*~* TOUKOT Tiistaina *~*
Ei ollut vielä pinoa avattu, joten tästä se lähtee. :)
Linkki eilisiin juttuihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7085937&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (28)
Oltiin reissussa pari viikkoa ja nyt sitten alkaa ODOTUS kun ei enää mihinkään jaksa/viitsi lähteä. Täällähän on jo jokunen toukokuinen vauvelinsa saanut!! No, ei se enää kenelläkään voi kovin pitkään kestää. Kävin tänään siinä viimeisessä lääkärin tsekkauksessa ja olihan sentään jotain tapahtunut meikäläisenkin alapäässä :-) Paikat pehmentyneet ja kanv lyhentynyt 1.5 cm:iin. Kohdunsuukin oli jo alkanut avautua. Korttiin laittoi että 0.5 senttiä olisi auki. Pää on alhaalla ja tuntui tutkimuksessa jo hyvin. Kuitenkin lääkärin mukaan toissynnyttäjälle aika kypsymätön tilanne eli uskoi ettei ainakaan paljon ennen laskettua ala syntyä. No, saa nähdä miten käy, vaikea noista on kai mitään varmaa sanoa. Supistuksista ei vielä ole tietoakaan, niitä vatsan kovettumisia on silloin tällöin. Turvotusta on ihan mukavasti kun tytön kanssa olen pihalla jalkojeni päällä tuntikausia päivittäin. Painoa ei ole enää tullut, tuntuu ettei mahan oikein mitään mahdukaan. Kokonaissaldo on tähän mennessä vaatimattomat 11 kg. Ehtiihän sitä vielä tässä kertyäkin jos ei pikapuoliin pääse synnyttämään. Niin ja sf 34 cm. Saa nähdä pääsenkö samaan kuin esikosta (35.5. cm).
Tsemppiä kaikille, maali jo häämöttää!!!!
Aurina 37+4
Kukas häntä tänään täällä kaipailikin.....?
Ihana tunne kun alkaa näitä toukovauvoja putkahdella maailmaan =) =)
Tällä oli aamulla viimeinen neuvolalääkäri ja sieltä jatkettiinkin matkaa äippäpolille. Pissa oli siis plussalla ja paineet taas kerran kohollaan. Vauvalta otettiin sitten sydänkäyrää joka oli hyvä. Minulta taas pari putkea verta ja pissanäytteet. Lepoa määrättiin ja neuvolaseurantaa ainakin toistaiseksi. Ja jos alkaa pääkivut ja mahakivut pitää mennä takaisin heti.
Vauvaa ultrailtiin ja samalla tehtiin painoarvio. Tällä hetkellä on painoa 2400 g eli vähän alle keskikäyrän. Sf-mitta oli 33 ja painoa on tullut yhteensä 10 kg. Raivotarjonnassa on ja kohdunkaulaa jäljellä 1.5cm, mutta paikat eivät ole vielä pehmenneet eikä auki.
Tais tulla vähän omanapainen kirjoitus...Pahoittelen mutta mulla kun ei ole tässä kotona ketään kelle kertoisin, joten joudutte kestämään =)
Huomaa teissäkin tuon auringon vaikutuksen. Kuka siivoaa sisällä, toinen ulkona. Energiaa on huomattavasti enemmän. Hoitelin kanssa pihaa kevät kuntoon ja josko sais illalla laitettua siemeniä itämään. Huomenna olisikin sairaalaantutustumiskierros ja sit mentäiskin illalla kaverin kanssa elokuviin.
Voikaa kaikki hyvin. Kyllä ne mahat vielä poksahtaa!!!!
Dolosa ja sintti 35+4
Vaahtiskin on jo joitakin päiviä pikkupoikasensa kotiin kiikuttanut. Hänkin näytti olevan toukokuisten listalla, vaikka la onkin ollut huhtikuun loppupuolella.
Kevis
Tänään tuli sitten käytyä viimeisellä lääkärikäynnillä. Ultrattiin myös. Vauva sitten oli kuin olikin perätilassa. Se vielä istui jalkojensa päällä siellä:/...
Olen siis ollut ihan oikeassa tosta perätilasta, vaikka neuvolan tätsä onkin ollut hieman toista mieltä. Lähetteen sain sitten äitiyspolille ja ens viikolla pitäis olla se käännösyritys. Siellä sitten katsotaan kannattaako kääntää vai ei. Tuo lääkäri ei oikein suositellut alatiesynnytystä, jos vauva ei käänny...joten sektio olisi sitten edessä. Apua...toivottavasti se nyt kääntyy! Lääkäri kyllä lohdutteli, että on ne vauvat kääntyneet itse vielä siinä leikkauspöydälläkin...;)
Painoarvio oli 2300g, joka todennäköisesti heittää, kun se lääkäri ei meinannut millään saada mittoja otettua. Ei edes tuntunut olevan varma, ottiko sitten lopulta mitan säärestä vai reidestä. No, ton mitan mukaan olis tulossa pienempi vauva kuin mitä esikoinen oli (hän oli tässä vaiheessa 2800g).
Vappuna ajattelin tehdä munkkeja, patonkia, salaattia sun muuta hyvää. Vieraita on ehkä tulossa, mutta kotona kuitenkin ollaan. Siivota pitäis ja ikkunoita olenkin jo pessyt. Vielä kun koristelee sitten kodin vappupalloilla ja serpenttiinillä, niin pääsee tunnelmaan;)..
äiskä-04 rv 35+2
Br1t:lle ja vaahtikselle ONNITTELUT!
ja äiskälle peukkuja että vauva tajuis ite kääntyä... bd
vähän alan olla kade kun muut saa vauvansa ja ite saan vielä odottaa monta viikkoa..onnellinen olen teiän puolesta kyllä. =)
my_selene ja neitinen rv 35+1
lisäsin siihen synnytysasiaa-palstaan toukotoiveiden synnytyskertomukset-otsikon mihin voidaan kerätä kaikki kertomukset ja helppoa löytää sieltä. =)
m_s
olen ollu lasten kaa leikkipuistossa ja olen siivonnu kämppää että tänne uskaltaa ottaa vieraita. vauvaa en myös ota tänne ennen kuin kämppä on freessi.
christiina; ihan kivaa! juuh..ahkerasti luen niitten kuulumiset mut en oo muistanu kirjoittaa pitkään aikaan. pitäis vissiin käydä siellä moikkaamassa. =)
hitsi selkä on arka kun olen nelinkontin siivonnu keittiön lattiaa ja muuta. illalla varmaan sammun heti kun tullaan sisään leikkipuistosta. sinne ois taas tarkotus lähteä että lapset saa purkaa hieman energiansa.
maha täynnä ja tällä hetkellä ei pahemmin tekemistä joten pakko mennä hieman lepäämään. voikaa hyvin!
my_selene ja nukkuva neiti rv 35+1