Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukua tapaamaan, vaatimukset ahdistaa

Huolestunut
16.05.2018 |

Olen menossa tapaamaan erimaalaisen mieheni laajempaa sukua ja appivanhemmat neuvoivat että tulee olla sitten hienosti pukeutunut, koruja ja hieno meikki... Pienten lasten kotiäitinä en ole laittautunut nyt vuosiin ja ahdistaa miten selviän muutenkaan niin erilaisessa kulttuurissa jossa minulta sitten odotetaan ties mitä. Kukaan ei kuitenkaan ymmärrä miksi olen tästä niin stressaantunut :(

Miten te reagoisitte? Olenko ainoa jota tällainen stressaa?

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaisi, jos joutuisin matkustamaan kyseiseen maahan, pelottaisi ihan.

Mutta ei kyllä se, miltä mä näyttäisin heidän mielestään.

Enpä usko, että suomalaisnainen tuossa vertailussa nimittäin huonommaksi jää.

Kai se nyt on selvää, että sinä et ole kuten he.

Eli en ymmärrä mikä ahdistaa.

Se se naurettavaa olisi, jos yrittäisit naamioitua turkkilaiseksi!

Jos anoppi pelkää ettet ole kylliksi korea, varustakoon sinut oikeisiin hiluihin.

Ongelma on kai se, että anoppi pelkää, ettei miniä näytä riittävän pramealta, ja hän itse tulee naurunalaiseksi.

Mikä taas kertoo, miten vanhanaikainen kulttuuri on kyseessä.

Vierailija
22/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset aina myötäilee

Olet vaan rennon suomalainen

Illalla alat grillaan makkaraa ja perunasalaatit pöytään

Hoilaat karaokea illat ja juot saunalämmintä kossua

Mukavat löhöhousut jalkaan ja oot kuin kotonasi

Sillain Suomessa sukuloidaan

Selitä tämä heille ja pyydä kunnioittamaan suomalaisia tapoja

Vai ovatko miehesi sukulaiset suvaitsemattomia?

Appivanhemmat ovat moderneja, liberaaleja suvakkeja mutta ymmärtääkseni tämä Turkissa elävä suku ei ole samanlaista porukkaa. En usko että kysyvät mitään kulttuuristani enkä usko että ovat erityisen suvaitsevaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ahdistua turhaan. Appivanhempasi tuntevat molemmat kulttuurit, tietävät arkityylisi ja sen miten heilläpäin naiset sukulointia vartenkin laittautuu näyttävästi. Halusivat varmaankin vain, että tiedät mitä on vastassa etkä tunne olosi noloksi. Ei se tarkoita että sinun pitää muuttaa itseäsi, vaan että tämä on nyt verrattavissa esim yo-juhliin eikä mökkeilyyn pukeutumisen osalta.

Vierailija
24/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuollainen stressaa, ap, reaktiosi on mitä luonnollisin. Vaikuttaa siltä, että appivanhemmat neuvoivat hyvää hyvyyttään, jotta tilanne olisi sinulle helpompi. Onko sinulla ketään meikkaamisesta ja vaatteista ym. tietävää ystävää, joka voisi vähän opettaa sinua ja miettiä vaikka asukokonaisuuksia eri päiville valmiiksi? Netistä löytyy myös paljon ns. meikkitutoriaaleja. Näin saisit vähän valmistauduttua eikä perilläoloaika menisi pelkkään stressaamiseen.

Vierailija
25/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaatko puhua turkkia? Vai puhuvatko kaikki sukulaiset englantia tms. vieraita kieliä kanssasi? Mitä tasoa nämä sukulaiset ovat? Missä päin Turkkia asuvat?

Vierailija
26/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edustamassa"??

Voi herran tähden! Kuninkaallisiako ne muka ovat?

Turkki on köyhä ja kehittymätön maa Suomeen verrattuna. Eli etköhän sinä kelpaa.

Oman makusi mukaisissa kesävaatteissa.

Mikäli he ovat ylhäisöä, Suomeen saapuu tietenkin hyvissä ajoin kuninkaallinen neuvoja, joka hankkii sulle protokollan vaatimat vermeet ja opastaa sua miten niiataan oikeaoppisesti.

Mikä miehesi on ammatiltaan, kruununprinssikö?

Vierailija
27/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaiset aina myötäilee

Olet vaan rennon suomalainen

Illalla alat grillaan makkaraa ja perunasalaatit pöytään

Hoilaat karaokea illat ja juot saunalämmintä kossua

Mukavat löhöhousut jalkaan ja oot kuin kotonasi

Sillain Suomessa sukuloidaan

Selitä tämä heille ja pyydä kunnioittamaan suomalaisia tapoja

Vai ovatko miehesi sukulaiset suvaitsemattomia?

Appivanhemmat ovat moderneja, liberaaleja suvakkeja mutta ymmärtääkseni tämä Turkissa elävä suku ei ole samanlaista porukkaa. En usko että kysyvät mitään kulttuuristani enkä usko että ovat erityisen suvaitsevaisia.

Se on sitten heidän häpeänsä, ei sinun.

Yleensä isäntäväen tehtävä on saada vieras viihtymään eikä arvostella häntä.

Vierailija
28/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ahdistaisi, jos joutuisin matkustamaan kyseiseen maahan, pelottaisi ihan.

Jos anoppi pelkää ettet ole kylliksi korea, varustakoon sinut oikeisiin hiluihin.

Ongelma on kai se, että anoppi pelkää, ettei miniä näytä riittävän pramealta, ja hän itse tulee naurunalaiseksi.

Kiitos, tästä oli apua. Tuntuu että perhe välillä unohtaa että olen suomalainen ja nytkin he tuntuvat unohtaneen että mukaan lähtee suomalainen miniä. Pitää muistuttaa vaan uudestaan ja uudestaan että olen suomalainen enkä voi muuksi muuttua.

Olet myös oikeassa siinä että miniä on anopin aarre jota esitellään ylpeänä. En halua anoppia nolata, mutta en myöskään voi naamioitua turkkilaiseksi, hassu ajatuskin!

Vierailija
29/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaten ne varmaan neuvoisi Turkista Suomeen mökkilomalle tulevaa, että on sitten tapana pukeutua rennosti, oloilu- tai urheiluvaatteisiin.

Ei ap:n tarvitse näyttää turkkilaiselta kuningattarelta, vaan ymmärtää että kohtaamisissa kaikki muut ovat huoliteltuja ja juhlavasti pukeutuneita, ja pyrkiä samaan suomalaisittain. Kai ap:lla nyt jotain kesäjuhlia tai menoja on ollut täällä kotimaassakin? Ne vaatteet.

Vierailija
30/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte anopin kanssa shoppaamassa ja meikkineuvojahan varmaan saa päivitettyä jossain kosmetologilla tai meikkauskurssilla tms.

Vierailija
31/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tästä oli apua. Tuntuu että perhe välillä unohtaa että olen suomalainen ja nytkin he tuntuvat unohtaneen että mukaan lähtee suomalainen miniä. Pitää muistuttaa vaan uudestaan ja uudestaan että olen suomalainen enkä voi muuksi muuttua.

Olet myös oikeassa siinä että miniä on anopin aarre jota esitellään ylpeänä. En halua anoppia nolata, mutta en myöskään voi naamioitua turkkilaiseksi, hassu ajatuskin!

No sitten anopin luulisi todellakin parhaillaan hankkivan sulle kauniita koruja, vaatteita tms.

Vai olisiko se miehesi tehtävä?

Ota nyt ainakin jokunen Kalevalakoru matkaan.

Hieno pellava on myös hyvä materiaali. Se ei hiosta.

Älä stressaa, matka voi olla hauskakin.

Kyllä sä pärjäät. Katso mitä muut tekee ja tee perässä. Hymyile ystävällisesti. Se tehoaa aina.

Ei kai siellä sentään huntuja käytetä?

Jos kulttuuri on ahdasmielinen, miehen kuuluu varoittaa ja neuvoa sua etukäteen.

Vierailija
32/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ahdistua turhaan. Appivanhempasi tuntevat molemmat kulttuurit, tietävät arkityylisi ja sen miten heilläpäin naiset sukulointia vartenkin laittautuu näyttävästi. Halusivat varmaankin vain, että tiedät mitä on vastassa etkä tunne olosi noloksi. Ei se tarkoita että sinun pitää muuttaa itseäsi, vaan että tämä on nyt verrattavissa esim yo-juhliin eikä mökkeilyyn pukeutumisen osalta.

Kiitos, hyvä pointti :)

-ap

Vierailija
33/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kurdi?

Vierailija
34/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tuollainen stressaa, ap, reaktiosi on mitä luonnollisin. Vaikuttaa siltä, että appivanhemmat neuvoivat hyvää hyvyyttään, jotta tilanne olisi sinulle helpompi. Onko sinulla ketään meikkaamisesta ja vaatteista ym. tietävää ystävää, joka voisi vähän opettaa sinua ja miettiä vaikka asukokonaisuuksia eri päiville valmiiksi? Netistä löytyy myös paljon ns. meikkitutoriaaleja. Näin saisit vähän valmistauduttua eikä perilläoloaika menisi pelkkään stressaamiseen.

