aivan sairasta aggressiota ja jälkikäteen hävetti. Ei enää ikinä somea mt-ongelmien purkautumisalustana, tätä suosittelisin em. ryhmienkin jäsenille.

Vierailija
47/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies35veee kirjoitti:

Ford club Finland

Moottoripyora.org

Facebookin motoristit

Puskaradio helsinki

Puskaradio vantaa

Puskaradio espoo

Hätäkaljat

Päiväkännit

Yksinäiset yhteen

Lohjalaiset

Onhan näitä.

Kaikista poistumiseen suurin syy on yleinen negatiivisuus.

Jos kaikki on pashkaa ja ottaa päähän ja kaikkee muuta niin ei sitä jaksa. Joka hiton asiasta ajatellaan negatiivisen kautta.

Se on hirveen raskasta ja syö energiaa. Ennemmin ympäröin itseni positiivisilla asioilla ja ihmisillä.

Roikut kuitenkin av:lla, täällä positiivareiden tyyssijassa? 😉

Vierailija
48/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten erään vähemmistön vertaistukiryhmästä, koska olin kuitenkin omalla nimelläni ja kuvallani enkä halunnut asian paljastuvan.

Vierailija
49/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parista ryhmästä taas sen takia, että lopetettuani masennuslääkkeet seinään kävin vauhkoamassa niissä jotain aivan sairasta aggressiota ja jälkikäteen hävetti. Ei enää ikinä somea mt-ongelmien purkautumisalustana, tätä suosittelisin em. ryhmienkin jäsenille.

Joo, ei kannata Facebookissa avautua mt-ongelmistaan tai muistakaan ongelmistaan omalla nimellä ja kuvallaan. Järkevämpää täällä nimettömänä hakea vertaistukea. Ei sitten tule ongelmia avautumisten takia myöhemmin töitä hakiessa yms.

Vierailija
50/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi lukioaikainen kaveri, joka liitti mut kyselemättä Facebookissa entisen lukioluokamme ryhmään. Erosin heti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kuuluu 35 vuotta sitten viimeksi tavatuille tyypeille. Jonkin ajan kuluttua poistin kavereista myös tämän lukiokaverini. 

Vierailija
51/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen eroamista eläinvideokerho-ryhmästä, koska ryhmä on ns. "hyvän mielen ryhmä", jossa välillä julkaistaan kuvia, videoita yms. joissa voi kysyä, mitä niissä esiintyvät eläimet ajattelevat kohtelustaan. Ei siis mitään varsinaisia rääkkäysjuttuja, vaan puettuja eläimiä, hassusti käyttäytyviä elämiä (oikeasti ahdistuneen/stressaantuneen eläimen käytöstä) jne. Jos kommenteissa esittää kritiikkiä ja yrittää valistaa tietämättömiä tolloja, joku ilmiantaa kommentit ylläpidolle ja ne poistetaan "hyvän mielen" vastaisina. Karseaa viihdettä mielestäni. :(

Usein jos joku sattuu huomauttamaan epäeettisestä toiminnasta (oli se sitten turhaa pukemista tai eksoottisia eläimiä väärässä ympäristössä yms), niin nämä "hyvän mielen ryhmän" puolustajat alkavat sättimään alkuperäistä kommentoijaa kaikkea muuta kuin hyvässä mielessä. Kommenteista paistaa läpi sellainen "painu vittuun mun kivasta ryhmästä senkin ankeuttaja" -asennoituminen. Tarkoitus ehkä pyhittää heidän keinot, mutta melko tekopyhää mielestäni.

Vierailija
52/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi lukioaikainen kaveri, joka liitti mut kyselemättä Facebookissa entisen lukioluokamme ryhmään. Erosin heti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kuuluu 35 vuotta sitten viimeksi tavatuille tyypeille. Jonkin ajan kuluttua poistin kavereista myös tämän lukiokaverini. 

Noihin ryhmiin liitetään lähinnä kohteliaisuudesta, ettei jollekulle tule tunnetta, ettei jätetä ulkopuolelle. Eihän niitä juttuja olisi pakko lukea, jos ei kiinnosta.

Vierailija
53/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölö ostaa ja myy- facebookin kierrätysryhmä.

Sinänsä tosi hyödyllinen ja hyvä ryhmä, mutta ryhmässä aivan fanaattinen ylläpitäjä jolla ilmeisesti noussut jotenkin "valta" hattuun. Kommentoi pieniäkin sääntörikkeitä todella ilkeästi ja ylimielisesti,  ja uhkailee ryhmästä poistolla heti jos hiukankin kyseenalaistaa jotain sääntöä. Itse tein jonkun huolimattoman sääntörikkeen, johon tämä ylläpitäjä oli välittömästi huutamassa että LUE SÄÄNNÖT!!! Sanoin että olen lukenut ne mutta en tiedä rikkoneeni, johon ylläpitäjä että LUE KUULE UUDESTAAN JA JOS EI VALKENE NIIN LUE NIIN MONTA KERTAA ETTÄ VALKENEE. Yritin siis kysyä syytä miksi ylläpito poisti varoittamatta erään ilmoitukseni. En saanut syytä koskaan julkaisun poistoon, ainoastaan vittuilua ja käskyn lukea säännöt. Totesin että fb on kierrätysryhmiä pullollaan, löydän muitakin ryhmiä. 

