Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten järkyttävä kesäpukeutuminen

Vierailija
12.05.2018 |

Voi ei, taas se on alkanut ainakin täällä maakunnissa: isot ja rumat junttitatskat, miehet lyllertävät ilman paitaa, naisilla mustapunavalkoiset hiukset, leggarit minihameiden kanssa (vieläpä valkoiset). liian pienet vaattett ym. Mikä siinä on niin vaikeaa? Itsekään en ole ihan hoikka mutta käytän sopivan kokosia vaatteita, eii ole tatskoja, en pue jotain kalsongeja jalkaan ja edes yritän näyttää ihmismäiseltä.

Kommentit (394)

Vierailija
181/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma kesän merkki on tämän ketjun ilmestyminen av:lle! 

Kaikille meille ei valitettavasti ole suotu kovin hyvää tyyli- ja värisilmää. Ne, joilla tyylitajua riittää, panostakoot kaikin mokomin omaan ulkonäköön, mutta toivoisin sellaista yleistä lempeyttä suhtautumisessa muihin ihmisiin. Monilla on myös terveysongelmia, jotka asettavat rajoituksia sille millaisia kesävaatteita voi käyttää. Itse esim. käytän niitä kauhistuttavia leggareita mekkojen kanssa ihosairauden takia. Mielestäni se on jo hyvä, jos vaatteet ovat ehjät, puhtaat ja sopivan kokoiset, ja peittävät tissit, mahan ja pyllyn. 

Vierailija
182/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aiheutan joukkumurhan, jokainen kun saa takuulla sydärin sillä kerron että minulla on juuri nyt ylläni  pitkä, musta pitsihame jossa kiinni ommeltu minimittainen musta alushame ja napamittainen pinkki Nirvanatoppi. Lisäksi rastat, 11 tatuointia ja 7 lävistystä. Ja olen  31vuotias. 

Mulla seisoo, et ainakaan maininnut että sulla olisi pikkuhousut😋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, katsopas näitä Suomessa asuvia venäläisnaisia. Ei heilläkään toi pukemismaku kovin hyvä ole. Hiukan on miksattua mallia. Ulkona on +26 astetta lämmintä ja naisella samettinen kulahtanut tumma takki, jossa tekokarvaa hupun reunus ja helma. Ehkä täällä on kylmä.

Vierailija
184/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen aikoinaan ravintolalaivassa edessäni istunut todella ylipainoinen  nainen, jonka  auringossa punottavaan  selkään oli tatuoitu 

Jessica

Janessa

Jiri

Varmasti kaikilla eri isät myös..

Vierailija
185/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun kesä tulee,kaivan aina esille hippihousuni ja -hameeni.Eli mahdollisimman värikkäitä,tilkkuisia,liehuvia kappaleita.Haaremihousut on ihan parhaat: ))

Vierailija
186/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä tarjotaan niitä 'tyylikkäitä' pellavahousuja! Ei kiitos.

Vierailija
187/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaameleeratut perseestä roikkuvat verkkarit. Maailmankaikkeuden rumin vaate ja valitettavan yleinen.

Minulta löytyy useammat, olen stylisti.

Vierailija
188/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen ehkä pikkuseikka mutta lakatut varpaankynnet ovat kyllä hyvät. Liian monet painelevat sandaaleissa ilman lakkaa. Jalkojen kunnosta en nyt sano mitään koska moni ei panosta pedikyyriin joka ei ole vielä Suomessa arkipäivää.

Vierailija
189/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietityttää että olenkohan minä jotenkin poikkeava, kun muiden ulkonäkö ja pukeutuminen ei häiritse sitten tippaakaan.

Juu, tiedän tämän ihmistyypin. Kun ei mikään häiritse niin mihinkään ei tarvitse koskaan ottaa kantaa! Helppoa elämää, eikös? Ei häiritse mikään, ei tappelun äänet naapurissa, ei pihakadulla kaahaavat pärinä-jonnet, ei metrossa meuhkaavat pirinistit, ei kadulla makaava sairaskohtauksen saanut, ei itkevä eksynyt lapsi, ei yhtään mikään.  Silmät vaan kiinni ja laalaalaa.

Tuollaisia asioita ei voi verrata siihen mitä ihminen pukee päälle.

Vierailija
190/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh taas tätä keskustelua. Väärinpukeutujat ottaa näemmä itseensä pienimmänkin rakentavan kritiikin taas kerran ja sama mylly jankkaa jankuti-jankuti.

Eli lyhyesti vinkit hyvään ja tyylikkääseen kesäpukeutumiseen:

1. hame on yleisvaate ja sopii joka tilanteeseen. Normiaskareissa lyhin sallittu mitta on n. 5cm polven yläpuolelle. Yökerhoihin, juhliin ja sellaisiin voi laittaa puoleen reiteen ulottuvia, se on ihan ok, mutta muualle eivät roiskeläpät kuulu. Kaikille pitäisi olla selvää ettei farkkuhame missään pituudessa ole juhlavaate. 

2. hameen kanssa käytetään normiaskareissa tasapohjaisia kenkiä, tennareita, tossuja tai sandaaleita. Korkkarit on pääasiassa vain juhla- tai bilekäyttöön. Crocsit kuuluu mökille, pihalle tai muuhun sellaiseen.

3. minishortsit eivät kuuluu sisätiloihin eikä kaupunkikäyttöön, eli niillä ei mennä ravintolaan, ostarille jne. Selvääkin selvempää on se ettei shortseissa ole mitään asiaa yöelämään kummallakaan sukupuolella.  Pakarat eivät myöskään vilku missään muualla kuin rannalla ja silloinkin käytetään string-mallisia biksuja, eikä mitään ylileikeltyjä noloja farkkuvirityksiä.

4. pitkät, kevyet pellavahousut on oivallinen ja kiva kesävaate. Viileät ja mukavat.

5. topit ja paidat peittävät aina vatsan. Poikkeuksena rantaelämä, jossa sallitaan myös crop topit.

6.  yleisesti ottaen helteellä on parempi pukeutua peittävästi kuin riisuutua. Ilmavat ja kevyet vaatteet suojaavat auringolta ja lämmöltä paljon tehokkaammin ja ovat myös esteettisempiä.

7. jos käsivarret, päälaki, olkapäät, polvet tai muut paikat on palaneet auringossa ja punoittavat, suojataan ne tietysti vaatteilla. Niitä ei jätetä punoittamaan kaiken kansan ihailtavaksi ja keräämään lisää syöpägeenejä auringon porotukseen.

8. tissitopit ja muut spagettiviritykset sopii sinänsä ulos, mutta sisällä eivät paljaat olkapäät vilku edes luterilaisessa maassa. Siksi olisi hyvä kantaa mukanaan jotain paitaa, huivia tai puseroa jonka voi heittää harteille esim. ostarille mentäessä. Tyylikkäämpi niin ja suojaa tehokkaammin myös ilmastoinnin viileydeltä eikä tule kananliha-ilmiötä tai kesäflunssaa.

Kas näin, ei ole se vaikeampaa. Eihän?

Muuten hyvä, mutta "Korkkarit on pääasiassa vain juhla- tai bilekäyttöön. " pistää silmään. Korkkareita kun on monenlaisia ja sopivat oikein kauniisti arkikäyttöön. Lisäksi kaikista näistä "säännöistä" voi poiketa tyylikkäästi, kun osaa. Tässä mennään hyvin varman päälle.

Vierailija
191/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vielä ole edes kesä! Minä ainakin käytän yhä kevättakkia. Vasta jos lämpötila nousee yli 28 asteen voin olla neule päällä ulkona.

Vierailija
192/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussa on varmaan joku vika, kun en kertakaikkiaan muista, mitä muilla ihmisillä oli päällä kylillä. En laita merkille, minkälaisia vaatteita tai laukkuja tai muitakaan asusteita ihmisillä on, oliko meikkiä ja minkälaisia hiuksia. Joko mä olen niin omaan napaani keskittyvä, etten huomaa muita ihmisiä tai sitten ulkoinen olemus ei ole mulle niin tärkeää, että painaisin mieleeni ja jopa jaksain paheksua sitä mitä muut ihmiset ovat valinneet päälleen. Saati että avautuisin siitä jossain tällaisella palstalla.

Sen mitä muistan kyllä pitkään, on miten ihmiset käyttäytyvät. Jos joku käyttäytyy huonosti toisia kohtaan, sen kyllä muistan, samoin jos joku on oikein ystävällinen niin että tulee hyvä mieli minullekin siitä.

Olen ihan samanlainen. Ihmisten käytös on se mikä jää mieleen, ei vaate- ja asustevalinnat ja meikkityylit. Toki esim. ystäviä, kollegoita ja sukulaisia tavatessa rekisteröin mitä heillä on tänään päällään, mutta se ei jää mielen päälle kummittelemaan sen kummemmin. Muiden pukeutuminen ja tyylikkyys tai tyylittömyys on kuin sää, siihen ei voi vaikuttaa. Joten miksi ottaa pulttia toisten ulkonäöstä?

Vierailija
193/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miehillä tätä sukat+sandaalit+shortsit yhdistelmää. Se on suomalaisten kesävaatetuksessa kaikkein pahinta. Parhaimmillaan sukat on vielä jotkut valkoiset tennissukat ja vielä vyölaukku siihen päälle. Sandaalien kanssa ei kuulu käyttää sukkia vaan ne ovat nimenomaan sitä varten että saa kesällä laittaa ne paljaisiin jalkoihin kun sukkia ei tarvitse käyttää!

Itse pitäisin mielelläni sandaaleja ilman sukkia, mutta kun ei voi. Ei ole löytynyt vielä sellaisia sandaaleita jotka eivät tekisi rakkoja tai nirhaisi ihoa rikki.

On normaalia ohuempi ja pehmeämpi iho, nääs.

Minullakin ohut ja herkkä iho, mutta kuljen sandaaleissa lähes ympäri vuoden, enkä muista edes milloin olisi nirhaumia tai rakkoja tullut jalkoihin.

Vierailija
194/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vikaa on trikoisessa tunikamekossa ja legginsseissa? Kysyn vaan. Vihaan hellettä.

Vierailija
195/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vikaa on trikoisessa tunikamekossa ja legginsseissa? Kysyn vaan. Vihaan hellettä.

No ihan käytännön kannalta jo se, ettei tuo asukokonaisuus viilennä.  Kokeile laittaa ne paljon kehutut ohuet lötköt pellavahousut ja joku kevyt löyhä pitkähihainen paita niin on paljon kivempi olo.  Päähän vielä joku kevyt hattu tai vaikka huivi. Helteellä ihonmyötäiset legginsit on varmaan huonoin mahdollinen vaate.  

Vierailija
196/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh taas tätä keskustelua. Väärinpukeutujat ottaa näemmä itseensä pienimmänkin rakentavan kritiikin taas kerran ja sama mylly jankkaa jankuti-jankuti.

Eli lyhyesti vinkit hyvään ja tyylikkääseen kesäpukeutumiseen:

1. hame on yleisvaate ja sopii joka tilanteeseen. Normiaskareissa lyhin sallittu mitta on n. 5cm polven yläpuolelle. Yökerhoihin, juhliin ja sellaisiin voi laittaa puoleen reiteen ulottuvia, se on ihan ok, mutta muualle eivät roiskeläpät kuulu. Kaikille pitäisi olla selvää ettei farkkuhame missään pituudessa ole juhlavaate. 

2. hameen kanssa käytetään normiaskareissa tasapohjaisia kenkiä, tennareita, tossuja tai sandaaleita. Korkkarit on pääasiassa vain juhla- tai bilekäyttöön. Crocsit kuuluu mökille, pihalle tai muuhun sellaiseen.

3. minishortsit eivät kuuluu sisätiloihin eikä kaupunkikäyttöön, eli niillä ei mennä ravintolaan, ostarille jne. Selvääkin selvempää on se ettei shortseissa ole mitään asiaa yöelämään kummallakaan sukupuolella.  Pakarat eivät myöskään vilku missään muualla kuin rannalla ja silloinkin käytetään string-mallisia biksuja, eikä mitään ylileikeltyjä noloja farkkuvirityksiä.

4. pitkät, kevyet pellavahousut on oivallinen ja kiva kesävaate. Viileät ja mukavat.

5. topit ja paidat peittävät aina vatsan. Poikkeuksena rantaelämä, jossa sallitaan myös crop topit.

6.  yleisesti ottaen helteellä on parempi pukeutua peittävästi kuin riisuutua. Ilmavat ja kevyet vaatteet suojaavat auringolta ja lämmöltä paljon tehokkaammin ja ovat myös esteettisempiä.

7. jos käsivarret, päälaki, olkapäät, polvet tai muut paikat on palaneet auringossa ja punoittavat, suojataan ne tietysti vaatteilla. Niitä ei jätetä punoittamaan kaiken kansan ihailtavaksi ja keräämään lisää syöpägeenejä auringon porotukseen.

8. tissitopit ja muut spagettiviritykset sopii sinänsä ulos, mutta sisällä eivät paljaat olkapäät vilku edes luterilaisessa maassa. Siksi olisi hyvä kantaa mukanaan jotain paitaa, huivia tai puseroa jonka voi heittää harteille esim. ostarille mentäessä. Tyylikkäämpi niin ja suojaa tehokkaammin myös ilmastoinnin viileydeltä eikä tule kananliha-ilmiötä tai kesäflunssaa.

Kas näin, ei ole se vaikeampaa. Eihän?

Näiden pukeutumissääntöjen mukaan mm. kaikki nämä asut olisivat tosi mauttomia:

http://picture-cdn.wheretoget.it/swjzte-l-610x610--celebrity+work+outfi…

https://i.pinimg.com/originals/2b/10/4f/2b104f264e05f4313833b60da77bd4c…

https://www.business-casualforwomen.com/wp-content/uploads/2015/11/how-…

http://picture-cdn.wheretoget.it/uhjrxb-l-610x610-skirt-celebrity+work+…

http://glamradar.com/wp-content/uploads/2015/08/shirt-and-mini-skirt.jpg

http://s3cdn-test-lookbooknu.netdna-ssl.com/files/looks/large/2012/04/1…

https://i2.wp.com/www.hotdresshotmess.com/wp-content/uploads/2017/06/Wr…

http://picture-cdn.wheretoget.it/qmor5g-l-610x610-dress-gold+mules-yell…

https://ik.imagekit.io/theloomdev/catalog/product/cache/2/image/9df78ea…

http://outfitideashq.com/wp-content/uploads/2015/07/crop-top-culottes-o…

https://www.theblondielocks.com/wp-content/uploads/2016/06/culottes-and…

https://i.pinimg.com/originals/db/a7/1f/dba71fe5d6a470e5ba0e830537d4f17…

Vierailija
197/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä napapaita muoti nyt taas on olevinaan?

Vierailija
198/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi pitää legginsejä ja minihametta? Kyselee se kuusikymppinen. Minusta sellainen on mukavalta tuntuva asu.

Saa varmasti. Mielestäni tosin varsinkin kuumalla on nurinkurisen näköistä jos päällä on sekä housut että hame, ja se hameen idea vähän menee siinä.

Minäkin kyllä käytän 80 den leggingsejä(?) hameiden ja mekkojen alla, mutta shortsimittaisina. Eivät näy helman alta lainkaan ja ovat mukavat (minejä mulla ei olekaan, kaikki helmat loppuu vähintään polveen). Olen ostanut niitä HM:n nettikaupasta alusvaatepuolelta, Prismasta ja Tokmannilta. Jälkimmäisissä on kankaisia, ovat hieman kuumemmat kuin sukkismateriaalista tehdyt.

Minun on pakko pitää mekkojen alla jotain capria tai legginsiä. Olen pitkä ja lisäksi pituus erityisesti selässä, joten muuten sopivat mekot ovat tunikoita minulla. Jos otan isompaa kokoa, niin roikkuvat päällä. Nytkin minulla on päällä "mekko" joka peittää juuri ja juuri takamuksen, joten todellakin minulla on caprit myös. Ei vaan kaikki olla standardikokoisia.

Vierailija
199/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tyyli-inspiraatiosta sinulle, joka linkitit nuo kuvat. Tosi kivoja ja naisellisia asuja kesäkäyttöön. Btw, voisiko joku laukkutietäjä ystävällisesti kertoa että kenen designerin veskaa tuo kolmoslinkin mustavalkoiseen pukeutunut daami kanniskelee? On nimittäin hakusessa tilava ja laadukas nahkalaukku, tuo on juuri sitä tyyliä mistä tykkään.

Vierailija
200/394 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden pukeutumissääntöjen mukaan mm. kaikki nämä asut olisivat tosi mauttomia:

Monissa on olkapäät paljaina ulkona otetuissa kuvissa, joten siinä ei ole mitään ongelmaa. Sisällä ne pitäisi laittaa piiloon, etenkin jos kyseessä on työpukeutuminen kuten noissa joissain on. 

Nuo ylilyhyet hamoset on mauttoman näköisiä myös muotikuvissa, ei siitä mihinkään pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi