Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys! Tajusin vasta nyt, minkä näköinen todellisuudessa olen!

Vierailija
16.05.2018 |

Kaikki alkoi siitä, kun näin töissä otetun videon, jossa näyn taustalla. Rehellisesti ottaen vähän järkytyin, että tuoko todella olen minä. Pienet tihrusilmät syvällä päässä, perussuomalainen taikinanaama ja vielä isohko nenä siihen seuraksi. Piirteet tuntuivat jotenkin hukkuvan, en näyttänyt miltään ja jos joltain edes, niin aika rumalta.

Olen elänyt nyt kolmekymppiseksi asti siinä luulossa, että olen perusnätti. No menin nyt sitten katsomaan vanhoja kuvia, joissa näin omat piirteeni eri silmin. Sama taikinanaama ja tihrusilmät siellä on olleet kuusitoistavuotiaanakin.

Eniten hämää se, että selfieissä ja joissakin muiden ottamissa kuvissa näytän todella erilaiselta. Läheltä katsottuna kasvot ovat kapeammat, silmät ja niiden väri tulevat esiin jne. Minulla on siis ihan sievät piirteet kuitenkin sen kaiken taikinanaaman keskellä... Olen kuitenkin tämän "lähietäisyyden" varaan rakentanut koko ulkonäköni, ja nyt tajuan, ettei se olekaan totuus.

Miksi tämä tuntuu näin pahalta?! Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu typerältä valittaa tällaisista asioista, mutta tuntuu että olen rakentanut kuvan omasta ulkonäöstäni ihan valheellisesti.

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta voi tehdä sellaisen päätelmän, että todella monia ärsyttää katsella kuvia itsestään ja monet suorastaan järkyttyvät nähdessään video- tai valokuvamateriaalia itsesään. Sitten taas ne, jotka pitävät omasta ulkonäöstä valokuvissa, eivät ole niin tyytyväisiä peilikuvaansa. Toisin sanoen varmaan suurimmalla osalla ihmisistä on kuvia/kuvakulmia/hetkiä, jolloin näyttää omasta mielestään aivan kammottavalta ja haluaisi vain unohtaa näkemänsä.

Senpä takia on todella vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka pistävän sosiaaliseen mediaan kuvia toisista, vaikka toinen on sanonut, ettei pidä kyseisestä kuvasta tai suorastaan vihaa sitä. Kun silläkin tyypillä, jonka on pakko laittaa se epäonnistunut kuva toisesta someen, on ollut ne omat paskat hetkensä, niin miten hän voi tehdä toiselle niin? Oma siskoni on yksi hyvä esikmerkki tällaisesta torvelosta, joka ei kunnioita ollenkaan toisten toivetta siitä, mikä kuva saisi jäädä vain yksityisiin arkistoihin ja piiloon somelta.

Kerran vietimme isänpäivää yhdessä, minun perheeni ja siskoni perhe. Minä, kaksi teini-ikäistä lastani ja hänen teini-ikäinen tyttärensä istuimme yhdessä rennosti sohvalla ja katsoimme televisiota. Siskoni päätti vaivihkaa ottaa meistä kuvan ja jakoi sen samantien Facebookiin ilman yhdenkään kuvassaolijan suostumusta. Se kuva oli aivan JÄRKYTTÄVÄ. Yhdellä teinillä oli käsi juuri menossa nenään, toinen oli puoliksi makuuasennossa ja suu auki ja kolmannella oli silmät selällään, koska telkkarista tuli jotain jännittävää juuri kuvaushetkellä. Kuvan kruunasi minä teinien keskellä leveänä ja valkoisena kuin maitovalas, olin lysähtänyt rentoon, huonoryhtiseen asentoon ja ilmeeni oli murjottava, suorastaan vihainen. Yksi teineistä melkein purskahti itkuun, kun näki kuvan Facebookissa ja minä repesin nauramaan. :D Niin kamala se kuva oli. Miksi kukaan haluaa jakaa koko maailmalle tuollaisen kuvan, joka on kaikkien osalta täysin epäonnistunut?

