Mistä facebook-ryhmästä olet poistunut ja miksi?
Kommentit (153)
Poistuin sipsikaljavegaaneista, sillä ärsyynnyin ryhmän raivovegaanisista riidoista. Ryhmässä on puhtaiden vegaanien lisäksi kasvissyöjiä ja sekasyöjiä, jotka ovat kiinnostuneita vegaanisesta ruokavaliosta. Joku tällainen jakoi reseptin ja mainitsi, että yhden aineksen voi halutessaan korjata kananmunalla (oli tosiaan vain sivukommenttina, itsessään resepti oli siis vegaaninen), ja tästä syntyi useiden ketjujen dramaattinen kauhistelu.
Lisäksi ryhmässä kysyttiin monta kertaa viikossa, mihin pohjaan dippi kannattaa tehdä. Outoa ja ällöttävää oli myös hämmentävän yleiset kuvat tyhjistä likaisista lautasista, varustettuna tekstillä tyyliin "nomnom niin hyvää etten edes kuvaa malttanut ottaa ennen syömistä".
Olen aikeissa erota puutarha, piha ja viherrakentamis-ryhmästä, sillä 80% postauksista on kuvia tyyliin voikukista ja pyydetään epätoivoissaan tunnustusapua. Mulla on iso piha jonka muokkaamiseen ja kasvien hoitoon oikeasti kaipaisin vinkkejä, mutta se rikkaruohojen ihmettely saa korvat savuamaan.
Kiintymysvanhemmuus ryhmästä poistuin siinä vaiheessa kun siellä keskusteltiin siitä, miten muokkaavat lukiessa lastenkirjoista (esim klassikkosadut, Mauri Kunnakset jne) sukupuoliroolit päinvastoin.
En muista ryhmän nimeä tarkalleen, mutta kyseessä oli vegaaniryhmä, varmaan jokin näistä isoista vegaaniruokaan keskittyvistä ryhmistä. Siellä oli ihan järkyttävä meininki, jos postasit jotain vegaanista "roskaruokaa", siellä arvosteltiin että en minä vaan söisi, minä syön vaan itsekasvatettua ja lannoitettua lehtikaalia. Tätä tapahtui jatkuvasti, ihme vääntöä joka asiasta. Päätin sitten poistaa itseni ryhmästä, ei jäänyt ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan.
Vegaani- ja konmarittajien ryhmistä. Meno oli välillä milteinpä uskonnollisen fanaattista.
Aika monesta lapsiin liittyvästä ryhmästä sen jälkeen, kun aloitin työn lastensuojelun sosiaalityöntekijänä. En vaan kestä keskusteluja, joissa ihan tosissaan pohditaan, voiko 1-vuotias olla isänsä kanssa 5 tuntia kun äiti käy kampaajalla, onko hirveää antaa 2-vuotiaalle mehutiivistettä kerran vuodessa ja päättyikö haave 6 kk täysimetyksestä, kun 5,5 kk vauva söi pölypalleron.
Vauras nainen -ryhmässä hajosi pää verkostomarkkinointihulluihin.
Vierailija kirjoitti:
Aika monesta lapsiin liittyvästä ryhmästä sen jälkeen, kun aloitin työn lastensuojelun sosiaalityöntekijänä. En vaan kestä keskusteluja, joissa ihan tosissaan pohditaan, voiko 1-vuotias olla isänsä kanssa 5 tuntia kun äiti käy kampaajalla, onko hirveää antaa 2-vuotiaalle mehutiivistettä kerran vuodessa ja päättyikö haave 6 kk täysimetyksestä, kun 5,5 kk vauva söi pölypalleron.
kiitti.. kahvit näppiksellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiitti.. kahvit näppiksellä...
En ikävä kyllä edes liioitellut. On toki hyvä, että lasten hyvinvointi kiinnostaa, mutta noissa ryhmissä tuntuu homma välillä menevän ihan joukkohysterian puolelle + yleensä ymmärrys toisia kohtaan on miinuksen puolella.
Erityisherkkien ryhmästä, syystä että koko homma alkoi olla sellaista "uniikki lumihiutale ja olen niin herkkäh" hapatusta. Toki tunnustan olevani edelleen mm. aistiherkkä ja helposti sosiaalisista tilanteista uupuva ihminen, mutta en tarvitse ryhmää sitä varten ehkä sittenkään. En osaa selittää tarkemmin.
Ford club Finland
Moottoripyora.org
Facebookin motoristit
Puskaradio helsinki
Puskaradio vantaa
Puskaradio espoo
Hätäkaljat
Päiväkännit
Yksinäiset yhteen
Lohjalaiset
Onhan näitä.
Kaikista poistumiseen suurin syy on yleinen negatiivisuus.
Jos kaikki on pashkaa ja ottaa päähän ja kaikkee muuta niin ei sitä jaksa. Joka hiton asiasta ajatellaan negatiivisen kautta.
Se on hirveen raskasta ja syö energiaa. Ennemmin ympäröin itseni positiivisilla asioilla ja ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikeissa erota puutarha, piha ja viherrakentamis-ryhmästä, sillä 80% postauksista on kuvia tyyliin voikukista ja pyydetään epätoivoissaan tunnustusapua. Mulla on iso piha jonka muokkaamiseen ja kasvien hoitoon oikeasti kaipaisin vinkkejä, mutta se rikkaruohojen ihmettely saa korvat savuamaan.
Olen vissiin samassa puutarharyhmässä. Olin toiveikas siitä että saisin uusia ideoita ja oppisin kokeneiden vinkkejä. Äsken joku pyysi tunnistusapua ketunleivälle, aamulla ihmeteltiin taas vuohenputkea...
Lisäksi sellaiset, jolla ei ole mitään tietoa, antavat mutu-ehdotuksiaan, ärsyttävää. Miksi neuvoa jos ei tiedä?
Ärsyynnyn myös neuleryhmissä, suoraan sanottuna vain toinen toistaan rumempia tekeleitä ja kun on nähnyt miljoona "lohikäärmehäntähuivia", niin alkaa kyllästyttää. Jostain syystä en kuitenkaan ole poistunut näistä ryhmistä, taidan olla tyhmä.
Kaikista lähialueen kirppisryhmistä. Ihmiset varailee turhaan vaikka eivät oikeasti edes ole ostamassa tuotetta.
Feministiryhmästä ja Rennosta feministiryhmästä, sillä ne olivat aivan järkyttäviä mielenterveysongelmaisten runkkurinkejä joissa ressukat kiusaavat ja lynkkaavat jokaista vähänkin eri tavalla ajattelevaa... Kyllä elämä parani kun ei tarvinnut katsella sitä kiusaamisskeidaa omassa feedissä, suosittelen!!!
Äityleistä ja naistenhuoneelta. Rupes vituttamaa se jatkuva draamahaku. Tuntu, että ihmiset vietti siellä enemmän aikaa ku omassa elämässään. En halunnu olla yksi niistä enää vaikka aktiivinen ennen olinki.
Vallila-kirppikseltä. En kestänyt niitä kuvia wt-kämpistä, mitkä oli suunnilleen kuorrutettu Vallilan tekstiileillä. Se, että sun matto, verhot ja sohvatyynyt on kaikki eripari-eriväri Vallilaa, ei tee susta tai sun kämpästä tyylikästä. Huoh.
Jenny ja läskimyytinmurtajat : muttui tylsäksi väittelyryhmäksi. + Jenny itse poistui.
Kotiruoka: ällöttäviä julkaisuja.
Äitylit: tarviiko selittää? Olin 2 viikkoa vuonna 2013..
Poistuin koko fb:stä, it-aikakausi on tullut tiensä päähän.
Kissanomistajat. Järkkyä natseilua ja besserwisseröintiä koko ryhmä.
Joku laihdutusryhmä se oli. En kestänyt sitä tekopirteyttä ja lässytystä.
No ainakin Yhdyssana on yhdyssana -ryhmässä ihmiset kirjoittavat yleensä pitkän sepustuksen siitä, kuinka ovat pettyneet ja kyllähän se herättää myös tervettä keskustelua. Vaikkakin pienen kohinan jälkeen sitten kaikki jatkuu ennallaan.