Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kenenkään mielestä Susanna Koski ole oikeassa? Toisenlainen tarina

Vierailija
16.05.2018 |

Minua ihmetyttää tämä koko keskustelu työttömän ja Susanna Kosken kohtaamisesta. Eikö kenenkään mielestä Susannalla ole tuossa pointtia? Minusta on. Kyllä pitää ihmisen ottaa vastuuta omasta elämästään. Kaikki alkaa jo siitä, mitä lähtee nuorena opiskelemaan. On syytä valita ala, jolla voi elättää itsensä ja saa mahdollisuudet kunnon työhön ja ansioihin. Jos opiskelee yliopistossa jotakin hihhulitiedettä, on turha marista kun ei ole töitä ja saa liian pientä palkkaa. Mitä tulee sairauksiin, ”allergiat, astma ja fibromyalgia” ovat juttuja mitä löytyy aika monelta ja niiden kanssa kyllä elellään ja käydään töissä. Työanatajat eivät tietenkään arvosta (=pidä) sellaisia työntekijöitä, jotka saikuttelevat jatkuvasti ja ovat vaivojensa pauloissa. Kaikkinensa jos ihmiseltä puuttuu kunnianhimo, vastuunotto omasta elämästä, että yrittäisi jatkuvasti parantaa, liikkuisi ja söisi terveellisesyi, niin ei se yhteiskunnan vika ole. Kyllä vastuu on yksilöllä.

No niin, sitten toinen näkökulma asiaan. Te siellä mietitte, että siellä joku kultalusikka suussa syntynyt menestyjä horisee, eikä tiedä oikeasta elämästä elämästä mitään. Mitä tuumaatte tästä: olen köyhän yksinhuoltajan tytär. Kotoa saanut lähinnä huonoja neuvoja. Olen suorittanut kolme eri tutkintoa, vaihtanut ammattia ja hyvin aktiivisesti hakenut mahdollisuuksia työelämässä. Nykyään olen vaativassa asiantuntijatehtävässä globaalissa pörssiyhtiössä. Olen saanut kerran potkut Yt:ssä kun koko osastomme irtisanottiin jne. Teen työtä kelloon katsomatta, yrittäjämäisellä asenteella. Olen muuten ollut yrittänäkin aikoinaan. Mutta: samaan aikaan minulla on useita kroonisia elämänlaatua laskevia sairauksia, mm melkoisen paha krooninen kipu. Saisin milloin tahansa sairauslomaa ja voisin alkaa vonkumaan eläkkeelle, johon luultavasti pääsisinkin normaalin prosessin jälkeen. En halua. Paljon on kiinni asenteesta. Minun kipuihini ei edes auta mitkään normaalit kipulääkkeet. Hoidan itseäni kaikin mahdollisin keinoin, mm tiukka ruokavalio (hiilihydraattien rajoittaminen) auttaa, olen huomannut. Liikkuminen on hankalaa, siis sellainen oikein kuntoliikunta, mutta koitan silti lenkkeillä koiran kanssa, vaikka siitäkin tulee kipuja.

Niin, mitä näistä asioista oikein pitäisi ajatella? Olenko minä ollut vain onnekas vai onko asenteella tosiaan merkitystä?

Kommentit (616)

Vierailija
361/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työtön elämäntapavalittaja oli ihan itse valinnut kohtalonsa.

Ihan vapaaehtoisesti sairastui ja jäi työttömäksi?

Vierailija
362/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa sinkkumies, toivoisin ihan asiallista keskustelua mielestäni tärkeästä aiheesta. Kiitän kommenteistasi, mutta eiköhän sun pointtisi ole tullut selväksi.

Ystävällisin terveisin,

AP

Luuletko sä, että mä aion käyttäytyä sovinnaisten sääntöjen mukaan, jotka ovat tehneet kristilliset patriarkaaliset miehet, sortaen naisia vuosisatoja?

Miksi mä siihen suostuisin? Ymmärrätkö sä edes minkä takia näin on toimittu.

Kun naista ei haluttu laittaa nyrkin ja hellan väliin, niin se tehtiin sovinnaisin säännöin. Miten naisen tulee pukeutua, miten käyttäytyä, pitääkö sillä olla hattu päässä ja joutuuko se menemään kirkkoon.