Vierailija
54/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiys kyllä turmelee toisten aivot. Vauva/lapsiryhmät on pahimpia. Uusavuttomat kokoontuu ja moralisoi. Lapset määrää vanhempiaan eikä toisinpäin..

Vertaistukea tulee niin vähän suhteessa silkkaan pahantahtoiseen paskanjauhantaan, että on aivan turha käydä ryhmissä pahoittamassa mieltään. Asioista löytyy kyllä paljon tietoa, kunhan sitä vain jaksaa hakea. Ja eipä tarvitse lukea sitä kaikkea rokotekriittistä skeidaa, mitä ihmiset Facebookin ryhmiin pelottelumielessä postaavat.

Vierailija
55/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noihin ryhmiin liitetään lähinnä kohteliaisuudesta, ettei jollekulle tule tunnetta, ettei jätetä ulkopuolelle. Eihän niitä juttuja olisi pakko lukea, jos ei kiinnosta.

Ihmisiä fb-ryhmiin edes asiasta ilmoittamatta liittävät ihmiset ovat tosi ärsyttäviä! :(

Vierailija
56/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kannata Facebookissa avautua mt-ongelmistaan tai muistakaan ongelmistaan omalla nimellä ja kuvallaan. Järkevämpää täällä nimettömänä hakea vertaistukea. Ei sitten tule ongelmia avautumisten takia myöhemmin töitä hakiessa yms.

Olet oikeassa. Hauskaahan tässä on se että näitä asioita ei tule ajateltua kovin pitkälle kun päässä viiraa, tai ennen kuin on oppinut virheestä tehtyään sen jo aikaisemmin. On ihmisiä jotka riehuvat työpaikoillaankin vaikka kaikille lienee selvää että ei todellakaan kannata. Vekkuleita nuo mt-puolen sairaudet kerrassaan.

Vierailija
57/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministiryhmästä ja Rennosta feministiryhmästä, sillä ne olivat aivan järkyttäviä mielenterveysongelmaisten runkkurinkejä joissa ressukat kiusaavat ja lynkkaavat jokaista vähänkin eri tavalla ajattelevaa... Kyllä elämä parani kun ei tarvinnut katsella sitä kiusaamisskeidaa omassa feedissä, suosittelen!!! 

En ole ollut jäsenenä kummassakaan näistä ryhmistä (koska en ole fb:ssa muutenkaan) mutta olen huomannut, että erilaiset feministiyhteisöt varsinkin netissä keräävät täysin kipeää porukkaa. Vainoharhaisia, aggressiivisia ja juuri sellaisia perinteisiä kiusaajatyyppejä. Omatkaan eivät lynkkaukselta säästy, jos ovat "väärällä" tavalla feministejä. Määrittelen edelleen itseni feministiksi mutta en enää aio liittyä mihinkään feministifoorumille enkä myöskään lähteä muuhun sen saran porukkatoimintaan mukaan.

Jos olisit noissa ryhmissä, voi olla, että et enää määrittelisi :'D Itse olin ajatellut että feministi = ihminen, jota kiinnostaa naisten oikeudet niin Suomessa kuin maailmalla ja joka näkee faktoihin perustuen naisiin kohdistuvat ongelmat. Eli n. 20 vuotta näin ajatellen feministi, ja n. kuukausi näiden ryhmien keskusteluita -> enpä ehkä olekaan enää feministi, kun nämä sekopäiset hörhöt ovat omineet feminismin itselleen, vaikkei tämä pseudo intersektionaalinen feminismi mitään todellista naisten oikeuksista välittämistä ole nähnytkään... Valitettavasti valtaosa ihmisistä yhdistää feminismin juuri tuohon kipeään porukkaan, ja itsekin olen aina iloisesti yllättynyt, jos kohtaan muunlaisen kuin täysin ideologisesti aivopestyn ihmisen, joka määrittelee itsensä feministiksi. Seuraavaksi ajattelen, että hän on varmaan jossain kiven alla elellyt :D

Vierailija
58/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on erotettu ystäväporukasta facessa, kun en enää ollut niin hyvä ystävä. Mun mielipiteistä ei pidetty, olin liian boheemi, eräs sanoi, että hyväksikäyttäjä (oli kyse taksikyydistä, johon tarjouduin mukaan, tietysti maksaen osuuteni). Olen ollut masentunut kohtalaisen pitkään ja silloin puukotetaan selkään. Oikea juorukerho tuo naispiiri, josta osa miehiä, draamailut mukaan lukien. En voi olla kaikkien tuon ryhmän ihmisten kanssa oma itseni enää.

Vierailija
59/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä fb-ryhmiin edes asiasta ilmoittamatta liittävät ihmiset ovat tosi ärsyttäviä! :(

Tai poistavat ilman selitystä.

Vierailija
60/153 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Hauskaahan tässä on se että näitä asioita ei tule ajateltua kovin pitkälle kun päässä viiraa, tai ennen kuin on oppinut virheestä tehtyään sen jo aikaisemmin. On ihmisiä jotka riehuvat työpaikoillaankin vaikka kaikille lienee selvää että ei todellakaan kannata. Vekkuleita nuo mt-puolen sairaudet kerrassaan.

Mt-ongelmiin liittyy yhä niin voimakas stigma, että kun on kerran avautunut väärässä paikassa, niin sitä ei enää erehdy tekemään toiste. Jatkossa osaa olla hyvin tarkkana siitä, että miten paljon asioistaan kertoo ja kenelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi