Minut potkittiin Prismasta pihalle, koska olin ostoksilla ilman paitaa
Lähdin kauppaan ostoksille ilman paitaa, koska ulkona on +25C ja menen pyörällä, eli tjauttoman kuumahan siellä tulisi. Lisäravinneosastolla eräs Prisman työntekijä lähestyi minua, ja sanoi että muutama ihminen oli valittanut minusta ja kysyi, että olisiko minulla jotain paitaa laittaa päälle. Eihän minulla ollut, joten myyjä pyysi lopulta minua poistumaan. Sain sentään maksaa ostokset mitä olin kerännyt.
Mielestäni aika törkeää. En ole mikään kaljamahainen vanha patu karvaisine selkineen, vaan 26v salilla käyvä ja urheilullinen 185cm mies. Minun on vaikea uskoa, että ihmiset olisivat oikeasti valittaneet minun paidattomuudestani. Mahtoikohan tämä olla jonkun kateellisen valvovan esimiehen päätös? En oikein muuta keksi. Myyjä joka minut potki ulos oli nuori nainen itsekin, että uskon kyllä että se ei hänen päätös ollut.
Mielipiteitä? Minusta aika epäasiallista käytöstä kaupalta.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele jos nainen menis ilman paitaa ja rintsikoita. Jos se olis sallittua sulle, pitäisi se sitten olla sallittua naisillekin.
Ei minua haittaisi.
AP
Sua ei sitten näytä haittaavan mikään. Menisit varmaan kauppaan runkkaamaankin.
No sori että en ole pidättäytyvä ja rajoittunut ihmisten pukeutumisen suhteen. Tietysti tuo itsetyydytys ylittäisi rajan.
AP
Pukeutumattomuus ei ole pukeutumista.
Saako sanoa tähän väliin?
Ajatelkaa edes lapsia!
Vierailija kirjoitti:
Saako sanoa tähän väliin?
Ajatelkaa edes lapsia!
Ainahan mä.
Tampereella Hallistukadun Lidlissä näille paidattomille kännisille urpoille myytiin jopa kaljaa! Kun asiasta huomautettiin, myyjästä ei mitään ongelmaa "pojilla". Siis kännissä olevilla paidattomilla urpoilla. Mutta junttilassa kun ollaan niin tällaista tapahtuu.
Minkä kaupungin Prismassa? Toivoisin että näin toimittaisiin joka kaupungissa mutta maakunnissa sallitaan kaikenlaista.
Yyh. Olen nainen, joka tykkää miehistä, mutta EN halua nähdä paidattomia miehiä kaupassa. Hyvä jos näistä voi sanoa vartijalle tai myyjälle ja menevät poistamaan tuommoisen. Mikä riivaa miestä, että lähtee ilman paitaa markettiin? Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit elintarvikeliikkeessä ilman paitaa. Hikeä tursuva jumalainen kroppasi olisi ollut syytä vaatettaa myös yläosastaan. Mietihän myös nyt ihan ite, olitko sinä oikeassa paikassa, oikeassa asussa?
Miksi on OK istua iltaa jokirannassa ilman paitaa, mutta ei mennä kauppaan samassa asussa?
Ihan hyvä miettiä asiaa, eikä vaan räyhätä että olet moukka jos et tajua. Jokirannassa istuskelu on vapaa-ajan viettoa, rentoutumusta, vähän kuin uimarannalla.... Entä puistonpenkillä kaupungissa? Entä nurmikolla puistossa? Idea on kai siinä, ettei pidä tyrkyttää alastonta vartaloaan liian lähelle kanssaihmisiä? Kaupassa, kadulla tai ravintolassa tällaista ei-toivottua läheisyyttä ei voi väistää, jokirannassa ehkä voi?
Itse lähdin kauppaan ostoksille ilman housuja, koska ulkona on +30C ja menen pyörällä, eli tjautton pallihikihän siellä tulisi. Kondomiostoksilla eräs kaupan työntekijä lähestyi minua, ja sanoi että muutama ihminen oli valittanut minusta ja kysyi, että olisiko minulla jotain housuja laittaa päälle peittämään lerssiä. Eihän minulla ollut, joten myyjä pyysi lopulta minua poistumaan. Sain sentään maksaa sukelluspuvut jotka olin valinnut.
Mielestäni aika törkeää. En ole mikään pikkukaluinen nuori poika, vaan 26v salilla käyvä ja urheilullinen 24cm pelimies. Minun on vaikea uskoa, että ihmiset olisivat oikeasti valittaneet minun housuttomuudestani. Mahtoikohan tämä olla jonkun kateellisen valvovan esimiehen päätös? En oikein muuta keksi. Myyjä joka minut potki ulos oli nuori nainen itsekin, että uskon kyllä että se ei hänen päätös ollut.
Paidattomia ihmisiä näkee kesäaikaan myös ravintoloiden terasseilla. Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa ry:n varatoimitusjohtaja Veli-Matti Aittoniemi sanoo, ettei alalla ole yleistä ohjeistusta asiakkaiden vaatetuksesta.
- Jokaisella ravintolalla on oma linjansa. Joihinkin ravintoloihin ei saa tulla esimerkiksi paidatta, avojaloin tai shortseissa, Aittoniemi kertoo.
Hänen mukaansa suurin osa ravintoloista ei rajoita asiakkaidensa pukeutumista.
Myöskään kaupan alalla ei ole yleistä ohjeistusta esimerkiksi siitä, sopiiko kauppaan tulla ilman paitaa.
- Ne ovat kauppakohtaisia määräyksiä, kertoo PAM:n työympäristöasiantuntija Seija Virta.
Eli kauppa tai ravintola saa määritellä saako siellä olla paidatta vai ei.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/saako-terassilla-olla-ilman-paitaa-ja-…
"Myös ilman paitaa olevaa miestä voidaan rangaista sukupuolisiveellisyyden julkisesta loukkaamisesta, jos paidattomuus on tilanteeseen sopimatonta.
Ennen sakottamista poliisi yrittää yleensä löytää tilanteeseen jonkin muun ratkaisun esimerkiksi neuvottelun tai kehottamisen kautta. Periaatteessa mikään laki ei velvoita ihmisiä käyttämään vaatteita julkisilla paikoilla, joten sellaiseen poliisi ei voi vedota. Lainsäädännöstä tulee kuitenkin tällainen velvoite välillisesti juuri sukupuolisiveellisyyden loukkaamisen rangaistavuuden kautta."
https://www.minilex.fi/q/miss%C3%A4-tilanteissa-saa-oleskella-ilman-pai…
Ihanaa! Toivottavasti et vain trollaa. :)
No eihän se hyviin tapoihin kuulu mennä kauppaan ilman paitaa eikä myöskään uima-asussa. Uimarannalla asia erikseen.
Suomalaisille nyt yleensä nauretaan kun jo 15 astetta niin t-paidat päällä mikä muualla vielä viileää heidän mielestä.Hiukan outoa kun tuo paidattomuus ollut vanhemman polven juttu ja pitäisi olla jo nuorille jo niin tavattoman junttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään elintarvikeliikkeeseen mennä puolialastomana. Luulisi aikuisella miehellä olevan tapoja, mikä on sopivaa ja mikä ei.
Jos vain tietäisit kuinka moni mies ei pese käsiään julkisissa vessoissa. Itse miehenä aina hämmästelee tällaisia täysin ilman mitään käytöstapoja omaavia miehiä, mutta kai tuollaiselle käytökselle jokin syy on.
M26 kirjoitti:
Lähdin kauppaan ostoksille ilman paitaa, koska ulkona on +25C ja menen pyörällä, eli tjauttoman kuumahan siellä tulisi. Lisäravinneosastolla eräs Prisman työntekijä lähestyi minua, ja sanoi että muutama ihminen oli valittanut minusta ja kysyi, että olisiko minulla jotain paitaa laittaa päälle. Eihän minulla ollut, joten myyjä pyysi lopulta minua poistumaan. Sain sentään maksaa ostokset mitä olin kerännyt.
Mielestäni aika törkeää. En ole mikään kaljamahainen vanha patu karvaisine selkineen, vaan 26v salilla käyvä ja urheilullinen 185cm mies. Minun on vaikea uskoa, että ihmiset olisivat oikeasti valittaneet minun paidattomuudestani. Mahtoikohan tämä olla jonkun kateellisen valvovan esimiehen päätös? En oikein muuta keksi. Myyjä joka minut potki ulos oli nuori nainen itsekin, että uskon kyllä että se ei hänen päätös ollut.
Jenkeissä tämä on fiksusti ratkaistu esim Floridassa, Miamissa, jossa näitä paidattomia lienee enemmänkin.
Siellä on tarrat kauppojen ovilla:
*No Shoes, No Shirt, No Service*
Vierailija kirjoitti:
Mutta nainen bikineissä ei varmaankaan tuottaisi samaa reaktiota?
Täytyy kokeilla. T:N48v, 160kg.
Eihän ne etelän lomakohteissakaan oikein arvosta, että turistit kulkee bikineissä tai miehet ilman paitaa kaduilla tai ravintoloissa päivälläkään. Joskus Kreetalla ravintolan omistaja tuli sanomaan yhdelle norjalaismiehelle, joka oli ilman paitaa illalla, että paita päälle tai ulos. Oli kyllä tosi lämmin ilma vielä iltakymmenen jälkeen, mut jotain rajaa. Ihmeesti kaverilta paita löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille nyt yleensä nauretaan kun jo 15 astetta niin t-paidat päällä mikä muualla vielä viileää heidän mielestä
Voi kuule, virolaiset Suomessa pukeutuu t-paitaan ja sortseihin viimeistään kun +5 mittarissa ! Toki kaljatölkki-rööki koristaa käsiä.
USAssa on usein (varsinkin rantapaikoissa) liikkeen ovessa kyltti:" No shoes, no shirt, no service"
Voisihan Prisma ja muut kaupatkin varata muutaman kukallisen paidan naille puolialastomille asiakkaille lainattavaksi.
Minä en haluaisi katsella naapurin bikinimuijaa edes omalta pihaltani, mutta valitettavasti pensasaidassa ei ole vielä lehtiä.