Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytys! Tajusin vasta nyt, minkä näköinen todellisuudessa olen!

Vierailija
16.05.2018 |

Kaikki alkoi siitä, kun näin töissä otetun videon, jossa näyn taustalla. Rehellisesti ottaen vähän järkytyin, että tuoko todella olen minä. Pienet tihrusilmät syvällä päässä, perussuomalainen taikinanaama ja vielä isohko nenä siihen seuraksi. Piirteet tuntuivat jotenkin hukkuvan, en näyttänyt miltään ja jos joltain edes, niin aika rumalta.

Olen elänyt nyt kolmekymppiseksi asti siinä luulossa, että olen perusnätti. No menin nyt sitten katsomaan vanhoja kuvia, joissa näin omat piirteeni eri silmin. Sama taikinanaama ja tihrusilmät siellä on olleet kuusitoistavuotiaanakin.

Eniten hämää se, että selfieissä ja joissakin muiden ottamissa kuvissa näytän todella erilaiselta. Läheltä katsottuna kasvot ovat kapeammat, silmät ja niiden väri tulevat esiin jne. Minulla on siis ihan sievät piirteet kuitenkin sen kaiken taikinanaaman keskellä... Olen kuitenkin tämän "lähietäisyyden" varaan rakentanut koko ulkonäköni, ja nyt tajuan, ettei se olekaan totuus.

Miksi tämä tuntuu näin pahalta?! Onko kukaan kokenut samaa? Tuntuu typerältä valittaa tällaisista asioista, mutta tuntuu että olen rakentanut kuvan omasta ulkonäöstäni ihan valheellisesti.

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, olen kokenut saman järkytyksen :p

Vierailija
2/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join the club. Mä järkytyn suunnilleen joka kerta kun näen valokuvia itsestäni. Näytän ihan hirveältä. Lyhyt kaula, pyylevä, hiukset vasikannuolemana päätä myöten. Idiootin ilme yleensä kaupanpäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you, ap! En ole koskaan nähnyt videoita itsestä (ehkä vaan hyvä...) mutta kuvissa näytän ihan tosi erilaiselta kuin peilissä. Joskus ihan hätkähdän valokuvia katsoessa, että tuo ei voi olla minä :D Mut ehkä sun pitää vaan hyväksyä että sellaista se on. Ollaan paljon muutakin kun ulkonäkö.

Vierailija
4/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta, mitä itse menin kokeilemaan (ja olen siis ihan nätiksi kehuttu normaalipainoinen perustytsy), oli kun jostain luin että laita peili esim. lattialle ja mene kontalleen sen ylle ja katso kasvojasi... niin näet sen mitä mies näkee sängyssä kun olet hänen päällään. En suosittele kokeilemaan! :D

Vierailija
5/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Itse inho on sen verran korkealla etten omista mitään sosiaalisen median tilejä LinkedIniä lukuunottamatta ja sielläkin ilman omaa kuvaa.

Aina kun joku kaivaa kameran esiin niin mä katon ja kauas.

Tää itsetietoisuus tässä mielessä on ollut aina, pahimmillaan 25 v mutta viime aikoina helpottanut jossain määrin kun 30v täytin...

Vierailija
6/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole näyttänyt hyvältä mielestäni missään kuvissa, kaikista vastenmielisimpiä oikeastaan ne kavereiden minusta ottamat kuvat. Olen kuitenkin oman peilikuvani kanssa oppinut jotenkin elämään, mutta se todellinen kuva itsestä järkyttää aina 100-0.

Vierailija
7/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo itsensä mollaaminen ja alentaminen ala oikeesti riittämään?

Olet varmaan ihan tavis, niin kuin suurin osa ihmisistä.

Vierailija
8/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... Kokeilin eilen ottaa selfien uuden puhelimen kameralla. "Kasvoja ei tunnistettu, yritä uudelleen." Laite ei kai tunnistanut luonnontilaista minua ihmiseksi. Yritin tänään meikattuna. Kuva tuli, sitten tuli ilmoitus tyyloin "kaunistetaan" ja lopputulos oli sellainen selvästi muokattu... Kamerasovellus oli tyytyväinen, minä hämmentynyt.

Vierailija
9/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... Kokeilin eilen ottaa selfien uuden puhelimen kameralla. "Kasvoja ei tunnistettu, yritä uudelleen." Laite ei kai tunnistanut luonnontilaista minua ihmiseksi. Yritin tänään meikattuna. Kuva tuli, sitten tuli ilmoitus tyyloin "kaunistetaan" ja lopputulos oli sellainen selvästi muokattu... Kamerasovellus oli tyytyväinen, minä hämmentynyt.

Aa nykypäivänä tommosiakin.

Vierailija
10/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin järkytyn aina kun nään toisen ottaman valokuvan itsestä. Peilistä katsoessa minulla on selkeä leukalinja ja piirteet mutta valokuvaa katsoessa leukani ikään kuin häviää. Lisäksi kuvissa näytän ainakin seitsemän kiloa lihavammalta. Olen kyllä monista todella kauniista/komeista huomannut että näyttävät livenä paljon paremmalta kuin kuvissa. Monilla se menee taas toisinpäin. 

Vierailija
11/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tää keskustelu mutta vaan siks että samaistun.

Peilissä on ihan nättikin naama kun kahtoo mutta ai kauhee jos joku valokuva missä näkyy kokonaan,suohirviökin on nätimpi ja kiinteempi.Yyyyh.

Kesä on pahinta aikaa kun ei voi kietoutua useeseen kerrokseen vaatetta hävittääkseen epämääräsen olemuksensa

Vierailija
12/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Hesarissa oli artikkeli kuvantunnistuksesta ja sai testata sitä omaan kuvaan. Tekoäly tulkitsi minut 70-vuotiaaksi ja MIEHEKSI!

Vierailija
13/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join the club. Mä järkytyn suunnilleen joka kerta kun näen valokuvia itsestäni. Näytän ihan hirveältä. Lyhyt kaula, pyylevä, hiukset vasikannuolemana päätä myöten. Idiootin ilme yleensä kaupanpäälle.

Reps... Sori, oli vaan niin hauska kuvaus. :D

Vierailija
14/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman havainnon parikymppisenä.

Ajattelin aina olevani sellainen kutosen mies, joka tuurilla voisi löytää naisen jonka mielestä juuri minä olen jopa komeahko.

Jotenkin luulin että tytöt arvostaisivat hyväkuntoisuutta ja siistiä pukeutumista. Olin väärässä.

Kaiken ratkaisee geneettiset tekijät. Joko olet syntynyt naisten suosimaksi mieheksi tai et ole. Makuasiat liittyvät tyyliseikkoihin, mutta niillä on merkitystä vasta jos geenisi ovat kunnossa. Niillä voit muuttua tietyn naisen silmissä rumaksi, mutta et yhdenkään silmissä komeaksi.

Tajusin olevani lyhyt, pulloharteinen ja siropiirteinen. Äänikin on korkeahko. Tipuin hetkessä "kutosesta" Klonkkua vastaavaksi mieheksi.

En ole sittemmin tavoitellut parisuhdetta, hyväksyn että olen naisten silmissä ylijäämämateriaalia koska en olisi kyennyt 20 000 vuotta sitten puolustamaan naista tai siittämään pitkiä ja raamikkaita jälkeläisiä.

Vierailija
15/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta ::Dd

Olen ruma nelikymppinen ja ymmärrän.

Vierailija
16/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun anorektikko näkee itsensä läskinä, niin minulla on toisin päin. Viimeksi lähtiessäni ulos katsoin peilistä, että hei hyvältä näyttää ja ihanaa, kun pienempikokoinen paitakin istui päälle kuin nakutettu pienen laihdutuksen jälkeen. Sitten näin itsestäni otetut kuvat kyseiseltä päivältä.. "HYI SA..TANA!" oli ensimmäinen huutokommentti, joka pääsi suustani. Vaikka katsoisin itseäni peilistä ja samaan aikaan katson puhelimesta minusta otettua kuvaa, niin en vain mielestäni näytä peilissä yhtä kamalalta kuin kuvassa. En ymmärrä.

Vierailija
17/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä!

7, niin varmaan pitäisikin. Mutta on se aika raadollista, kun tajuaa rakentaneensa ulkonäkönsä ihan valheellisten piirteiden ympärille.

11, kesä tässä ahdistaakin! Nyt kun on niin voimakas paahde ja auringonvalo, niin se vielä oikein korostaa näitä virheitä. No, aurinkolasit silmillä vaan sitten... Mieluiten vaikka koko loppuelämä :D

Vierailija
18/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Sitä surua kun näin sivuprofiilini. Ja pälvikaljuni sekä takatukan :(

Entä se kun kuulin oman ääneni nauhurin nauhalta!

Vierailija
19/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta, mitä itse menin kokeilemaan (ja olen siis ihan nätiksi kehuttu normaalipainoinen perustytsy), oli kun jostain luin että laita peili esim. lattialle ja mene kontalleen sen ylle ja katso kasvojasi... niin näet sen mitä mies näkee sängyssä kun olet hänen päällään. En suosittele kokeilemaan! :D

Ai kauhee! Mulla on tää asia kyllä käynyt mielessä kun mies on päällä, kyllähän silläkin naama roikkuu :) Sen oivalluksen jälkeen oon ite ollut päällä mahdollisimman pystyssä...

Vierailija
20/191 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistus saattaa vaikuttaa. Näytän kamalalta bulldogilta jos valaistus on väärä. Peilistä katsottuna kasvoni eivät juurikaan roiku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi