Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys! Tajusin vasta nyt, minkä näköinen todellisuudessa olen!

Vierailija
16.05.2018 |

Kaikki alkoi siitä, kun näin töissä otetun videon, jossa näyn taustalla. Rehellisesti ottaen vähän järkytyin, että tuoko todella olen minä. Pienet tihrusilmät syvällä päässä, perussuomalainen taikinanaama ja vielä isohko nenä siihen seuraksi. Piirteet tuntuivat jotenkin hukkuvan, en näyttänyt miltään ja jos joltain edes, niin aika rumalta.

Olen elänyt nyt kolmekymppiseksi asti siinä luulossa, että olen perusnätti. No menin nyt sitten katsomaan vanhoja kuvia, joissa näin omat piirteeni eri silmin. Sama taikinanaama ja tihrusilmät siellä on olleet kuusitoistavuotiaanakin.

Eniten hämää se, että selfieissä ja joissakin muiden ottamissa kuvissa näytän todella erilaiselta. Läheltä katsottuna kasvot ovat kapeammat, silmät ja niiden väri tulevat esiin jne. Minulla on siis ihan sievät piirteet kuitenkin sen kaiken taikinanaaman keskellä... Olen kuitenkin tämän "lähietäisyyden" varaan rakentanut koko ulkonäköni, ja nyt tajuan, ettei se olekaan totuus.

Miksi tämä tuntuu näin pahalta?! Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu typerältä valittaa tällaisista asioista, mutta tuntuu että olen rakentanut kuvan omasta ulkonäöstäni ihan valheellisesti.

Kommentit (191)

Vierailija
21/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkytti eniten kropan muutos. Näin itseni heijastavasta peilipinnasta ja näytin aika pulskalta. Painoa on kyllä enemmän kuin ennen totta tosiaan muttei ole mennyt oikein jakeluun.

Vierailija
22/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... Kokeilin eilen ottaa selfien uuden puhelimen kameralla. "Kasvoja ei tunnistettu, yritä uudelleen." Laite ei kai tunnistanut luonnontilaista minua ihmiseksi. Yritin tänään meikattuna. Kuva tuli, sitten tuli ilmoitus tyyloin "kaunistetaan" ja lopputulos oli sellainen selvästi muokattu... Kamerasovellus oli tyytyväinen, minä hämmentynyt.

Mulla oli entisessä sama :D siinä oli joku automaattinen kaunistusfiltteri päällä, joka silotti ja blurrasi naaman melko muovisen näköiseksi.

Oli joo kiva huomata, että kamera ei tunnista mua ihmiseksi ja kun on täydessä tällingissä meikit naamassa, niin silti vielä lähtee kaunistus päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaistus saattaa vaikuttaa. Näytän kamalalta bulldogilta jos valaistus on väärä. Peilistä katsottuna kasvoni eivät juurikaan roiku.

Kännykällä ottamani selfiet ovat aivan hirveitä, otan ne aina vahingossa alaviistosta, kaula roikkuu kuin kalkkunalla, silmälasit näyttävät pullonpohjilta ja nenä valtavan suurelta.

Siksi oli helpotus nähdä kaverin kunnon kameralla ottamat kuvat vähän etäämmältä, en näytäkään ihan järkyttävältä friikiltä.

Vierailija
24/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jumalaisen kaunis käly, kuvissa näyttää vähintään 15kg lihavammalta, jostain syystä hänelle ilmestyy kuviin kaksoisleukakin. Kateellisena tietenkin hykertelen.

Toisaalta entinen työkaverini on vähän kuin hessuhopo, hompso, jolla vaatteet roikkuu, tukka roikkuu, kasvot näyttää mieheltä, jalat ja kädet heiluu epätahtiin ja kuvissa hän on kuin malli.

Itse lohduttaudun kamalista kuvista, ehkä näytän luonnossa ihmiseltä.

Vierailija
25/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No... Kokeilin eilen ottaa selfien uuden puhelimen kameralla. "Kasvoja ei tunnistettu, yritä uudelleen." Laite ei kai tunnistanut luonnontilaista minua ihmiseksi. Yritin tänään meikattuna. Kuva tuli, sitten tuli ilmoitus tyyloin "kaunistetaan" ja lopputulos oli sellainen selvästi muokattu... Kamerasovellus oli tyytyväinen, minä hämmentynyt.

Mulla oli entisessä sama :D siinä oli joku automaattinen kaunistusfiltteri päällä, joka silotti ja blurrasi naaman melko muovisen näköiseksi.

Oli joo kiva huomata, että kamera ei tunnista mua ihmiseksi ja kun on täydessä tällingissä meikit naamassa, niin silti vielä lähtee kaunistus päälle...

Käytännössä kaikissa puhelimissa on nykyään oletusasetuksena kauneusfiltteri päällä.

Esim. somessa näkee harvoin kuvia jotka vastaavat ollenkaan todellisuutta.

Vierailija
26/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme juuri porukalla ottamassa kuvia eräällä kesäleirillä. Normaalipainoiset näyttivät kuvassa ylipainoisilta, viulunkireä bodaripojukin isolta ja leveältä ja minä lyhyeltä vyötäröttömältä laatikolta. Käsivartenikin olivat ihmeen paksut. Rasvaprosenttini on naiseksi aavistuksen matalakin, mutta kivasti se kamera taas levensi ja kadotti silmät kaukokuvissa.

Vierailija
27/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten niin monen vaateliikkeen sovituskopeissa on ihan kamalat valot? Sitä on lähtenyt tyytyväisenä kaupungille shoppailemaan, kerännyt kasan kivoja vaatteita ja menee sovituskoppiin. Vaihtaa sen kivan lyhythihaisen mekon päälleen... ja TUM! Joka ikinen muhkura ja mahkura näkyy, kuultavat verisuonet ja täplikäs iho. Hiusten värikin on kulahtanut eikä meikki sovi yhtään. Ei muuta, kun äkkiä vaatteet vaihtoon ja kotiin itkemään.

Siis miksi, miksi vaateliikkeet käyttävät sellaisia kovia valoja, jotka ei imartele ketään ja kaikki vaatteet näyttää kamalalta päällä? Ei kai kukaan halua ostaa sellasta vaatetta mikä ei näytä hyvältä päällä.

Vierailija
28/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen ihmisiä bussin ikkunasta ja valtaosa miehistä ja naisista on rumia.

Minkäs me geeneillemme voimme.

Onneksi on vessan peili, josta näyttää edes hetken ihmiseltä. :D

Vierailija
29/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä aina kauhistelen, kun olen kampaajalla siinä peilissä hiukset märkinä tai joku pyyhe hiusten peitossa.

Vierailija
30/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten tulisi oppia ylipäätään rakentamaan itsetuntonsa jonkin muun kuin sen lärvinsä ja perseensä ympärille.

Sanonpahan vain. 

Sinkkumies

Säästyttäisiin monelta itkulta.

Onneksi te miehet ette ikinä arvostele naisten ulkonäköä ja lärviä ja pahenna ongelmaa....

Vierailija
31/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jumalaisen kaunis käly, kuvissa näyttää vähintään 15kg lihavammalta, jostain syystä hänelle ilmestyy kuviin kaksoisleukakin. Kateellisena tietenkin hykertelen.

Toisaalta entinen työkaverini on vähän kuin hessuhopo, hompso, jolla vaatteet roikkuu, tukka roikkuu, kasvot näyttää mieheltä, jalat ja kädet heiluu epätahtiin ja kuvissa hän on kuin malli.

Minulla oli työkaveri, joka oli ihan normaalin näköinen. Kapakkaillan jälkeisissä kuvissa muut olivat punanaamaisia hikipossuja ja hän oli todella kaunis. Mystinen tilanne.

Vierailija
32/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lekurissa ja katsoin myöhemmin omakannasta mitä oli kirjoittanut. Syy miksi kävin oli selkeästi kirjoitettu. Mutta, yksi lause, keskivartalolihavuus. No niin onkin, mutta jotenkin järkytyin, kun näin sanan kirjoitettuna. Ei sanonut asiasta mitään, tiedän, tiedän, että totta on ja olen vaan katsonut itseäni peilistä tietyistä kulmista. Apua, hitto, laiharille.

Vierailija
33/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa rumana miehenä Tinderiin kuva niin tiedätte mitä on olla oikeasti ruma :D

Vierailija
34/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli työkaveri, joka oli ihan normaalin näköinen. Kapakkaillan jälkeisissä kuvissa muut olivat punanaamaisia hikipossuja ja hän oli todella kaunis. Mystinen tilanne.

Mä kyllä tiedän mistä tämä johtuu, mutta jos sen sanon ääneen, niin olenkin sika.

Sinkkumies

Jos olisit psyykkisesti normaali ihminen, niin kysyisin mielelläni.

Sinun kohdallasi olen pahoillani siitä, että vanhemmillasi petti ehkäisy juopottelukuukausien jälkeen.

Vierailija
35/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta, eikö ole parempi niin, että kauempaa katsottuna henkilö ei ole erityinen, mutta lähemmässä tarkastelussa osoittautuu ihan mukiinmeneväksi kuin päinvastaisessa tilanteessa eli kaukaa katsoen upea, mutta lähikontakti tuokin pettymyksen.

Vierailija
36/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että luulee näyttävänsä rumalta kuvissa, on varsinkin yleistä. Tämä johtuu pääosin siitä, että suurin osa ihmisistä on tottunut näkemään peilikuvan kasvoistaan eikä sitä minkä muut ihmiset oikeasti näkevät. Jokaisella esiintyy kasvoissa asymmetriaa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, ja nämä asymmetriat pistävät silmään kun katsot kuvaa itsestäsi, jossa asymmetriat ovat siis toisinpäin verrattuna peilikuvaasi. Tästä syystä koet itsesi rumemmaksi kuvissa kuin mitä oikeasti olet.

Sama asia menee toisinkin päin, eli läheisesi ja kaverinne pitävät peilikuvaanne rumempana kuin teidän oikeita kasvoja, koska ovat tottuneet jälkimmäisiin. Tutkimuksia asiasta löytyy.

Vierailija
37/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksellisuus ja se että on kasvokkain hyvännäköinen, ovat täysin eri asioita. Exäni (mies) oli tyrmistyttävän komea. Hän sai jatkuvaa huomiota naisilta, suorastaan melkein pyörtyilivät nähdessäänn hänet, kuten minäkin. :D

Silloin kun tutustuin häneen halusin näyttää kaverille miten hyvännäköisen miehen olen löytänyt. Selasin hänen kuviaan Facebookista ja yhdessäkään hän ei ollut oman itsensä näköinen, vaan todella mitään sanomattoman näköinen. Harmitti.

Toisaalta tiedän erään erittäin kuvauksellisen naisen. Luonnossa häntä ei edes tunnista, mutta videoissa ja kuvissa näyttää kaunottarelta. Luonnossa näyttää lihavalta ja isonenäiseltä, suorastaan miesmäiseltä. Hänellä on vaan niin voimakkaat kasvonpiirteet, jotka kuvissa kuin jonkun taian lietsomana näyttävät hyvältä.

Vierailija
38/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monen vaateliikkeen sovituskopeissa on ihan kamalat valot? Sitä on lähtenyt tyytyväisenä kaupungille shoppailemaan, kerännyt kasan kivoja vaatteita ja menee sovituskoppiin. Vaihtaa sen kivan lyhythihaisen mekon päälleen... ja TUM! Joka ikinen muhkura ja mahkura näkyy, kuultavat verisuonet ja täplikäs iho. Hiusten värikin on kulahtanut eikä meikki sovi yhtään. Ei muuta, kun äkkiä vaatteet vaihtoon ja kotiin itkemään.

Siis miksi, miksi vaateliikkeet käyttävät sellaisia kovia valoja, jotka ei imartele ketään ja kaikki vaatteet näyttää kamalalta päällä? Ei kai kukaan halua ostaa sellasta vaatetta mikä ei näytä hyvältä päällä.

Ne valot ovat raakoja ja pienen pienessä pukukopissa valaisevat juuri sillä tavalla, mikä on kaikkein kamalin. Luulisi, että kauppojen kannattaisi satsata pukukoppeihin, sillä siellähän se ostopäätös tehdään.

Vierailija
39/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme juuri porukalla ottamassa kuvia eräällä kesäleirillä. Normaalipainoiset näyttivät kuvassa ylipainoisilta, viulunkireä bodaripojukin isolta ja leveältä ja minä lyhyeltä vyötäröttömältä laatikolta. Käsivartenikin olivat ihmeen paksut. Rasvaprosenttini on naiseksi aavistuksen matalakin, mutta kivasti se kamera taas levensi ja kadotti silmät kaukokuvissa.

Luultavasti olet leveä läski.

Sinkkumies

No muuten hyvä mutta painan 53kg ja rasvaprosenttini on 17,4. Vyötärö 65cm. Etten ainakaan kovin läski 😊. Ja mitat yliopiston tutkimuskäytössäkin olevilla laitteilla mitattu.

Vinkki: Pysykin mielellään sinkkuna.

Vierailija
40/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja tuntemuksia. Näin hiljattain eräistä juhlista itsestäni sivulta otetun kuvan. Järkytyin! Parhaat päivät on tosiaan nähty. Kaksoisleukaa, tihrusilmät, kauhea nenä ja yläkroppa, etenkin käsivarret näytti jumalattoman paksuilta. Odotan jo syksyä, että saa pukeutua peittävämmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi