Tatuoinnin merkitys nykyään
Onko nykyään tatuoinnilla oltava joku merkitys?
Tai tietenkin se on jokaisen oma valinta onko merkitystä ja mitä iholleen laittaa. Mutta minua jotenkin ihmetyttää kun olen ottamassa ensimmäistä tatuointia ja kuvaksi olen valinnut suden, koska pidän susista ja kuva on minusta hieno. Ei ole mitään nyyhky tarinaa taustalla tai muutakaan merkitystä, en koe olevani luonteeltani susi tms p*skaa. :'D
Noh ainakun kerron jollekkin tästä tulevasta tatuoinnista, ihmiset vastaa että miksi ihmeessä ja että mikä merkitys tällä kuvalla muka on? Kun kerron että se on mielestäni hieno ja pidän susista eikä ole merkitystä sen enempää ihmiset nauraa ja sanoo että eikö kannattaisi ottaa vaikka sellaista ja sellaista (siis ehdottelevat kuvaa josta itse tykkäisi enemmän) huoh. Tai sitten ehdottaa että ottaisin lapseni nimen mutta en halua itse lapseni nimeä vielä, otan sen myöhemmin.
Olenko ollut väärässä kun olen luullut että nykyään tatuointeja otetaan myös ilman mitään tarinaa taustalla.
Lisään vielä että olen miettinyt tatuoinnin ottoa jo kohta 5vuotta ja olen miettinyt monenlaisia mutta susi on se josta aina olen haaveillut eniten ja sudet ovat aina olleet mielestäni kiehtovia eläimiä joten en ole siis ottamassa hetken mielijohteesta.
Kertokaa myös millaisia tatskoja teillä on ja onko niillä tarinaa vai onko ne otettu sen takia koska olette vain pitäneet siitä.
Kommentit (60)
Mä en oikein ymmärrä mikä ihmeen tatuointivouhotus täällä palstalla nykyään on. Tarkoitan siis näitä joiden mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia, so last season, wt, lapsellisia, oksettavia, tyylittömiä ym. En minäkään pidä kaikkia tatuointeja hienoina, en todellakaan. Ei kyllä silti tulisi mieleenikään arvostella jonkun toisen kuvia että "hyi että mikä oksettava ruma tatska ja kantajakin varmaan vajaa ja tyhmä". Mitä hittoa?
Ja ei, minulla ei ole yhtäkään tatuointia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tatuoinnilla pitäisi olla joku merkitys? Sama kuin kotona pitäisi olla joku tarina tai selitys sille, miksi olohuoneessa on juuri tietty tapetti. Ihminen koristautuu itseään varten, ei sen takia, että joku utelias saa kuulla keksityn selityksen tatuoinnille.
Samaa mieltä! Kun olin ensimmäistä tatuointia ottamassa, valitsin kukan, koska tiesin että kyseinen taiteilija tekee hienoja kukkia ja oli tunnettu siitä. Mitään sen kummempaa merkistystä sillä ei ole.
Toinen tatuointi oli kissa, koska nyt vaan tykkään kissoista.
En ymmärrää miksi kaikella pitäisi olla jenkkisarjojen mukainen nyyhkytarina. "Valitsin kissan, koska lapsuudessa rakas mummoni kerran antoi minun silittää kissaa ja tämä muistuttaa yhteisistä ajoistamme." No ei, tykkään vaan kissoista.
No ei tartte olla kunhan tykkäät kuvasta, mielellään myös vuosien päästä. Itseltä löytyy sekä että.
Vierailija kirjoitti:
Laumasielu, wt, alempi sosiaaliluokka.
Joo, sinä olet onneksi ainutlaatuinen älykkö ja kuulut ylimystöön eikö vain :)
Mulla on paljon tatuointeja, yhdellä vaan merkitys eikä sekään mikään kummonen nyyhkytarina. Liittyy vaan yhteen suosikkibiiseistäni. Kukaan ei ole koskaan mulle ainakaan sanonut että joku merkitys pitäisi olla, kun olen kertonut ettei sellasta ole. Osa otettu ihan mielijohteesta eikä sitäkään kukaan kyseenalaistanut. Ehkä pään sisällä, mutta ei oo suoraa valittanut :D Tasan kerran yks vanha setä ulisi jotain "olet pilannut ihosi"-shaibaa, mut eiköhän nykyään tatuoinnit ole niin yleinen ilmiö että harvaa kiinnostaa.
Omalla tavallaanhan nuo ovat ihan kivoja. Tai ainakin naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sun näkemys siis se että tatuointeja on vain yhdenlaisia? Alaselässä tekstiä tai tribaaliperhonen?
Ei sillä mitään tarvinaa tarvitse olla :) Eihän silläkään tarvitse olla tarinaa jos värjää hiukset tai laittaa ripsienpidennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vangeilla, huo*illa ja merimiehillä on tatuointeja.
Siis 80% suomalaisista on noita. Ok.
