Sinä hoikka/normaalipainoinen ihminen, miksi vilkuilet minun, lihavan ostoksia kassahihnalla?
Kommentit (74)
Ihmiset tuijottaa ostoksia aina, suurin osa varmasti tahattomasti. Sitä vaan väsyneenä jää itsekin toljottamaan liukuvaa kassahihnaa.
Kyllä minä tuijottelen vahingossa ihan kaikkien ostoksia, älä huoli :)
Mutta jos asioimassa on joku sairaalloisen ylipainoinen ostamassa kärrin täydeltä herkkuja niin katson ehkä vähän surullisena, en usko että hänellä on hyvä kovin hyvä olla.
Hieman mietityttää myös ne pullukat, jotka ostavat proteiinirahkoja ja patukoita, ateriankorvikkeita ja muita dieettivalmisteita. Tekis mieli joskus käydä kysymässä ovatko he kuulleet esim. kasviksista.
Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lihava laittaa liukuhihnalle roskaruokaa ja eineksiä niin kieltämättä siinä saatan katsoa, että no ei ihme.
sama täällä ja heti tulee mieleen, että kilpparin vajaatoimintaa syytetään taas jos siltä kysyis. Safkas ei mitää vikaa, vaikka pullaa ja karkkii punasta maitoo hihna täys.
Kyllä sen huomaa jos kattoo hoikan ostoksia, niin salaattii, kalaa, kanaa jne jne ja ei ole mitään sontaa. Fakta on se että olet mitä syöt.
Juu, kyllä valtaosa suomalaisista lihavista on varmasti itsensä lihottanut punaisella maidolla! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tosi ylipainoinen niin katson kiinnostuksesta, että mitä tuo oikein syö kun on saanut itsensä niin pahaan kuntoon. Tässä rehellinen vastaukseni.
Kieltämättä jos ihminen on todella lihava ja ostoskärry on täynnä isoja sipsipusseja ja muuta vastaavaa suolaista ja sokerista naposteltavaa, niin voihan sitä mielessään päätä pyöritellä. Kun syö tuommoista ruokaa, nähtävästi lihoaa kun ei halua tai jaksa liikkua turhia kaloreja pois.
En kyllä yleensä suuremmin katso muitten ostoksia, vaikka joskus huvittaa että jotkut tulevat toimeen pelkällä oluella, siiderillä ja tupakalla ainakin viikonloppuostostensa perusteella. Sitten on kanssa niitä asiakkaita, joiden ainoat ostokset ovat 3 tarjouksella olevaa kahvipakettia. Itse käyn mielummin harvemmin kaupassa ja pyrin ostamaan kerralla useamman päivän ruuat, jotta kotona olisi hyviä erilaisia vaihtoehtoja ruuanlaitolle ja herkuttelulle.
On muuten aika hyvä laihdutuskeino, kun vetää pitkän illan verran kaljaa eikä syö mitään, kun ei muista. Seuraavana päivänä on niin paha olo, ettei ruoka edes maistu.
En suosittele jatkuvaan käyttöön, mutta kannattaa joskus kokeilla.
Jos olen takanasi jonossa niin mulla ei ole muutakaan katseltavaa..ei siinä omaa vuoroa odotellessa enää viitsi kaivaa kännykkää esiin ja alkaa palstailla.
Mitä mietin? Vähän riippuu onko mulla nälkä/jano/wc-hätä..että kuinka nopsaan pääsen kaupasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lihava laittaa liukuhihnalle roskaruokaa ja eineksiä niin kieltämättä siinä saatan katsoa, että no ei ihme.
sama täällä ja heti tulee mieleen, että kilpparin vajaatoimintaa syytetään taas jos siltä kysyis. Safkas ei mitää vikaa, vaikka pullaa ja karkkii punasta maitoo hihna täys.
Kyllä sen huomaa jos kattoo hoikan ostoksia, niin salaattii, kalaa, kanaa jne jne ja ei ole mitään sontaa. Fakta on se että olet mitä syöt.
Juu, kyllä valtaosa suomalaisista lihavista on varmasti itsensä lihottanut punaisella maidolla! :D
Jep. Näyttää yleensä olevan kurria, kevytlevitettä, prosenttijuustoa ja kevyttuotteita lihavien ostoksissa, ja sitten toisaalta pullaa, donitsia, sipsiä, leipää yms.
Sitten oma lukunsa jotkut kuivakat himokuntoilijan näköiset, joilla myös kurria, ruisleipää, ns. oikeita ruokia, mutta hyvin askeettisia ja ankeita. Ja näillä sitten niitä proteiinirahkoja myös... Ei nekään niin hyvinvoivilta yleensä näytä. Tai ei ainakaan iloisilta.
Joskus on tosi ristiriitaiset ostokset, kun joku hipsterin/pyrkyrin/kokoomuslaisen/äveriään tms. näköinen tyyppi ostaa jotain ihan sontaa, esim. eineksiä tai laatutuotteen sijaan jonkin huonon version, tyyliin halvin jauheliha tai kahvi. Tai joku maailmanparantajalta näyttävä ostaa vaikka Nestlen tuotteita tms.
Mun vanhempani joivat molemmat punaista maitoa.....ja olivat elämänsä loppuun hoikkia ja hyväroppaisia.
Jaa, eipä vois vähempää kiinnostaa mitä muut ostaa kaupasta. Kun liikun 'ihmisten ilmoilla', katson miten he pukeutuvat. En arvostellakseni vaan saadakseni ideoita omaan pukeutumiseeni.
Kaupan jonossa joku ylipainoinen nainen osti salaatteja jne. Todella terveellisen setin otti. En kiinnittänyt huomiota mitenkää ennenku joku jätkä sano pokkana, et ai meinaat laihduttaa. Ei tuu onnistuu. Se nainen meni tulipunaseks ja hikipisarat tuli teepaidasta läpi. Kävi sääliks.
Koska etoo että ihmiset saastuttavat itseään moskalla jota elimistö ei tarvitse.
Hoikat ihmiset ostavat paljon vihanneksia ja kotiruoka-aineksia.
Sipsiä ja karkkeja aika vähän.
Lihavat ostavat mm.eineksiä, makaroonia, nuudeleita tosi paljon.
Tuoreita tai yleensäkään vihanneksia eivät osta. Limsat ja alkoholit kuuluu ostoksiin.
Ihan tarkoituksella "kyttäsin"
Terveisin kaupankassa
Joskus tulee vilkaistua kun hihnalle laitetaan sipsukkaa, olutta ja limukkaa litratolkulla. Silloin toivon vain että on jotkut juhlat vaikkei niihinkään tarvitsisi tuollaisia tarjoiluja.
Mä katselen kyllä kaikkien ostoksia. Katselen paljon muutakin, ihmisiä, autoja, lintuja. Eli en katseke kenenkään ostoksia "tuomitsevasti", minä vain katselen. Ihan muuten vaan.
Moralisoimalla kukaan ei laihdu, päinvastoin.
Mättöruuan syöminen on addikti. Tunne-elämän vamma, jonka korjaamiseen käytetään ruokaa. Tälle taudille on ominaista, että järki ei auta, vaikka menisi perhesuhteet, rahat ja terveys. Tunne on niin voimakas tekijä. Meillä Suomessa onkin ongelmana se, että järkevällä ruokavaliolla pyritään hoitamaan henkistä kipua. Kaikki lihavat tietävät millä laihtuu, mutta eivät tiedä miten voisivat päästä eteenpäin.
Onko niin huono itsetunto että luulet muiden vilkuilevan ostoksiasi?
Vilkuilen kenen tahansa edessäolevan ostoksia jos tylsistyn jonottaessa. Lähinnä ajatukset ovat luokkaa "hei toikin tykkää samasta juustosta, onpa paljon keksejä on varmana juhlat tulossa, yök kukkakaalia, pesuaine! senhän mä unohdin, jestas mikä jättipaketti jauhelihaa" ja kaikki nämä unohtuvat sillä sekunnilla kun pääsen itse lastaamaan ostoksia hihnalle.
Yleensä tulee katseltua mitä ihmiset ostaa. Kaikilla puolukoilla tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää mitä suuhunsa laittaa.
Väkisinkin niitä ostoksia tulee katsottua, kun kyttää milloin ne loppuu ja tulee oma vuoro laittaa ostoksia hihnalle. Ei siihen mitään muuta liity.
Itselläkin on kyllä joskus sellaiset täydennysostokset, että joku saattaa pyöritellä silmiään. Saatan ostaa esim. pelkkää pekonia, voita, punaista maitoa ja kermaa. Siinä joku sitten miettii, että missä kaikki kasvikset. No niitä on vielä kotona eikä tarvita tässä kohtaa lisää. Mutta näyttää se silti hihnalla vähän pahalta.
Miksi sinä lihava kuvittelet, että olet ainoa poikkeus jonka ostoksia vilkaistaan? Mistä tiedät, ettei kaikkien muidenkin ostoksia katsota, viis ulkonäöstä tai koosta?
Kassahihnaa katsotaan, että tietää koska on tilaa omille ostoksille.
Kassahihnaa katsotaan, koska se liikkuu (kiinnostaako katsoa sitä staattista tulitikku- ja purkkahyllyä siinä vieressä vai?) ja tarkoittaa, että kohta on oma vuoro ja saa itsekin liikkua kohti kassaa ja ulko-ovea ja hiiteen sieltä kaupasta.
Kassahihnaa katsotaan ihan muuten vaan.
Ja sitten kassahihnaa katsotaan ihan vaan uteliaisuudesta, että mitä muut osti. Ja jos olet lihava, niin tuleehan siinä vedettyä niitä johtopäätöksiä ostosten ja ulkonäön korrelaatiosta.
Ne saa tyydytyksen siitä että kokee itsensä paremmaksi