Minut potkittiin Prismasta pihalle, koska olin ostoksilla ilman paitaa
Lähdin kauppaan ostoksille ilman paitaa, koska ulkona on +25C ja menen pyörällä, eli tjauttoman kuumahan siellä tulisi. Lisäravinneosastolla eräs Prisman työntekijä lähestyi minua, ja sanoi että muutama ihminen oli valittanut minusta ja kysyi, että olisiko minulla jotain paitaa laittaa päälle. Eihän minulla ollut, joten myyjä pyysi lopulta minua poistumaan. Sain sentään maksaa ostokset mitä olin kerännyt.
Mielestäni aika törkeää. En ole mikään kaljamahainen vanha patu karvaisine selkineen, vaan 26v salilla käyvä ja urheilullinen 185cm mies. Minun on vaikea uskoa, että ihmiset olisivat oikeasti valittaneet minun paidattomuudestani. Mahtoikohan tämä olla jonkun kateellisen valvovan esimiehen päätös? En oikein muuta keksi. Myyjä joka minut potki ulos oli nuori nainen itsekin, että uskon kyllä että se ei hänen päätös ollut.
Mielipiteitä? Minusta aika epäasiallista käytöstä kaupalta.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään elintarvikeliikkeeseen mennä puolialastomana. Luulisi aikuisella miehellä olevan tapoja, mikä on sopivaa ja mikä ei.
Sukupuolirasismia. Miksi naisille sallitaan minihameet ja tissiliivit? Ootko joku patriarkka?
Kuka estää sua laittamasta minihameen ja rintaliivit?
Ei sitten Prisman kokoisesta liikkeestä löytynyt antaa miehelle paitaa päälle??
Olisi tilanne tullut hoidetuksi pieteetillä.
ps. Kummatkohan siellä kaupassa enemmän hikoilee, paidaton mies vai läskit eukot kiristävine asusteineen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! En minäkään halua nähdä kassajonossa kenenkään paljasta selkää, hikipisaroita, finnejä tai kainalokarvoja sen enempää kuin pakaroitakaan (perseshortsit saisi polttaa roviolla).
Aamen! Jos välttämättä haluaisin kuolata tuntemattomia puolialastomia miehiä, menisin sitten esimerkiksi rannalle. Täysin väärässä paikassa paljasta pintaa esittelevä on myötähäpeää aiheuttava epäesteettinen ilmestys näkökentässäni. Sillä ei ole mitään tekemistä estoisuuden kanssa vaan kun ei kiinnosta nähdä kenenkään, miehen taikka naisen, paljaita/karvaisia/hikisiä selkiä/mahoja/rintoja tehdessäni ostoksia tai istuessani terassilla.
Olivat vain huolissaan sinusta. Prismassa kun on kylmäosastossa avohyllyköt, siellä on hirvittävän kylmä. Pyrin välttämään Prismaa kesäisin, jos helteen takia pukeudun keveästi, koska Prismassa kerta kaikkiaan jäätyy. Sitten tulee helposti pissatulehdus.
M26 kirjoitti:
Myyjä joka minut potki ulos oli nuori nainen itsekin
Käry kävi, herra/neiti kesäprovo. :)
Jos se nyt on niin että komeat ja treenatut miehet saa olla missä huvittaa ilman paitaa, niin minkä perusteella tuo määritellään, kuka on riittävän komea? Rasvaprosentin? Vai järjestetäänkö äänestys kaupassa olijoiden kesken? Ehkäpä aloittaja ei ollutkaan niin komea kuin kuvittelee.
Kyllä vaan miestenkin pitäisi pystyä olemaan paita päällä julkisesti kun naisetkin voi olla. Biitsillä on sitten eri homma. Mulla herättää lähinnä myötähäpeää kun äijät tuolla hilluttelee puolipukeissa heti kun mittari näyttää +15, oli sitten kaljamahaa tai ei. Kyllä vähänkään sivistynyt ihminen voi pitää julkisella paikalla vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsemattomaksi on maailma mennyt. Naturisteilla tulisi olla oikeus toteuttaa identiteettiään siinä missä muillakin.
Siinä tapauksessa mullakin pitäisi olla oikeus mennä ruokakauppaan kissa kantorepussa, nih!
Ilman paitaa voi olla rannalla tai yksityisalueella. Kadulla liikkuessa varsinkin liikenteessä ja julkisissa ja virastoissa ja kaupoissa paita päälle. Paidattomuus väärässä paikassa on tosi WT.
Kannattaisi hyödyntää niitä tarjouksia esim. Tokmannista niistä teknisistä/hengittävistä Kraft T-paidoista. Koska nämä paidat eivät lämmitä niin paljoa kuin tavallinen T-paita. Myös Lidlissäkin on silloin tällöin tarjouksessa teknisiä paitoja, jotka eivät lämmitä niin paljoa kuin tavalliset paidat. Viileä kesällä, lämmin talvella. Sitten Biltemassa ilman tarjouksia on myynnissä moottoripyörävaatteena "Cool" viilentäviä/hengittäviä alushousuja ja aluspaitoja jokta soveltuvat ihan hyvin kesään ja syksyyn, mutta eivät kovin hyvin talveen.
Näillä vaatteilla ei sinunkaan tarvitsisi olla julkisilla paikoilla täysin ilman paitaa välttyäksesi liialliselta lämmöltä/hikoilulta.
pablo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä saisit mennä ruokakauppaan ilman vaatteita kun minäkään en saa mennä ruokakauppaan kissa kantorepussa? (En ole yrittänyt, huom)
me ollaan oltu prismassa kissan kanssa, istui kärryssä ja katseli ympärilleen. kukaan ei valittanut. hymyilivät vaan
Ja sit sä heräsit. Todellisuudessa sut ois ohjattu ulos
Vierailija kirjoitti:
Prismalle plussapisteitä tästä!
Ei vaan bonuksia!
Hiukan erikoista kun s kaupoissa ja prismoissa on vanhuksille sitten monasti jäätävän kylmää ja siksi välttelee asiointia.Paikallinen jo saanut monta kertaa tuosta palautetta.Eri asia jos joku Aki Palsanmäki jolla jo t paita suunnilleen nollakelissä.
"Käyn Prisman laitaa, minä ilman paitaa.
Ei estä kukaan, kun matkaa teen.
Kuulutuksesta kuulen, niiden suuttuvan mullen
En piittaa mitään, ehkä mulkku oon"
Mene seuraaavalla kerralla ilman housuja, nehan ovat paljon kuumemmat kuin joku ohut paita.
Mites sitten hihaton paita miehellä, tai toppi naisella? Onko ne nyt ne kainalot mitkä nykyään pitää peittää kaupassa ettei hiki lennä? Toivoisin että kaikki miehet kulkisivat kaiket kesät ilman paitaa :)