Onneksi 80%prosentista suomalaisia ei ole tatuointeja.
Ihmiset, jotka arvostelevat toisten pukeutumista, hiusten mallia, tatuointeja, meikkaamista, lävistyksiä tai mitä tahansa alentuvalla sävyllä, ovat sivistymättömiä moukkia. Antakaa kaikkien näyttää siltä miltä haluavat. On ihanaa elää maailmassa, missä on sallittua koristella itseänsä miten huvittaa, antaa kaikkien nauttia siitä omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun näkemys siis se että tatuointeja on vain yhdenlaisia? Alaselässä tekstiä tai tribaaliperhonen?
Toki niitä on monenlaisia, mutta lähes poikkeuksetta osoittavat kantajansa olevan laumasielu vailla omaa mielipidettään tai ajatustaan yhtään mistään. Vai eikö tribaali enää kuvaakaan kantajansa sielua, persoonallisuutta, syvintä olemusta ja hänelle merkityksellistä ajatusta ja elämäntarkoitusta?
Vierailija kirjoitti:
wt-leima
Oot vaan kateellinen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki niitä on monenlaisia, mutta lähes poikkeuksetta osoittavat kantajansa olevan laumasielu vailla omaa mielipidettään tai ajatustaan yhtään mistään. Vai eikö tribaali enää kuvaakaan kantajansa sielua, persoonallisuutta, syvintä olemusta ja hänelle merkityksellistä ajatusta ja elämäntarkoitusta?
Miten se siis ilmenee, että nämä joilla on tatuointi, ovat lähes poikkeuksetta vailla omaa ajatusta tai mielipidettä? Miksi sen tribaalin pitäisi kuvastaa jotain syvintä olemusta ja elämän tarkoitusta?
Olet siis viisi vuotta selittänyt ihmisille, että "ihan kohta otan susi-tatuoinnin".
En ihmettele, jos heitä kyllästyttää koko aihe. Varmaan vain kohteliaisuudesta yrittävät kysellä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität nyt nokkelasti vinoilla, mutta vastaan silti. Monilla on tatuoinnilleen joku syy tai merkitys, toisilla taas ei. Minulla on itselläni sekä-että -tatuointeja; jotkut ovat vain kauniita kuvia, toiset kertovat jostain itselleni tärkeästä ajatuksesta tai tapahtumasta. En oikein ymmärrä miksi pitää kommentoida ilkeästi toisten ulkonäköä, oli se sitten hiusten malli tai ylipaino tai pukeutuminen tai tatuointi. Onko sulla selitystä tälle?
Itsellä kaksi tatuointia, toinen pohjautuu omiin mielenkiinnonkohteisiin ja toinen on vain kaunis vailla sen kummempaa tarinaa. Itse näen, että tatuoinnit voivat myös olla ikäänkuin koruja eikä tarvitse mitään syvällisiä merkityksiä olla.
Mua naurattaa ne väkisinväännetyt muka-syvälliset symboliikat joita nykyään upotetaan tatuointeihin. Aikasemmin mainittu perhos/rekkavertaus on niin osuva :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität nyt nokkelasti vinoilla, mutta vastaan silti. Monilla on tatuoinnilleen joku syy tai merkitys, toisilla taas ei. Minulla on itselläni sekä-että -tatuointeja; jotkut ovat vain kauniita kuvia, toiset kertovat jostain itselleni tärkeästä ajatuksesta tai tapahtumasta. En oikein ymmärrä miksi pitää kommentoida ilkeästi toisten ulkonäköä, oli se sitten hiusten malli tai ylipaino tai pukeutuminen tai tatuointi. Onko sulla selitystä tälle?
Koska av-palstalla provoilevat luulevat, että viiltävintä ja loukkaavinta, mitä toisesta ihmisestä voi sanoa on, että tämä on wt ja laumasielu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole selitystä tuolle, sitä itsekin ihmettelen. Luulisin kuitenkin että sillä on jotain tekemistä oman pahan olon kanssa. Olisi mukavaa käydä näitä keskuteluja kasvotusten palstalaisten kanssa, luulisin että silloin ei olisi ihan näin räikeä lynkkausmeininki mitä täällä netissä :)
En ymmärrä miksi sinun tarinasi siitä, että pidät susista olisi jotenkin vähempiarvoinen, kun jonkun tarina siitä, että rakastaa lastaan, ja sen takia laittoi lapsen nimikirjaimet ja syntymäajan. Helpointa tietysti sosiaalisissa tilanteissa on ohittaa kysymys siten, että hymyilet salaperäisesti ja sanot, että tatuointiin liittyvä tarina on todella pitkä ja monimutkainen, ja ehkä kerrot sen jonain päivänä, mutta vielä ei ole sen aika. Sitten isket silmää ja poistut paikalta, samalla kun kysyjä jää perääsi ihmettelemään tuhannen kysymyksen kera.