Vierailija
182/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut uudessa työpaikassa ja siinä sittenpäivän mittaan olin mielessäni arvioinut niitä uusia tiimiläisiä ulkoisen olemuksensa perusteella. Oli pitkä ja toinen vieläkin pidempi (esim harrastaakohan kumpikaan korista?) ja yksi mun yhtälailla vaalea nainen (huh, onneksi olen sentään hoikempi vaikka kiloja onkin kertynyt) jne ja sitten meistä otettiin jossain vaiheessa oikein ryhmäkuva. Myöhemmin sitten tämän kuvan nähtyäni kuvittelin pitkään, että katson jotain aiempaa ryhmäkuvaa. En nimittäin tunnistanut itseäni kuvasta lainkaan. Siinä minun paikallani oli oikeasti lihava nainen joka näytti täysin vieraalta ihmiseltä, lähinnä joltain plussapallolta. (Onneksi en sentään ääneen ihmetellyt ja kysynyt keneltäkään, että onko tuo nainen tuossa mun edeltäjä.) Se olin nimittäin ihan minä itse! Mä en todellakaan ollut tajunnut kuinka iso musta oli tullut. Ehkä vieläkin pahempaa oli se, että minä olin sen kuvan paksuin ja lihavin eikä suinkaan tämä nainen, jota oikeasti pidin itseäni tuhdimpana (ja okei, liian lihavana/miksei jo laihduta). Paha oli syyttää edes vääristävää kameraa, kaikki muut kun näytti presiis samalta kuin livenäkin.

Vieläkin alkoi v*tuttamaan koko tilanne .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko tuo parempi.. itsellä päinvastanen ongelma; kaukaa näytän nätiltä mutta heti ku näkee läheltä nii auta armias.

Vierailija
184/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä jo sanottukin, mutta peilissä näkyy peilikuva. Videolta ja valokuvissa näet itsesi kuten muut näkevät. Siksi näytät omasta mielestäsi oudolta, olet tottunut peilikuvaasi, joka on siis "väärinpäin".

Vierailija
185/191 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäki oon nähny videota itsestäni.. Hiukseni on niissä aina väriltään tumma epämääränen tasavärinen savi, peilistä kun katson niin hiukseni ovat kiiltävät ja tummanvaaleat blondeilla raidoilla..

Ja siis naama, just semmonen epämääränen josta ei meinaa erottaa mitään piirteitä!! Mitä vittua?

Muiden ottamissa kuvissa myös olen ihan karseen näkönen. Itse otetuissa selfieissä ja kameran videoissa ihan ok, joskus jopa nätti.

Mulla kylläkin on yks kaveri, joka on oikeasti todella kaunis, kasvoiltaan ja oikeastaan kyllä vartaloltaankin semmonen victorias secret-malli, mutta valokuvissa on todella tavanomaisen näköinen, todella outoa. Ja kuvissa kummiskin hymyilee iloisena, kyse ei oo siitä että murjottais tai tms.

Toivon että itsekin vaan jostain syystä näytän kamalalta kuvissa ja oikeassa elämässä näytän samalta kuin kotipeilissä :D

Vierailija
186/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorintaju ja itseironia paikkaavat mennen tullen puutteita ulkonäössä. Hauskin ketju aikoihin.

Erityisesti mua huvittaa - en tiedä miksi -  että aika iso osa av-mammoista näyttää ilmeisesti Jaajolta! :DD 

Tai sitten tästä vaan täytyy vetää johtopäätös, että Jaajo näyttää keski-ikäiseltä naiselta?

Vierailija
187/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä näytän hyvältä, ja kuvissa, jotka on otettu vasemmalta puoleltani (sekä selfiet että muiden ottamat) näytän jopa kauniilta. Oikea puoleni taas on ihan hirveä, nenä näyttää valtavalta hyppyriltä (joka on kummallista, sillä vasemmalta puolelta se näyttää pieneltä, söpöltä kyömynenältä), silmäni on paljon pienempi kuin vasemmanpuoleinen ja leuka näyttää pitkältä (vaikka edestä katsottuna ja oikealta puolelta se on täysin sopusuhtainen, vaikkakin leukalinja on hyvin vahva).

Ongelmani on siis hyvin epäsymmetriset kasvot, ja aina kun otan itse kuvaa tai olen kuvattavana, käännän kameraan päin aina vasemman puolen kasvoistani. Muuten näytän alieniltä.

Vierailija
188/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kampaajan tuolissa istuminen on ihan hirveää kun näkee itsensä. Mä näytän Jabbalta kun isken ruhoni siihen tuoliin. Ja hoikka kampaaja simpsakkana pyörii siinä ympärillä. Ristus mikä itseinho aina iskee.

Mä olen valokuvamalli, oikeasti mielestäni hyvinkin kaunis. Minulla on selkeät ja tummat piirteet, olen erittäin hoikka, hyvät ja valkoiset hampaat jne.

Sitten kun kampaaja laittaa sen pressun päälle ja kastelee hiukset, vieläpä kampa ne keskijakaukselle, on pakko pistää silmät kiinni. Ihan karsee näky. Kaikilla meillä on huonot hetkemme :D

No mut entäs ne kuvat ja selfiet? Näetkö niissä kauniin naisen vai jotain muuta?

En osaa ottaa selfieitä. Ostin iPhone 8:n ja jokainen tällä ottamani kuva on hirveä tai tosi hirveä. Leveä otsa, nenän tilalla ankan nokka ja toinen silmistä ilmeisesti lazy eye. Huulessa arpi korostuu, samoin otsan oikeasti lähes huomaamattomat aknearvet. Aiemmassa Samsungissa oli kai joku filtteri, tsi vaan armollisempi kamera, kun sillä tuli ihan hyviä. Studiokuvista pidän, samoin ihan kavereiden ”oikealla kameralla” ottamista kuvista. Ihan elätän itseni tällä hommalla vaikka mielestäni olen peilissä paljon nätimpi kuin kuvissa, ei vaan puoltoistametrinen varsi riitä catwalkeille.

Mulla oli aiempi puhelin myös samsung ja siinä oli armollisempi kamera. Näytin omalta itseltäni siinä ja hyvästä kuvakulmasta jopa kuvaukselliselta. Nyt mulla on honor 7 ja tässä etukamera on kamala, tummat silmänaluset korostuu samoin kaikki virheet. Myös nenästä tulee suurempi, toinen silmä on aina kuvissa isompi kuin toinen 😂

Toki sitten kun laittaa filtterin niin en näytä kovin hirveältä ja jos vähän muokkaa kuvien kirkkautta ja kuvakulmaa niin näytän hyvältä. Mutta ilman filttereitä näytän hirveältä

Vierailija
189/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin itkeä kun näin passikuvani. Niiin ruma, pubiruusun näköinen kuvatus.

Vierailija
190/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alkoi siitä, kun näin töissä otetun videon, jossa näyn taustalla. Rehellisesti ottaen vähän järkytyin, että tuoko todella olen minä. Pienet tihrusilmät syvällä päässä, perussuomalainen taikinanaama ja vielä isohko nenä siihen seuraksi. Piirteet tuntuivat jotenkin hukkuvan, en näyttänyt miltään ja jos joltain edes, niin aika rumalta.

Olen elänyt nyt kolmekymppiseksi asti siinä luulossa, että olen perusnätti. No menin nyt sitten katsomaan vanhoja kuvia, joissa näin omat piirteeni eri silmin. Sama taikinanaama ja tihrusilmät siellä on olleet kuusitoistavuotiaanakin.

Eniten hämää se, että selfieissä ja joissakin muiden ottamissa kuvissa näytän todella erilaiselta. Läheltä katsottuna kasvot ovat kapeammat, silmät ja niiden väri tulevat esiin jne. Minulla on siis ihan sievät piirteet kuitenkin sen kaiken taikinanaaman keskellä... Olen kuitenkin tämän "lähietäisyyden" varaan rakentanut koko ulkonäköni, ja nyt tajuan, ettei se olekaan totuus.

Miksi tämä tuntuu näin pahalta?! Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu typerältä valittaa tällaisista asioista, mutta tuntuu että olen rakentanut kuvan omasta ulkonäöstäni ihan valheellisesti.

Silmien kokoo suhetutenaan muun kasvojen osiiin kuten kulma luu suhtetettuna etäisyyteen nenästä. Toisillahan nenäluusto taivuttaa kyynelkanavat etäämmälle toisistaan.

Vierailija
191/191 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin... ja samaistun.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valaistus saattaa vaikuttaa. Näytän kamalalta bulldogilta jos valaistus on väärä. Peilistä katsottuna kasvoni eivät juurikaan roiku.

Kännykällä ottamani selfiet ovat aivan hirveitä, otan ne aina vahingossa alaviistosta, kaula roikkuu kuin kalkkunalla, silmälasit näyttävät pullonpohjilta ja nenä valtavan suurelta.

Siksi oli helpotus nähdä kaverin kunnon kameralla ottamat kuvat vähän etäämmältä, en näytäkään ihan järkyttävältä friikiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän