Painan 20 kg enemmän kuin mieheni, laihdutus ei onnistu
Häpeän itseäni. Syön superterveellisesti ja liikun paljon, missä vika?
Kommentit (77)
Luovuin vaa'asta jo kymmenisen vuotta sitten. En edes tiedä paljon painan. Enkä tiedä paljon puoliso painaa.
Proteiinin puute todennäköisin noilla tiedoilla.
Mä painan ehkä 12 kg enemmän kuin mieheni. Hän on perusruumiinrakenteeltaan ns. hintelä, minä rotevampi. Tavatessamme olin häntä päätä pidempi!! Joo nuorena tavattiin.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Arkisin on kiire ja usein tulee laitettua makaronia tai jotain valmisruokaa kaupan hyllyltä. Töissä pullaa joka päivä ja joka viikko sipsejä, suklaata ym. Vähän tosin, mutta proteiinit jää vähemmälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien ravitsemussuositusten mukaan proteiinia saa jatkossa syödä vain 50g päivässä.
Osallistukaa eukonkantokisaan. Saat motivaatiota laihduttamiseen ja miehelle hahmottuu mitä JSS tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Arkisin on kiire ja usein tulee laitettua makaronia tai jotain valmisruokaa kaupan hyllyltä. Töissä pullaa joka päivä ja joka viikko sipsejä, suklaata ym. Vähän tosin, mutta proteiinit jää vähemmälle.
Ap
Syöt superterveellisesti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien ravitsemussuositusten mukaan proteiinia saa jatkossa syödä vain 50g päivässä.
Älä nyt jaksa tulla tänne satuilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSyöt superterveellisesti?!
Eiköhän tuo ollut joku trolli.
Oon koko ikäni ollut syömishäiriöinen ja jo kauan ylipainoa. Aattelin lakata punnitsemasta itseäni. Heitin vaa'an mäkeen. Lihoin 10 kg lyhyessä ajassa.
Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria. Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.
Saman pituinen nainen painaa enemmän kuin saman pituinen mies. Käy leikkauttamassa tissit ja pylly pois, silti tulet painamaan enemmän kuin mies.
Tai sitten älä, ja hyväksy ne numerot. Tuskin miehesi timmimpi on kuin sinä jollei ole paljon pidempi
Yksin on vaikea onnistua.
Kysy terveyskeskuksesta laihdutusryhmää.
Treenaaja kirjoitti:
Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria. Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.
Laihduttajat eivät ymmärrä että paino nousee kun treenaa. Olin hoikka ja pieni kun aloitin urheilun. Nyt olen 10kg painavampi ja rasvaa on vähemmän. Ja ihan siis kiinteyttävää urheilua.
Alkuperäiset mitat oli 170cm/58kg. Nyt 10kg painavampana näytän paljon paremmalta, yhä hoikka.
Kilpirauhasen vajaatoiminta tai liian alhaiset rauta-arvot.
Käy tsekkauttamassa. www.puhti.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on suositus.
Syötkö muka tällä hetkellä suositusten mukaisesti? Kenen suositusten?
Sama meillä, mä painan 96 ja mies 76. Mä oon 165 pitkä ja mies 181.
Vierailija kirjoitti:
Treenaaja kirjoitti:
Laihduttajat eivät ymmärrä että paino nousee kun treenaa. Olin hoikka ja pieni kun aloitin urheilun. Nyt olen 10kg painavampi ja rasvaa on vähemmän. Ja ihan siis kiinteyttävää urheilua.
Alkuperäiset mitat oli 170cm/58kg. Nyt 10kg painavampana näytän paljon paremmalta, yhä hoikka.
Lihaksia toki tulee läskin tilalle kun urheilee säännöllisesti pitkään. Mutta se läski lähtee kun treenaa tarpeeksi ja kropasta tulee kiinteempi. Ihminen laihtuu kun tekee pitkäkestoista liikuntaa pitkän aikaa ja myös syömisellä on vaikutusta. Pitää syödä säännöllisesti jotta kroppa jaksaa sen pitkäkestoisen liikunnan kuten vaikka kuntopyöräilyn. Puol tuntia ei vaan riitä päivässä liikkumista.
Treenaaja kirjoitti:
Ja tuo 7 tuntia pitää jakaa useamman päivän kesken. Yksi pyörälenkki ei sitä kiloa ota pois. Mikäköhän lienee maksimi minkä elimistö pystyy vuorokaudessa rasvaa tuhoamaan... Ja siinä samalla rakentuu lihasta joka painaa enemmän kuin rasva...
Mä painan 40kg enemmän kuin mieheni.