Appivanhemmat neuvovat varmasti hyvää hyvyyttään. He ovat hyviä ihmisiä joille loppupelissä on tärkeintä että olemme onnellisia ja anoppini ei haluaisi minun stressaavan tätä. Hän on kuitenkin tämän kulttuurin 'armoilla', joten joutuu minulle näitä vaatimuksia kertomaan jotta en nolaa kaikkia. Jos nolaan kaikki, niin anoppi kyllä puolustaisi minua, mutta kuolisin itse siihen paikkaan häpeästä.

Olen katsonut noita meikkiopastuksia ja varannut ajan ihan oikeaan meikkiopastukseen. Toivottavasti siellä oppisin jonkin suht helpon meikin jolla pärjäisin joka päivä . Yksi iso ahdistuksen aihe olisi vähemmän!

Vierailija
35/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osaatko puhua turkkia? Vai puhuvatko kaikki sukulaiset englantia tms. vieraita kieliä kanssasi? Mitä tasoa nämä sukulaiset ovat? Missä päin Turkkia asuvat?

En osaa turkkia koska he osaavat puhua suomea sujuvasti. Ovat asuneet täällä tosi kauan. Turkissa asuva suku taas puhuu lähinnä vain turkkia, poikkeuksia saattaa olla.

Vierailija
36/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edustamassa"??

Voi herran tähden! Kuninkaallisiako ne muka ovat?

Turkki on köyhä ja kehittymätön maa Suomeen verrattuna. Eli etköhän sinä kelpaa.

Oman makusi mukaisissa kesävaatteissa.

Mikäli he ovat ylhäisöä, Suomeen saapuu tietenkin hyvissä ajoin kuninkaallinen neuvoja, joka hankkii sulle protokollan vaatimat vermeet ja opastaa sua miten niiataan oikeaoppisesti.

Mikä miehesi on ammatiltaan, kruununprinssikö?

Suomessa perheen miehet ovat kaikki yrittäjiä tai toimivat johtajina. Naiset yrittäjiä tai kotiäitejä. Erittäin fiksua porukkaa suurin osa. Turkissa on suvussa sekä erittäin köyhiä että erittäin rikkaita perheitä.

Kaikki pukeutuvat ainakin suomessa erittäin hyvin enkä itse ole ihan yhtä tyylikäs vaikka yritänkin.

Vierailija
37/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaten ne varmaan neuvoisi Turkista Suomeen mökkilomalle tulevaa, että on sitten tapana pukeutua rennosti, oloilu- tai urheiluvaatteisiin.

Ei ap:n tarvitse näyttää turkkilaiselta kuningattarelta, vaan ymmärtää että kohtaamisissa kaikki muut ovat huoliteltuja ja juhlavasti pukeutuneita, ja pyrkiä samaan suomalaisittain. Kai ap:lla nyt jotain kesäjuhlia tai menoja on ollut täällä kotimaassakin? Ne vaatteet.

Jos nykyiset vaatteet kävisivät niin sittenhän minulla ei olisi mitään ongelmaa. Meitä neuvottiin että pitää ostaa hienot uudet mekot, korut ja kengät.

Olovaatteita kukaan ei arvostele mutta vaatteeni tulevat olemaan arvostelun kohteena -siitä stressi.

Vierailija
38/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat konservatiivisia, maalaisia, älä pukeudu liian avoimiin ja läpinäkyviin vaatteisiin. Noissa maissa myös arvostetaan aika eri tyyliä kuin Suomessa. Joku Marimekon vaate olisi heistä todella halpiksen ja ruman näköinen. Pitää olla silkkiä, kultaa ja kiiltävää. Voi olla ettei myöskään housut käy vaan haluavat että olet hameessa, jos siis kovin maalaisia.

Jos taas ovat kaupunkilaisia niin ihan tavalliset suomalaiset vaatteet käy.

Koita löytää jokin asuvalikoima joka sopii sulle ja heille. Jos menet sinne kuumaan vuodenaikaan, puuvillamekot ja -hameet ovat paras asu jo siitäkin näkökulmasta. Hanki joku kiva arkimekko, yksi vähän parempi päivävierailuja varten ja yksi juhlamekko.

Juhlamekkoa varten sulla vois olla edes jokin koru.

Vierailija
39/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä voisit "nolata" anoppisi?

Kuka neuvoi ostamaan "hienot uudet mekot"?

Tuo on pikkutyttöjen kieltä.

Suomessa ja yleisesti länsimaissa käytettävät pukutermit ovat tumma puku, iltapuku ja juhlapuku.

Jos menet Stockkalle ja sanot että tarvitset hienon mekon, myyjä yrittää pidätellä naurua.

Sen jälkeen hän pyytää lisätietoja.

Vierailija
40/171 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kurdi?

Ei ole