Ja sä luulet, että sä voit hallita mua niillä millä miehet ovat hallinneet naisia satoja vuosia?

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuitenkin ymmärrän, että kaikki eivät ole elämän lotossa saaneet samoja lahjoja. Siksi tuo 3kk, mutta kyllä sen jälkeen voidaan jo ilmaisesta rahasta olettaa jotain vastikkeellisuutta. Sekä aktivoisihan sekin, eikä jäätäisi vain kotiin makoilemaan, lisäksi siitä olisi suuret yhteiskunnalliset hyödyt, jos tuo työ ohjattaisiin oikein.

Sinkkumies

Moni työtön joutuu osallistumaan johonkin työkokeiluun tms. Eikö se ole vastikkeellista? Kaikki tuetut- ja pakkotyöt pitäisi olla tarjolla julkisella puolella.

Kaikki tämmöinen pelleily pois ja oikeita töitä missä tuntevat edes olevansa hyödyllisiä ja yhteiskunnan jäseniä. Jos työlliset myös hyötyisivät, niin uskon, että kaikki ihmiset lähentyisivät toisiaan ja oppisivat myös arvostamaan toisiaan enemmän.

Sinkkumies

Työkokeilu on ihan itsen päätettävissä ja työkkärin kanssa sovittavissa. Kukaan ei pakota työkokeiluun, mutta sitä voidaan suositella. Lisäksi siihen pitää itse hakea kyseinen kokeilutyöpaikka ja hakea lupaa suorittaa se. Eihän työkkäri myönnä edes lupaa kaikkeen opiskeluun tai töihin. Hah, ironista.

Tosin ymmärrykseni mukaan työkokeiluun saisi helposti luvan.

Terv. Työtön

Säännöt vaihtuvat ajoittain. Eräänä kesänä hankin itselleni haastattelun mahdolliseen työkokeilupaikkaan mutta työkkäri sanoi että en voi mennä kesällä työkokeiluun jotta yritykset tarjoaisivat kesätyöpaikkoja. Nyt taitaa olla muutettu taas systeemiä ja kesällä voi myös mennä ilmaistöihin.

Vierailija
364/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kaltainen tutkinnoilla keulija ja kympin tyttö on vastenmielisin olento mitä maa päällään kantaa. Kunnon kokkariainesta.

Tän takia Suomi tippuu koko ajan kelkasta kun katsotaan muita verrokkimaita. Suomessa on liikaa vtun tyhmiä ja vtun katkeria ihmisiä. Kympin tyttö on vastenmielisin olento mitä maa päällään kantaa. Parempi olisi toki varmasti meillä kaikilla kun te yläasteen tupakkaa ja amiksia harrastaneet kutosen ja seiskan tytöt pääsisitte asioista päättämään. SIDUKKA ILMAISEKSI KAUPPAAN JA LAPSILISIIN ROIMA KOROTUS!!!!!!

Eivät kaikki päättäjät ole kympin tyttöjä tai poikia.

Vierailija
365/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuitenkin ymmärrän, että kaikki eivät ole elämän lotossa saaneet samoja lahjoja. Siksi tuo 3kk, mutta kyllä sen jälkeen voidaan jo ilmaisesta rahasta olettaa jotain vastikkeellisuutta. Sekä aktivoisihan sekin, eikä jäätäisi vain kotiin makoilemaan, lisäksi siitä olisi suuret yhteiskunnalliset hyödyt, jos tuo työ ohjattaisiin oikein.

Sinkkumies

Moni työtön joutuu osallistumaan johonkin työkokeiluun tms. Eikö se ole vastikkeellista? Kaikki tuetut- ja pakkotyöt pitäisi olla tarjolla julkisella puolella.

Kaikki tämmöinen pelleily pois ja oikeita töitä missä tuntevat edes olevansa hyödyllisiä ja yhteiskunnan jäseniä. Jos työlliset myös hyötyisivät, niin uskon, että kaikki ihmiset lähentyisivät toisiaan ja oppisivat myös arvostamaan toisiaan enemmän.

Sinkkumies

Työkokeilu on ihan itsen päätettävissä ja työkkärin kanssa sovittavissa. Kukaan ei pakota työkokeiluun, mutta sitä voidaan suositella. Lisäksi siihen pitää itse hakea kyseinen kokeilutyöpaikka ja hakea lupaa suorittaa se. Eihän työkkäri myönnä edes lupaa kaikkeen opiskeluun tai töihin. Hah, ironista.

Tosin ymmärrykseni mukaan työkokeiluun saisi helposti luvan.

Terv. Työtön

Säännöt vaihtuvat ajoittain. Eräänä kesänä hankin itselleni haastattelun mahdolliseen työkokeilupaikkaan mutta työkkäri sanoi että en voi mennä kesällä työkokeiluun jotta yritykset tarjoaisivat kesätyöpaikkoja. Nyt taitaa olla muutettu taas systeemiä ja kesällä voi myös mennä ilmaistöihin.

Muistaakseni tämä liittyi mm. vakuutuksiin ja entä jos loukkaat itsesi toisella työpaikalla? yms. Tästä taisi aikoinaan olla jopa oikeusjuttuja. 

Sinkkumies

Vierailija
366/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki työttömät olisivatkin sellaista, joilla voidaan teettää vain joitakin (yksinkertaisia) töitä vain vähäisessä määrin?

Voi mitä hukkaan heitettyä ammattitaitoa menee hukkaan tai vähätellään.

Kokenut asentaja ei voi asentaa vaan hänen kuuluu lakaista vähäinen määrä katua?

Tai kokenut ATK-alan ihminen ei voi tehdä alansa hommia vaan tulee siivota vähäinen määrä ihmisten kotia?

Siksi että ei ole saanut työpaikkaa vaikka on hakenut aktiivisesti?

Työttömyys todella muuttaa siis ihmisen persoonaa ja entistä ammattitaitoa vahvasti?

Vai miten tämä on ymmärrettävä?

Olen koulutukseltani tradenomi mutta hoitoala kiinnostaa. Voisin avustaa vaikkapa eläinlääkäriä ensin pienissä toimenpiteissä ja sitten siirtyä ihmisiin. Tikin poistoa tai verenpaineen mittausta mummoilta. Hoitoalallehan kaivatan kipeästi apukäsiä.

Vierailija
367/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Mitä se käytännössä tarkoittaisi? 4 tunnin katujen harjaus ei kuulosta ylevältä vaan pakkotyötä. Itselläni on kokemus, että sairastuessani kroonisesti, minut sanottiin irti tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Sitten tilalle tuli kaksi työharjoittelijaa, jotka olivat sisarfirman palkkalistoilla.

Firman kannalta varmaan hyvä. Työntekijän silmin palkkatuetut saivat työni jota olisin halunnut jatkaa.

Roikut menneissä. Ei ne sua ilkeyttään potkinut pellolle, vaan et ollut yritykselle kannattava. Kyllä siihen aina syy on.

Et sä voi suhtautua bisnekseen tunteella. Ei nämä ole tunneasioita. Siinä naiset menevät aina harhaan.

Sinkkumies

Ajattele nyt jos Al Pacinokin itkisi toisten miesten hartioita vastaan, kun se joutuu lopettamaan ne, koska eivät ole hyviä bisneksille?

Niin olen sen hyvin ymmärtänyt, että olen epäkelpo. Mutta sekään en saa olla rauhassa vaan koen, että minua halveksitaan. Pitäiskö minun eliminoida itseni? Ennen sairastumistani minulle sanottiin, että teen kahden työt. Mutta sairauden ilmetessä sanottiin heti irti. Ei edes katsottu miten olisin voinut jatkossa töitäni tehdä. Oikeasti oma siarastumiseni ei ole johtanut mihinkään työkyvyttömyyteen eikä edes sairaslomiin. Diagnoosi vain on paha ja kuulostaa sairaslomaan ja kuolemaan johtavalta. Tätä olen itse yrittänyt sanoa. Jos ihmisessä on joku vika, niin hän ei ole haluttu työmarkkinoilla. Silloin luonnollinen vaihtoehto on työttömyys.

Varmasti tulevaisuudessa töitä ei edes saa ilman omaa toiminimeä. Jokainen on itsensä vuokratyönantaja. Työntekijöisyys poistuu ja jokainen on yrittäjä joka myy työpanostaan.

Vierailija
368/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole tasa arvoisia

joku voittaa geenilotossa ja saa esim älykkyyden ja sinnikkyyden yhdistelmän=tää yh äidin lapsi

Joku voittaa vanhempi lotossa =rikkaat eteenpäin ajavat vanhemmat

Sit on ihan tavis keskiverto syömisestä tykkäävä, lapsista ja eläimistä tykkäävä jolla alttius elintapasairauksiin

Eihän tasa-arvo tarkoitakaan, että ihmiset olisivat samanlaisia. Yhtä pitkiä, yhtä älykkäitä, yhtä kauniita, yhtä sosiaalisia, yhtä suosittuja, yhtä lahjakkaita jne. 

Mitä tasa arvo sitten tarkoittaa?

Tasa-arvo tarkoittaa ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä ja yhteiskunnan jäseninä. Lyhyt ja lihava ei ole ihmisenä yhtään sen vähempiarvoinen kuin pitkä ja laihakaan. 

Kerro se afrikkalaisen kylän äidille. Darwinismia ei voi koskaan estää, vaikka kuinka me haluaisimme olla sovinnaisia ja joviaaleja ihmisiä. Ei siinä mitään väärää ole, mutta todellisuus ei vain noudata ihmisen lakeja, vaan todellisuuden lakeja.

Sinkkumies

Hän ei eläkään tasa-arvoisessa yhteiskunnassa.

Sinä et elä.

Sinkkumies

Vierailija
369/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on hulvaton! Ihmiset itkee kuinka Koski kohteli halventavasti työtöntä ja samaan syssyyn haukutaan Kosken ulkonäkö, huudetaan katuh*oraksi jne. Ei teitä ainakaan järkevällä argumentaatiotaidoilla ole pilattu.

Koski oli ihan oikeassa ja av-palsta ei onneksi edusta koko Suomen kantaa näihin asioihin. Todella monella muualla foorumeilla ihmiset ovat nähneet tämän työttömän henkilön vähän erilaisena hahmona kuin säälittävänä ja autettavana raukkana. Ahne ja laiska ihminen, joka kokee että yhteiskunnan on maksettava hänen lapsensa kallis harrastus johon monella työtä tekemälläkään vanhemmalla ei ole rahaa. Työhakemuksen täyttökin kerran kuussa on aivan liikaa. Pitäisi saada rahaa siitä että istuu perseellään kotona, seinästähän se raha tulee.

Itse olen joutunut elämään 6kk toimeentulotuella opiskeluaikana kun vaihdon vuoksi opintopisteiden siirtymisessä meni niin kauan että kela katkaisi hetkeksi opintotuen. Kyllä silloin tuli elettyä hyvin kun kaikkien laskujen jälkeen jäi vielä 480€ käteen eli enemmän kuin koko opintotuki edes oli!

Opintotuki on myös toisten rahoilla elämistä. 6kk elää vaikka ilman rahaa, kun tulevaisuudennäkymiä.

Susannan huorittelusta näkee, että kaikki evät ole samoilla lahjoilla siunattu. Kuinka huorittelijalta voi olettaa samaa kuin esim.Susanna Koskelta? Kaikki ihmiset ei vain kykene kaikkeen. Jotenkin nekin pitää yhteiskuntaan sopeuttaa.

Niin on, mutta minä olen opintotukeni maksanut ensin korkojen kera takaisin kun en voinut elää vuotta seuraavan kesän tuloilla ja valmistumisen jälkeen olen maksanut opintotuen ja toimeentulotuen määrän jo moninkertaisesti veroina. Olen lapseton, en käytä terveydenhuollon palveluita ja olen töissä yksityisellä sektorilla yrittäjänä.

Meidän perheessä oli 8 lasta ja aika köyhiä oltiin, koskaan ei ole vanhemmillani ollut meitä lapsia mahdollista auttaa rahallisesti. Ei puhettakaan että olisi ollut 200€ selloharrastuksia. Kyllä meillä lähdettiin siitä että rahat täytyy itse tekemällä ansaita, itsekin olen ollut kesätöissä 13-vuotiaasta lähtien tehden milloin mitäkin ”paskahommaa”. Kyllä on paljon minun ikäisiäni ihmisiä, joka opiskelivat sen yhden kivan ammatin ja kun töitä ei ollut jäätiin kotiin makaamaan. Tuöevaisuudennäkymänsä voi luoda itse ja kyllä tämä työtön nainen on itse kussut muroihinsa toden teolla, nyt voi olla enää vaikeaa muuttaa kurssia mutta mahdollisuus siihen olisi ollut aika päiviä sitten. Ihmiset valitettavasti joutuvat ottamaan vastuun omista tekemisistään ja valinnoistaan.

Huonoissa oloissa kasvaa katkeria ja kylmäsydämisiä ihmisiä. Siihen nähden selloharrastukset on tärkeitä.

Kukaan ei estä sinua pelastamassa koko maailmaa, jos tämä työtön tarvitsee ainoastaan 150€ lisää hyvää elämään ja sinusta tämä on oikein niin mikset ilmoittaudu vapaaehtoiseksi maksamaan hänelle joka kuukausi 150€?

Avustan harrastuksia pairin säätiön kautta ja suoraan esim ice heartsia ja Hopen kautta. Mielestäni se on tarkeää, varsinkin teini-iässä. Esimerkkihenkilö saa tukea säätiöltä.

Voisitko avustaa minuakin. Töissä jaksamiselle tekisi hyvää pari harrastusta.

Sinkkumies

Katson, että lasten ja teinien harrastukset kantaa pitkälle. Heillä harrastus on intohimo, ei vain rentoutuskeino. Moni haaveilee harrastuksensa mukaisesta työstä.

Aikuiselle harrastus on henkireikä, mutta harvoin yhtä kokonaisvaltainen kuin nuorilla.

Voin lähteä kanssasi esim. parisalsaan.

lyön satasesta vetoa että sellon soitto loppuu kun p.llukarvat kasvaa lapselle:)

Koulun kuvaamataidon ja musiikkotunnit voisi myös lopettaa vai kuinka moni av:llä yhä harrastaa taideaineita? Ihan turhia

Vierailija
370/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Sinkkumies

Mitä se käytännössä tarkoittaisi? 4 tunnin katujen harjaus ei kuulosta ylevältä vaan pakkotyötä. Itselläni on kokemus, että sairastuessani kroonisesti, minut sanottiin irti tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Sitten tilalle tuli kaksi työharjoittelijaa, jotka olivat sisarfirman palkkalistoilla.

Firman kannalta varmaan hyvä. Työntekijän silmin palkkatuetut saivat työni jota olisin halunnut jatkaa.

Roikut menneissä. Ei ne sua ilkeyttään potkinut pellolle, vaan et ollut yritykselle kannattava. Kyllä siihen aina syy on.

Et sä voi suhtautua bisnekseen tunteella. Ei nämä ole tunneasioita. Siinä naiset menevät aina harhaan.

Sinkkumies

Ajattele nyt jos Al Pacinokin itkisi toisten miesten hartioita vastaan, kun se joutuu lopettamaan ne, koska eivät ole hyviä bisneksille?

Niin olen sen hyvin ymmärtänyt, että olen epäkelpo. Mutta sekään en saa olla rauhassa vaan koen, että minua halveksitaan. Pitäiskö minun eliminoida itseni? Ennen sairastumistani minulle sanottiin, että teen kahden työt. Mutta sairauden ilmetessä sanottiin heti irti. Ei edes katsottu miten olisin voinut jatkossa töitäni tehdä. Oikeasti oma siarastumiseni ei ole johtanut mihinkään työkyvyttömyyteen eikä edes sairaslomiin. Diagnoosi vain on paha ja kuulostaa sairaslomaan ja kuolemaan johtavalta. Tätä olen itse yrittänyt sanoa. Jos ihmisessä on joku vika, niin hän ei ole haluttu työmarkkinoilla. Silloin luonnollinen vaihtoehto on työttömyys.

Varmasti tulevaisuudessa töitä ei edes saa ilman omaa toiminimeä. Jokainen on itsensä vuokratyönantaja. Työntekijöisyys poistuu ja jokainen on yrittäjä joka myy työpanostaan.

Alku oli vähän heikko, loppu olikin täyttä rautaa. Ihmettelin jo nuorena, että miksi työpanostaan ei saa vuokrata työnantajille.

Täysin järjetöntä. (tai siis jotkut haluavat tehdä voittoa itselleen työpanoksillamme, eli onhan siinä se järki)

Sinkkumies

Vierailija
371/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostettu työelämässä oleva työssäkävijä. Ei kannattaisi olla niin polleana varsinkin kun meidän nykyinen hallituksemme on tehnyt uransa ilmaistyövoiman haalimisesta yrittäjille. Kun firma potkii toisesta ovesta ulos niin se ottaa toisesta ovesta kuntoutujia hommiin Kelan varoin ja hallituksen siunaamana. Kolmannesta ovesta palkataan porukkaa ulkomailta Virosta ja muualta halvan palkkatason maista, koska nämä ihmiset eivät osaa ja tiedä pyytää asiallista liksaa ulkomaiselta pomoltaan. Sinne työkkärin myllyyn pääsee jos sattuu sairastamaan tai käymään huono tuuri. Pääsee jonottamaan toisten kera te-toimiston harjoittelupaikkoja ja aktivointi tehtäviä sinne samaan firmaan josta joskus palkkaa samaisista hommista maksettiin, muttei enää tarvi. Elämä opettaa.,kuolema lopettaa ja Jumala armahtaa.

Vierailija
372/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ihmisistä on jokin heikko kohta, ne joilla se on jotain muuta kuin työmarkkinoilla pärjääminen saisi olla kiitollisia eikä dissata huonompionnisia. Sinkkumieskin täällä patsastelee rinta rottingilla vaikka on täysi failure naismarkkinoilla. Ei ole onnistunut ainutta biologista tarkoitustakaan täyttämään eli lisääntymään. Tuurilla just tuo ei ole yhteiskunnallinen kynnyskysymys.

Vierailija
373/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on hulvaton! Ihmiset itkee kuinka Koski kohteli halventavasti työtöntä ja samaan syssyyn haukutaan Kosken ulkonäkö, huudetaan katuh*oraksi jne. Ei teitä ainakaan järkevällä argumentaatiotaidoilla ole pilattu.

Koski oli ihan oikeassa ja av-palsta ei onneksi edusta koko Suomen kantaa näihin asioihin. Todella monella muualla foorumeilla ihmiset ovat nähneet tämän työttömän henkilön vähän erilaisena hahmona kuin säälittävänä ja autettavana raukkana. Ahne ja laiska ihminen, joka kokee että yhteiskunnan on maksettava hänen lapsensa kallis harrastus johon monella työtä tekemälläkään vanhemmalla ei ole rahaa. Työhakemuksen täyttökin kerran kuussa on aivan liikaa. Pitäisi saada rahaa siitä että istuu perseellään kotona, seinästähän se raha tulee.

Itse olen joutunut elämään 6kk toimeentulotuella opiskeluaikana kun vaihdon vuoksi opintopisteiden siirtymisessä meni niin kauan että kela katkaisi hetkeksi opintotuen. Kyllä silloin tuli elettyä hyvin kun kaikkien laskujen jälkeen jäi vielä 480€ käteen eli enemmän kuin koko opintotuki edes oli!

Opintotuki on myös toisten rahoilla elämistä. 6kk elää vaikka ilman rahaa, kun tulevaisuudennäkymiä.

Susannan huorittelusta näkee, että kaikki evät ole samoilla lahjoilla siunattu. Kuinka huorittelijalta voi olettaa samaa kuin esim.Susanna Koskelta? Kaikki ihmiset ei vain kykene kaikkeen. Jotenkin nekin pitää yhteiskuntaan sopeuttaa.

Niin on, mutta minä olen opintotukeni maksanut ensin korkojen kera takaisin kun en voinut elää vuotta seuraavan kesän tuloilla ja valmistumisen jälkeen olen maksanut opintotuen ja toimeentulotuen määrän jo moninkertaisesti veroina. Olen lapseton, en käytä terveydenhuollon palveluita ja olen töissä yksityisellä sektorilla yrittäjänä.

Meidän perheessä oli 8 lasta ja aika köyhiä oltiin, koskaan ei ole vanhemmillani ollut meitä lapsia mahdollista auttaa rahallisesti. Ei puhettakaan että olisi ollut 200€ selloharrastuksia. Kyllä meillä lähdettiin siitä että rahat täytyy itse tekemällä ansaita, itsekin olen ollut kesätöissä 13-vuotiaasta lähtien tehden milloin mitäkin ”paskahommaa”. Kyllä on paljon minun ikäisiäni ihmisiä, joka opiskelivat sen yhden kivan ammatin ja kun töitä ei ollut jäätiin kotiin makaamaan. Tuöevaisuudennäkymänsä voi luoda itse ja kyllä tämä työtön nainen on itse kussut muroihinsa toden teolla, nyt voi olla enää vaikeaa muuttaa kurssia mutta mahdollisuus siihen olisi ollut aika päiviä sitten. Ihmiset valitettavasti joutuvat ottamaan vastuun omista tekemisistään ja valinnoistaan.

Huonoissa oloissa kasvaa katkeria ja kylmäsydämisiä ihmisiä. Siihen nähden selloharrastukset on tärkeitä.

Kukaan ei estä sinua pelastamassa koko maailmaa, jos tämä työtön tarvitsee ainoastaan 150€ lisää hyvää elämään ja sinusta tämä on oikein niin mikset ilmoittaudu vapaaehtoiseksi maksamaan hänelle joka kuukausi 150€?

Avustan harrastuksia pairin säätiön kautta ja suoraan esim ice heartsia ja Hopen kautta. Mielestäni se on tarkeää, varsinkin teini-iässä. Esimerkkihenkilö saa tukea säätiöltä.

Voisitko avustaa minuakin. Töissä jaksamiselle tekisi hyvää pari harrastusta.

Sinkkumies

Katson, että lasten ja teinien harrastukset kantaa pitkälle. Heillä harrastus on intohimo, ei vain rentoutuskeino. Moni haaveilee harrastuksensa mukaisesta työstä.

Aikuiselle harrastus on henkireikä, mutta harvoin yhtä kokonaisvaltainen kuin nuorilla.

Voin lähteä kanssasi esim. parisalsaan.

lyön satasesta vetoa että sellon soitto loppuu kun p.llukarvat kasvaa lapselle:)

Koulun kuvaamataidon ja musiikkotunnit voisi myös lopettaa vai kuinka moni av:llä yhä harrastaa taideaineita? Ihan turhia

Vähäx nolo. Av:lla ;)

Siinäpä yhteiskunnan läpileikkaus.

Sinkkumies

Vierailija
374/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ihmisistä on jokin heikko kohta, ne joilla se on jotain muuta kuin työmarkkinoilla pärjääminen saisi olla kiitollisia eikä dissata huonompionnisia. Sinkkumieskin täällä patsastelee rinta rottingilla vaikka on täysi failure naismarkkinoilla. Ei ole onnistunut ainutta biologista tarkoitustakaan täyttämään eli lisääntymään. Tuurilla just tuo ei ole yhteiskunnallinen kynnyskysymys.

Mä olin itseasiassa juuri tulossa tähän kysymykseen, en tosin noin ilkeästi olisi itsestäni kirjoittanut. Kyllä mulla naisia on ollut, mutta nykyisin olen onnellinen, ettei ole lapsia. 

Tai, jos lehtoja ei lasketa.

Sinkkumies

Vierailija
375/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki työttömät olisivatkin sellaista, joilla voidaan teettää vain joitakin (yksinkertaisia) töitä vain vähäisessä määrin?

Voi mitä hukkaan heitettyä ammattitaitoa menee hukkaan tai vähätellään.

Kokenut asentaja ei voi asentaa vaan hänen kuuluu lakaista vähäinen määrä katua?

Tai kokenut ATK-alan ihminen ei voi tehdä alansa hommia vaan tulee siivota vähäinen määrä ihmisten kotia?

Siksi että ei ole saanut työpaikkaa vaikka on hakenut aktiivisesti?

Työttömyys todella muuttaa siis ihmisen persoonaa ja entistä ammattitaitoa vahvasti?

Vai miten tämä on ymmärrettävä?

Olen koulutukseltani tradenomi mutta hoitoala kiinnostaa. Voisin avustaa vaikkapa eläinlääkäriä ensin pienissä toimenpiteissä ja sitten siirtyä ihmisiin. Tikin poistoa tai verenpaineen mittausta mummoilta. Hoitoalallehan kaivatan kipeästi apukäsiä.

Ai koska eläimet ovat harjoittelukappaleita? Kyllä se ennemminkin menee niin päin että ensin voit harjoitella ihmisillä jotka tekevät kuten käsketään ja tulla sitten yrittämään ottaa tikkejä irti 60kg rotweilerilta joka ei todellakaan ymmärrä kun hoitaja sanoo ”olepa nyt paikoillaan”.

Vierailija
376/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö osa-aikatyö olisi sitten sopivaa näille vähemmän lahjakkaille? Eikö se juuri ole reiluutta, että heitä ei viskattaisi yhteiskunnan ulkopuolelle, vaan rahalle saisi toimia vastikkeellisesti.

Edelleen uskon, että ihmiset lähentyisivät toisiaan ja oppisivat arvostamaan enemmän toisiaan. Mm. kaltaisesi kirjoitukset, ehkä silloin jäisivät pois, joissa ei pohdita mitään asiaa, vaan tarkoitus on vain halveerata muita?

Sinkkumies

Vierailija
377/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ilmaiseksi? Maksamme veroilla teidän elätyksen.

Ai niin. Pääsikö se kotona lojuessa unohtumaan?

Sinkkumies

Miksi siis enää maksetaan kenellekkään palkkaa. Eikö olisi oikein jos kaikkien "palkka" maksettaisiin veroista? Okiea kommunistin unelma?

Miksi vain siivousta vailla olevat ja lemmikin omistajat saavat nauttia tästä kommunismin ilmaisesta työvoimasta? Miksi ei kaikki ja joka paikassa?

Vierailija
378/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä ollut vain onnekas vai onko asenteella tosiaan merkitystä?

Kummallakin on väliä.

Olit sitä mieltä, että pitää jo nuorena valita ala, joka myös työllistää. Tilanteet kuitenkin muuttuvat nopeasti. Se on ihan onnesta kiinni usein, onko sillä valitulla alalla jatkossa töitä vai ei.

Ja sitten työt löytyvät yhä useammin omien verkostojen kautta, kaverit suosittelevat toisiaan, aika lailla riippumatta siitä mitä kukin osaa. Yhtä pätevä mutta syrjään jätetty tyyppi ei saa töitäkään. Ja tämä syrjintä alkaa jo päiväkodissa, vastahan sitä tutkittiin.

Itseluottamus on kanssa yksi kullanarvoinen asia. Sinä ehkä lasket sen osaksi asennetta, mutta samalla et tule huomanneeksi, että se alkaa rakentua jo ihan pienestä lapsesta pitäen. Toisilla sitä on (jopa liikaa, esim. moni ns. kykypuolueen poliitikko), toiset ovat saavutuksistaan huolimatta koko ajan epävarmoja, eivät uskalla tarjoutua vastuullisiin tehtäviin, eivät usko että omat ideat ketään kiinnostaisivat ym.

Vierailija
379/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin itseasiassa juuri tulossa tähän kysymykseen, en tosin noin ilkeästi olisi itsestäni kirjoittanut. Kyllä mulla naisia on ollut, mutta nykyisin olen onnellinen, ettei ole lapsia. 

Tai, jos lehtoja ei lasketa.

Sinkkumies

Nyt ei okekaan kyse siitä oletko sinä onnellinen siitä että jäät mahoksi vai et, vaan siitä että jossain toisissa olosuhteissa tähän kyvyttömyyteesi olisi suhtauduttu raskaasti.

Vierailija
380/616 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä nuori terve nainen tv-ruudussa viisastelemassa vain omasta näkökulmastaan jollekin  selvästi vanhemmalle ihmiselle, (joka lisäksi vielä kertoi ohjelmassa aivan avoimesti julkisuudessa niistä omista sairauksistaan ) luo mitään asiallista kuvaa poliitikosta ,eli jostain 'yhteisten asioiden' uskotusta hoitajasta yhteiskunnassamme.

Hänhän on selvästi jo osoittanut olevansa kykenemätön edes kuuntelemaan kansalaisia ja vielä kaikkien tv-katsojien edessä julkisuudessa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän