Nainen oletko iskettävissä kuntosalilla vai haluatko, että miehet pysyvät loitolla?
Voisitko tulla kuntosalille siinä toivossa, että irtois seuraa vai tuletko vain treenaamaan?
Olen tässä aloittamassa kuntosalikuurin taas puolen vuoden tauon jälkeen ja muistan viimeksi, miten jotkut naiset tulivat treeniin tiukoissa vetimissä kuin esitelläkseen vartaloaan ja keräävät kyllä miesten katseita. Silti en ole kuntosalilla rohjennut alkaa koskaan ehdottelemaan mitään. Korkeintaan tervehtinyt tai vaihtanut pari sanaa. Tämän asian suhteen olen varsinkin näin "metoo" aikoina epätietoinen, mikä on sopivaa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
N26 = Mies 😂
No todellakin. Ja vieläpä 54v, sanavalinnoista päätellen.
Ap: jos _todella_ olet niin epätietoinen siitä, mikä on ok niin ajattele asiaa näin: haluaisitko että salilla joku toinen mies katselisi sinua / lähestyisi sinua / puhuisi sinulle tavalla xx ? Jos et, niin se ei ole muidenkaan mielestä ok... Onko se nyt niin kamalan vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä Tukholmassa on melkein joka salilla erillinen naisten sali, jossa saa treenata rauhassa. Ihan käytännöllistä, vaikka ohuesti vatuttaa että tarvitaan tällaista.
En ole iskettävissä missään, vaatteista riippumatta.
Ja tiedoksi muuten että naiset käyttää niitä tiukkoja jumppatrikoita näillä naisten saleillakin.
Jätin salikorttini uusimatta eräällä salilla kun siellä oli papparainen (oikeasti jotakin 70+), joka sattui sinne usein samaan aikaan (kävin 3-4x/vk ja aikataulujeni vuoksi aamuisin) ja suoraan sanoen möllötti koko ajan, oikein asemoi itensä aina uuteen sopivaan kyttäyspaikkaan. Muutaman kerran yritti mukamas tulla sönkkäämään treenivinkkejä. Pieru näytti itse raihnaiselta ja siltä, ettei siellä salilla mitään edes tehnyt. Edes tatuoidut käsivarteni eivät tuota runkkaria estäneet, yleensä olen huomannut, että varsinkaan vanhemmat miehet eivät pidä tatuoinneista naisilla. Lopulta päätin vaihtaa naistensalille.
Itse olen naimisissa mutta paras ystäväni ainakin parhaillaan haaveilee yhdestä salin kuumasta miehestä ja pohtii uskaltaituisiko juttusille. Miksei salilla voisi iskeä siinä missä kaupassa, kadulla tai missä tahansa harrastuksessa? Onko baari ainoa sallittu lähestymispaikka? En ymmärrä tuota asennetta. Itse ainakin osaan avata suuni ja sanoa esim. ”kiitos treffikutsusta, mutta olen naimisissa” tms. jos joku tulee iskemään.
Vierailija kirjoitti:
"Korkeatasoisemmaksi" = miehen kirjoittama
Kyllä nainenkin voi kokea näin ja etenkin kun nainen pystyy hieman huijaamaankin esim. meikillä ja muulla laittautumisella.
Mahtoiko ap ymmärtää vai ajatteleeko "Niinkuin arvelinkin, ovat ihan kuumana minuun"?
Itse käyn ainoastaan ryhmäliikuntatunneilla ja tämän ketjun läpiluettuani kierrän salit entistä kauempaa :D Mistä lähtien kuntosali on ollut lihatiski, viitaten joidenkin ”fitnessmimmit siellä vaan esittelevät itseään piukoissa trikoissa” kommentteihin. Ihan häiriintynyt ajatusmaailma jos he ovat tosissaan tuolla kannalla. Esim. painijat, kilpapyöräilijät ja uimarit pukeutuvat yhtä niukasti ja tiukasti, ovatko hekin vain heruttelumielessä siellä treeni- tai kilpailupaikalla?
Voin iskeä sinua käsipainolla otsaan.
