Kirjoitusvirheet, jotka saavat verenpaineen nousemaan
Siedän hyvin yhdyssanavirheitä, mutta b:n ja p:n sekoittaminen on jotain todella raivostuttavaa. Esimerkkejä:
tapletti
poikotti
adobtoida (!!!)
Jatkakaa.
Kommentit (1072)
Vierailija kirjoitti:
Bittbull.
Monenlaista kirjoitusmuotoa on viimepäivinä näkynyt sen yhden uutisen yhteydessä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bittbull.
Monenlaista kirjoitusmuotoa on viimepäivinä näkynyt sen yhden uutisen yhteydessä 😂
Joo, mutta kun smugut myy näitä apulassa bittbullina. On hauskaa kun edes nämä ns. kasvattajatkaan eivät osaa edes rotunsa nimeä oikein kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Maijja
Tuijja
tarjoilia
vartia
enään
Puhumisessa keinotekoinen koska-rakenne tai sitten se, kun puhutaan jonkun asian tekemisestä tähän tapaan, esim. menen pelaa jääkiekkoa kun voisi sanoa pelaamaan.
Myös se on todella ärsyttävää kun keksitään sanoista hölmöjä lyhenteitä tyyliin "pyrtsi" eli pyramidi tai "imppa" eli imuri tai "minari" eli minihame.
Pukkari ja miekkari kuuluu myös inhokki nimityksiin.
Voi kauhistus, mä olen ihan pokkana vaan kirjotellut menemään että gluteiini.
Antakaa anteeksi.
Yhdeyssana virheet, isojen etukirjainta laittamine paikkohin, joihin eivät kuulu, kuten Suomalainen.
Reijitin. Kun se on rei'itin.
Harva tietää, että myös sanaa "koko" taivutetaan tähän tapaan: ko'oista.
Pahinta on jos, joku käyttää pilkkua tähän tapaan koska, siinä ei ole mitään järkeä.
Tämä on siis enemmänkin kielioppivirhe kuin kirjoitusvirhe:
koittaa ja koettaa- sanojen sekoittaminen.
Päivä koittaa, aika koittaa (saapuu, tulee)
Koettaa on sama kuin yrittää.
Erityisesti ärsyttää, kun nettiuutisissa on näitä virheitä.
kolitsi tai gollege
peessi (po. beige)
gollega
Miten se g on noin vaikea olevinaan?? Usein uutistenlukijat ym toimittajat sanovat pelkia ja prysseli, ja tsikako.
Outo sanajärjestys kysymyksissä tähän tapaan:
Onko tuo talo kuinka kaukana?
Hartsu=Hartwall arena. Hei! Niillä on keikka hartsussa 💥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bittbull.
Joo, mutta kun smugut myy näitä apulassa bittbullina. On hauskaa kun edes nämä ns. kasvattajatkaan eivät osaa edes rotunsa nimeä oikein kirjoittaa.
Kuka sellaisen tahon kanssa on missään tekemisissä? Pitäisi heti ottaa pois oikeudet pitää niitä koiria, kasvattamisesta puhumattakaan. Ja että joku ostaisi heiltä koiran? Hah!
Mulla nousee verenpaine eniten kirjoitusvirhenipottajista.
t. L äidinkielestä
Suomi on vaikea kieli.
Vaikka olen korkeakoulutettu ja läpäissyt suomen kielen kokeen ylioppilaskirjoituksissa kyseisenä vuonna parhailla pisteillä koko maassa, miten usein, miten joku yhdyssana kirjoitetaan.
Ps. on psalmin lyhenne.
Olen yllättynyt, miten useat uskonnottomat ja yrityksetkin laittavat mainoksiinsa ja muihin teksteihinsä raamatunlauseita.