Kirjoitusvirheet, jotka saavat verenpaineen nousemaan
Siedän hyvin yhdyssanavirheitä, mutta b:n ja p:n sekoittaminen on jotain todella raivostuttavaa. Esimerkkejä:
tapletti
poikotti
adobtoida (!!!)
Jatkakaa.
Kommentit (1072)
Niin kornia, kun tälläkin hetkellä palstalla näkyy juuri näitä virheitä, mitä tässä ketjussa on kuvailtu. Että ihmiset kehtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Enään
Taas yksi suomen kielen emeritusprofessori ilmoittautui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enään
Taas yksi suomen kielen emeritusprofessori ilmoittautui.
En ole itse mikään äidinkielen asiantuntija mutta tuota sanaa viljellään huomattavan usein.
Akkressiivinen vilahti myös jokin aika sitten silmiiin.
LinkedInissä se, kun joku laittaa tittelikenttään nimen alle tyyliin "konttori jedi" tai "toimisto ninja".
Nuo jedit ja ninjat aiheuttaa muutenkin myötähäpeää, saati sitten yhdyssanavirhein ryyditettynä. Ammatillisuus suorastaan huokuu.
Canadasta tuli mieleen oma inhokkini avocado. Kaiken maailman ruokatoimittelijat ja trainerit kirjoittaa aina avocadoista, ja moni matkustaa Budabestiin, Mexicoon tai Madagascarille, mikä on tietysti aivan luxusta. Sitten on tietysti nämä persilliat ja vanilliat sekä eilliset lasikaispullat (alennuksessa).
Täällä on valitettu että kielipoliisit harrastavat turhaa nipottamista ja pilkunviilausta, ovat tosikkoja ja heillä on kireä pipo. Mua ärsyttää monet kommenteissa mainitut kirjoitusvirheet siksi, että suomea on helppo kirjoittaa koska se kirjoitetaan jotakuinkin samoin kuin lausutaan. Toisin kuin esim. ranska tai englanti. Eli oikeinkirjoituksen pitäisi olla helppoa kunhan on käynyt peruskoulun ja silloin tällöin lukee jotain.
T. Kielipoliisi jolla XS pipo
Yksi on ylitse muiden: omatekemä. Mikä ihmeen omatekemä? Se on omatekoinen (tai itse tekemäni), mitään omatekemää ei ole olemassakaan. Saan kylmiä väreitä aina kun joku kirjoittaa tai sanoo "omatekemä".
KOTOOTA (siis arrrgh, en voi sietää tätä)
kumpa
lienee sanan käyttö väärin tyyliin lienee ottaa (pitäisi sanoa ottanee tai lienee ottanut)
On tosi surullista, että joillakin on ongelmat noin "suuria". Mua vaan naurattaa, kun jutut muuttuu joskus hauskoiksi virheitten takia.
Vierailija kirjoitti:
KOTOOTA (siis arrrgh, en voi sietää tätä)
kumpa
lienee sanan käyttö väärin tyyliin lienee ottaa (pitäisi sanoa ottanee tai lienee ottanut)
Se, ettei osaa kirjoittaa "lienee-sanan", vaan kirjoittaa "lienee sanan".
Vierailija kirjoitti:
KOTOOTA (siis arrrgh, en voi sietää tätä
Hah, minunkin inhokkejani. Kai olet törmännyt myös sanoihin KAUKAATA ja TAKAATA? Aaaaargh :D
ulkolainen
mangeetti
mönkiä
yhdys sana virheet
...
Lisäksi ärsyttää, jos ei osata lainkaan käyttää välimerkkejä.
Yksi ketju, joka täälläkin on. "Ajoititteko vauvan yritystä vuodenajan mukaan". Tulee mieleen vain kuinka vauvoille pitäisi olla perustamassa yrityksiä. 😂. Ei saa verenpainetta tosin nousemaan, vaan huvittaa.
Samaa huomaa myös lääkeaineiden nimissä. "Mä käytän migreeniin sumatriptanea." Jaa, minä käytän sumatriptaania.