Joten pysy loitolla ettei käy vahinko.
Onhan pariskunnat aloittaneet kaupan kassajonossakin juttelemisen , ja siitä sitten alkanut seurustelu.
No kassajonossa onkin tylsää.
Ei mua haittaa lähestyminen kirjastossa, kahvilassa, kassajonossa yms jne mut jättäkää mut rauhaan kun treenaan! En halua puhua salilla KENENKÄÄN kanssa ja muutenkin toivon, että oltais niinkuin ei oltaiskaan. Eli leikitään että te ette nää mua ja mä en nää teitä.
Mulle se ei oo mikään sosiaalinen / iskupaikka. Olisi äärettömän inhottavaa ja vaivaannuttavaa, jos siellä katseltais sillä silmällä mua. Joskus on katsottu ja oikein inhottavasti tissejä. Vaihdoin laitetta, vaikka oli sarjat kesken. Mur. En muuten käy edes sillä salilla enää. Yksi syy oli sijainti, toinen kyllä jos siellä on jotain kuolaavia ukkoja, jotka ei todellakaan näyttäneet olevan itse treenaamassa vaan ihan vahtaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Jätin salikorttini uusimatta eräällä salilla kun siellä oli papparainen (oikeasti jotakin 70+), joka sattui sinne usein samaan aikaan (kävin 3-4x/vk ja aikataulujeni vuoksi aamuisin) ja suoraan sanoen möllötti koko ajan, oikein asemoi itensä aina uuteen sopivaan kyttäyspaikkaan. Muutaman kerran yritti mukamas tulla sönkkäämään treenivinkkejä. Pieru näytti itse raihnaiselta ja siltä, ettei siellä salilla mitään edes tehnyt. Edes tatuoidut käsivarteni eivät tuota runkkaria estäneet, yleensä olen huomannut, että varsinkaan vanhemmat miehet eivät pidä tatuoinneista naisilla. Lopulta päätin vaihtaa naistensalille.
Hyhhh. Salilla missä itse käyn on myöskin tuollainen vanha ukko, joka yrittää aina treenivinkkien myötä päästä juttusille. Viimeiseen asti vältän katsekontaktia, mutta joskus kun olen katsonut ukosta ohi (aina ei voi vaan lattiaan tuijottaa ettei törmäile ihmisiin), on hän tulkinnut sen nimenomaan kutsuvaksi katseeksi ja sitten alkaa se sössötys. Ja kyseinen ukko tosiaan näyttää siltä, ettei itse ole siellä salilla mitään tehnytkään eli en niitä treenivinkkejäkään häneltä halua.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kumma että alapeukkuja tulee. En siis ole ap. mutta itse olen huomannut että nämä fitness pimut hakee vain huomiota. Tekee just niitä laitteita ja liikkeitä missä voi esitellä itseään. Vilkuilee ympärilleen että näkeekö kukaan, mä olen täällä, ja mulla on treenatut pakarat, näkeekö kukaan?
Huh huh, nyt laukkaa kyllä mielikuvitus valtoimenaan jollakin.. Olisko aika vaihtaa salille jossa ei ole niin paljon teikäläistä ärsyttäviä "fitnesspimuja". Jos ajatuksesi naispuolisista kanssatreenaajista ovat tätä tasoa niin joku toinen harrastusmuoto kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn ainoastaan ryhmäliikuntatunneilla ja tämän ketjun läpiluettuani kierrän salit entistä kauempaa :D Mistä lähtien kuntosali on ollut lihatiski, viitaten joidenkin ”fitnessmimmit siellä vaan esittelevät itseään piukoissa trikoissa” kommentteihin. Ihan häiriintynyt ajatusmaailma jos he ovat tosissaan tuolla kannalla. Esim. painijat, kilpapyöräilijät ja uimarit pukeutuvat yhtä niukasti ja tiukasti, ovatko hekin vain heruttelumielessä siellä treeni- tai kilpailupaikalla?
Itse olen keski-ikäinen amatööritreenaaja ja kävin vuosia pääkaupunkiseudulla kunnallisella salilla. Jääköön paikka mainitsematta, mutta salin yhteydessä on kaikenlaista muutakin toimintaa.
Salilla oli enemmistö meitä miehiä, myös ulkomaalaisia, naiset olivat selvä vähemmistö.
No, EI SIELLÄ KETÄÄN KUKAAN KYTÄNNYT. Ja kävin mestassa tosiaan vuosia. Tietenkin me miehet katsomme jos viehättävä nainen menee ohitse, mutta mitään kyttäämistä siellä ei todellakaan ollut. Eikä myöskään mitään ehdottelua yms. vastaavaa, käyttäytyminen oli hyvin asiallista kaikilta osapuolilta.
Mikä myös oli positiivista, koska paikka oli "tavallisten ihmisten sali", niin fitness-selfie -pelleily loisti täysin poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tulla kuntosalille siinä toivossa, että irtois seuraa vai tuletko vain treenaamaan?
Olen tässä aloittamassa kuntosalikuurin taas puolen vuoden tauon jälkeen ja muistan viimeksi, miten jotkut naiset tulivat treeniin tiukoissa vetimissä kuin esitelläkseen vartaloaan ja keräävät kyllä miesten katseita. Silti en ole kuntosalilla rohjennut alkaa koskaan ehdottelemaan mitään. Korkeintaan tervehtinyt tai vaihtanut pari sanaa. Tämän asian suhteen olen varsinkin näin "metoo" aikoina epätietoinen, mikä on sopivaa.
Kuules ap, mitäpä jos hoitaisit puutteet alta pois ennen salille menoa. Naiset kun ovat siellä treenin ja terveiden elämäntapojen vuoksi, ei itseään tyrkyttämässä. Usko pois että se näkyy sinusta kauas, jos salia alkaa pitämään henkilökohtaisena iskupaikkanaan. Se on meinaan kuntoilulle omistettu tila.
Kiitos tästä ketjusta!
Olenkin miettinyt miten siellä salilla tulisi olla kun sinkkuna liikun mutta salilla olen vain itseäni varten. Hommaan seurani jostain ihan muualta.
Ja aloittelijana tunnen katseet ja mietin et miten päin prinkkalaa nyt menee. Pukeudun säkki t-paitaan ja shortsit mutta tämä avasi silmiä.
Mitä mä niistä tuijotuksista, treenaan niinkuin treenaan ja sit kotiin.
Miksei salillakin voisi tehdä aloitetta ? Jos on itse urheilullinen niin mieluusti etsii myös urheilullisen kumppanin itselleen.
En ole iskettävissä, vaan treenaan tosissani ja muutenkin olen kuulokkeet korvilla. Ei toki haittaa, jos joku 20-29-vuotias tulee juttuihin.
N27
Haluan treenata rauhassa ja käyn salilla nimenomaan tarkoituksenani treenata kunnolla ja kovaa, mutta asialliset lähestymiset niin miehiltä kuin naisilta on mielestäni ok kuntosalillakin, kunhan on tilannetajua eivätkä häiritse/keskeytä treeniä sen vuoksi. Mutta kyllähän salilla on niitäkin vaiheita, jolloin voi jutella, ja jos vaikka jonkun miehen kanssa on monesti salilla törmätty ja jutusteltu niin en koe negatiivisena asiana, jos sen jälkeen kysyy haluanko lähteä vaikka kahville tmv. Olen varattu, joten sen vuoksi treffikutsusta kieltäytyisin jos sellainen nyt tulisi, mutta yleinen mielipiteeni on tämä ja kuntosalilla mä nykyiseen poikaystäväänikin alunperin tutustunut olen (hän työskentelee siellä ja mä oon asiakkaana). Ja muutamaan kaveriini myös, joista kaksi on naispuolisia ja yksi mies.
Täällä Tukholmassa on melkein joka salilla erillinen naisten sali, jossa saa treenata rauhassa. Ihan käytännöllistä, vaikka ohuesti vatuttaa että tarvitaan tällaista.
En ole iskettävissä missään, vaatteista riippumatta.