Kerro jotakin, mitä elämässäsi tapahtui vuonna 1999?
Olin silloin 6-7v vanha, syksyllä menin kouluun, keväällä olin vielä eskarissa. Taisin olla "lomalla" sinä vuonna 12 viikkoa putkeen kesällä. Sinä vuonna oli kuuma kesä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Täytin 18-vuotta
Oletko tosissasi? Milloin aiot mennä peruskouluun?
Tein viikon kiertomatkan Lapissa vanhempieni kanssa. Olin jo yli 30v., enkä ollut vanhempieni kanssa reissannut yli vuosikymmeneen. Nyt oli kaikilla aikaa (olin sinkkuna tuon kesän) ja lähdettiin aika ex tempore. Matka oli oikein onnistunut, vaikka alun perin lähdin mukaan enemmänkin siksi, että ilman mun osuutta ajamisesta vanhemmat eivät olisi enää niin kauas jaksaneet mennä. Seuraavana talvena isä äkillisesti sairastui ja kuoli. Olen vieläkin iloinen, että tuo matka tuli aikanaan tehtyä.
Peruskoulu loppui, menetin neitsyyteni, tapasin ihanan pojan jonka kanssa meni koko kesä. Kun kesä loppui, loppui suhdekin. Kierrettiin festareita ja kävin Lontoossa. Tää oli ehdottomasti paras teini-iän vuosista. Syksyllä alkoi lukio ja vuodenvaihteessa juhlittiin milleniumia glitterit säihkyen.
Huhtikuussa söin kalakukkoa. Samaan aikaan televisiossa oli menossa Nettinite-niminen, koko yön kestävä ohjelma, jossa Petteri Järvinen ja muut asiantuntijat spekuloivat tulevalla vuodenvaihteella ja sen mahdollisesti aiheuttamilla ongelmilla. Putoavatko lentokoneet, kaatuvatko tietoverkot jne.
Kalakukko oli erittäin hyvää, itsetehtyä.
Tein kolme perättäistä määräaikaista työsopimusta saman vuoden aikana, ja kyseessä olivat samat työtehtävät.
Sain iltaopiskelut valmiiksi ja valmistuin merkonomiksi. Bussikuskin hommat vaihtuivat koulutuksen myötä it-alalle, jolla olen edelleenkin.
Pääsin yliopistoon opiskelemaan toista tutkintoa (ekalla sai huonosti töitä). Tunsin itseni kamalan vanhaksi muiden opiskelijoiden joukossa. Olin 27. :-)
Saatiin omakotitalo valmiiksi. Itse rakennettiin.
1999 oli mieleenpainunein vuosi elämässäni. Silloin kirjoitin ylioppilaaksi ja tapasin tulevan mieheni. Rakkaudenhuumainen ihana kuuma kesä, nuoruus ja kaikkivoipaisuuden tunne. Olemme edelleen yhdessä, meillä on kaksi lasta ja omakotitalo. Palaisin kyllä tuohon vuoteen mielelläni uudelleen.
Kaverin kanssa kirjoitettiin oma lehti, joka jaettiin mm. naapureiden postilaatikkoon. Hauska muisto kyseiseltä vuodelta :)
Vanhempani pistivät minut alulle vuoden -99 alkupuoliskolla.
Hankin lemmikkilinnun, ja pysyttelin milleniumin kotona sen kanssa, koska ajattelin, että se pelkäisi rakettien pauketta kuten koirat. Se ei ollut moksiskaan. Papukaijalinnuista kovat äänet on vain kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Hankin lemmikkilinnun, ja pysyttelin milleniumin kotona sen kanssa, koska ajattelin, että se pelkäisi rakettien pauketta kuten koirat. Se ei ollut moksiskaan. Papukaijalinnuista kovat äänet on vain kivoja.
Lintu on minulla muuten vieläkin.
Samana päivänä kun muutettiin nykyisen mieheni kanssa ekaan yhteiseen omaan asuntoon, täytin 30v. Loppuvuodesta aloin odottamaan yhteistä esikoista joka täyttää 18v parin kk:n päästä. Pari muutakin muksua on sen jälkeen syntynyt ja koti vaihtunut.
Olin 3kk kesätöissä kaakkois-aasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lintu on minulla muuten vieläkin.
Osaako se matkia?
Saimme hartaasti toivomamme marsun siskoni kanssa. Marsu oli tosi pelokas eikä tykännyt ihmisistä, puri minkä kerkesi. Siskoni pelkäsi nostaa sitä häkistä.
Vuonna -99 täytin kesän lopussa koulujen alettua 8 vuotta. En muista paljoakaan, ei silloin tapahtunut mitään erityistä? Eka luokka oli mieleenpaikuvampi, mutta siitäkään en loppuajalta paljoa muista. Keväällä -99 eka luokka päättyi ja toka luokka alkoi. Tokalla luokalla tutustuin vuotta nuorempaan tyttöön josta tuli vuosiksi paras kaverini ja hänen kanssaan tehtiin kaikenlaista kivaa melkein päivittäin. Muistaakseni harrastin tuolloin pianonsoittoa ja suunnistusta, kummatkin olin vasta hiljattain aloittanut. Jotain ekoja suunnistuskertoja on painunut kyllä mieleen, kuinka juoksin jotain suurta hiekkakuoppaa ympäri rasteja etsimässä.