Minkä ulkomaan matkan aiot tehdä vielä tämän vuoden puolella?
Itse haluaisin lähteä syksyllä rantalomalle mutta matka on vielä varaamatta. Ulkomaan matkaan on varaa korkeintaan kerran vuodessa. Matkustan aina perheen kanssa.
Kommentit (241)
Mihin Georgiassa ja miten lennätte? Itseäkin kiinnostaisi kovasti poiketa.
En tiedä vielä. Syksyllä jään eläkkeelle. Teen niin paljon matkoja kuin mahdollista. Äkkilähtöjä kotikentältä. Olen 50 v. tehnyt työtä, ei kannata kadehtia, jos nyt irrottelen. Ihan tavallinen duunari olen.Jonkun verran olen säästänyt, lapset aikuisia. Vuosittain joitain matkoja olen tehnyt, mutta lyhyitä, lomien puitteissa. Mutta nyt lähtee. Asunto vaihtuu yksiöksi, jossa käyn käyn kesät Suomessa viettämässä, jos nyt sitten huvittaa, saa nähdä. Syyskuuta odotellassa...
Tsori, ei ole varaa matkustella kun sairaus maksaa niin hitosti (2500 €/vuosi), ennemmin säilyn hengissä kuin matkustelen. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä. Syksyllä jään eläkkeelle. Teen niin paljon matkoja kuin mahdollista. Äkkilähtöjä kotikentältä. Olen 50 v. tehnyt työtä, ei kannata kadehtia, jos nyt irrottelen. Ihan tavallinen duunari olen.Jonkun verran olen säästänyt, lapset aikuisia. Vuosittain joitain matkoja olen tehnyt, mutta lyhyitä, lomien puitteissa. Mutta nyt lähtee. Asunto vaihtuu yksiöksi, jossa käyn käyn kesät Suomessa viettämässä, jos nyt sitten huvittaa, saa nähdä. Syyskuuta odotellassa...
Vau, nauti tulevista ajoista! Terveyttä, että ehdit matkustella, ja tarkoitan sitä todella, ei ole ketunhäntää kainalossa (isäni sanonta)! No myönnän kateellisuuteni, eläkkeitä ei takuulla ole kun olen siinä iässä, mutta tsemppiä, pidä hauskaa, koko rahan edestä! Ja loistava ratkaisu nuo äkkilähdöt, et ole kalkkis, joka maksaa liikaa.
Amsterdamiiin huumematkalle. Samanlaisella olin jo viime vuonna. Halpisyhtiö Transavialta lennot ja edullisin hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa tässäkin ketjussa paskapuhetta. Kommentoijat on varmaan niitä aitoja aavee-mammoja joiden kk-palkka netto 5-6 dontsaa ja osa-aikatyö sekä 4 kk lomat per vuosi. Meinaan noihin reissaamisiin kyllä perusduunareilla rahat loppuu lyhyeen, lomapäivistä puhumattakaan.
Täyttä paskaahan näistä suurin osa on, koska suomalaiset elävät keskimäärin kädestä suuhun, joten rahaa ei jää kolmeen neljään kaukomatkaan. Eikä edes aikaa. Tai ehkä porukka ottaa velaksi sitten. Se on myös mahdollista. Kotitalouksien velkaisuushan on korkeampi, kuin koskaan.
Perheen reissu Kreikkaan. Meitä on monta historian rakastajaa, lisäksi tykätään kreikkalaisesta ruuasta ja uimisesta.
Risteillään kerran tai kaksi Tukholmaan ja juhlajuomat pitänee hakea Tallinnasta.
Lissaboniin syksyllä. En malta odottaa. Muut lomat vietetään Suomessa.
Tätä ketjua lukiessa alkoi kyllä taas hirvittää maapallon puolesta. Monta lomamatkaa vuodessa lentäen on jo liian yleistä. Rakastan kyllä itsekin matkustamista, mutta pelottavan monet tekevät sitä pelottavan paljon. Myönnän, että itse lennän perheineni kesällä Ranskaan.
Tuumaan, etten mihinkään nyt ole menossa. Silti kalenterissa Sveitsin retki kesälle ja talvelle lämmittelemään johonkin missä aurinkoa.
Kolme matkaa on vielä tiedossa tälle vuodelle, kaksi niistä euroopassa ja yksi kaukomatka.
Kohta perheen kanssa Sisiliaan. Itsekseni olen käynyt parilla lyhyellä kaupunkilomalla ja tarkoitus olisi lähteä syksyllä miehen kanssa kahdestaan jollekkin pikku kaupunkilomalle, ehkä Lontooseen. Suunnitteilla on myös tyttöjen reissu jonnekin lämpimään talvella, mutta saa nähdä jääkö vain ajatukseksi...
Käy turussa se aika villi paikka