Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rosa Meriläinen seksistä IL:ssä – "Laitoin palautetta pojan opettajalle, kun opetuskuvasta puuttui häpykieli"

Vierailija
14.05.2018 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/660657-rosa-merilainen-seksis…

Toihan on aivan sekaisin.. Sääliksi käy kaikkia jotka tuon kanssa joutuu toimia.

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä on tärkeä puhua, mutta miksi Rosa ei jätä sitä seksologeille jotka osaavat valistaa ihmisiä intiimiasioissa neutraalisti munaamatta itseään ja lähipiiriään? Miksi hän haluaa olla joku seksin valtiatar ja kertoa kaiken?Joskus 15v sitten jopa ihailin Rosaa, nyt juttujen otsikotkin etovat.

Vierailija
2/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse asiassa tuosta on ollut jo pitkään keskutelua biologianopettajienkin keskuudessa. Kirjojen tekijät ovat usein vanhaa kaartia ja sieltä tosiaan on parista kirjasta jostain oudosta (häveliäisyys?)syystä puuttunut klitoris vaika kaikki muuta osat on molemmissa sukuelinkuvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta että klitoris puuttuu bilsankirjan kuvista. Uskomatonta.

Vierailija
4/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmetteli vitosluokkalaisen kirjaa kun naisen sukuelimissä ei oikein ollut muuta kuin kohtu ja miehen kaikki yksityiskohtaisemmin. Olisi ihan hyvä tietää edes mikä on emätin koska tuossa iässä tytöillä monesti jo alkaa kuukautiset ja tamponiohjeissakin puhutaan emättimestä.

Vierailija
5/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosluokkalaisille puhutaan ekan kerran lisääntymisestä, niissä kuvissa ei mun mielestä tarvitse olla klitorista mutta siinä olen Rosan kanssa samaa mieltä että kyllä 12-vuotiaille voisi sen jo opettaa.

Vierailija
6/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkosluokkalaisille puhutaan ekan kerran lisääntymisestä, niissä kuvissa ei mun mielestä tarvitse olla klitorista mutta siinä olen Rosan kanssa samaa mieltä että kyllä 12-vuotiaille voisi sen jo opettaa.

Miksi ei tarvitse? Onko klitoris mielestäsi jotenkin sopimaton tai hävettävä kehonosa?

Vierailija
7/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista oliko klitoris merkitty kirjaan siinä vitosluokan tienoilla. Sitä nuoremmille tuskin on kovin oleellista opettaa. Mutta vitosluokalla jaetuissa vihkosissa ainakin oli kerrottu jo seksistä ja seksuaalisuudesta tarkemmin.

Vierailija
8/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kummastellut samaa, vitosluokkalaisille opetetaan kaikki eturauhaset yms. mutta sitten kun on vulvan kuva niin klitoris puuttuu kokonaan.

Vierailija
9/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä muista oliko klitoris merkitty kirjaan siinä vitosluokan tienoilla. Sitä nuoremmille tuskin on kovin oleellista opettaa. Mutta vitosluokalla jaetuissa vihkosissa ainakin oli kerrottu jo seksistä ja seksuaalisuudesta tarkemmin.

Mun lapsen kirjassa ei tosiaan ollut. Kyllä vitosille voisi opettaa koska tosiaan jo muutenkin sivutaan seksiä, ehkäisyä jne.

Vierailija
10/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa tuosta on ollut jo pitkään keskutelua biologianopettajienkin keskuudessa. Kirjojen tekijät ovat usein vanhaa kaartia ja sieltä tosiaan on parista kirjasta jostain oudosta (häveliäisyys?)syystä puuttunut klitoris vaika kaikki muuta osat on molemmissa sukuelinkuvissa.

Jos puhutaan lisääntymisestä, niin klitoriksella ei siinä hirveästi ole sijaa.

Vierailija
11/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tarvitse? Onko klitoris mielestäsi jotenkin sopimaton tai hävettävä kehonosa?

Ei tietenkään ole hävettävä vaan tuossa iässä kaikki on muutenkin vielä yksinkertaistettua, kuvissa ei siis tarvitse olle vielä kaikkea yksityiskohtaista, ei siellä ole siemenjohtimia, munatorvia eikä muutakaan sellaista vielä.

Vierailija
12/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klitoris on muutakin kuin seksuaalisuuteen liittyvä kehonosa. Mm.klitoriksen merkitys synnytyksessä. Klitoris on iso elin eikä pelkästään se nipukka, joka näkyy kehon ulkopuolella.

Vierailija
13/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vitosella enää pelkkää lisääntymisasiaa ole.

Vierailija
14/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeän kuvan Meriläisen asenteesta antaa se, että hän nimeää klitoriksen kaikkein tärkeimmäksi. Toisin sanoen vain naisen nautinnolla on hänelle merkitystä. Pitäisikö hänelle pistää palautetta menemään, että maailmassa on muitakin.

Vierailija
15/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeän kuvan Meriläisen asenteesta antaa se, että hän nimeää klitoriksen kaikkein tärkeimmäksi. Toisin sanoen vain naisen nautinnolla on hänelle merkitystä. Pitäisikö hänelle pistää palautetta menemään, että maailmassa on muitakin.

Olet tollo.

Vierailija
16/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli nimenomaan kyse naisen sukuelinkuvasta. Siis siinä kuvassa hänen mielestään tärkein.

Vierailija
17/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kouluaikoina vuonna kivi ja keppi seksivalistus oli lähinnä raskaudella ja taudeilla pelottelua, onneksi edes siitä on menty eteenpäin!

Vierailija
18/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vitosella enää pelkkää lisääntymisasiaa ole.

Silloin tietysti eri asia. Itse luin tuon ja luulin, että kyse oli juurikin lisääntymisestä

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201805102200934408_vd.shtml

Vierailija
19/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että laittoi palautetta. Ihan perusanatomiaanhan tuo kuuluu.

Ei muuten mikään ihme, että miesten on monesti vaikea löytää klitorista, jos se tosiaan jätetään opetuskuvista ja oppikirjoista kokonaan pois... Tai tajuta sen merkitystä naisille. :*

Vierailija
20/191 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten monta lasua Meriläisestä ja mikäs tää toinen, Maria Nordinista olisi tehty elleivät olisi julkimoita. Olen kyllä samaa mieltä klitorisasiasta, vaikka Meriläinen ärsyttävä seksistä kohkaaja onkin.